MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2017

zoeken in:

Dit is gewoon erg goed. De moderne progressieve sound ligt mij wel, en Anneke's vocalen zijn fantastisch. Je kunt duidelijk de inspiratie van Devin Townsend horen. Benieuwd naar de volledige plaat.

8

Ik ben laaiend enthousiast.

8

Anneke Van Giersbergen heeft een érg geschikte stem voor dit soort muziek, knap!

7

Beter dan dat nummer over Londen, maar ben nog niet echt weggeblazen. Beetje 13 in een dozijn, op de vocalen na.

aslan (crew)
7,5

7

Wat The Cry zegt,

Wat The Cry zegt,

7

01/10: Sorcerer - Sirens (Dieter / 7 / 6,94)
03/10: Spectral Voice - Visions of Psychic Dismemberment (Don Cappuccino / 6 / 7,05)
05/10: Mastodon - Blue Walsh (Dieter / 7 / 7,86)
07/10: Ensiferum - King of Storms (The_CrY / 8 / 7,00)
09/10: Asagraum - Black Sun Prayer (aslan / 7 / 7,17)
12/10: Vuur - My Champion - Berlin (Dieter / 8 / 7,50)
14/10: Fleshkiller - Parallel Kingdom (Don Cappuccino)

8,5

Fantastische track. Progressieve melodieuze deathmetal met eigenzinnig gitaarwerk en passages met Yes-achtige cleane vocalen. Voor fans van Extol en Textures.

Extol kwam ook wel in me op. Helaas kan die band me maar matig bekoren. Aan deze Fleshkiller vind ik dan ook weinig.

5,5

03/10: Spectral Voice - Visions of Psychic Dismemberment (Don Cappuccino / 6 / 7,05)
14/10: Fleshkiller - Parallel Kingdom (Don Cappuccino / 5 / 7,00)
16/10: Gothminister - The Sun (The_CrY / /)

Kan ik niet veel mee...

5,5

aslan (crew)
In het Duits zou het beter zijn, maar Rammstein evenaren zal ook dan niet lukken. Goeie poging.

5

Beetje jammer dat Rammstein er altijd bij gehaald moet worden als het industrial metal is :/ Gewoon lekkere, stampende industrial met een gothic sfeertje. Gothminister heeft doorgaans een heel andere sound dan dat eeuwige Rammstein, welke hun sound ook weer gejat heeft van bands als Oomph of Laibach.

8,5

aslan (crew)
The_CrY schreef:
Beetje jammer dat Rammstein er altijd bij gehaald moet worden

Mijn excuses, maar die gothic industrial ken ik niet zo goed, en Rammstein was het eerste waar ik aan dacht... waarschijnlijk omdat me er verder geen namen te binnen schoten, al ken ik Oomph wel en ben/was ik een grote fan van Laibach.

Niet slecht. Klinkt als een steroïdenversie van The Sisters of Mercy, maar qua songkwaliteit komt het daarbij niet in de buurt.

7

16/10: Gothminister - The Sun (The_CrY / 5 / 6,40)
18/10: Yellow Eyes - Velvet on the Horns (Don Cappuccino)

9,3

Een van de beste blackmetaltracks van het jaar. Yellow Eyes pakt een fenomenale balans tussen cerebraal en atmosferisch in zijn blackmetal. De riffs zijn heel erg stemmig en kronkelend, maar de ritmesectie is juist donderend en vrij primitief.

aslan (crew)
9,1 ! ! !

Hoor even niet wat dit zo bijzonder zou moeten maken...

6,9

Behoorlijk goeie, afwisselende track.

7,5

16/10: Gothminister - The Sun (The_CrY / 5 / 6,40)
18/10: Yellow Eyes - Velvet on the Horns (Don Cappuccino / 5 / 7,96)
20/10: Amenra - A Solitary Reign (Dieter)

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n fan van Amenra, maar dit nummer is echt geweldig!
Het hele album is overigens goed te doen, maar dit vind ik wel de absolute uitschieter.
Misschien moet ik het vorige werk maar een nieuwe kans geven...

9

9.5

Fenomenale track! Deze track klopt van begin tot eind: het beginnende gitaarmotiefje is gelijk raak en daarna word je weer meegesleurd net als altijd. Daarna stijgt de band op, op een manier die ik ze nog niet eerder heb horen doen. Colin's cleane vocalen zijn prachtig.

Wow.

Dit moet één van hun beste songs ooit zijn. Ik ben maar meteen het gehele album aan het beluisteren, en het is zieltogend genieten en afzien tegelijk. De schitterende cleane vocalen van Colin H. Van Eeckhout kerven diepe groeven, en contrasteren optimaal met zijn door merg en been gaande schreeuwen. Veel beter zal het niet worden.

9,5

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.