MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2017

zoeken in:
6,5

Begon inderdaad erg blij met dat cliché klassieke thema, maar het herpakte zich enorm vond ik. Vraag me wel af waar ze die drums hebben opgenomen... wat klinkt dat muf, zelfs voor black metal maatstaven.

7

Ik vind het nummer ondanks zijn gebreken heerlijk wegluisteren.

8

01/03: Ghost Bath - Thrones (The_CrY / 6 / 5,25)
04/03: Nightbringer - Serpent Sun (AOVV / 7 / 7,14)
06/03: Obituary - Sentence Day (Dieter / 6 / 6,67)
08/03: Heretoir - The Circle (Omega) (Don Cappuccino / 6 / 8.08)
11/03: Nokturnal Mortum - Вовчі ягоди"/"Wolfish Berries (Lau1986 / 8 / 7,08)
13/03: Palehorse/Palerider - Sundowning (JSPR_G / 7 / 7,71)
15/03: Ayreon - The Day That The World Breaks Down (The_CrY / 6 / 7,1)
18/03: Warbringer - Remain Violent (Lau1986 / 9 / 6,39)
20/03: Without Waves - Sewing Together the Limbs (Dieter / 7 / 5,93)
22/03: Venenum - Cold Threat (Don Cappuccino / 9 / 7,67)
25/03: Lancer - Mastery (The_CrY / 6 / 5,33)
27/03: OHHMS - The World (Don Cappuccino / 8 / 7.38)
30/03: Violet Cold - Anomie (Mortel / 8 / 7.04 )
01/04: Shadow of Intent - The Horror Within (ASman / / )

Zei ik nog niet zo heel lang geleden nog dat die recente "core" metal mij niet zo kan bekoren, dan passeert vandaag deze nieuwe van Shadow of Intent mijn oren. Nu pakt deze band deathcore toch op hun eigen manier aan. Geïnspireerd op de Halo-serie (klinkt natuurlijk wel een beetje nerdy) wisselen de melodische death metal riffs, breakdowns, technisch gepriegel en atmosferische passages elkaar met een schijnbaar gemak af, terwijl het geheel met een licht symfonisch-aandoende saus wordt overgoten. Het vocale werk is van de stijl zoals we het binnen de deathcore kennen, maar niettemin met overtuiging gebracht.
Toch ook eens het album uitproberen bij de release.

9

8

Het symfonische aspect maakt de song voor mij.

Symfonische deathcore, het is niet mijn ding. Daarom is het ook een compliment aan Shadow of Intent dat ik met plezier naar de track heb geluisterd. Zes minuten lang blijft het interessant door smaakvolle bombastische touches, soleerwerk en genoeg veranderingen in dynamiek, alleen de cleane vocalen zijn een beetje jammer. Ik vind trouwens dat de zanger echt boven het deathcoremaaiveld uitsteekt met een bereik dat mij doet denken aan Travis Ryan van Cattle Decapitation, er komen verdomd veel verschillende keelklanken uit zijn strot.

7

Dit heeft echt alle elementen om een nummer te zijn waar ik absoluut een hekel aan heb.

8

aslan (crew)
ja goed 8

Bijzonder... Hoor wel hele fraaie dingen.

7,5

01/04: Shadow of Intent - The Horror Within (ASman / 7 / 7,79)
03/04: Trial - Motherless (Don Cappuccino)

aslan (crew)
damn man dat was schrikken bij die eerste vocale noten, niet verwacht
maar uiteindelijk helemaal niet zo slecht
7,8

8

Had dit niet van jou verwacht, Don Cappuccino! Verschuiven we zomaar ineens richting de power metal. En ik was het geeneens

Ik durf toch wel te zeggen dat ik in ieder subgenre van metal wel iets naar mijn gading kan vinden, zelfs als het gaat om een van mijn minst favoriete subgenres: power metal. Meestal vind ik de inzendingen in het genre die hier langskomen afgrijselijk tot matig, maar Trial is dan weer zo'n ontzettend positieve uitzondering voor mijzelf. Dit is voor mij echt ''power metal'' in de zuiverste betekenis van het woord. De zanger gooit zijn hoge noten er met ontzettend veel kracht en overtuiging uit, waardoor ik het aangenaam vind om naar te luisteren. Ook is het instrumentale gedeelte met een behoorlijke twist, het begin had ook van Tribulation kunnen zijn. Het klinkt allemaal majestueus, maar niet op een ''happy'' manier, dat bevalt me ontzettend. Aanstaande vrijdag komt de plaat uit, daar ben ik ontzettend benieuwd naar!

8

7

Niet slecht, vocaal heeft het wel wat van Bruce Dickinson, muzikaal kon het me niet altijd overtuigen.

03/04: Trial - Motherless (Don Cappuccino / 8 / 6.61)
05/04: Shade Empire - Anti-Life Saviour (dumb_helicopter / / )

De top-10 van 2017 tot nu toe.

1. Heretoir - The Circle (Omega) (Don Cappuccino / 6 / 8.08)
2. Nidingr - On Dead Body Shore (JSPR_G / 8 / 7,98)
3. Palehorse/Palerider - Sundowning (JSPR_G / 7 / 7,71)
4. Venenum - Cold Threat (Don Cappuccino / 9 / 7,67)
5. Bathsheba - Demon 13 (AOVV / 8/ 7,65)
6. Dodecahedron - Hexahedron - Tilling The Human Soil (trebremmit / 9 / 7,50)
6. Au Champ Des Morts - Dans La Joie (odi / 9 / 7,50)
8. Immolation - Destructive Currents (AOVV / 8 / 7,48)
9. Wiegedood - Smeekbede (AOVV / 10 / 7,38)
10. OHHMS - The World (Don Cappuccino / 8 / 7.38)

Deze track vloeit ontzettend goed, alle passages gaan naadloos in elkaar over met smaakvolle dynamische veranderingen. Aan het begin leek het even dicht geplamuurde symfonische melodische death/black te worden, maar de middensectie is juist weer ontzettend bluesy en melancholisch, bijna Opeth-achtig. Ik vind de track niet fantastisch, maar dat dit vakmanschap is moge duidelijk zijn.

7,5

03/04: Trial - Motherless (Don Cappuccino / 8 / 6.61)
05/04: Shade Empire - Anti-Life Saviour (dumb_helicopter / 7 / 7,21 )
08/04: Anathema - Springfield (Dieter / / )

Gast
geplaatst: vandaag om 11:33 uur

geplaatst: vandaag om 11:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.