MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het meest overschatte nummer (K.O.)

zoeken in:
1-4

Casartelli (moderator)
Een van de grootste geheimen die de classic rock voor mij herbergt is de reden voor de heldenverering van Jimi Hendrix, ergo de nominatie van deze mijns inziens zeer bedenkelijke cover. Maar ja, dan komt hij tegenover die Amerikaanse piepdoos te staan... (ook al een eigen nominatie)

2-4

Tuurlijk 'winnen' de Spice Girls alsnog

36. Songs: Ohia - Lioness vs. The Church - Under the Milky Way

0-1

Vind beide overigens verre van overschat, buiten deze site eerder onderschat.

Gretz schreef:
catdog heeft er wel een paar die niet mogen ontbreken. Ik haal deze twee van mezelf er weer uit:
The Rolling Stones - Angie
Kane - Rain Down on Me

En vervang ze door:
Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee
Lukas Graham - 7 Years

En dan kunnen we van start.

Jammer van Angie. Was een instant nominatie van mij geweest als jij hem niet al had genomineerd. Is wel top-10 meest overschatte nummers aller tijden.

Edgar18 schreef:
In battles als die hieronder kan ik niet eens een stem uitbrengen omdat ik beide helemaal niet overschat vind. Ben bang dat dat voor nog wel meer battles zal gelden.
(quote)

Sowieso is dit een hele bizarre K.O. Het gaat echt tegen je gevoel in dat je aan het hopen bent dat je favoriet gaat verliezen. En dan is die er ook uit en klaar. En als juist een van jouw jeuknummers de battle verliest baal je ook en dan is het ook gewoon plots klaar voor dat nummer.

Wat dat betreft sluit ik me aan bij GG:
GrafGantz schreef:
Dit moet toch wel de vreemdste K.O. zijn die ik hier gezien heb.

0-2

Beide juist onderschat.

0-3 beiden inderdaad onderschat. Alleen in de MuMeLadder is Lioness heel verrassend de laatste jaren goed scorend.

0-4

Dit Is wel een prachtige ko zeg. Veel uitstekende platen naar mijn mening (die anderen dan dus ruk vinden) en andersom. Apart idee om te stemmen op battles met daarin nummers die naar een negatieve aanleiding genomineerd zijn

tbouwh schreef:
Dit Is wel een prachtige ko zeg. Veel uitstekende platen naar mijn mening (die anderen dan dus ruk vinden) en andersom. Apart idee om te stemmen op battles met daarin nummers die naar een negatieve aanleiding genomineerd zijn

Ik ben nu de uitslagen in de vorige battles aan het doornemen en elke battle moeten mij hersenen een onnatuurlijke sprongetje maken. De gewone K.O.'s zitten roestvast in mijn systeem.

Teunnis schreef:
elke battle moeten mij hersenen een onnatuurlijke sprongetje maken. De gewone K.O.'s zitten roestvast in mijn systeem.
Haha, herkenbaar!

1-6. Wat Is dit lastig stemmen zeg. Maar dat maakt t voor mij leuker ik Had wel graag genomineerd trouwens. Weet er ook nog wel een stuk of 100

Begrijp jullie reacties wel wat betreft de opzet. Waarschijnlijk blijft dit een eenmalig iets. Ik zou niet weten hoe we dit nog eens op een leuke manier kunnen uitvoeren. Een knock-out in het teken van het slechtste/meest gehate nummer zou me ook wat te ver gaan.

37. Jeff Buckley - Hallelujah vs. The Byrds - Mr. Tambourine Man

0-0

Casartelli (moderator)
1-0

Masterclass hoe je een saai nummer nog saaier kan coveren. En dan heb ik het natuurlijk over Mr. Tambourine Man, want het origineel en de cover van Hallejulah zijn nog wel aardig (maar de cover wel overschat). Rolling Stone noemt de uitvoering van The Byrds zelfs het 79ste beste lied aller tijden (even schaamteloos mijn nominatie "promoten").

1-1

1-2

1-3

1-4

3-4

3-5

36. Songs: Ohia - Lioness vs. The Church - Under the Milkyway

1-0

36 is al geweest sheep67.

Komende battles:

39. Nina Simone - Sinnerman vs. Prince - Raspberry Beret
40. Pink Floyd - Comfortably Numb vs. Foreigner - Waiting for a Girl Like You
41. Mark & Clark Band - Worn Down Piano vs. Lou Reed - Perfect Day
42. Mumford & Sons - Little Lion Man vs. Muse - Knights of Cydonia
43. Wilco - Art of Almost vs. Fish - A Gentleman's Excuse Me
44. Tears for Fears - Shout vs. U2 - Beautiful Day
45. The Beatles - Hey Jude vs. Pet Shop Boys - It's a Sin
46. Guns N' Roses - Welcome to the Jungle vs. dEUS - Hotellounge (Be the Death of Me)
47. No Doubt - Don't Speak vs. Tool - Sober
48. Led Zeppelin - Stairway to Heaven vs. Michael Andrews ft. Gary Jules - Mad World
49. R.E.M. - Losing My Religion vs. The Sound - Winning
50. Queen - Bohemian Rhapsody vs. Pearl Jam - Jeremy
51. The National - Bloodbuzz Ohio vs. Gorky - Mia
52. 4 Non Blondes - What's Up? vs. Tom Waits - Martha
53. U2 - One vs. Guus Meeuwis & Vagant - Het Is Een Nacht (Levensecht)
54. John Miles - Music vs. Fuck Buttons - Surf Solar
55. U2 - Pride (in the Name of Love) vs. Depeche Mode - Enjoy the Silence
56. Ramses Shaffy - Sammy vs. Radiohead - No Surprises
57. Yes - Close to the Edge vs. Depeche Mode - Personal Jesus
58. Madonna - Like a Prayer vs. Peter Fox - Haus Am See
59. Frank Boeijen - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is vs. Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U

38. The Smiths - Bigmouth Strikes Again vs. Pearl Jam - Alive

0-1

Sorry,

0-2

0-3

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.