Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2017]
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2017, 14:20 uur
- meest genoemde nummer: Leonard Cohen - You Want it Darker
- meest genoemde niet-finalist: Arcade Fire - Reflektor
- minst genoemde nummer: The National - Slow Show
- minst genoemde finalist: The National - Slow Show
- minst genoemde nummer: The National - Slow Show
- minst genoemde finalist: The National - Slow Show
0
geplaatst: 18 november 2017, 15:20 uur
- meest genoemde nummer: Tame Impala - Let It Happen
- meest genoemde niet-finalist: Fuck Buttons - Surf Solar
- minst genoemde nummer: Courtney Barnett - Depreston
- minst genoemde finalist: Lana Del Rey - Video Games
- minst genoemde nummer: Courtney Barnett - Depreston
0
geplaatst: 18 november 2017, 15:39 uur
- meest genoemde nummer: Fuck Buttons - Surf Solar 
- minst genoemde nummer: Daughter - Youth
- minst genoemde finalist: Blonde Redhead - 23

- minst genoemde nummer: Daughter - Youth
- minst genoemde finalist: Blonde Redhead - 23
0
geplaatst: 18 november 2017, 15:55 uur
- meest genoemde nummer: Santigold - Disparate Youth
- minst genoemde nummer: Arcade Fire - Ready To Start
0
geplaatst: 18 november 2017, 16:08 uur
Wie nog wil, ik laat hem nog een avond staan en presenteer dan morgen de uitslag.
Met de huidige tussenstand (36 lijstjes) zouden er acht finalisten de boot missen met daarbij een paar echt verrassende namen. Acht van de vierentwintig, toch wel een flink aantal (33%!!)
Met de huidige tussenstand (36 lijstjes) zouden er acht finalisten de boot missen met daarbij een paar echt verrassende namen. Acht van de vierentwintig, toch wel een flink aantal (33%!!)
0
geplaatst: 18 november 2017, 16:48 uur
Inmiddels mijn twaalf namen ingediend bij Marcel.
Finale lijkt iets beter uitgebalanceerd dan vorig jaar, al mis ik wel een échte échte topper. Mijn initiële top vijf is dan ook jammerlijk gestrand in de vorige ronde: The Past Is A Grotesque Animal, Surf Solar, Says, The Mother We Share en Bros. Ook Controlling Crowds (8) en Painting (10) zullen gemist worden.
Nummers 6, 7 en 9 (allen nieuw t.o.v. vorig jaar) hebben de cut wel gehaald en worden dus 1, 2 en 3. Tot de nummer 10 is alles erg goed (persoonlijke top 100-waardig zelfs), tevens de enige tien finalisten in mijn naar Edgar verstuurde lijstje. Daarachter zit een groot gapend gat naar de brede middenmoot, die op zich redelijk is maar die ik ook niet had gemist als ze het niet gered zouden hebben. Echte draken zitten er ook niet in, al is er wel eentje bij waar ik inmiddels behoorlijk klaar mee ben (die vorig jaar ook al meedeed).
Van mijn twaalf van vorig jaar keren er twee (!) terug in mijn nieuwe lijst. Verder acht nieuwe binnenkomers, nog een nummer dat het afgelopen jaar een flink stuk in mijn achting is gestegen en een nummer dat mijn toptwaalf vorig jaar ternauwernood niet haalde en nu ternauwernood wel. Eén nummer dat vorig jaar nog punten van me kreeg valt er nu buiten.
Finale lijkt iets beter uitgebalanceerd dan vorig jaar, al mis ik wel een échte échte topper. Mijn initiële top vijf is dan ook jammerlijk gestrand in de vorige ronde: The Past Is A Grotesque Animal, Surf Solar, Says, The Mother We Share en Bros. Ook Controlling Crowds (8) en Painting (10) zullen gemist worden.
Nummers 6, 7 en 9 (allen nieuw t.o.v. vorig jaar) hebben de cut wel gehaald en worden dus 1, 2 en 3. Tot de nummer 10 is alles erg goed (persoonlijke top 100-waardig zelfs), tevens de enige tien finalisten in mijn naar Edgar verstuurde lijstje. Daarachter zit een groot gapend gat naar de brede middenmoot, die op zich redelijk is maar die ik ook niet had gemist als ze het niet gered zouden hebben. Echte draken zitten er ook niet in, al is er wel eentje bij waar ik inmiddels behoorlijk klaar mee ben (die vorig jaar ook al meedeed).
Van mijn twaalf van vorig jaar keren er twee (!) terug in mijn nieuwe lijst. Verder acht nieuwe binnenkomers, nog een nummer dat het afgelopen jaar een flink stuk in mijn achting is gestegen en een nummer dat mijn toptwaalf vorig jaar ternauwernood niet haalde en nu ternauwernood wel. Eén nummer dat vorig jaar nog punten van me kreeg valt er nu buiten.
0
geplaatst: 18 november 2017, 19:38 uur
- meest genoemde nummer: Tame Impala - Let It Happen
0
geplaatst: 19 november 2017, 11:17 uur
Ik sluit de lijnen. Zesendertig lijstjes in totaal, dat geeft denk ik een aardig beeld van hoe de finale eruit zou hebben gezien bij een vrije keuze i.p.v. de laatste ronde ladders.
Dance Lover, El Ninjo en Teunnis hebben allen één juiste voorspelling gedaan en mogen met elkaar de Nostradamus award verdelen.
Dance Lover, El Ninjo en Teunnis hebben allen één juiste voorspelling gedaan en mogen met elkaar de Nostradamus award verdelen.
0
geplaatst: 19 november 2017, 11:22 uur
De zes nummers die de minste stemmen hebben gekregen:
43/45. Editors - Smokers Outside The Hospital Doors - 13 stemmen
43/45. Spinvis - Kom Terug - 13 stemmen
43/45. The National - Slow Show - 13 stemmen
46. Tame Impala - The Less I Know The Better - 11 stuks
47. Radiohead - Nude - 10 stuks
48. Editors - An End Has A Start - 9 stuks
Editors was niet erg populair en is al twee nummers kwijt. Ook 'de tweede/derde' van The National, Radiohead, Spinvis en Tame Impala blijven achter.
Persoonlijk vind ik Slow Show als finalist het meest verrassend van allemaal en deze uitslag onderstreept dat wel. Geluk gehad met de loting wellicht?
43/45. Editors - Smokers Outside The Hospital Doors - 13 stemmen
43/45. Spinvis - Kom Terug - 13 stemmen
43/45. The National - Slow Show - 13 stemmen
46. Tame Impala - The Less I Know The Better - 11 stuks
47. Radiohead - Nude - 10 stuks
48. Editors - An End Has A Start - 9 stuks
Editors was niet erg populair en is al twee nummers kwijt. Ook 'de tweede/derde' van The National, Radiohead, Spinvis en Tame Impala blijven achter.
Persoonlijk vind ik Slow Show als finalist het meest verrassend van allemaal en deze uitslag onderstreept dat wel. Geluk gehad met de loting wellicht?
0
geplaatst: 19 november 2017, 12:36 uur
Wel apart dat Arcade Fire met maar liefst 4 vertegenwoordigers, tegen de trend in ( Radiohead, Tame Impala, Editors, Spinvis ) dan weer niet in de onderste regionen staat met minstens 1 nummer.
Verder vind ik Slow Show van The National een grijze muis, volgend jaar gelukkig al niet meer in de finale.
Verder vind ik Slow Show van The National een grijze muis, volgend jaar gelukkig al niet meer in de finale.
0
geplaatst: 19 november 2017, 12:37 uur
Ik ben de afgelopen tijd best afwezig geweest, omdat m'n passie voor film veel tijd opslokte. De muziek is daarbij nooit weggeweest, maar er is nog altijd een verschil tussen luisteren en actief stemmen, discussiëren etc.
Inmiddels staat wel gewoon de finalelijst op, en ben ik op een paar plaatsen toch verrast door de line-up t.o.v. vorig jaar. Ik heb mezelf nooit beschouwd als een Grimes-fan, maar Realiti knalt nu toch wel mooi uit de speakers. Is het soort nummer dat in voorgaande jaren toch vaak sneuvelde. Toch had er nog best wat meer elektronica in de lijst mogen staan, en ben ik in navolging van Edgar verrast dat Slow Show out of the blue ineens wél de finale kan halen. Goed nummer, maar niet per se nodig wat mij betreft. Diversiteit blijft een groot goed
Hoop vanmiddag mijn lijstje naar OWW te sturen. Ben helaas wel weg op 10-12 waarschijnlijk.
Inmiddels staat wel gewoon de finalelijst op, en ben ik op een paar plaatsen toch verrast door de line-up t.o.v. vorig jaar. Ik heb mezelf nooit beschouwd als een Grimes-fan, maar Realiti knalt nu toch wel mooi uit de speakers. Is het soort nummer dat in voorgaande jaren toch vaak sneuvelde. Toch had er nog best wat meer elektronica in de lijst mogen staan, en ben ik in navolging van Edgar verrast dat Slow Show out of the blue ineens wél de finale kan halen. Goed nummer, maar niet per se nodig wat mij betreft. Diversiteit blijft een groot goed

Hoop vanmiddag mijn lijstje naar OWW te sturen. Ben helaas wel weg op 10-12 waarschijnlijk.
1
geplaatst: 19 november 2017, 12:42 uur
Ik vind Slow Show dan weer met behoorlijke afstand het mooiste nummer van The National, ook de enige van deze zes die ik bij mijn 24 namen had zitten. Voor de rest kan ik niet zo veel met de beste heren, dus Bloodbuzz Ohio en Fake Empire hadden de finale dan weer niet zo nodig hoeven halen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 november 2017, 12:52 uur
Inmiddels zitten we al weer op 20 lijstjes dankzij Sunderland.
0
geplaatst: 19 november 2017, 13:05 uur
Dance Lover schreef:
Wel apart dat Arcade Fire met maar liefst 4 vertegenwoordigers, tegen de trend in ( Radiohead, Tame Impala, Editors, Spinvis ) dan weer niet in de onderste regionen staat met minstens 1 nummer.
U vraagt wij draaien. De volgende nummers kregen allen 15 stemmen. Wel apart dat Arcade Fire met maar liefst 4 vertegenwoordigers, tegen de trend in ( Radiohead, Tame Impala, Editors, Spinvis ) dan weer niet in de onderste regionen staat met minstens 1 nummer.
38/42. Arcade Fire - Ready To Start - 15 stemmen
38/42. Arcade Fire - Reflektor - 15 stemmen
38/42. Burial - Ashtray Wasp - 15 stemmen
38/42. Editors - Papillon - 15 stemmen
38/42. The Boxer Rebellion - Diamonds - 15 stemmen
Diamonds is de tweede finalist die eruit vliegt. De finaleplek vond ik al een flinke verrassing en dat is in deze uitslag ook terug te zien. Hoewel ik het zelf wel een mooi liedje vind is het een duidelijk geval van 'ik heb niet zo veel met de rest dus dan maar punten voor Diamonds'. En ja, als maar genoeg mensen dat denken...
De houdbaarheidsdatum van Reflektor lijkt met het jaar beperkter te worden. In het debuutjaar direct naar de finale en ook het jaar erna er nog bij maar inmiddels voor het tweede jaar op rij naast de prijzen. Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan wanneer No Cars Go en Intervention niet meer voor finaleplekken kunnen zorgen. Editors raakt met Papillon ook de derde troef kwijt. Een band met een aantal echte fans die verder niet heel breed gedragen wordt getuige de vroege uitschakeling van hun troeven.
0
geplaatst: 19 november 2017, 14:22 uur
Bij die onderste 11 zitten ook al 5 die ik in een finalelijstje zou hebben, dus op deze manier zullen we wel niet veel beter uitkomen dan de daadwerkelijke finale 

0
geplaatst: 19 november 2017, 14:22 uur
Edgar18 schreef:
De houdbaarheidsdatum van Reflektor lijkt met het jaar beperkter te worden. In het debuutjaar direct naar de finale en ook het jaar erna er nog bij maar inmiddels voor het tweede jaar op rij naast de prijzen. Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan wanneer No Cars Go en Intervention niet meer voor finaleplekken kunnen zorgen.
De houdbaarheidsdatum van Reflektor lijkt met het jaar beperkter te worden. In het debuutjaar direct naar de finale en ook het jaar erna er nog bij maar inmiddels voor het tweede jaar op rij naast de prijzen. Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan wanneer No Cars Go en Intervention niet meer voor finaleplekken kunnen zorgen.
Sprawls II wordt de komende jaren hét AF-nummer

0
geplaatst: 19 november 2017, 14:47 uur
Dat denk ik ook, maar een Arcade Fire nummer is voor veel van de stemmers niet genoeg.
0
geplaatst: 19 november 2017, 14:54 uur
De volgende drie nummers kregen allen zestien stemmen:
35/37. Cloud Nothings - Wasted Days - 16 stemmen
35/37. Daughter - Youth - 16 stemmen
35/37. Wolf Alice - Bros - 16 stemmen
We naderen voorzichtig de bovenste 24 plekken maar daar hebben deze drie bands (nummers) nooit zicht op gehad. In het geval van finalist Cloud Nothings natuurlijk wel verrassend. Het nummer won zijn ladder nog voor Red Eyes de nummer vijf van afgelopen jaar. Zegt dit iets over de liefde voor Wasted Days of zijn we al uitgekeken op Red Eyes? Cloud Nothings zal ook wel wat profijt hebben gehad van een ladder met daarin twee Radioheads.
35/37. Cloud Nothings - Wasted Days - 16 stemmen
35/37. Daughter - Youth - 16 stemmen
35/37. Wolf Alice - Bros - 16 stemmen
We naderen voorzichtig de bovenste 24 plekken maar daar hebben deze drie bands (nummers) nooit zicht op gehad. In het geval van finalist Cloud Nothings natuurlijk wel verrassend. Het nummer won zijn ladder nog voor Red Eyes de nummer vijf van afgelopen jaar. Zegt dit iets over de liefde voor Wasted Days of zijn we al uitgekeken op Red Eyes? Cloud Nothings zal ook wel wat profijt hebben gehad van een ladder met daarin twee Radioheads.
0
geplaatst: 19 november 2017, 15:50 uur
De volgende vijf nummers kregen allen zeventien stemmen:
30/34. Grimes - REALiTi (Demo) - 17 stemmen
30/34. Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal - 17 stemmen
30/34. Phosphorescent - Song For Zula - 17 stemmen
30/34. Portishead - We Carry On - 17 stemmen
30/34. Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi - 17 stemmen
En wederom twee finalisten die het met een beetje geluk gered hebben. Van Grimes kan dit zeker gezegd worden aangezien het als laatste de finale bereikte. Radiohead verliest zijn tweede nummer en ook Portishead is er een kwijt. De nummers van deze bands die de finale haalden zijn dus ook echt de populairste. Zeker in het geval van Portishead vind ik dat verrassend.
30/34. Grimes - REALiTi (Demo) - 17 stemmen
30/34. Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal - 17 stemmen
30/34. Phosphorescent - Song For Zula - 17 stemmen
30/34. Portishead - We Carry On - 17 stemmen
30/34. Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi - 17 stemmen
En wederom twee finalisten die het met een beetje geluk gered hebben. Van Grimes kan dit zeker gezegd worden aangezien het als laatste de finale bereikte. Radiohead verliest zijn tweede nummer en ook Portishead is er een kwijt. De nummers van deze bands die de finale haalden zijn dus ook echt de populairste. Zeker in het geval van Portishead vind ik dat verrassend.
0
geplaatst: 19 november 2017, 16:25 uur
De volgende rij met nummers kreeg allemaal achttien stemmen. Hiermee gaan we direct door de grens van wel/niet in de finale heen. Een gedeelte van deze nummers zou zich dus finalist mogen noemen terwijl de rest er net buiten valt.
19/29. Arcade Fire - No Cars Go - 18 stemmen
19/29. Archive - Collapse/Collide - 18 stemmen
19/29. Atmosphere - Painting - 18 stemmen
19/29. Blonde Redhead - 23. - 18 stemmen
19/29. David Bowie - Blackstar - 18 stemmen
19/29. M83 - Midnight City - 18 stemmen
19/29. Nils Frahm - Says - 18 stemmen
19/29. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place - 18 stemmen
19/29. The National - Bloodbuzz Ohio - 18 stemmen
19/29. The War On Drugs - Red Eyes - 18 stemmen
19/29. The War On Drugs - Under The Pressure - 18 stemmen
Opvallend vind ik persoonlijk de gelijke score voor Red Eyes en Under The Pressure. Red Eyes haalde makkelijk de finale terwijl Under The Pressure er niet aan te pas kwam in de ladder. Nog opvallender is dat Collapse/Collide (finalist) onder Controlling Crowds eindigt. Verder (nu al) de laatste Radiohead. Atmosphere presteert goed en hetzelfde kan gezegd worden van Nils Frahm. Wie weet wat er in de toekomst nog mogelijk is.
19/29. Arcade Fire - No Cars Go - 18 stemmen
19/29. Archive - Collapse/Collide - 18 stemmen
19/29. The National - Bloodbuzz Ohio - 18 stemmen
19/29. The War On Drugs - Red Eyes - 18 stemmen
19/29. The War On Drugs - Under The Pressure - 18 stemmen
Opvallend vind ik persoonlijk de gelijke score voor Red Eyes en Under The Pressure. Red Eyes haalde makkelijk de finale terwijl Under The Pressure er niet aan te pas kwam in de ladder. Nog opvallender is dat Collapse/Collide (finalist) onder Controlling Crowds eindigt. Verder (nu al) de laatste Radiohead. Atmosphere presteert goed en hetzelfde kan gezegd worden van Nils Frahm. Wie weet wat er in de toekomst nog mogelijk is.
1
geplaatst: 19 november 2017, 17:15 uur
Vanaf hier alleen nog maar nummers met voldoende stemmen voor een finaleplek. Onderstaande vier nummers kregen 19 stemmen.
15/18. Archive - Controlling Crowds - 19 stemmen
15/18. Eefje De Visser - Ongeveer - 19 stemmen
15/18. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway - 19 stemmen
15/18. Portishead - The Rip - 19 stemmen
En daar is de tweede Archive dan. Een stem meer dan finalist Collapse/Collide. Tevens de laatste Portishead en de enige hiphop finalist. Maar, wie mee leest (leest er eigenlijk iemand mee) heeft in de gaten dat een hiphop nummers nog helemaal niet gepasseerd is.
15/18. Archive - Controlling Crowds - 19 stemmen
15/18. Eefje De Visser - Ongeveer - 19 stemmen
15/18. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway - 19 stemmen
15/18. Portishead - The Rip - 19 stemmen
En daar is de tweede Archive dan. Een stem meer dan finalist Collapse/Collide. Tevens de laatste Portishead en de enige hiphop finalist. Maar, wie mee leest (leest er eigenlijk iemand mee) heeft in de gaten dat een hiphop nummers nog helemaal niet gepasseerd is.
0
geplaatst: 19 november 2017, 17:28 uur
Ja lees mee hoor, leuk om te zien dat o.a. Fuck Buttons en A Tribe Called Quest met dit systeem gemakkelijk een finaleplek hadden bewerkstelligd.
En zeer verrassend dat Lana del Rey het zo goed doet!
En zeer verrassend dat Lana del Rey het zo goed doet!
0
geplaatst: 19 november 2017, 17:30 uur
ik lees mee heur 
I thought [it] would be more than this voor Wasted Days. Luister hem gerust nog een paar keer mensen, juist wanneer je het niet meer verwacht kan deze nog inslaan als een bom.

Dit rijtje door en je hebt een topfinale die de huidige ruimschoots overklast. Zou alleen van Grimes, (in mindere mate) Slow Show en Cloud Nothings jammer zijn geweest. 19/29. Blonde Redhead - 23. - 18 stemmen
I thought [it] would be more than this voor Wasted Days. Luister hem gerust nog een paar keer mensen, juist wanneer je het niet meer verwacht kan deze nog inslaan als een bom.

0
geplaatst: 19 november 2017, 17:58 uur
123poetertjes schreef:
Luister hem gerust nog een paar keer mensen, juist wanneer je het niet meer verwacht kan deze nog inslaan als een bom.
Laat ik hem dan nog maar eens opzetten want juist bij mij is het kwartje nog steeds niet gevallen. Luister hem gerust nog een paar keer mensen, juist wanneer je het niet meer verwacht kan deze nog inslaan als een bom.
Het volgende rijtje nummers kreeg twintig stemmen:
09/14. A Tribe Called Quest - We The People.... - 20 stemmen
09/14. CHVRCHES - The Mother We Share - 20 stemmen
09/14. Fuck Buttons - Surf Solar - 20 stemmen
09/14. Lana Del Rey - Video Games - 20 stemmen
09/14. Spinvis - Oostende - 20 stemmen
Drie nummers die nu naast het potje pissen hadden op deze manier ruim de finale gehaald. Zeker Fuck Buttons had daar natuurlijk ook gewoon moeten staan, onbegrijpelijk dat dat is misgegaan. Video Games en Oostende halen een nette score binnen en staan dik verdiend in de finale.
1
geplaatst: 19 november 2017, 18:24 uur
123poetertjes schreef:
Dit heb ik van de week dus inderdaad ervaren!
0
geplaatst: 19 november 2017, 18:35 uur
Net lijstje ingeleverd en was misschien toch iets te streng. Van de 24 finalisten vind ik er 10 top, 5 gewoon goed, 5 acceptabel en 4 slecht. Vorig jaar was de middenmoot iets beter, maar de gehele lijst iets beter. De jaren daarvoor waren de finales wel een stuk sterker.
Als ik Edgars lijstje zo zie, hadden Fuck Buttons, Atmosphere, ATCQ, CHVRCHES en M83 de finale wel een stuk sterker gemaakt. Dan had ik echter ook mijn nummers 1 en 2 moeten missen...
Als ik Edgars lijstje zo zie, hadden Fuck Buttons, Atmosphere, ATCQ, CHVRCHES en M83 de finale wel een stuk sterker gemaakt. Dan had ik echter ook mijn nummers 1 en 2 moeten missen...
0
geplaatst: 19 november 2017, 19:16 uur
Door met de nummers zes tot en met negen.
06. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street - 23 stemmen
07. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) - 22 stemmen
08/09. Courtney Barnett - Depreston - 21 stemmen
08/09. David Bowie - Lazarus - 21 stemmen
Vorige week schreef ik:
06. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street - 23 stemmen
07. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) - 22 stemmen
08/09. Courtney Barnett - Depreston - 21 stemmen
08/09. David Bowie - Lazarus - 21 stemmen
Vorige week schreef ik:
Edgar18 schreef:
Depreston voor het tweede jaar op rij vanaf ronde 1 in de virtuele finale en het ook voor het tweede jaar op rij niet halen...
En ook deze uitslag bevestigt weer hoe apart de laatste fase van het spel verloopt. Depreston haalde van alle niet-finalisten de meeste stemmen en eindigt qua stemmen in de top tien!! Maar goed, geen finale dus. Podiumkandidaten Nick Cave, Arcade Fire en Bowie scoren prima en halen de top tien. Nog vijf liedjes te gaan....Depreston voor het tweede jaar op rij vanaf ronde 1 in de virtuele finale en het ook voor het tweede jaar op rij niet halen...
0
geplaatst: 19 november 2017, 19:46 uur
Mooie analyse tot zo ver, Edgar. Inderdaad bizar dat Depreston de finale wederom niet heeft gehaald, en jammer ook!
4
geplaatst: 19 november 2017, 20:08 uur
Tijd voor de laatste vijf.
01. Tame Impala - Let It Happen - 28 stemmen
02. The National - Fake Empire - 26 stemmen
03/05. Beach House - Myth - 24 stemmen
03/05. Leonard Cohen - You Want It Darker - 24 stemmen
03/05. Santigold - Disparate Youth - 24 stemmen
Let It Happen van Tame Impala is de glansrijke winnaar van deze 'schaduwverkiezing'. 28 van de 36 deelnemers plaatsen dit nummer bij hun favoriete 24. Nu is natuurlijk de vraag, staat ie ook vaak in de echte finalelijstjes? En zo ja, zijn dat hoge posities? Ik ben benieuwd of het dit jaar ook echt een strijd tussen Fake Empire en Let It Happen gaat zijn of dat Radiohead, Nick Cave, David Bowie of The War on Drugs er met de knikkers vandoor gaat. Of maakt nieuwkomer Leonard Cohen wellicht een serieuze kans? Er waren herkansingen nodig om de finale te bereiken maar getuige de score in dit spelletje is het wel een heel geliefd nummer
.
Nog een week of twee dan horen we van Marcel hoe het verdict dit jaar is.
Iedereen die een lijstje heeft ingestuurd voor dit spelletje, hartelijk dank! Leuk om te kijken hoe de finale eruit had gezien wanneer er in plaats van ladders een vrije keuze was geweest. Zometeen hieronder nogmaals de volledige lijst.
01. Tame Impala - Let It Happen - 28 stemmen
02. The National - Fake Empire - 26 stemmen
03/05. Beach House - Myth - 24 stemmen
03/05. Leonard Cohen - You Want It Darker - 24 stemmen
03/05. Santigold - Disparate Youth - 24 stemmen
Let It Happen van Tame Impala is de glansrijke winnaar van deze 'schaduwverkiezing'. 28 van de 36 deelnemers plaatsen dit nummer bij hun favoriete 24. Nu is natuurlijk de vraag, staat ie ook vaak in de echte finalelijstjes? En zo ja, zijn dat hoge posities? Ik ben benieuwd of het dit jaar ook echt een strijd tussen Fake Empire en Let It Happen gaat zijn of dat Radiohead, Nick Cave, David Bowie of The War on Drugs er met de knikkers vandoor gaat. Of maakt nieuwkomer Leonard Cohen wellicht een serieuze kans? Er waren herkansingen nodig om de finale te bereiken maar getuige de score in dit spelletje is het wel een heel geliefd nummer
. Nog een week of twee dan horen we van Marcel hoe het verdict dit jaar is.
Iedereen die een lijstje heeft ingestuurd voor dit spelletje, hartelijk dank! Leuk om te kijken hoe de finale eruit had gezien wanneer er in plaats van ladders een vrije keuze was geweest. Zometeen hieronder nogmaals de volledige lijst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 november 2017, 20:10 uur
Mooi gedaan, Edgar!
Een nieuwe traditie geboren?
Een nieuwe traditie geboren?
* denotes required fields.