Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2017
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2017, 14:05 uur
8
Ik vond dit echt verrassend goed. Vooral het gitaarwerk valt me ontzettend op, stemmig en anders dan wat ik normaal in deze hoek hoor, ook geen geijkte breakdowns. Sowieso zetten ze een sterke balans tussen bruut en dromerig neer, daar hou ik sowieso van. De cleane vocalen zijn meer een extra laag, ook dat vind ik een pluspunt. Hier ga ik denk ik eens meer van checken.
Ook gelijk weer Make Them Suffer van Cannibal Corpse uit de speakers laten schallen. Twee vliegen in een klap.
Ik vond dit echt verrassend goed. Vooral het gitaarwerk valt me ontzettend op, stemmig en anders dan wat ik normaal in deze hoek hoor, ook geen geijkte breakdowns. Sowieso zetten ze een sterke balans tussen bruut en dromerig neer, daar hou ik sowieso van. De cleane vocalen zijn meer een extra laag, ook dat vind ik een pluspunt. Hier ga ik denk ik eens meer van checken.
Ook gelijk weer Make Them Suffer van Cannibal Corpse uit de speakers laten schallen. Twee vliegen in een klap.
0
geplaatst: 22 juli 2017, 18:45 uur
03/07: Celesterre - Ramfight At Sundown (Dieter / 7 / 6,07)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / /)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / /)
0
geplaatst: 23 juli 2017, 12:51 uur
9,5
Ze zijn terug! Iets meer black metal vooral in het begin, maar des te beter komt die bombast eruit in de tweede helft.
Ze zijn terug! Iets meer black metal vooral in het begin, maar des te beter komt die bombast eruit in de tweede helft.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 15:14 uur
5,5
Ik dacht van horen zeggen dat Wintersun altijd groots en episch klonk, dit viel echt vies tegen. Een kwartier lang, maar verdomd weinig progressie en spanning. Nergens werd het echt slecht, maar ik had ook niet het gevoel dat het ergens echt op gang kwam. Het eerste gedeelte is matige blackmetal met een lichte symfonische touch, het deed me vooral aan Dimmu Borgir denken. Daarna wordt het inderdaad wat bombastischer met meer folky melodielijnen en naar mijn mening onnodig gepingel. Het mist vooral diepte en ballen, gruwelijk steriel. Geef mij Moonsorrow maar voor een goede dosis sfeervolle folky epiek!
Ik dacht van horen zeggen dat Wintersun altijd groots en episch klonk, dit viel echt vies tegen. Een kwartier lang, maar verdomd weinig progressie en spanning. Nergens werd het echt slecht, maar ik had ook niet het gevoel dat het ergens echt op gang kwam. Het eerste gedeelte is matige blackmetal met een lichte symfonische touch, het deed me vooral aan Dimmu Borgir denken. Daarna wordt het inderdaad wat bombastischer met meer folky melodielijnen en naar mijn mening onnodig gepingel. Het mist vooral diepte en ballen, gruwelijk steriel. Geef mij Moonsorrow maar voor een goede dosis sfeervolle folky epiek!
0
geplaatst: 25 juli 2017, 18:45 uur
03/07: Celesterre - Ramfight At Sundown (Dieter / 7 / 6,07)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / 5 / 7,20)
25/07: Tchornobog - II: Hallucinatory Black Breath of Possession (Don Cappuccino)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / 5 / 7,20)
25/07: Tchornobog - II: Hallucinatory Black Breath of Possession (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 27 juli 2017, 18:20 uur
Wat bevalt je niet aan het drumspel? Ik heb er namelijk niks op aan te merken.
1
geplaatst: 28 juli 2017, 01:45 uur
Don Cappuccino schreef:
Wat bevalt je niet aan het drumspel? Ik heb er namelijk niks op aan te merken.
(quote)
Wat bevalt je niet aan het drumspel? Ik heb er namelijk niks op aan te merken.
Oh nee, niet negatief. Gewoon indrukwekkend hoe iemand 12 minuten lang blastbeats kan produceren. Heb wel respect voor drummers in zo'n genre. Hoop dat deze niet teveel triggers gebruikt om het live te doen.
0
geplaatst: 28 juli 2017, 11:19 uur
The_CrY schreef:
Oh nee, niet negatief. Gewoon indrukwekkend hoe iemand 12 minuten lang blastbeats kan produceren. Heb wel respect voor drummers in zo'n genre. Hoop dat deze niet teveel triggers gebruikt om het live te doen.
Oh nee, niet negatief. Gewoon indrukwekkend hoe iemand 12 minuten lang blastbeats kan produceren. Heb wel respect voor drummers in zo'n genre. Hoop dat deze niet teveel triggers gebruikt om het live te doen.
Ik had ''Pff, die drummer'' dus precies andersom geïnterpreteerd. Kan gebeuren.
De drumpartijen zijn van Magnús van het IJslandse Svartidauði, dat is inderdaad wel een geweldenaar op de drums. Ik heb het idee dat al die IJslandse blackmetaldrummers geen triggers gebruiken als je livebeelden bekijkt en beluisterd.
0
geplaatst: 28 juli 2017, 13:59 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik had ''Pff, die drummer'' dus precies andersom geïnterpreteerd. Kan gebeuren.
De drumpartijen zijn van Magnús van het IJslandse Svartidauði, dat is inderdaad wel een geweldenaar op de drums. Ik heb het idee dat al die IJslandse blackmetaldrummers geen triggers gebruiken als je livebeelden bekijkt en beluisterd.
(quote)
Ik had ''Pff, die drummer'' dus precies andersom geïnterpreteerd. Kan gebeuren.
De drumpartijen zijn van Magnús van het IJslandse Svartidauði, dat is inderdaad wel een geweldenaar op de drums. Ik heb het idee dat al die IJslandse blackmetaldrummers geen triggers gebruiken als je livebeelden bekijkt en beluisterd.
Zijn IJslanders stiekem niet allemaal een beetje geweldenaars?
0
geplaatst: 28 juli 2017, 16:36 uur
Ik ken niet genoeg IJslanders om daar een gefundeerd antwoord op te geven.
0
geplaatst: 29 juli 2017, 22:17 uur
Tijd voor een nieuwe.
03/07: Celesterre - Ramfight At Sundown (Dieter / 7 / 6,07)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / 5 / 7,20)
25/07: Tchornobog - II: Hallucinatory Black Breath of Possession (Don Cappuccino / 7 / 7,71)
29/07: Boris - Dystopia / Vanishing Point (Don Cappuccino)
03/07: Celesterre - Ramfight At Sundown (Dieter / 7 / 6,07)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / 5 / 7,20)
25/07: Tchornobog - II: Hallucinatory Black Breath of Possession (Don Cappuccino / 7 / 7,71)
29/07: Boris - Dystopia / Vanishing Point (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 30 juli 2017, 15:43 uur
9
Het mooiste nummer van de nieuwe Boris-plaat, zonder twijfel. Wat een heerlijke trage track; de opbouw is zeer gestaag met melancholische tokkeltjes en gevoelige cleane vocalen, langzaamaan wordt alles zwaarder en barst de track ronduit fenomenaal uit. De lange gitaarsolo van Wata gaat door merg en been, iedere noot is raak.
Het mooiste nummer van de nieuwe Boris-plaat, zonder twijfel. Wat een heerlijke trage track; de opbouw is zeer gestaag met melancholische tokkeltjes en gevoelige cleane vocalen, langzaamaan wordt alles zwaarder en barst de track ronduit fenomenaal uit. De lange gitaarsolo van Wata gaat door merg en been, iedere noot is raak.
0
geplaatst: 1 augustus 2017, 11:00 uur
6,5
Zoetsappige power ballad. De Scorpions-invloeden steken ze niet onder stoelen en/of banken
(geintje)
Uitbarsting op t eind is wel mooi, maar laat voor mijn smaak wat te lang op zich wachten.
Zoetsappige power ballad. De Scorpions-invloeden steken ze niet onder stoelen en/of banken
(geintje)
Uitbarsting op t eind is wel mooi, maar laat voor mijn smaak wat te lang op zich wachten.
0
geplaatst: 1 augustus 2017, 13:47 uur
Even over een andere boeg.
03/07: Celesterre - Ramfight At Sundown (Dieter / 7 / 6,07)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / 5 / 7,20)
25/07: Tchornobog - II: Hallucinatory Black Breath of Possession (Don Cappuccino / 7 / 7,71)
29/07: Boris - Dystopia / Vanishing Point (Don Cappuccino / 6 / 7,38)
01/08: KMFDM - Hell Yeah (The_CrY / /)
03/07: Celesterre - Ramfight At Sundown (Dieter / 7 / 6,07)
05/07: Adrift for Days - Feast of Fools (Don Cappuccino / 8 / 7,13)
07/07: TDW - Aphrodisia (The_CrY / 3 / 6,00)
09/07: Impure Wilhelmina - Torn (Don Cappuccino / 11 / 7,36)
11/07: Prong - Divide And Conquer (Dieter / 7 / 5,71)
14/07: Septicflesh - 3rd Testament (The_CrY / 6 / 7,83)
16/07: Execration - Return to the Void (Don Cappuccino / 4 / 7,50)
19/07: Make Them Suffer - Fireworks (Dieter / 7 / 7,07)
22/07: Wintersun - Awaken from the Dark Slumber (The_CrY / 5 / 7,20)
25/07: Tchornobog - II: Hallucinatory Black Breath of Possession (Don Cappuccino / 7 / 7,71)
29/07: Boris - Dystopia / Vanishing Point (Don Cappuccino / 6 / 7,38)
01/08: KMFDM - Hell Yeah (The_CrY / /)
* denotes required fields.