MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2017]

zoeken in:
De complete lijst van achtenveertig halve finalisten:

------------------------------------------------------------------------ FINALISTEN
01. Tame Impala - Let It Happen - 28 stemmen
02. The National - Fake Empire - 26 stemmen
03/05. Beach House - Myth - 24 stemmen
03/05. Leonard Cohen - You Want It Darker - 24 stemmen
03/05. Santigold - Disparate Youth - 24 stemmen
06. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street - 23 stemmen
07. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) - 22 stemmen
08/09. Courtney Barnett - Depreston - 21 stemmen
08/09. David Bowie - Lazarus - 21 stemmen
09/14. A Tribe Called Quest - We The People.... - 20 stemmen
09/14. CHVRCHES - The Mother We Share - 20 stemmen
09/14. Fuck Buttons - Surf Solar - 20 stemmen
09/14. Lana Del Rey - Video Games - 20 stemmen
09/14. Spinvis - Oostende - 20 stemmen
15/18. Archive - Controlling Crowds - 19 stemmen
15/18. Eefje De Visser - Ongeveer - 19 stemmen
15/18. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway - 19 stemmen
15/18. Portishead - The Rip - 19 stemmen
------------------------------------------------------------------------ FINALISTEN
------------------------------------------------------------------------ HERKANSERS
19/29. Arcade Fire - No Cars Go - 18 stemmen
19/29. Archive - Collapse/Collide - 18 stemmen
19/29. Atmosphere - Painting - 18 stemmen
19/29. Blonde Redhead - 23. - 18 stemmen
19/29. David Bowie - Blackstar - 18 stemmen
19/29. M83 - Midnight City - 18 stemmen
19/29. Nils Frahm - Says - 18 stemmen
19/29. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place - 18 stemmen
19/29. The National - Bloodbuzz Ohio - 18 stemmen
19/29. The War On Drugs - Red Eyes - 18 stemmen
19/29. The War On Drugs - Under The Pressure - 18 stemmen
------------------------------------------------------------------------ HERKANSERS
------------------------------------------------------------------------ KANSLOZEN
30/34. Grimes - REALiTi (Demo) - 17 stemmen
30/34. Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal - 17 stemmen
30/34. Phosphorescent - Song For Zula - 17 stemmen
30/34. Portishead - We Carry On - 17 stemmen
30/34. Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi - 17 stemmen
35/37. Cloud Nothings - Wasted Days - 16 stemmen
35/37. Daughter - Youth - 16 stemmen
35/37. Wolf Alice - Bros - 16 stemmen
38/42. Arcade Fire - Ready To Start - 15 stemmen
38/42. Arcade Fire - Reflektor - 15 stemmen
38/42. Burial - Ashtray Wasp - 15 stemmen
38/42. Editors - Papillon - 15 stemmen
38/42. The Boxer Rebellion - Diamonds - 15 stemmen
43/45. Editors - Smokers Outside The Hospital Doors - 13 stemmen
43/45. Spinvis - Kom Terug - 13 stemmen
43/45. The National - Slow Show - 13 stemmen
46. Tame Impala - The Less I Know The Better - 11 stuks
47. Radiohead - Nude - 10 stuks
48. Editors - An End Has A Start - 9 stuks
------------------------------------------------------------------------ KANSLOZEN

Interessante gegevens. Hoewel ik toch ook wel dit wil benadrukken:
corn1holio1 schreef:
Echt representatief gaat het wel niet zijn denk ik, je gaat vooral lijstjes krijgen van mensen die problemen hebben met de huidige finale.
Zeker voor dit soort uitspraken:
Drie nummers die nu naast het potje pissen hadden op deze manier ruim de finale gehaald. Zeker Fuck Buttons had daar natuurlijk ook gewoon moeten staan, onbegrijpelijk dat dat is misgegaan.
20 stemmen (t.o.v. 18 waar de grens ligt) is amper significant. Dat kan puur met toeval te maken hebben en/of met het gegeven dat je in een ladder niet één punt uitdeelt (wel of niet finale), maar er een stemsleutel is.

Behoorlijk suggestief om dan te spreken van "onbegrijpelijk dat dat is misgegaan"

Wat mij betreft levert deze schaduwverkiezing een betere finale op dan degene waarmee we het moeten doen. Depreston, Surf Solar en We The People... worden node gemist. Mochten Blackstar en Says zich dan ook nog via een herkansing hebben kunnen plaatsen dan had ik er vijf top tien kandidaten bij gehad.

Interessanter zou zijn om uitsluitend de punten te nemen van degene die nu een lijstje ingestuurd hebben en dan te kijken wat de uitslag was geweest in de reguliere ladders.

chevy93 schreef:
Behoorlijk suggestief om dan te spreken van "onbegrijpelijk dat dat is misgegaan"
Gelukkig is het dan ook een volledig subjectieve mening .

Desalniettemin is 36 lijstjes een flink aantal, zeker als je in ogenschouw neemt dan op de gemiddelde ladder zo'n 50 - 55 mensen stemmen.

Tja, als dit de uitslag is:
107 Portishead - The Rip
103 The Boxer Rebellion - Diamonds 5
101 Eefje De Visser - Ongeveer
98 Daughter - Youth 3
97 Fuck Buttons - Surf Solar
94 The War On Drugs - Under The Pressure 2
... waarbij één persoon het verschil kan betekenen tussen finale of niet voor zowel Youth als Surf Solar, dan maakt het best wel wat uit wie er wel of niet meedoen. Dat heeft dan niets meer met het systeem te maken, maar met de volledige willekeur van wie er 'toevallig' meegedaan heeft (of niet). En aangezien deze uitslag jouw meer welgevallig is, zou ze (= dit systeem) opeens te prefereren zijn?

Waarom zou dit systeem te preferen zijn? Het is slechts een leuke manier om te kijken hoe de finale eruit had gezien wanneer je de laatste ronde anders vorm zou geven.

Wie weet pakt de uitslag volgend jaar wel heel anders uit en prefereer ik de daadwerkelijke finale, dat zal uiteraard van jaar tot jaar verschillen.

123poetertjes schreef:
Ik vind Slow Show dan weer met behoorlijke afstand het mooiste nummer van The National, ook de enige van deze zes die ik bij mijn 24 namen had zitten. Voor de rest kan ik niet zo veel met de beste heren, dus Bloodbuzz Ohio en Fake Empire hadden de finale dan weer niet zo nodig hoeven halen.

Precies dat.

Ik heb net mijn lijstje voor de echte finale naar Onweerwolf gestuurd en het is een mooie top 12 geworden, van 4 top 12-artiesten heb ik afscheid moeten nemen, waarvan twee noodgewongen (Midlake en The Knife). Ook Blackstar (vind ik iets beter dan Lazarus) staat dit jaar niet in de finale, de absentie van PJ Harvey is ook erg jammer, al zijn de vrouwen verder wel aardig vertegenwoordigt in de finale. Surf Solar is het grootste gemis in de finale. En eigenlijk ook de experimentele/electronische muziek in het geheel die ontbreekt. Volgend jaar zou Says, Surf Solar, Ashtray Wasp of Of Montreal een mooie toevoeging zijn.
Afijn, ik krijg er wel 5 nummers voor terug die vorig jaar niet in de finale stond plus een nieuwe nummer 1!

Onweerwolf schreef:

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 10 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

Komt er dit jaar eigenlijk nog een samenwerking met Orinoco? Bijvoorbeeld de Top 100 integraal uitzenden op de finaledag, waarvan de laatste 24 nummers (finale) na 21:30? Zou ik erg tof vinden, want uiteindelijk is het samen luisteren naar muziek (Cyber Stereo Listening) nog het allerleukst!
(cc chevy93, Grafmat, kaj_666, Riesdude)

Gretz schreef:
(quote)

Komt er dit jaar eigenlijk nog een samenwerking met Orinoco? Bijvoorbeeld de Top 100 integraal uitzenden op de finaledag, waarvan de laatste 24 nummers (finale) na 21:30? Zou ik erg tof vinden, want uiteindelijk is het samen luisteren naar muziek (Cyber Stereo Listening) nog het allerleukst!
(cc chevy93, Grafmat, kaj_666, Riesdude)

Ik heb geen idee of ik dat weekend tijd heb, maar ik heb hier zeker al wel eens over nagedacht! Voor mijn part doe ik het in m'n eentje, hahaha

10 dec is net wel in een periode dat er wat speciale vaste uitzendingen zijn op Ori. De Stoomboot show, de 2017 albumlijst en het jaaroverzicht. Als ik tijd heb zou ik best ism andere deejays wat willen doen qua uitzending.

Gewoon, omdat het kan… een voorspelling (met af en toe wellicht wat wishful thinking) van onder tot boven, of andersom, het is maar net hoe je er naar kijkt:

24. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
Kwam als allerallerlaatste erbij en electropop is in de meeste gevallen gedoemd onderaan te eindigen in de finale (vgl. Chvrches en M83). Of dat terecht is, laat ik in het midden, maar ik zie deze sowieso niet buiten de onderste 4 eindigen.

Hoogtepunt: muzikale intermezzo op 2:22

23. Blonde Redhead - 23 (2007)
Daar waar in de Ladder er best wat nummers zijn die niet vaak de finale halen, maar als ze hem halen goed scoren (e.g. Space Oddity, God Only Knows, Stairway to Heaven, Perfect Day), heb ik het idee dat bij DWT een eenmalige finale vaak ook een plek onderin betekent. Dit nummer haalt voor het eerst de finale en daarom verwacht ik er ook niet heel veel van. Denk dat dit nummer vooral geprofiteerd heeft van een relatief zwakke ladder.

Hoogtepunt: die broeierige wall of sound

22. The National - Slow Show (2007)
Al vaker had The National buiten Slow Show en Bloodbuzz Ohio een derde kandidaat in de finale. En meestal liep dat niet bijster goed. Denk dat deze in veel lijstjes gaat ontbreken vanwege overkill. Zwaar onterecht overigens, want deze is beter dan die andere twee.

Hoogtepunt: de overgang van het volle, stuwende geluid naar de subtiele, kinderlijk eenvoudige piano-akkoorden.

21. Cloud Nothings - Wasted Days (2012)
Je moet er van houden. Stoomde met kinderlijk gemak door naar de finale, maar verwacht dat dit toch iets te veel een nicheproduct is.

Hoogtepunt: I THOUUUGHT I WOUUUULD BE MOOOORE THAAN THIIIIS!

20. Eefje De Visser - Ongeveer (2013)
Genoeg liefhebbers van Nederlandse indiefolkzuchtmeisjes, maar vrouwen blijven een ondergeschikte categorie. Helemaal als ze dingen gaan zingen als “van de winter wordt het koud en als de sneeuw smelt, dan rij ik naar het zuiden”

Hoogtepunt: de subtiele drums

19. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
Bijzonder rijk georkestreerd, maar toch ook een beetje gezapig. Althans, zo zullen sommigen dit nummer typeren, want hier groeit dit nummer alleen maar.

Hoogtepunt: ja duh, die strijkers!

18. Archive - Collapse/Collide (2009)
Gezien de hoeveelheid nummers van Archive bovenin was het een kwestie van tijd, voordat er nog een keer een nummer de finale zou halen (volgens mij alleen Bullets in de eerste editie?). Een nummer dat veel liefhebbers kent, maar ook best wel lang duurt, traag is en weinig restpunten gaat oppakken.

17. Kanye West Feat. Pusha T - Runaway (2010)
Werd een paar jaar terug kansloos 23e in de finale. Maar ik heb wel het gevoel dat dit nummer aan populariteit aan het winnen is en dat het steeds meer bon ton is om te dwepen met deze man. Of zeg ik dat alleen maar omdat dit nummer bij mij steeds geliefder wordt?

Hoogtepunt: een vocoder als gitaarsolo, maar eigenlijk zijn die strijkers daarachter zowaar nog mooier!

16. Beach House - Myth (2012)
Een allemansvriend die veel restpunten gaat oppakken, maar toch ook weinig bovenin te vinden zal zijn.

Hoogtepunt: laatste halve minuut met die hemelse jankende gitaarklanken.

15. Portishead - The Rip (2008)
Voor mij een wat grijze muis in de finale. Het lijkt haast een compromis. We Carry On en Machine Gun worden te alternatief bevonden, dus nemen we maar dit nummer. Toch is dat aanzwengelende geluid op de achtergrond best goed gevonden.

Hoogtepunt: dat aanzwengelende geluid op de achtergrond

14. Lana Del Rey - Video Games (2011)
Veel tegenstanders als je de berichten moet geloven, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de liefhebbers zich vooral stilhouden. Heb ook het idee dat dit best een allemansvriend is. Is een gokje hoor, want dit zou ook zomaar ergens onderaan kunnen eindigen.

Hoogtepunt: Only worth living if somebody is loving you / Baby, now you do *zwijmelt weg*

13. The Boxer Rebellion - Diamonds (2013)
Eén van de weinige keren dat mainstream (top 40, top 2000 etc.) de afgelopen jaren samenviel met alternatief (MuMe). Voor zover dit alternatief is natuurlijk. Catchy hit die op veel punten kan rekenen van het meer mainstreamkamp.

Hoogtepunt: de gitaarriff. Of toch maar de synths op het einde?

Tot zover deel 1. Later meer.

Onweerwolf
30 lijstjes zijn inmiddels een feit dankzij Riesdude.

Leuk die analyse Chevy! Ik denk dat je redelijk goed zit. Alleen gok ik dat Lana Del Rey toch wat lager gaat eindigen, net als Diamonds, twee nummers die denk ik voornamelijk wat restpunten gaan binnenhalen. Ik denk zelf dat Wasted Days linkerrijtje gaat halen door vele hoge posities en dat The Rip, het enige nummer voor Portishead in de finale ook iets beter gaat scoren dan een 15e plaats. Voor de rest ben ik het met je eens

Denk ook dat LDR lager (bottom 5) gaat eindigen en dat Slow Show afgetekend laatste wordt, verder wel een accurate voorspelling denk ik!

Diamonds is in België (bij mijn weten) totaal niet bekend, nooit een hit ofzo geweest... Zal misschien goed zijn voor zijn punten van onder de grens.

Snoeperd schreef:
Alleen gok ik dat Lana Del Rey toch wat lager gaat eindigen,
Denk het vooral, doordat bij dat schaduwspel van Edgar Video Games het best wel goed doet. En ook in de voorrondes vrij gemakkelijk tot de finale is geraakt.

en dat The Rip, het enige nummer voor Portishead in de finale ook iets beter gaat scoren dan een 15e plaats.
Vorig jaar 10e geloof ik. Het komt wellicht door mijn eigen waardering voor dat nummer, want is veruit het populairste nummer van Third kijkend naar de statistieken bij het album.

yeahyeahyeah schreef:
Denk ook dat LDR lager (bottom 5) gaat eindigen en dat Slow Show afgetekend laatste wordt, verder wel een accurate voorspelling denk ik!

Ben ook benieuwd naar de score van Bloodbuzz Ohio, die eindigde vorig jaar één na laatste, ben benieuwd wat dat nummer kan uitrichten met 3 National-nummers in de finale. Ik gok toch ook bottom 5 voor Bloodbuzz Ohio.

chevy93 schreef:
Tot zover deel 1. Later meer.
Nu is later.

12. Spinvis - Oostende (2011)
Spinvis heeft zijn status van zolderkamerknutselaar inmiddels ruimschoots ontstegen en lijkt steeds populairder te worden, zie bv. het album top 10 spel (ja, dat is eigenlijk één woord, maar hoe lelijk is album-top-10-spel?) van zaaf. Had ‘m eerst zelfs nog op 8 voorspelt, maar dat is bij nader inzien wat optimistisch.

Hoogtepunt: Geschiedenis herhaalt zich nooit, maar rijmt altijd een keer

11. Santigold - Disparate Youth (2012)
Deed het twee jaar terug in de finale niet bijster sterk, maar kwam ook niet stijf onderin terecht. Ik heb het idee dat dit nummer steeds meer aan populariteit wint. Getuige ook de prima prestatie dit jaar in de ladder.

Hoogtepunt: iedere paar seconden die scheurende gitaar. Maar misschien ook wel die

10. Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nog meer dan Bowie schrijft Cohen hier zijn eigen in memoriam. En Cohen dringt nog meer door tot je ziel. Een grote naam die het in dit speelveld ongetwijfeld goed gaat doen.

Hoogtepunt: Hineni, hineni, I'm ready, my lord

9. Arcade Fire - No Cars Go (2007)
Het laatste jaar voor No Cars Go en ook dit jaar verwacht ik eigenlijk niet heel veel van No Cars Go. Dat betekent nog altijd een top 10-plek, want het blijft nou eenmaal Arcade Fire.

Hoogtepunt: de opbouwende en langzaam uitdovende gitaarexplosies

8. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
Deed het vorig jaar niet best, maar dat lijkt mij een eenmalig incident. Was het jaar daarvoor ‘gewoon’ elfde en deed in de eerste twee edities nog bovenin mee met plek 6 en 7.

Hoogtepunt: die vloeiende bas die ze live blijkbaar niet voor elkaar krijgen.

7. David Bowie - Lazarus (2015)
Ondanks dat de hype er inmiddels wel vanaf is, lijkt me dit nummer niet minder goed geworden. Zeker zonder Blackstar in de finale zal deze nóg beter scoren, vermoed ik.

Hoogtepunt: die droevige blazers

6. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Bloeide helemaal op toen de nummers van Funeral verdwenen. Ik verwacht dat deze zomaar mee kan doen voor de overwinning als volgend jaar niet alleen de nummers van Neon Bible weg zijn, maar ook nog eens titelkandidaten van Radiohead en Fake Empire verdwijnen.

Hoogtepunt: They heard me singing and they told me to stop op 3:14

5. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Een aankomend titelkandidaat, maar nu nog niet. Pakte vorig jaar knap het brons, maar zal nu weer iets terugvallen. Wat vooral door de nummers hierboven komt.

Hoogtepunt: strijkers, strijkers en nog eens strijkers.

4. The War On Drugs - Red Eyes (2013)
Ik verwacht deze volgend jaar sowieso op het podium. Vooralsnog toch nét iets te weinig een allemansvriend. Ben ook benieuwd hoe de nummers van de nieuwe plaat gaan scoren.

Hoogtepunt: het muzikale intermezzo voor en tijdens de bridge.

3. The National - Fake Empire (2007)
De titelkandidaat die toch nooit de titelbelofte in kon lossen. Dit is dan ook de laatste keer dat hij mee mag doen en ook dit jaar zal het niet genoeg zijn. Blijft de vraag hoe Fake Empire het gedaan zou hebben zonder Bloodbuzz Ohio in de finale.

Hoogtepunt: als die paar drumslagen halverwege het slot inluiden.

2. Tame Impala - Let It Happen (2015)
Een nummer dat misschien nog wel het beste de gemiddelde smaak van de deelnemers hier representeert. Zou deze volgend jaar met de afwezigheid van Jigsaw en Fake Empire met de overwinning aan de haal kunnen gaan?

Hoogtepunt: de strijkers die opkomen, nadat de plaat is ‘vastgelopen’

1. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place (2007)
Vorig jaar veel sympathiepunten voor The Knife, want het jaar daarvoor tweede en als Radiohead wint, wordt dat toch vaak als een anticlimax gezien. Aangezien het mijn nummer één was, ben ik het daar vanzelfsprekend niet mee eens. Hoe dan ook, het gat met de nr. 3 was vorig jaar best wel groot en ik zie weinig reden om niet (weer) Jigsaw te verwachten op de hoogte trede.

Hoogtepunt:
Jigsaw falling into place
So there is nothing to explain
You eye each other as you pass
She looks back, you look back
Not just once
Not just twice
Wish away the nightmare
Wish away the nightmare
You've got the light you can feel it on your back
A light you can feel it on your back
Your jigsaw falling into place

chevy93 schreef:
(ja, dat is eigenlijk één woord, maar hoe lelijk is album-top-10-spel?)

Minder lelijk dan album top 10 spel

Ik ga trouwens met je mee dat Let It Happen een serieuze kans maakt op de Witte Trui. Fake Empire zou - zo uit mijn hoofd - de derde keer op rij worden dat een afscheid nemend nummer (wel los toch?) wint.

EDIT: Lazarus verwacht ik wel een paar plekjes hoger. En Santigold gaat de top-10 inderdaad niet halen. De uitslag van Edgar18 heeft volgens mij een flinke Santigold-bias.

Lijkt me een redelijke voorspelling, enkel Red Eyes schat ik een stuk lager in, daarvoor is gewoon te weinig liefde verwacht ik. Lazarus zou zonder Blackstar weleens mee kunnen doen om het podium en ook van Santigold verwacht ik veel aangezien dit het op twee na meest genoemde nummer was in 'mijn' alternatieve finalespel.

Leuk om je bespiegelingen te lezen Chef!

Zelf denk ik dat Bloodbuzz Ohio geen Top 10 gaat scoren en verwacht ik zeker weer een podiumplek voor Jubilee Street. Blonde Redhead gaat de verrassing worden door het linkerrijtje te halen.

Edgar18 schreef:
Lijkt me een redelijke voorspelling, enkel Red Eyes schat ik een stuk lager in, daarvoor is gewoon te weinig liefde verwacht ik.
Vorig jaar 5e, jaar daarvoor 6e. De liefde voor The War On Drugs is volgens mij eerder gestegen dan gedaald.

Zo, alle 24 finalisten nog allemaal minimaal een keertje geluisterd, tijd om te gaan rangschikken
Ondanks dat de afgelopen jaren enkele van mijn toppers 'verjaard' zijn (Midlake, Madrugada en vooral Band Of Horses), blijft er nog genoeg kwaliteit over. Zelfs van de nummers waar ik zelf niet zo warm voor loop, hoor ik nog wel waarom anderen ze naar de finale gestemd hebben. Natuurlijk staan er tussen 25 en 48 nummers die ik ook graag in de finale had gezien, maar welke er dan geschrapt moeten worden??
Persoonlijk erg blij met Slow Show in de finale, absoluut een finalewaardig meesterwerkje dat op deze manier op het hoogtepunt afscheid mag nemen van de Witte Trui. Ook leuk dat Eefje terug in de finale is, Blonde Redhead is een zeer welkome toevoeging, Leonard Cohen's zwanenzang als prachtige hoogste nieuwkomer, en ook The Boxer Rebellion valt bij mij zeer in de smaak. Ik ga echt weer plekken te kort hebben in mijn top-12...

Lijstje opgestuurd.

Deed pijn om mijn nummer 13 & 14 te schrappen, te weten Phosphorescent en Kanye West.

Onweerwolf
Dance Lover schreef:
Lijstje opgestuurd.

En dat was alweer #40!

Onweerwolf
Vandaag is het tijd voor een eerste herinnering aan de mensen op die tot dusverre nog geen lijstje hebben ingestuurd.

Je hebt natuurlijk nog rustig de tijd tot zaterdag 9 december om 23:59 's avonds.

Krijg je in deze post een tag maar heb je al wél een lijstje ingestuurd laat het me dan direct weten want dat is er iets fout gegaan.

50tracks, 7744leon, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, corn1holio1, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, Etiul, Fathead, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, hoolie55, HugovdBos, ineeeee, jassn, JoaMuse, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, mauricedegier, MDV, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, panjoe, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Scorpion_21, Simon77, sokra, starbright boy, stoepkrijt, tbouwh, The Eraser, vigil, zaaf

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

Lijstje ingestuurd. Bijzonder spijtig van #13 (Wasted Days), maar net buiten de punten dus. Ook mijn #14 (Red Eyes) had ik graag nog punten gegeven. De onderste 10 zijn uit de categorie 'leuk-dat-ze-de-finale-halen-maar-ik-laat-ze-zonder-moeite-puntloos'.

Onweerwolf
We zitten inmiddels, dankzij Maartenn, op 50 lijstjes al weer.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:51 uur

geplaatst: vandaag om 16:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.