Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2016, 11:46 uur
Ik had dertien nominaties. Een is er verdwenen en twee zijn er nieuw. Dus +1 dit jaar. Ben over de verdwenen nominatie wel een beetje verbaasd eigenlijk. De binnenkomers zijn wel de nominaties die ik vooraf het meeste kans toedichte. Grandaddy moest gewoon terug en voor de superieure popmuziek van Pet Shop Boys zijn ook wel liefhebbers te vinden. Rent is niet hun grootste hit, maar ik ben zeker niet de enige die dat een van hun beste nummers vind.
755. [0363] Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten (genomineerd in 2007)
890. [1095] Grimes - Oblivion (2013)
995. [1726] Elvis Costello & The Attractions - Oliver's Army (2007)
1070. [1412] Grandaddy - A.M. 180 (2014)
1081. [0673] Lamb - Gorecki (2008)
1246. [====] Grandaddy - Collective Dreamwish Of Upperclass Elegance (2007/2016)
1283. [1252] Placebo - Nancy Boy (2014)
1300. [0795] Eels - P.S. You Rock My World (2011)
1325. [1736] Goldfrapp - Utopia (2007)
1355. [1396] Leonard Cohen - Sisters Of Mercy (2009)
1365. [1217] Leonard Cohen - Hey, That's No Way To Say Goodbye (2011)
1403. [1482] Sonic Youth - Sunday (2007)
1552. [====] Pet Shop Boys - Rent (2016)
1767. [1673] Gorki - Red Mijn Ziel Vooral (2015)
====. [1753] Suede - By the Sea (2014)
Niet gelukt met de volgende nominaties:
Sleater-Kinney - A New Wave
Grimes - Flesh Without Blood
Black Box Recorder - The Facts of Life
SL2 - On a Ragga Tip
Dusty is meestal mijn hoogste, al is het dit jaar wel flink lager dan vorig jaar. Grimes blijft gestaag stijgen. En ik hou gelukkig een paar stokoude nominaties waar ik best wel een beetje aan gehecht ben zoals Sonic Youth, Lamb en Goldfrapp. Verder 6 zakkers, 6 stijgers en twee nieuwe. Minder hoog, maar ook veel minder nummers heel dicht bij de uitgang.
755. [0363] Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten (genomineerd in 2007)
890. [1095] Grimes - Oblivion (2013)
995. [1726] Elvis Costello & The Attractions - Oliver's Army (2007)
1070. [1412] Grandaddy - A.M. 180 (2014)
1081. [0673] Lamb - Gorecki (2008)
1246. [====] Grandaddy - Collective Dreamwish Of Upperclass Elegance (2007/2016)
1283. [1252] Placebo - Nancy Boy (2014)
1300. [0795] Eels - P.S. You Rock My World (2011)
1325. [1736] Goldfrapp - Utopia (2007)
1355. [1396] Leonard Cohen - Sisters Of Mercy (2009)
1365. [1217] Leonard Cohen - Hey, That's No Way To Say Goodbye (2011)
1403. [1482] Sonic Youth - Sunday (2007)
1552. [====] Pet Shop Boys - Rent (2016)
1767. [1673] Gorki - Red Mijn Ziel Vooral (2015)
====. [1753] Suede - By the Sea (2014)
Niet gelukt met de volgende nominaties:
Sleater-Kinney - A New Wave
Grimes - Flesh Without Blood
Black Box Recorder - The Facts of Life
SL2 - On a Ragga Tip
Dusty is meestal mijn hoogste, al is het dit jaar wel flink lager dan vorig jaar. Grimes blijft gestaag stijgen. En ik hou gelukkig een paar stokoude nominaties waar ik best wel een beetje aan gehecht ben zoals Sonic Youth, Lamb en Goldfrapp. Verder 6 zakkers, 6 stijgers en twee nieuwe. Minder hoog, maar ook veel minder nummers heel dicht bij de uitgang.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 december 2016, 11:56 uur
starbright boy schreef:
voor de superieure popmuziek van Pet Shop Boys zijn ook wel liefhebbers te vinden. Rent is niet hun grootste hit, maar ik ben zeker niet de enige die dat een van hun beste nummers vind.
Dat klopt!voor de superieure popmuziek van Pet Shop Boys zijn ook wel liefhebbers te vinden. Rent is niet hun grootste hit, maar ik ben zeker niet de enige die dat een van hun beste nummers vind.
0
geplaatst: 15 december 2016, 11:57 uur
By The Sea hoort er gewoon in te staan inderdaad! Misschien wel Suede's mooiste albumtrack.
0
geplaatst: 15 december 2016, 11:58 uur
Overigens staat er in deze finale geen nummer dat ik echt een dikke onvoldoende zou geven. Met mijn nummer 32 heb ik gewoon bar weinig, maar sinds die twee vervelende Doors-nummers en dingen als Pink Floyd en Led Zeppelin de finale niet meer halen (en ook het slechtste nummer dat ooit de finale haalde, New Born van Muse, niet meer) komt het wel helemaal onderaan uit. Hoewel ik ook niet heel veel met de artiest heb, zijn er heel veel nummers die ik beter vind dan deze. Pakweg de nummers 22-31 zijn veel verkeerde nummers van goede artiesten, één goed nummer van een band die niet favoriet van me is, verwaterd jeugdsentiment en nummers waar ik echt op uitgeluisterd ben. Nummer 11-21 vind ik al heel erg goed en 1-10 zijn persoonlijke grote favorieten van me. Zeker mijn nummer 1 kan me echt tot tranen toe ontroeren.
0
geplaatst: 15 december 2016, 12:25 uur
El Ninjo schreef:
Sunderland
Ik stuur hem voor 20:00uur op. Grotendeels staat ie al wel, het is nu nog een beetje stuivertje wisselen om een plekkie. Sunderland
Zoals vanouds is het bij mij opgedeeld in 3 groepen:
1-14 heb ik veel mee, zijn vooral nummers na 1990 toen ik muziek meer ben gaan waarderen.
15-23 leuk, maar heb ik niet zo veel mee; vooral nummers van <1990.
24-32 heb ik niets mee, waarbij de laatst 3 imo echt ruk zijn. In dit groepje zit btw ook de grootste zakker tussen; een nummer wat me behoorlijk is tegen gaan staan het afgelopen jaar.
0
geplaatst: 15 december 2016, 14:07 uur
starbright boy schreef:
Wel denk ik dat er niemand is bij wie de nieuwe binnenkomers het zo goed doen als bij mij.
Hmm, we zullen zien. Wel denk ik dat er niemand is bij wie de nieuwe binnenkomers het zo goed doen als bij mij.

0
geplaatst: 15 december 2016, 14:35 uur
- Wie gaan de top 3 vormen en in welke volgorde? 1) How Soon is Now 2) Street Spirit 3) Heroes
- Wat wordt de nummer 32? I Feel Love
- Wie wordt, t.o.v.vorig jaar, de hoogste nieuwe binnenkomer (dus compleet nieuw of re-entry)? Life on Mars
- Welk nummer, dat vorig jaar ook in de finale stond, stijgt het meest en welk nummer daalt het meest? Silent Shout / Neighborhood #1 (Tunnels)
- Wat wordt de Love/Hate plaat en wie is de allemansvriend (plaat met de hoogste dan wel laagste standaarddeviatie) ? Wuthering Heights / Drive
- Welk nummer wordt het vaakst op 1 gezet en welk nummer het vaakst op 32? Paranoid Android / I Feel Love
- Wat wordt de nummer 32? I Feel Love
- Wie wordt, t.o.v.vorig jaar, de hoogste nieuwe binnenkomer (dus compleet nieuw of re-entry)? Life on Mars
- Welk nummer, dat vorig jaar ook in de finale stond, stijgt het meest en welk nummer daalt het meest? Silent Shout / Neighborhood #1 (Tunnels)
- Wat wordt de Love/Hate plaat en wie is de allemansvriend (plaat met de hoogste dan wel laagste standaarddeviatie) ? Wuthering Heights / Drive
- Welk nummer wordt het vaakst op 1 gezet en welk nummer het vaakst op 32? Paranoid Android / I Feel Love
0
geplaatst: 15 december 2016, 14:40 uur
El Ninjo schreef:
Ik zit nu inclusief de startladder op 116 ingeleverde eindlijstjes...ik zal er vanavond nog wel een laatste oproep voor iedereen die aangeschreven is uitgooien, maar ik verwacht sowieso toch nog wel lijstjes van regelmatige topic stemmers als Choconas
Ik zit nu inclusief de startladder op 116 ingeleverde eindlijstjes...ik zal er vanavond nog wel een laatste oproep voor iedereen die aangeschreven is uitgooien, maar ik verwacht sowieso toch nog wel lijstjes van regelmatige topic stemmers als Choconas
Ik onderwerp het finalelijstje nog aan een laatste beluistering en vel dan mijn definitieve oordeel.
0
geplaatst: 15 december 2016, 14:54 uur
Wat een zwartkijkerij mbt Donna zeg! Ik verwacht wel dat die genoeg love-stemmen krijgt om iig die laatste plaats te ontlopen; wordt ergens tussen plaats 25 en 30 in de eindstand.
0
geplaatst: 15 december 2016, 14:58 uur
122 lijstjes verwerkt....het verschil tussen de nummer 1 en 2 bedraagt welgeteld 1 heel punt....de nummer 3 is afgehaakt en volgt op 65 pt. Verder staat alleen de nummer 4 nog net binnen de 100 pt.
De onderste 4 zijn denk ik ook wel bekend want het gat tussen de nummer 28 en 29 bedraagt ook zo'n 110 pt.
De onderste 4 zijn denk ik ook wel bekend want het gat tussen de nummer 28 en 29 bedraagt ook zo'n 110 pt.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:09 uur
Heeft er toevallig iemand voor mij nog een werkende link voor Sign O' the Times?
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:12 uur
Gretz schreef:
Heeft er toevallig iemand voor mij nog een werkende link voor Sign O' the Times?
Prince - Sign o The Times
Wel de singleversie helaas.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:13 uur
Amper 10 dagen later is het nummer al weer van YouTube verwijderd.
Welke copyrightgekkies zijn hier verantwoordelijk voor?
1
geplaatst: 15 december 2016, 15:24 uur
Tsja, schiet ook niet echt op. Ik neem aan dat voor dit topic ooit de albumversie is genomineerd.
Ik gun eigenlijk Sign o The Times wel een lage notering in de eindstand als het ons zo lastig wordt gemaakt om het nummer überhaupt te (her)beluisteren. De meeste artiesten/platenmaatschappijen die ervoor kiezen om welke reden dan ook niet (al) hun muziek op Spotify te plaatsen zijn tenminste nog wel zo vriendelijk om ze via andere vrij toegankelijke kanalen als YouTube en Soundcloud te distribueren. Echt te zot voor woorden dat Warner het anno 2016 niet mogelijk maakt om zo'n klassieker via een betaalbare officiële weg op het internet te kunnen beluisteren (Tidal vind ik persoonlijk een zwaar overprijsde, consumentonvriendelijke melkkoe van rijke artiesten). En ook te zot voor woorden dan Prince-nummers die op YouTube worden geplaatst er binnen no-time weer afgehaald worden.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:26 uur
Gretz schreef:
Tsja, schiet ook niet echt op. Ik neem aan dat voor dit topic ooit de albumversie is genomineerd.
Ik gun eigenlijk Sign o The Times wel een lage notering in de eindstand als het ons zo lastig wordt gemaakt om het nummer überhaupt te beluisteren.
Ik gun eigenlijk Sign o The Times wel een lage notering in de eindstand als het ons zo lastig wordt gemaakt om het nummer überhaupt te beluisteren.
Dit is toch een klassieker die in je hoofd zit en die je niet nog eens hoef te beluisteren om te weten waar je 'm plaatst

0
geplaatst: 15 december 2016, 15:26 uur
Zoiets heeft hopelijk geen invloed op de waardering van het nummer, toch? En moet toch wel lukken om dat nummer te beluisteren, zijn toch andere manieren.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:29 uur
El Ninjo schreef:
Dit is toch een klassieker die in je hoofd zit en die je niet nog eens hoef te beluisteren om te weten waar je 'm plaatst
(quote)
Jawel. Aangezien Sign O the Times pas voor het eerst in de finale zit weet ik niet waar ie precies in m'n bottom 5 thuishoort.
1
geplaatst: 15 december 2016, 15:29 uur
Free Prince Album Of Sign "☮" the Times's Track Sign "☮" the Times streaming, free Sign "☮" the Times Sign "☮" the Times mp3 download, Sign "☮" the Times lyrics download | SONG365 - yourmusics.live
Edit: Hier is de albumversie te luisteren Gretz, al gezien?
Edit: Hier is de albumversie te luisteren Gretz, al gezien?
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:30 uur
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:32 uur
Gretz schreef:
Ik gun eigenlijk Sign o The Times wel een lage notering in de eindstand als het ons zo lastig wordt gemaakt om het nummer überhaupt te (her)beluisteren.
Ik gun eigenlijk Sign o The Times wel een lage notering in de eindstand als het ons zo lastig wordt gemaakt om het nummer überhaupt te (her)beluisteren.
Ik lees veel onzin in dit topic maar hier ga je toch echt gierend uit de bocht Geert. Je doet nu net of je dit nummer nooit gehoord hebt en om die reden dan een nummer 'straffen'???

Ik vind sowieso dat veel users er hier een show van maken: 'nee, ik heb nog tijd nodig om te wikken en te wegen. Nog even luisteren hoor'. Mijn hemel. Sorry hoor, maar dit is categorie 'interessant doen'. Hoe moeilijk is het om een lijstje te maken (alsof iedereen de nummers voor het eerst hoort)

1
geplaatst: 15 december 2016, 15:32 uur
Dwejkk_ schreef:
Zoiets heeft hopelijk geen invloed op de waardering van het nummer, toch? En moet toch wel lukken om dat nummer te beluisteren, zijn toch andere manieren.
(quote)
Bij mij persoonlijk kan dit enkel een rol spelen wanneer ik het nummer gelijk beoordeel met een of meer andere nummers. Ik zal hem niet als 'straf' lager zetten.
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat Sign O' The Times zeker wel punten kan mislopen omdat users hem moeilijk kunnen herbeluisteren. Ik ga er vanuit dat veel users de Spotifylijst nog wel een of meerdere keren opzetten. Wanneer ik hem in de auto beluister ga ik Sign O' The Times er niet even snel bij googlen om die er ook bij te kunnen beluisteren. Dat kan in het nadeel van dit nummer zijn, het heeft immers minder kans om te groeien dan.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:35 uur
aERodynamIC schreef:
Ik lees veel onzin in dit topic maar hier ga je toch echt gierend uit de bocht Geert. Je doet nu net of je dit nummer nooit gehoord hebt en om die reden dan een nummer 'straffen'???
(quote)
Dat bedoel ik dus niet op die manier.

0
geplaatst: 15 december 2016, 15:36 uur
Ja, maar je gunt het nummer wel een lagere notering om die reden. Je stelt toch geen lijst op aan de hand van hoe makkelijk nummers te beluisteren zijn? Al die Spotify fans ook........ verwende kinders.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:37 uur
Voordeel van Spotify is dat je mp3's kan toevoegen aan je afspeellijst. En mp3's van Prince-klassiekers zijn makkelijk te vinden.
Dat zal ik misschien maar eens moeten doen. Niettemin vind ik het tamelijk hilarisch dat de meesten van ons zijn klassiekers alleen via illegale mp3's kunnen beluisteren terwijl er tegenwoordig zoveel fantastische legale kanalen beschikbaar zijn om muziek te delen. Waarom doet zijn platenmaatschappij daar niet gewoon aan mee?
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:39 uur
Ik denk dat veel stemmers een groot deel van de finalenummers ook wel op legale oudmediale geluidsdragers kunnen afspelen 

0
geplaatst: 15 december 2016, 15:39 uur
aERodynamIC schreef:
Ja, maar je gunt het nummer wel een lagere notering om die reden. Je stelt toch geen lijst op aan de hand van hoe makkelijk nummers te beluisteren zijn? Al die Spotify fans ook........ verwende kinders.
Klopt, ik stel m'n lijst op aan de hand van beoordelingen en dat blijft zo. Maar ik kan me dus wel voorstellen dat nummers (zeker in het geval van nieuwe finalisten zoals Sign O' the Times) punten kunnen mislopen omdat het nu eenmaal lastiger is om ze te beluisteren. Dus dat Sign O' the Times minder luisterbeurten krijgt dan de nummers die allemaal in de Spotify-lijst staan. En dus mogelijk minder plaatsen kan stijgen tov andere favorieten? Dat is toch niet zo heel gek?
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:40 uur
Dat nadeel geldt alleen voor onbekende nummers denk ik, voor finalenummers lijkt me dit verwaarloosbaar.
1
geplaatst: 15 december 2016, 15:41 uur
Gretz schreef:
Dat is toch niet zo heel gek?
Dat is toch niet zo heel gek?
Ik vind het gek dat velen van jullie zo moeilijk doen ja.
Even serieus: het lukt jou niet om dat nummer een plaats te geven in een lijst van 32? Je hebt geen idee zonder diverse extra luisterbeurten hoe en waar? Ik begrijp dat oprecht niet. Ik zie meer mensen zo moeilijk doen. Gewoon je favoriet bovenaan en je minst favoriete nummer onderaan en daar tussen een beetje rangschikken. Alsof die rangschikking heilig zou moeten zijn.
Jullie maken het allemaal veel te gewichtig vind ik.
En nogmaals: iedereen kent deze nummers onderhand wel.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:41 uur
Gretz schreef:
Waarom doet zijn platenmaatschappij daar niet gewoon aan mee?
Waarom doet zijn platenmaatschappij daar niet gewoon aan mee?
Omdat er nog genoeg is aan te merken op die industrie, daarom doen labels als Drag City ook niet mee, er zijn wel steeds meer artiesten op Spotify in vergelijking met paar jaar terug, waardoor het wel steeds makkelijker wordt om volledig afhankelijk te worden van zo'n streamingdienst, maar ik zou toch niet helemaal afhankelijk willen zijn van één platform.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:42 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vind sowieso dat veel users er hier een show van maken: 'nee, ik heb nog tijd nodig om te wikken en te wegen. Nog even luisteren hoor'. Mijn hemel. Sorry hoor, maar dit is categorie 'interessant doen'. Hoe moeilijk is het om een lijstje te maken (alsof iedereen de nummers voor het eerst hoort)
Ik heb Sign O' the Times van alle finalisten verreweg het minste gehoord en dat ligt grotendeels aan de afwezigheid op Spotify. Ik heb geen CD waar ie op staat en de MP3's nog niet gedownload (maar zal ik zeker nog eens doen). Ik heb het nummer een paar via de radio gehoord en een aantal keer via YouTube en dat is het wel. Maar hij zit vooralsnog veel minder goed in m'n hoofd dan alle andere nummers.
* denotes required fields.