Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:46 uur
Gretz schreef:
Maar hij zit vooralsnog veel minder goed in m'n hoofd dan alle andere nummers.
Maar hij zit vooralsnog veel minder goed in m'n hoofd dan alle andere nummers.
Dan ga je er op korte termijn toch geen binding mee krijgen. Dat is dan pech voor dat nummer. Ik geloof nooit dat een paar extra luisterbeurten zo'n nummer flink zullen doen stijgen in je lijst.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:47 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vind sowieso dat veel users er hier een show van maken: 'nee, ik heb nog tijd nodig om te wikken en te wegen. Nog even luisteren hoor'. Mijn hemel. Sorry hoor, maar dit is categorie 'interessant doen'. Hoe moeilijk is het om een lijstje te maken (alsof iedereen de nummers voor het eerst hoort)
(quote)
Ik vind sowieso dat veel users er hier een show van maken: 'nee, ik heb nog tijd nodig om te wikken en te wegen. Nog even luisteren hoor'. Mijn hemel. Sorry hoor, maar dit is categorie 'interessant doen'. Hoe moeilijk is het om een lijstje te maken (alsof iedereen de nummers voor het eerst hoort)
Nou, sorry hoor dat ik daar zo voor moet wikken en wegen. Fijn dat jij je lijstje binnen de korste keren af hebt en er nauwelijks tot niet nummers voor hoeft te herbeluisteren, maar dan hoef je nog geen oordeel klaar te hebben over mensen die daar langer de tijd voor nemen. Mensen die me goed kennen, weten dat een show opvoeren wel het laatste is wat ik zou doen.
Maarja, ik doe dus wel aan wikken en wegen en alles herbeluisteren. Wat is het probleem?
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:47 uur
aERodynamIC schreef:
Even serieus: het lukt jou niet om dat nummer een plaats te geven in een lijst van 32? Je hebt geen idee zonder diverse extra luisterbeurten hoe en waar? Ik begrijp dat oprecht niet. Ik zie meer mensen zo moeilijk doen. Gewoon je favoriet bovenaan en je minst favoriete nummer onderaan en daar tussen een beetje rangschikken. Alsof die rangschikking heilig zou moeten zijn.
Jullie maken het allemaal veel te gewichtig vind ik.
En nogmaals: iedereen kent deze nummers onderhand wel.
Even serieus: het lukt jou niet om dat nummer een plaats te geven in een lijst van 32? Je hebt geen idee zonder diverse extra luisterbeurten hoe en waar? Ik begrijp dat oprecht niet. Ik zie meer mensen zo moeilijk doen. Gewoon je favoriet bovenaan en je minst favoriete nummer onderaan en daar tussen een beetje rangschikken. Alsof die rangschikking heilig zou moeten zijn.
Jullie maken het allemaal veel te gewichtig vind ik.
En nogmaals: iedereen kent deze nummers onderhand wel.
Er zijn nu nog 5 posities waar Sign O' the Times terecht kan komen. De nummers rond omheen heb ik redelijk makkelijk kunnen rangschikken omdat het allemaal oud-finalisten zijn. Maar vind het dus lastig om Sign O' the Times met zo weinig luisterbeurten daar ergens tussen te plaatsen.
Idd zeker niet te moeilijk en gewichtig doen (1 positie hoger of lager maakt vrij weinig uit), maar ik wil wel alle nummers voldoende in m'n hoofd hebben zitten. Vandaar m'n vraag of iemand mij de volledige versie kan delen.
1
geplaatst: 15 december 2016, 15:48 uur
Gretz schreef:
Er zijn nu nog 5 posities waar Sign O' the Times terecht kan komen. De nummers rond omheen heb ik redelijk makkelijk kunnen rangschikken omdat het allemaal oud-finalisten zijn. Maar vind het dus lastig om Sign O' the Times met zo weinig luisterbeurten daar ergens tussen te plaatsen.
Idd zeker niet te moeilijk en gewichtig doen (1 positie hoger of lager maakt vrij weinig uit), maar ik wil wel alle nummers voldoende in m'n hoofd hebben zitten. Vandaar m'n vraag of iemand mij de volledige versie kan delen.
(quote)
Is je pindakaas op?

0
Arrie schreef:
Wat is het probleem?
Wat is het probleem?
Zie je het mij een probleem noemen? Ik vind dat mensen het belangrijker maken dan het is. That's it.
0
aERodynamIC schreef:
Dan ga je er op korte termijn toch geen binding mee krijgen. Dat is dan pech voor dat nummer. Ik geloof nooit dat een paar extra luisterbeurten zo'n nummer flink zullen doen stijgen in je lijst.
(quote)
Is me tot nu toe in bijna elke finale (speel sinds 2012 mee) wel met 1 of 2 nummers overkomen. Dus vandaar dat ik ze het liefst allemaal meerdere keren nog eens achter elkaar beluister.

2
geplaatst: 15 december 2016, 15:49 uur
aERodynamIC schreef:
Jij gaat hier anders ook wel aardig hard door de bocht
Het is toch ook gewoon leuk de nummers nog allemaal eens af te draaien. Dat is voor mij ook een traditie. Bovendien had mijn lijstje er heel anders uitgezien als ik dat niet gedaan had. Natuurlijk ken ik alle nummers wel, maar het is niet alsof ik ze allemaal elk jaar draai. En de verschillen zijn erg klein. Een nummer dat het ene jaar op 1 staat kan het andere jaar wel eens op 17 of 30 (zoals in mijn lijstje) staan. Zo makkelijk als jij het voorspiegelt is het voor mij zeker niet. Overigens kan ik me wel voorstellen dat Sign O' The Times relatief onbekend is bij jongere users. Ik kan me niet heugen het nummer ooit op radio of tv te hebben gehoord, het zijn toch altijd een paar andere nummers van Prince die je hoort. Het is dat het toevallig ooit een Top 40-bandje op de rommelmarkt kocht, waar dit nummer op stond, anders was het voor mij ook veel minder bekend geweest.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:50 uur
Zit op het werk, geen pindakaas voorhanden hier. Overigens is m'n fijnste pindakaasmerk onlangs uit het assortiment gehaald
dus dat wordt dan vanavond thuis even ouderwets slsk opstarten. 
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:50 uur
Maar ik had toch net een linkje gepost waar die prima te beluisteren is?
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:53 uur
Wat herman zegt ja, en wilde verder ook niet een uitvoerige discussie opstarten.
Iedereen heeft z'n eigen manier van rangschikken en neemt daar net zoveel tijd voor als hij/zij nodig heeft. De een doet veel aan wikken/wegen en verschuiven en de ander is er heel snel uit. Niks mis mee.
Sign O' the Times is idd voor mij relatief onbekend. Op de radio hoor je toch meestal andere Prince-nummers.
Iedereen heeft z'n eigen manier van rangschikken en neemt daar net zoveel tijd voor als hij/zij nodig heeft. De een doet veel aan wikken/wegen en verschuiven en de ander is er heel snel uit. Niks mis mee.
Sign O' the Times is idd voor mij relatief onbekend. Op de radio hoor je toch meestal andere Prince-nummers.
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:53 uur
Gretz schreef:
Idd zeker niet te moeilijk en gewichtig doen (1 positie hoger of lager maakt vrij weinig uit)
Idd zeker niet te moeilijk en gewichtig doen (1 positie hoger of lager maakt vrij weinig uit)
En daar ging het mij vooral om

0
geplaatst: 15 december 2016, 15:55 uur
0
geplaatst: 15 december 2016, 15:56 uur
Dwejkk_ schreef:
Free Prince Album Of Sign "☮" the Times's Track Sign "☮" the Times streaming, free Sign "☮" the Times Sign "☮" the Times mp3 download, Sign "☮" the Times lyrics download | SONG365 - yourmusics.live[/url
Edit: Hier is de albumversie te luisteren Gretz, al gezien?
Free Prince Album Of Sign "☮" the Times's Track Sign "☮" the Times streaming, free Sign "☮" the Times Sign "☮" the Times mp3 download, Sign "☮" the Times lyrics download | SONG365 - yourmusics.live[/url
Edit: Hier is de albumversie te luisteren Gretz, al gezien?
Minneapolis schreef:
Hierbij nog wat inspiratie Gretz
[url=https://www.youtube.com/watch?v=V9QEWVH0BmE]Sign of the Times- live
Hierbij nog wat inspiratie Gretz
[url=https://www.youtube.com/watch?v=V9QEWVH0BmE]Sign of the Times- live
Dankjewel Luuk en Minneapolis.
Sign "☮" the Times nu nog minimaal 3x beluisteren voordat ik m'n lijstje opstuur.
1
geplaatst: 15 december 2016, 15:59 uur
Sign O The Times het album mag je gewoon blind aanschaffen hoor Gretz. Een van de beste, veelzijdigste, meest speelse albums van de jaren '80. Heb je meteen ook de oplossing voorhanden als ie nog eens de finale haalt in de toekomst 

0
geplaatst: 15 december 2016, 16:04 uur
ArthurDZ schreef:
Sign O The Times het album mag je gewoon blind aanschaffen hoor Gretz. Een van de beste, veelzijdigste, meest speelse albums van de jaren '80. Heb je meteen ook de oplossing voorhanden als ie nog eens de finale haalt in de toekomst
Probleem is dat ik de laatste tijd nauwelijks meer cd's aanschaf omdat ik merkte dat ik ze eigenlijk alleen in de auto afspeel (en dat maar onhandig vindt). Ik wacht met smart op de dag dat het hele album gewoon op spotify komt, zal ooit nog wel gaan gebeuren toch?
Bij The Beatles moesten we er ook jaren op wachten immers.Mocht ik Sign 'O' the Times ooit op de prijzentafel van een popquiz tegenkomen dan neem ik hem denk ik wel mee.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:05 uur
herman schreef:
Een nummer dat het ene jaar op 1 staat kan het andere jaar wel eens op 17 of 30 (zoals in mijn lijstje) staan.
Een nummer dat het ene jaar op 1 staat kan het andere jaar wel eens op 17 of 30 (zoals in mijn lijstje) staan.
Serieus

Dus een nummer dat je het ene jaar een 10 vindt (of daar in de buurt) vind je een jaar later een 6?
Dat zou bij mij nooit kunnen, tenzij het om een nieuw te ontdekken song gaat, en dan nog niet zo drastisch.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:07 uur
johan de witt schreef:
Serieus
Dus een nummer dat je het ene jaar een 10 vindt (of daar in de buurt) vind je een jaar later een 6?
Dat zou bij mij nooit kunnen, tenzij het om een nieuw te ontdekken song gaat, en dan nog niet zo drastisch.
(quote)
Serieus

Heb ik ook wel gehad, How Soon Is Now? stond geloof ik de eerste paar jaar zo rond #17 en is uiteindelijk nummer 1 geworden.
1
geplaatst: 15 december 2016, 16:07 uur
Die bij mij op 17 staat vind ik nog altijd een 9 waard. Die nu op 30 staat was wel de #1 van een paar jaar geleden, mijn waardering is inderdaad flink geslonken (starbright boy noemde dat op de vorige pagina mooi "verwaterd jeugdsentiment"). Zegmaar van een 10 naar een 6,5.
Bij mij zijn eigenlijk alleen de nummer 31 en 32 echt stabiel.
Verder kan er ook iets gebeuren waardoor je een song weer meer gaat waarderen. Laatst bv. Donnie Darko herzien en daardoor weer helemaal fan van nummers van The Church, Tears for Fears, etc.
Bij mij zijn eigenlijk alleen de nummer 31 en 32 echt stabiel.
Verder kan er ook iets gebeuren waardoor je een song weer meer gaat waarderen. Laatst bv. Donnie Darko herzien en daardoor weer helemaal fan van nummers van The Church, Tears for Fears, etc.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:16 uur
Dat jeugdsentiment ligt al tientallen jaren achter me
Voor mij heeft elk nummer gewoon een intrinsieke waarde (het cijfer dat je eraan toekent) en daar kan in de loop der tijd wel een halfje bij of af, maar zeker niet zo drastisch.
Ik doe sinds 2011 mee aan de finale en zie ook dat het verschil in klasseringen bij mij maximaal 10 is, wat ook afhankelijk is van de bezetting van de finale.
Voor mij heeft elk nummer gewoon een intrinsieke waarde (het cijfer dat je eraan toekent) en daar kan in de loop der tijd wel een halfje bij of af, maar zeker niet zo drastisch. Ik doe sinds 2011 mee aan de finale en zie ook dat het verschil in klasseringen bij mij maximaal 10 is, wat ook afhankelijk is van de bezetting van de finale.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:19 uur
Bij mij kunnen de verschillen ook best groot zijn, maar ik merk ook dat mijn muzieksmaak nog altijd behoorlijk in ontwikkeling is. Heeft er volgens mij mee te maken dat ik continu nieuwe muziek opzoek en telkens weer m'n referentiekader uitbreidt. Mijn huidige nr. 27 heeft bijvoorbeeld ook op 1 gestaan.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:23 uur
herman schreef:
Het is toch ook gewoon leuk de nummers nog allemaal eens af te draaien. Dat is voor mij ook een traditie.
Het is toch ook gewoon leuk de nummers nog allemaal eens af te draaien. Dat is voor mij ook een traditie.
Dat is bij mij ook traditie en ik kan er erg van genieten, zelfs nu mijn vermoedelijke nummer 31 of 32 voorbij komt! =)
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:24 uur
Ondertussen blijft het verschil aan de top, enkele lijstjes verder, beperkt tot 1 pt...allleen zijn de nrs 1 en 2 nu weer omgedraaid....we lijken weer op een close finish af te stevenen....wie heeft de beste eindsprint 

1
geplaatst: 15 december 2016, 16:32 uur
Goed nieuws voor de Prince-fans, ik kan mededelen dat Sign 'O' the Times enkele luisterbeurten verder intussen 3 nummers is gepasseerd in m'n lijstje (en wie weet zit er nog meer in). Valt me nu een stuk beter op dat het nummer instrumentaal erg knap in elkaar zit.
http://i.imgur.com/6FkTqc0.png
En dankzij Dwejkk_ ben ik ook wat beter op de tekst gaan letten, die toch behoorlijk wat om het lijf heeft merk ik nu.
http://i.imgur.com/6FkTqc0.png
En dankzij Dwejkk_ ben ik ook wat beter op de tekst gaan letten, die toch behoorlijk wat om het lijf heeft merk ik nu.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:36 uur
Gretz schreef:
Goed nieuws voor de Prince-fans, ik kan mededelen dat Sign 'O' the Times enkele luisterbeurten verder intussen 3 nummers is gepasseerd in m'n lijstje (en wie weet zit er nog meer in). Valt me nu een stuk beter op dat het nummer instrumentaal erg knap in elkaar zit.
(afbeelding)
(afbeelding)
Goed bezig. Nu de zou ik je de rest What's going on en Sign o' the times nog willen aanraden.
O, en Nina's Pastel Blues als je toch bezig bent.

0
geplaatst: 15 december 2016, 16:39 uur
Minneapolis schreef:
Goed bezig. Nu de zou ik je de rest What's going on en Sign o' the times nog willen aanraden.
(quote)
Dat gaat deze week helaas niet meer lukken, maar wie weet kan ik in de vrije dagen rond de kerst tijd vrij maken om een aantal albums te beluisteren waar de finalenummers op staan (in het kader van het traditionele albumspel van thelion).
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:41 uur
herman schreef:
Dat doe ik ook elk jaar, gewoon omdat dat leuk is en traditie (playlist in iTunes). Besef alleen nu wel dat ik de nummers meestal in volgorde afspeel en daarmee op last.fm mijn lijst al prijsgeef

(alsof iemand dat ook maar enigszins boeit)

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 15 december 2016, 16:41 uur
Choconas schreef:
Dat is bij mij ook traditie en ik kan er erg van genieten, zelfs nu mijn vermoedelijke nummer 31 of 32 voorbij komt! =)
(quote)
Ik dus ook. Sterker nog, ik beluister de nummers op volgorde van de positie van vorig jaar om het echte gevoel te krijgen van een allertijden-lijst.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:45 uur
Ik heb Sign 'O' the Times de afgelopen 40 minuten intussen vaker gehoord dan in de rest van m'n leven geloof ik. Waar een opmerking over de beschikbaarheid van een nummer al niet goed voor kan zijn.
Intussen ook When Doves Cry en Sometimes It Snow in April gepasseerd als beste Prince-nummer.
Intussen ook When Doves Cry en Sometimes It Snow in April gepasseerd als beste Prince-nummer.
1
geplaatst: 15 december 2016, 16:45 uur
Weinig zo leuk als alles nog een of twee keer luisteren en je definitieve lijst in elkaar puzzelen! Wikken, wegen, dat werk. Iedereen (behalve Eric ?) zal het wel herkennen.
0
geplaatst: 15 december 2016, 16:46 uur
Binnenkort volgt jullie examen of je het goed gedaan hebt. Maak je niet te nerveus he

* denotes required fields.