MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het slechtste top 40 nummer (K.O.)

zoeken in:
2-3

Arrie schreef:

Maar letterlijk de muziek van een ander nummer kopiëren en daar wat zogenaamde kikkersampletjes overheen plakken (wat ook geluiden waren die al jaren over het internet rondzwierven), het is toch niet raar dat men dat heel slecht vindt? Het is drie tellen werk en het voegt bijzonder weinig toe aan het origineel.

Arrie, ik beweer toch ook helemaal niet dat ik het raar vind dat mensen het slecht vinden? Ik vind die kikkersamples ook storend, maar de basis van het nummer is wel OK. Maar bij de tegenstander Rood vind ik werkelijk alles slecht: de muzikale basis, de tekst, de vocalen. Waarom is het dan toch weer nodig op mijn opmerking te reageren? In ronde 1 is nota bene al besproken dat de melodie van Axel F is hergebruikt.

Arrie schreef:

Ik weet verder niet goed hoe ik je bericht moet opvatten.

In ieder geval niet als een bericht waar ik een discussie mee wilde uitlokken.

2-4

Ik dacht gewoon dat je bedoelde dat het nummer verder wel aardig geproduceerd is en dat je daarom niet wist dat het een cover was. Wist je dus wel, my bad. Had ook geen idee dat het al ter sprake was geweest.

Oke, no offense dan verder. Je bracht het wel zelf ter sprake.

Arrie schreef:
(quote)

Daar kan jk dan toch nét wat meer de lol van inzien.
Plus dat het wel een toffe basis heeft, met Axel F van Harol Faltermeyer. Er zijn wat extra geluiden doorheen gegooid, maar het blijft lekker catchy synthesizerpop.

Haha wauw. Dat was ik alweer vergeten. Maarja, zijn we het dus eigenlijk eens. Lijkt trouwens wel wat paradoxaal nu, alsof ik mezelf tegenspreek, maar dat ze Faltermeyer hebben gekopieerd zorgt ervoor dat ik het wel heel slecht vind gemaakt maar tegelijkertijd ook goed aanhoorbaar vind.

Arrie, je zou advocaat moeten worden als je zelfs de grootste rotzooi weet goed te praten!

Arrie schreef:
Haha wauw. Dat was ik alweer vergeten. Maarja, zijn we het dus eigenlijk eens. Lijkt trouwens wel wat paradoxaal nu, alsof ik mezelf tegenspreek, maar dat ze Faltermeyer hebben gekopieerd zorgt ervoor dat ik het wel heel slecht vind gemaakt maar tegelijkertijd ook goed aanhoorbaar vind.

Precies dat ja.

Ik had dus dan wel uitermate goedkoop gevonden als Erik Wernquist (Crazy Frog) het succes van zijn Axel F bewerking had aangegrepen om een serieuze muziekcarrière op te starten. Maar dat bleek allerminst het geval: hij bracht alleen nog Popcorn en een cover van We Are the Champions uit, daarna bleef het angstvallig stil. Heb het idee dat we het allemaal niet zo heel serieus moesten nemen.

LucM schreef:
Arrie, je zou advocaat moeten worden als je zelfs de grootste rotzooi weet goed te praten!

Wat praat ik goed dan?

Gretz schreef:
(quote)

Precies dat ja.

Ik had dus dan wel uitermate goedkoop gevonden als Erik Wernquist (Crazy Frog) het succes van zijn Axel F bewerking had aangegrepen om een serieuze muziekcarrière op te starten. Maar dat bleek allerminst het geval: hij bracht alleen nog Popcorn en een cover van We Are the Champions uit, daarna bleef het angstvallig stil. Heb het idee dat we het allemaal niet zo heel serieus moesten nemen.

Ja, en drie albums vol met die pulp.

En dan vergeet je nog de kerstsingles. Zelfs vier jaar na Axel F bracht hij trouwens nog Crazy Frog-muziek uit. Dus ik gooi het toch op flinke uitmelkerij.

Arrie schreef:
Zelfs vier jaar na Axel F bracht hij trouwens nog Crazy Frog-muziek uit. Dus ik gooi het toch op flinke uitmelkerij.
En terecht! Als ik geld zou kunnen verdienen met een krankzinnige kikker zou ik het ook niet nalaten .

2-6

Haha, daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Ik zou het ook doen.

Arrie schreef:
(quote)

Ja, en drie albums vol met die pulp.

En dan vergeet je nog de kerstsingles. Zelfs vier jaar na Axel F bracht hij trouwens nog Crazy Frog-muziek uit. Dus ik gooi het toch op flinke uitmelkerij.

Dat van die drie albums en die kerstsingles wist ik oprecht niet. Goed, die Wernquist is bij deze nog een tikkeltje fouter bezig dan Triggerfinger. Hopelijk heeft ie er niet al te goed mee geboerd.

Zou Crazy Frog de enige artiest op MuMe zijn die met al zijn albums tenminste 1,00 of lager scoort? Best veel stemmen heeft ie nog gekregen.
Crazy Frog

Haha. Het woord plagiaat hoeft maar te vallen of...
2-7

26. Chef' Special - In Your Arms vs. Jamai - Step Right Up

0-0 oprecht lastig deze

0-2 comeonnnnnnn . Zonder Idols was dit waarschijnlijk op de grote hoop beland en was het nooit zo'n grote (radio)hit geworden.

1-3

Ik kan Chef'Special dan toch een stuk minder goed hebben.

In Your Arms: tenminste 20x op de vaderlandse radio in de afgelopen 3 weken.
Step Right Up: 20x in de afgelopen 1,5 jaar (nog verrassend veel vind ik).

1-5

27. Anastacia - Paid My Dues vs. Aqua - Barbie Girl

0-0

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 20:47 uur

geplaatst: vandaag om 20:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.