MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2017]

zoeken in:
Opvallend veel uit 2007, en opvallend weinig uit 2008 en 2009. Veel nieuwe finalisten volgend jaar dus, maar daarna wellicht het gevaar van 'vastroesting'??

En niets uit 2014 meer

P.S. In Venray hebben ze het snelste internet

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Voordat we straks in de Witte Trui van 2024 Red Eyes moeten diskwalificeren wil ik nog even opmerken dat de single al in december 2013 werd uitgebracht.

Thnx! Aangepast!

chevy93 schreef:
Opvallend veel uit 2007, en opvallend weinig uit 2008 en 2009. Veel nieuwe finalisten volgend jaar dus, maar daarna wellicht het gevaar van 'vastroesting'??

15 nummers die al voor 2013 werden uitgebracht en al in de eerste editie van de Witte Trui de finale hadden kunnen bereiken. De doorstroming verloopt op zich redelijk, maar er zijn nog altijd veel 'oudjes' die het ver schoppen (voornamelijk dankzij de grote 3 indiejannen zullen we maar zeggen).

Ach, kan klagen wat ik wil over de finale, maar als ik het zo bekijk bestaat mijn lijstje toch uit 12 fenomenale nummers en was het zelfs moeilijk om een stuk of vijf nummers niet in m’n lijstje op te nemen. Blijft jammer van de afwezigheid van Tribe en Fuck Buttons en de aanwezigheid van War on Drugs en Boxer Rebellion, maar ik ben alsnog erg tevreden.

Om over 3x The National nog maar te zwijgen, he Geert

Yay, Grimes.

Poeha schreef:
Om over 3x The National nog maar te zwijgen, he Geert

Dat zijn in zekere zin ook indiejannen.

Veertien nummers voor twaalf plekken. Mijn excuses aan T. en B.

EDIT: Even de finale vergeleken met de voorgaande jaren en de top-12 is duidelijk beter dan de laatste twee jaar Maar toch doet het pijn om te zien dat mijn absolute favorieten het niet gehaald hebben, terwijl daar toch een hoop kanshebbers bij zitten. Pyramids, Surf Solar, Ashtray Wasp, The Blacker the Berry, Machine Gun en Says zijn allen beter dan mijn #1. En daarvoor in de plaats zijn er ook veel enorme draken gekomen

Ik wil niet te hard klagen, want ik ben bewust gestopt met meestemmen in de ladder en de witte trui, omdat het toch voor 90% blankemannenindie is, maar vind het toch wel jammer dat van mijn top 4 van vorig jaar er 3 zijn weggevallen en als ik dan zie wat er voor terugkomt... erg jammer van bv. Surf Solar en Blackstar en waar is uberhaupt de electronische muziek gebleven... dat staat er nu helemaal niet meer in.

Wel blij met Grimes

herman schreef:
Ik wil niet te hard klagen, want ik ben bewust gestopt met meestemmen in de ladder en de witte trui, omdat het toch voor 90% blankemannenindie is, maar vind het toch wel jammer dat van mijn top 4 van vorig jaar er 3 zijn weggevallen en als ik dan zie wat er voor terugkomt... erg jammer van bv. Surf Solar en Blackstar en waar is uberhaupt de electronische muziek gebleven... dat staat er nu helemaal niet meer in.

Wel blij met Grimes

De verschillen zijn zo klein dat je Surf Solar en Blackstar gewoon zelf in de finale had kunnen laten komen.

Ongetwijfeld, maar op een gegeven moment moest ik kiezen tussen een aantal topics op de site wegens tijdgebrek en toen is o.a. deze gesneuveld. En het hielp ook niet mee dat mijn nominaties meestal niet de lijst haalden. Dus dan maar gewoon alleen luisteren en eigen lijstjes maken ipv hier heel actief mee doen.

Voor de finale zal ik nog wel inzenden, het blijft een prachtig topic met een briljante finale natuurlijk.

Grimes

Ik blijf wel stemmen omdat ik meestal alle nummers wel ken en er nauwelijks tijd aan kwijt ben, maar ik deel het sentiment van Herman toch wel een beetje.

Overigens wil ik voor ik een lijstje instuur toch alle nummers weer eens draaien, en dat blijkt toch weer niet voor niets, want zojuist kwam Wasted Days ineens behoorlijk binnen!

Even vergeleken: uit mijn top 12 van vorig jaar zijn er 9 nummers die dit jaar de finale niet gehaald hebben. In mijn top 12 van dit jaar staan er dan weer 8 nieuwkomers. Met andere woorden: deze finale heeft voor mij maar een heel klein beetje aan kwaliteit ingeboet.

Arrie schreef:

Overigens wil ik voor ik een lijstje instuur toch alle nummers weer eens draaien, en dat blijkt toch weer niet voor niets, want zojuist kwam Wasted Days ineens behoorlijk binnen!

Hier voorlopig geen verrassingen. Al verbaast het me toch telkens weer wat een weergaloos anthem Disparate Youth is.

Volgens mij mis ik de helft van mijn top 12 van vorig jaar. En hoewel ik toen al niet erg warm liep voor de finale denk ik toch dat het lijstje van toen sterker is dan die van dit jaar. 2015 blijft hier vooralsnog favoriet met toen o.a. Chicago en John Wayne Gacy Jr., Swimming Pools, Machine Gun en Surf Solar.

Stuur gerust nog je 24 'alternatieve' favorieten naar me toe. Ik heb nu zo'n 25 lijstjes binnen maar er kan nog wel wat bij.

Ik heb al een aantal mensen voorbij zien komen die de nummers 25-48 beduidend sterker vinden dan de top 24 (mijzelf incluis). Nu ben ik wel eens benieuwd welke nummers de finale zouden hebben gehaald als er een volledig vrije keuze is.

Wie het leuk vindt nodig ik uit zijn vierentwintig favorieten (in willekeurige volgorde, dus zonder rang) naar mij te PM-en, ik zal dan vrijdag of van het weekend een lijst plaatsen met 'de alternatieve finalisten'.

A Tribe Called Quest - We The People....
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Ready To Start
Arcade Fire - Reflektor
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Archive - Collapse/Collide
Archive - Controlling Crowds
Atmosphere - Painting
Beach House - Myth
Blonde Redhead - 23.
Burial - Ashtray Wasp
CHVRCHES - The Mother We Share
Cloud Nothings - Wasted Days
Courtney Barnett - Depreston
Daughter - Youth
David Bowie - Blackstar
David Bowie - Lazarus
Editors - An End Has A Start
Editors - Papillon
Editors - Smokers Outside The Hospital Doors
Eefje De Visser - Ongeveer
Fuck Buttons - Surf Solar
Grimes - REALiTi (Demo)
Kanye West Feat. Pusha T - Runaway
Lana Del Rey - Video Games
Leonard Cohen - You Want It Darker
M83 - Midnight City
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Nils Frahm - Says
Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal
Phosphorescent - Song For Zula
Portishead - The Rip
Portishead - We Carry On
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Radiohead - Nude
Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi
Santigold - Disparate Youth
Spinvis - Kom Terug
Spinvis - Oostende
Tame Impala - Let It Happen
Tame Impala - The Less I Know The Better
The Boxer Rebellion - Diamonds
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Fake Empire
The National - Slow Show
The War On Drugs - Red Eyes
The War On Drugs - Under The Pressure
Wolf Alice - Bros

Ingestuurd (mijn 24 finalisten dan ). Moet wel zeggen ik van de 48 er toch zeker 40 finalewaardig vind, dus voor wat het waard is...

Onweerwolf
Ja Edgar is een stuk populairder. Hij heeft al minstens 4x zoveel lijstjes als ik.

Dat komt omdat ik meer moeite voor die van jou doe.

Jij bent later begonnen. Mijn gevoel zegt dat je wel over de vijfentwintig heen gaat .

Wat een briljante finale zeg! Zo te zien ga ik veel favorieten nog puntenloos moeten laten ook. Ik herinner me dat ik vorig jaar minder dat luxeprobleem had dan nu, dus wat mij betreft is dit een vooruitgang

Pffff. Wat een topfinale zeg. Wil alles eigenlijk wel in m'n top 12 opnemen. Hulde hoor. Helemaal eens met ArthurDZ, een hele vooruitgang vergeleken met vorig jaar!

Toch opvallend dat de meesten, ondanks al het geklaag, nu opeens tot de conclusie komen dat de finale heel zo slecht nog niet eens en velen hem zelfs beter vinden dan vorig jaar.

Onweerwolf
Het 10e lijstje is een feit dankzij mol.

Hier zojuist het 33e lijstje verwerkt . Wie nog wil insturen wacht niet te lang want ik ben van plan vandaag of morgen de uitslag te presenteren.

Net lijstje aan Edgar gestuurd, maar 11 van mijn 24 'finalisten' hebben daadwerkelijk de finale gehaald. Matigste finale in de geschiedenis van dit spel, ondanks de (r)entree van Slow Show, Disparate Youth en You Want It Darker.

De lijstjes druppelen nog steeds binnen.

Wie doet alvast een voorspelling voor:
- meest genoemde nummer
- meest genoemde niet-finalist
- minst genoemde nummer
- minst genoemde finalist

Vind de finalelijst ook de matigste tot nu toe, zeker nu Midnight City ontbreekt als mijn nummer 1. Gelukkig is Disparate Youth weer teruggekomen.

Ook mij lijstje verstuurd naar Edgar

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.