Muziek / Muziekgames / Het meest overschatte nummer (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 29 mei 2016, 18:57 uur
0
geplaatst: 29 mei 2016, 19:07 uur
Leg het mij eens uit dan?
Ik zie een alleraardigst nummer (niet Oasis beste maar zeker niet slecht) dat nog regelmatig gedraaid wordt op de radio. Twaalf weken top 40 met een 9e positie als beste resultaat. Plek 140 in de meest recente top 2000 van Radio 2 en plek 544 in 'onze' meest recente top 2000.
Het ontgaat mij eigenlijk ook wat er nou zo enorm overschat is aan Wonderwall, anders dan dat het nog regelmatig gedraaid wordt op Radio Veronica en Sky Radio.
Ik zie een alleraardigst nummer (niet Oasis beste maar zeker niet slecht) dat nog regelmatig gedraaid wordt op de radio. Twaalf weken top 40 met een 9e positie als beste resultaat. Plek 140 in de meest recente top 2000 van Radio 2 en plek 544 in 'onze' meest recente top 2000.
Het ontgaat mij eigenlijk ook wat er nou zo enorm overschat is aan Wonderwall, anders dan dat het nog regelmatig gedraaid wordt op Radio Veronica en Sky Radio.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 19:11 uur
Heb je de andere 7 gezien

Dit is toch gewoon een prima single?
Je kunt Liam een irritante zanger vinden, maar verder vind ik er niks mis mee.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 20:09 uur
johan de witt schreef:
(quote)

Een van de grootste zeiknummers ooit waar we al 20 jaar mee worden doodgegooid: in de supermarkt, op feestjes, in toplijsten, etc. En iedereen maar meeblèren met dat refrein.

Wat mij betreft samen met November Rain de topfavoriet.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 20:11 uur
Wonderwall is zeker overschat, maar vind ik ergens nog wel een redelijk nummer (al begrijp ik dat je de zang zeikerig kan vinden). Beautiful Day is pas echt niet te verdragen en dat wordt volgens mij even hoog gewaardeerd.
0
geplaatst: 29 mei 2016, 20:48 uur
Tsja de score in allerlei lijstjes is niet de enige indicatie voor hoe overschat een nummer is. Claudia de Breij stond op 4 in de laatste top 2000, maar denk niet dat er mensen zijn die het daardoor serieus een grotere klassieker vinden dan de nummers die daar net onder staan.
Wonderwall is een nummer dat je al 20 jaar tegen heug en meug overal hoort; op de radio, in kroegen, bij voorkeur hard meegeblèrd door de luisteraars. Op basis van waardering zou je kunnen zeggen dat het een van de grootste klassiekers van de jaren '90 is. Die status alleen al maakt een nummer al vrij snel overschat, maar het feit dat ik het zelf een niets om het lijf hebbend zeiknummer vind, maakt het voor mij een van de topfavorieten om deze KO te winnen (niet de topfavoriet overigens, dat is November Rain en die zit er gelukkig nog in).
Wonderwall is een nummer dat je al 20 jaar tegen heug en meug overal hoort; op de radio, in kroegen, bij voorkeur hard meegeblèrd door de luisteraars. Op basis van waardering zou je kunnen zeggen dat het een van de grootste klassiekers van de jaren '90 is. Die status alleen al maakt een nummer al vrij snel overschat, maar het feit dat ik het zelf een niets om het lijf hebbend zeiknummer vind, maakt het voor mij een van de topfavorieten om deze KO te winnen (niet de topfavoriet overigens, dat is November Rain en die zit er gelukkig nog in).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 mei 2016, 21:41 uur
3. Guns N' Roses - November Rain vs. Metallica - Nothing Else Matters
1-0
1-0
0
geplaatst: 29 mei 2016, 21:43 uur
2-1
Wat mij betreft de winnaar. Of is het laatst overgebleven nummer in deze KO nu juist een verliezer?
Wat mij betreft de winnaar. Of is het laatst overgebleven nummer in deze KO nu juist een verliezer?
0
johannesA
geplaatst: 29 mei 2016, 21:47 uur
5-1, maar eigenlijk verdient Metallica ook wel een punt.
* denotes required fields.