MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2017

zoeken in:
Wilde eigenlijk The Alien van Manchester Orchestra nomineren, maar 3 nummers in dezelfde maand van. band lijkt me wat teveel van het goede.

33. Arcade Fire - Put Your Money on Me
34. Lorde - Perfect Places

35. Sheer Mag - Need to Feel Your Love
36. Steve Monite - Only You (Frankie Francis Disco Jam Edit)

Het eerste studio-album van Sheer Mag vind ik nou niet zo fantastisch als de drie uitgebrachte EP's. Die hadden wat meer rauwere energie en stevigere gitaarhooks. Staan echter nog steeds wel lekker in het gehoor liggende songs op.

Tweede song is - dezerzijds althans - kanshebber voor de titel song van het jaar. Fantastische discodanshit. Een herbewerking door Frankie Francis van een Nigeriaanse disco klassieker van Steve Monite. Briljant en zeer verslavend.

DjFrankie (moderator)
Gretz schreef:
Wilde eigenlijk The Alien van Manchester Orchestra nomineren, maar 3 nummers in dezelfde maand van. band lijkt me wat teveel van het goede.

Had dezelfde gedachte is wel hun beste nummer.

123poetertjes schreef:

36. Wolf Alice - Don't Delete The Kisses spotify:track:6nvB2iBY24pyANGTOwGdIU

(...)Het wachten is wel nog altijd op de eerste goede maandwinnaar van dit jaar. Oké, Shadow is nog wel aardig.

37. Kid Francescoli - Les Vitrines spotify:track:3GyOPU16lqk4zQgzX3jBF8
38. LAKSHMI - The Lost Kult (Starry Eyed) spotify:track:4G7EhCmUqmk0vacwQIXBgg

39. Snail Mail - Thinning
40. Amber Coffman - No Coffee

41. Japanese Breakfast - Boyish
42. Morly - Sleeping In My Own Bed

43. London Grammar - Hell To The Liars spotify:track:1aEjHe2uMtLk6WU8BSlFFO
44. Tamikrest - Wainan Adobat spotify:track:2bqMTV8d5UIJVj0PwlqHgU

45. Intergalactic Lovers - Between the Lines spotify:track:1fzbk4LfL3pYHFUb1Uhtuz
46. Someone - Say Something spotify:track:3mIe9955llS05mNygId9Qh

47. Palms Trax - Honey Lemongina spotify:track:0TXvNzuQNYQS4sTKTWRYdr?si=JS4tQU7I
48. ABRA - Bounty spotify:track:5sbg42PVGtyZKiK22mgWkF?si=ksh3xxec

Arno schreef:
45. Belle and Sebastian - We Were Beautiful spotify:track:0Cqrx85Er7cLFcEc7Bx4sM
46. Someone - Say Something spotify:track:3mIe9955llS05mNygId9Qh

Belle and Sebastian is al genomineerd.

Ik sluit weer aan! Helaas net te laat dus voor de afgelopen maandfinale. Heb erg weinig nieuwe muziek gehoord de afgelopen maanden, dus laat het nomineren aan anderen en ga vooral weer eens veel nieuw werk ontdekken de komende tijd.

Als Teun weer mee doet kan ik wel wat hiphop nomineren, wie weet overleeft het de eerste ronde weer eens.

49. Rae Sremmurd - Perplexing Pegasus spotify:track:0E8CA9JBoEs3tD0JQJUpQb
50. Cameron Graves - Satania Our Solar System spotify:track:0vh3TFs4WUHenuW76cainA

Cameron Graves is speelt keyboard in de band van Kamasi Washington. Hier zijn de rollen omgedraaid en is hij de bandleider. De muzikanten zijn verder zo goed als dezelfde als op Kamasi's 'The Epic', dus ook Washington zelf speelt mee op deze plaat. Over deze plaat zei hij:

"Cameron Graves is a musical genius. He has an innovative approach to the piano
that is completely unique. Cameron's new album 'Planetary Prince' is an amazing and almost unbelievable combination of modal jazz, romantic era European classical music, and mathematical death metal. A style so cool that it deserves its own genre…"

51. Jason Isbell and the 400 Unit - If We Were Vampires
52. J. Bernardt - Running Days

DjFrankie (moderator)
dumb_helicopter schreef:
9. Alvvays - In Undertow (17 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
(embed)

Nog een band die hun tweede album uitbracht waren de Canadezen van Alvvays. Archie, Marry Me werd op MuMe een bescheiden hitje, dus hopelijk komt er nog meer moois van de nieuwe LP. Dit lijkt ook zo te zijn, want met de eerste single wordt direct de maandfinale bereikt, hoewel we misschien net iets meer nog hadden verwacht na de eerste plaats in de finaleladder.

Finale was veel te sterk, ik ga dit nummer steeds meer waarderen zelfs, en haalde niet eens top 5 bij mij.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Belle and Sebastian is al genomineerd.

Aangepast!

Teunnis schreef:
Ik sluit weer aan! Helaas net te laat dus voor de afgelopen maandfinale. Heb erg weinig nieuwe muziek gehoord de afgelopen maanden, dus laat het nomineren aan anderen en ga vooral weer eens veel nieuw werk ontdekken de komende tijd.

Ik moet mijn woorden terugnemen. Althans, als het klopt dat Four Tet nog niet genomineerd is.

53. Four Tet - Planet spotify:track:4NvVLDfayPOR85sXtxuIPF
54. Kendrick Lamar feat. U2 - XXX. spotify:track:73HCBO1XCKxNMTZLTFgs8A

En als ik dan toch bezig ben ga ik nog even op zoek naar een tweede nominatie.

EDIT: deze van Kendrick Lamar ook nog niet??? (DUCKWORTH. had ik misschien nog iets liever genomineerd, maar XXX. werkt misschien wat beter als los nummer.)

Wow, Edgar die Rae Sremmurd nomineert, die zag ik niet aankomen! Wel erg fijn overigens.

dumb_helicopter schreef:
29. The National - Karen at the Liquor Store
30.

29. The National - Carin at the Liquor Store
30. Milo Meskens - New Beginning

Ik zie nu pas dat ik de nieuwe single van The National blijkbaar verward had met hun eerdere nummer 'Karen', bij deze even rechtgezet.

Vanaf morgenvroeg 8u, mag iedereen een derde nominatie toevoegen.

Dave82 schreef:
51. Jason Isbell and the 400 Unit - If We Were Vampires
52. J. Bernardt - Running Days

If We Were Vampires heeft vorige maand reeds automatisch meegedaan. Kan je deze nog vervangen voor een ander nummer? Probeer ook steeds een linkje te voorzien, dan wordt het werk om te verwerken iets gemakkelijker. Leuk dat je meedoet trouwens!

Teunnis schreef:
EDIT: deze van Kendrick Lamar ook nog niet???
Nadat DNA. (wat mij betreft de beste van het album) er keihard werd uitgestemd en ook andere hiphop consequent onderaan de ladder eindigde heb ik de rest van Kendrick maar gelaten voor was het is .

Wat verrassend genoeg wel heel lekker aansloeg begin dit jaar was de nieuwe Blanck Mass. Mocht je hem nog niet kennen, het lijkt me ook wel iets voor jou.

Arrie schreef:
Wow, Edgar die Rae Sremmurd nomineert, die zag ik niet aankomen! Wel erg fijn overigens.
Graag gedaan! Maar waarom zag je hem niet aankomen?

55. Noga Erez - Off The Radar

Toch al weer een paar maandjes oud. Dat niemand haar nog genomineerd heeft dit jaar.

56. Kiasmos - Blurred

57. Cults - Offering

58. Margo Price - Just Like Love spotify:track:6RXyZcZLJzj9bkpCtlWtSO

59, Weval - Metazoa spotify:track:4qcPI3H14A4BsodhmcZAI6?si=pSCcAlM7

Edgar18 schreef:

(quote)
Graag gedaan! Maar waarom zag je hem niet aankomen?

Omdat ik moderne commerciële trap-achtige hiphop niet echt wat voor jou vind. Verkeerd ingeschat dus.

DjFrankie (moderator)
60 Katie van Schleicher - Life's A Lie

61. Wolf Alice - Beautifully Unconventional spotify:track:3KlMTh5mK0CVABfa2mXfSt

Gast
geplaatst: vandaag om 23:54 uur

geplaatst: vandaag om 23:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.