Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2017
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2017, 17:34 uur
1. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
2. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
3. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
4. St. Vincent - Pills
5. Princess Nokia - Tomboy
2. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
4. St. Vincent - Pills
5. Princess Nokia - Tomboy
0
geplaatst: 26 november 2017, 19:39 uur
1. Sóley - Úa
2. St. Vincent - Pills
3. Princess Nokia - Tomboy
4. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
5. Amenra - A Solitary Reign
2. St. Vincent - Pills
4. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
5. Amenra - A Solitary Reign
0
geplaatst: 27 november 2017, 00:42 uur
1. Julien Baker - Turn Out the Lights
2. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
3. Waxahatchee - Silver
4. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
5. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
3. Waxahatchee - Silver
4. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
5. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
0
geplaatst: 27 november 2017, 01:10 uur
Ik stel het een dag uit, naar dinsdag 28 november 20:00 uur.
0
geplaatst: 27 november 2017, 08:22 uur
1. Julien Baker - Turn Out the Lights
2. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
3. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
4. Sóley - Úa
5. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
2. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
3. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
4. Sóley - Úa
0
geplaatst: 27 november 2017, 18:20 uur
2. Sóley - Úa
4. The War on Drugs - Nothing to Find
5. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
2. Sóley - Úa
5. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
0
geplaatst: 28 november 2017, 20:47 uur
De lijnen zijn gesloten! Dit keer was vooral de strijd om het podium om je nagels bij af te bijten. Ik bedank de volgende zeventien users voor hun stem in deze maandfinale:
50tracks, Arno, Arrie, Ataloona, Choconas, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, johan de witt, Ploppesteksel, Simon77, stardust_be, Teunnis en wibro.
50tracks, Arno, Arrie, Ataloona, Choconas, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, johan de witt, Ploppesteksel, Simon77, stardust_be, Teunnis en wibro.
0
geplaatst: 28 november 2017, 20:54 uur
12. Amenra - A Solitary Reign (14 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van dumb_helicopter)
Het West-Vlaamse Amenra is een grootheid binnen hun zelfgecreëerde niche. Ergens tussen post- en sludge-metal weten ze een unieke sound te vinden, die al jaren voor relatief succes zorgt. Sinds 2003 maken ze platen met de naam Mass. Dit jaar kwam daarvan het zesde deel uit, oftewel Mass VI. Ondanks de trouwe fans op het MuMe-forum is dit pas de eerste keer dat ze de maandfinale halen. Nowena I 9.10 is het enige nummer dat al eerder meedeed (november 2012) en strandde op een negentiende plek, maar wist daarna toch te overtuigen en eindige twee plekken hogen in het jaarspel. A Solitary Reign doet het eigenlijk zo slecht nog niet in de maandfinale met veertien punten, maar de concurrentie was stevig en dus blijft het bij een twaalfde plek. Benieuwd of ze ook dit jaar weer kunnen stunten in het jaarspel.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van dumb_helicopter)
Het West-Vlaamse Amenra is een grootheid binnen hun zelfgecreëerde niche. Ergens tussen post- en sludge-metal weten ze een unieke sound te vinden, die al jaren voor relatief succes zorgt. Sinds 2003 maken ze platen met de naam Mass. Dit jaar kwam daarvan het zesde deel uit, oftewel Mass VI. Ondanks de trouwe fans op het MuMe-forum is dit pas de eerste keer dat ze de maandfinale halen. Nowena I 9.10 is het enige nummer dat al eerder meedeed (november 2012) en strandde op een negentiende plek, maar wist daarna toch te overtuigen en eindige twee plekken hogen in het jaarspel. A Solitary Reign doet het eigenlijk zo slecht nog niet in de maandfinale met veertien punten, maar de concurrentie was stevig en dus blijft het bij een twaalfde plek. Benieuwd of ze ook dit jaar weer kunnen stunten in het jaarspel.
0
geplaatst: 28 november 2017, 21:09 uur
11. Angel Olsen - Special (15 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Choconas)
Angel Olsen hebben we al wat vaker langs zien komen in dit spel. In 2014 werd het een tiende plek voor Hi-Five en 2016 was al helemaal succesvol met een zesde, negende en zeventiende plek. Die successen kwamen van het album My Woman en Olsen had nog wel wat meer van die opnamesessies op de plank. Zo ook Special, dat een maand geleden als leadsingle voor de verzamelaar Phases uitkwam. Die verzamelaar staat vol met onuitgebracht materiaal van Olsen. In de reguliere ladderronde ging dit nog als een speer, maar in de finaleladder liet ze al verval zien, die nu doorzet. Ik vind het een pracht van een nominatie. Je zou zelfs kunnen stellen dat ik het zelf had kunnen nomineren
(genomineerd door en nummer 1 van Choconas)
Angel Olsen hebben we al wat vaker langs zien komen in dit spel. In 2014 werd het een tiende plek voor Hi-Five en 2016 was al helemaal succesvol met een zesde, negende en zeventiende plek. Die successen kwamen van het album My Woman en Olsen had nog wel wat meer van die opnamesessies op de plank. Zo ook Special, dat een maand geleden als leadsingle voor de verzamelaar Phases uitkwam. Die verzamelaar staat vol met onuitgebracht materiaal van Olsen. In de reguliere ladderronde ging dit nog als een speer, maar in de finaleladder liet ze al verval zien, die nu doorzet. Ik vind het een pracht van een nominatie. Je zou zelfs kunnen stellen dat ik het zelf had kunnen nomineren

0
geplaatst: 28 november 2017, 21:23 uur
10. Waxahatchee - Silver (16 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Choconas)
Waar heb ik deze naam eerder gezien? Geen naam die je snel vergeet (of juist wel), maar ik kan niet plaatsen waar ik het van herken - ze (Katie Crutchfield) deed in voorgaande jaren niet mee met SvhJ. In ieder geval herken ik het ook van een paar maanden geleden, toen Never Been Wrong weinig potten kon breken. Silver is één van de twee finalisten die geen #1-notering wist te pakken, maar toch eindigt het nipt boven Amenra en Angel Olsen. Overigens, nu ik Never Been Wrong weer even op heb staan vraag ik me af waarom dit het zoveel beter doet. Ik hoor weinig verschil en ben zelfs geneigd te zeggen dat Never Been Wrong me nog wat meer aanstaat. Maar ik wijk wel vaker af van voorkeursnummer als het gaat over muziek dat niet echt in mijn straatje past. Alhoewel, ik lees dat Slowgaze het met Taylor Swift vergelijkt...
(genomineerd door Choconas)
Waar heb ik deze naam eerder gezien? Geen naam die je snel vergeet (of juist wel), maar ik kan niet plaatsen waar ik het van herken - ze (Katie Crutchfield) deed in voorgaande jaren niet mee met SvhJ. In ieder geval herken ik het ook van een paar maanden geleden, toen Never Been Wrong weinig potten kon breken. Silver is één van de twee finalisten die geen #1-notering wist te pakken, maar toch eindigt het nipt boven Amenra en Angel Olsen. Overigens, nu ik Never Been Wrong weer even op heb staan vraag ik me af waarom dit het zoveel beter doet. Ik hoor weinig verschil en ben zelfs geneigd te zeggen dat Never Been Wrong me nog wat meer aanstaat. Maar ik wijk wel vaker af van voorkeursnummer als het gaat over muziek dat niet echt in mijn straatje past. Alhoewel, ik lees dat Slowgaze het met Taylor Swift vergelijkt...
0
geplaatst: 28 november 2017, 21:34 uur
9. St. Vincent - Pills (19 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Simon77)
En we gaan weer van een artiest met een tweede deelname naar een stamgast. St. Vincent, a.k.a. Annie Clark, leerde ik (net als velen) kennen in 2009 en twee jaar later debuteerde ze in dit spel. Sindsdien kwam ze geregeld langs, maar gek genoeg - en ondanks vele finaleladders - behaalde ze twee maanden geleden pas voor het eerst de top-20 en is dit haar maandfinaledebuut. Ik moet ook zeggen dat de nummers van het nieuwe album me meer bevallen. Wat dat betreft is haar deze prestatie meer dan gegund. Er leek voorafgaand zelfs veel meer in te zitten na overtuigende scores in de ladders, maar dat wordt misschien bewaard voor de volgende keer. Het scheelde eigenlijk ook niks (vier punten) voor een podiumplek.
(genomineerd door Simon77)
En we gaan weer van een artiest met een tweede deelname naar een stamgast. St. Vincent, a.k.a. Annie Clark, leerde ik (net als velen) kennen in 2009 en twee jaar later debuteerde ze in dit spel. Sindsdien kwam ze geregeld langs, maar gek genoeg - en ondanks vele finaleladders - behaalde ze twee maanden geleden pas voor het eerst de top-20 en is dit haar maandfinaledebuut. Ik moet ook zeggen dat de nummers van het nieuwe album me meer bevallen. Wat dat betreft is haar deze prestatie meer dan gegund. Er leek voorafgaand zelfs veel meer in te zitten na overtuigende scores in de ladders, maar dat wordt misschien bewaard voor de volgende keer. Het scheelde eigenlijk ook niks (vier punten) voor een podiumplek.
0
geplaatst: 28 november 2017, 21:44 uur
8. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid (19 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Ploppesteksel)
Met net zoveel punten, maar wel een #1-notering, komt Dave Clarke op de achtste plek. Dave Clarke... weer zo'n naam die ik zeker wel eerder heb gehoord. Misschien van (posters van) de betere technofestivals of een remix? Als het een en ander op zoek blijkt het ook wel geen kleintje in de dance-wereld. Deze Engelsman maakt het soort electro wat je niet veel meer hoort en dat is mede doordat Clarke zelf meer dan tien jaar geen muziek onder zijn eigen naam uitbracht. Overigens interessant voor degenen die wat minder met electronica hebben: op zijn nieuwe album prijkt tweemaal de naam Mark Lanegan als gastartiest!
(genomineerd door en nummer 1 van Ploppesteksel)
Met net zoveel punten, maar wel een #1-notering, komt Dave Clarke op de achtste plek. Dave Clarke... weer zo'n naam die ik zeker wel eerder heb gehoord. Misschien van (posters van) de betere technofestivals of een remix? Als het een en ander op zoek blijkt het ook wel geen kleintje in de dance-wereld. Deze Engelsman maakt het soort electro wat je niet veel meer hoort en dat is mede doordat Clarke zelf meer dan tien jaar geen muziek onder zijn eigen naam uitbracht. Overigens interessant voor degenen die wat minder met electronica hebben: op zijn nieuwe album prijkt tweemaal de naam Mark Lanegan als gastartiest!
0
geplaatst: 28 november 2017, 22:04 uur
7. Sóley - Úa (20 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Arno)
Het staat deze maand vol onbekendere namen; van deze Sóley (Stefánsdóttir) heb ik echt nog nooit gehoord. Dit jaar bracht de IJslandse haar derde langspeelplaat uit, maar voorlopig is het een zeer bescheiden carrière. Wie weet kan deze prestatie een kleine impuls geven. Iets bekender is de band Seabear, waar ze één van de zeven leden is. Op Wikipedia lees ik "Sufjan Stevens meets an unplugged Arcade Fire" en "Icelandic Beck". Misschien moeten we die band ook maar goed in de gaten houden...
(genomineerd door en nummer 1 van Arno)
Het staat deze maand vol onbekendere namen; van deze Sóley (Stefánsdóttir) heb ik echt nog nooit gehoord. Dit jaar bracht de IJslandse haar derde langspeelplaat uit, maar voorlopig is het een zeer bescheiden carrière. Wie weet kan deze prestatie een kleine impuls geven. Iets bekender is de band Seabear, waar ze één van de zeven leden is. Op Wikipedia lees ik "Sufjan Stevens meets an unplugged Arcade Fire" en "Icelandic Beck". Misschien moeten we die band ook maar goed in de gaten houden...
0
geplaatst: 28 november 2017, 22:14 uur
6. Julien Baker - Turn Out the Lights (22 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van Gretz, Simon77 en stardust_be)
Maar liefst drie #1-noteringen en toch slechts een zesde plek. Dat is vrij uniek. Sowieso is Julien Baker een vrij unieke artiest. Op haar negentiende nam ze Rejoice op en daarmee maakte ze meteen een onuitwisbare indruk, met onder andere een plek in De Grote Finale als gevolg. Rejoice kun je nu al bijna een moderne klassieker noemen. Begin dit jaar bevestigde Baker haar kunde met de single Funeral Pyre en haalde ze voor de tweede keer een podiumplek in een maandfinale. Nu lukt dat net niet. En ook echt nét niet, want ze haalt maar één puntje minder dan de #3 en met de hoeveelheid #1-noteringen was ze bij gelijke stand duidelijk derde geworden. Toch wel verrassend dat Turn Out the Lights het zo goed doet, want de finale haalde het op het nippertje. Benieuwd hoe lang ze dit succes nog kan volhouden (of misschien zelfs vergroten?)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van Gretz, Simon77 en stardust_be)
Maar liefst drie #1-noteringen en toch slechts een zesde plek. Dat is vrij uniek. Sowieso is Julien Baker een vrij unieke artiest. Op haar negentiende nam ze Rejoice op en daarmee maakte ze meteen een onuitwisbare indruk, met onder andere een plek in De Grote Finale als gevolg. Rejoice kun je nu al bijna een moderne klassieker noemen. Begin dit jaar bevestigde Baker haar kunde met de single Funeral Pyre en haalde ze voor de tweede keer een podiumplek in een maandfinale. Nu lukt dat net niet. En ook echt nét niet, want ze haalt maar één puntje minder dan de #3 en met de hoeveelheid #1-noteringen was ze bij gelijke stand duidelijk derde geworden. Toch wel verrassend dat Turn Out the Lights het zo goed doet, want de finale haalde het op het nippertje. Benieuwd hoe lang ze dit succes nog kan volhouden (of misschien zelfs vergroten?)
0
geplaatst: 28 november 2017, 22:15 uur
Teunnis schreef:
11. Angel Olsen - Special
Ik vind het een pracht van een nominatie. Je zou zelfs kunnen stellen dat ik het zelf had kunnen nomineren
Ik vind het een pracht van een nominatie. Je zou zelfs kunnen stellen dat ik het zelf had kunnen nomineren
Dat is een prachtig understatement!

0
geplaatst: 28 november 2017, 22:23 uur
5. Johnny Jewel - Windswept [Reprise] (23 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Teunnis)
De indrukwekkende cijfers in de finaleladder weet mijn nominatie helaas niet door te zetten naar de maandfinale. Misschien was de finaleladder gewoon erg zwak? Maar hoe komt Princess Nokia dan nu wel ineens voorbij Johnny Jewel, waar het verschil eerder dertien punten in het voordeel van Jewel was? Voor degene die de discussie gemist hebben, dit nummer is afkomstig van het derde seizoen van Twin Peaks. Mocht je onder een steen geleefd hebben: dit jaar kwam er na 25 jaar een vervolg op één van de meest succesvolle én gelauwerde tv-series ooit. En nog meer info voor de onoplettende luisteraar/lezer: Johnny Jewel is dé man achter het label Italians Do It Better, met als voornaamste act Chromatics. Voor Twin Peaks maakte hij voor het eerst score-muziek en het ging hem dus behoorlijk goed af. En het album Dear Tommy, waar we al meer dan vier jaar op wachten, komt er echt aan. Maar dan ook echt. Echt wel. Tenzij Johnny Jewel weer eens depressief wordt en alles verbrand. Maar dat doet hij niet. Echt niet.
(genomineerd door en nummer 1 van Teunnis)
De indrukwekkende cijfers in de finaleladder weet mijn nominatie helaas niet door te zetten naar de maandfinale. Misschien was de finaleladder gewoon erg zwak? Maar hoe komt Princess Nokia dan nu wel ineens voorbij Johnny Jewel, waar het verschil eerder dertien punten in het voordeel van Jewel was? Voor degene die de discussie gemist hebben, dit nummer is afkomstig van het derde seizoen van Twin Peaks. Mocht je onder een steen geleefd hebben: dit jaar kwam er na 25 jaar een vervolg op één van de meest succesvolle én gelauwerde tv-series ooit. En nog meer info voor de onoplettende luisteraar/lezer: Johnny Jewel is dé man achter het label Italians Do It Better, met als voornaamste act Chromatics. Voor Twin Peaks maakte hij voor het eerst score-muziek en het ging hem dus behoorlijk goed af. En het album Dear Tommy, waar we al meer dan vier jaar op wachten, komt er echt aan. Maar dan ook echt. Echt wel. Tenzij Johnny Jewel weer eens depressief wordt en alles verbrand. Maar dat doet hij niet. Echt niet.
0
geplaatst: 28 november 2017, 22:33 uur
4. The War on Drugs - Nothing to Find (23 punten, 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 50tracks)
The War on Drugs is zich langzaam maar zeker aan het profileren als één van de grootste band van deze tijd. Hun vorige staat al op 1000+ stemmen met een gemiddelde van 4,11 - ik kon het zelf ook nauwelijks geloven - en hun laatste worp gaat al vlug richting de 500 stemmen met ook een gemiddelde boven de 4*. Ik denk dat de meesten hier wel bekend zijn met mijn mening. Laat ik het erop houden dat Slave Ambient leuke nummers bevat en oud-bandlid Kurt Vile me erg goed smaakt. In dit topic zijn er vaak net iets te veel haters om te winnen, zo werden ze dit jaar al derde, vierde en vijfde. Daar mogen ze nog een vierde plek aan toevoegen. Drie jaar geleden kwamen ze nog het verst met een tweede plek voor Under the Pressure. Ik zou ze haast eens een keer de maandoverwinning gunnen...
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 50tracks)
The War on Drugs is zich langzaam maar zeker aan het profileren als één van de grootste band van deze tijd. Hun vorige staat al op 1000+ stemmen met een gemiddelde van 4,11 - ik kon het zelf ook nauwelijks geloven - en hun laatste worp gaat al vlug richting de 500 stemmen met ook een gemiddelde boven de 4*. Ik denk dat de meesten hier wel bekend zijn met mijn mening. Laat ik het erop houden dat Slave Ambient leuke nummers bevat en oud-bandlid Kurt Vile me erg goed smaakt. In dit topic zijn er vaak net iets te veel haters om te winnen, zo werden ze dit jaar al derde, vierde en vijfde. Daar mogen ze nog een vierde plek aan toevoegen. Drie jaar geleden kwamen ze nog het verst met een tweede plek voor Under the Pressure. Ik zou ze haast eens een keer de maandoverwinning gunnen...
2
geplaatst: 28 november 2017, 22:50 uur
3. Princess Nokia - Tomboy (23 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van Arrie en Ataloona)
Eén van de twee verrassingen op het podium. Dat Princess Nokia aardig mee zou kunnen had ik wel verwacht, maar zo goed niet. Princess Nokia is de huidige artiestennaam van Destiny Nicole Frasqueri, die eerder als Destiny en Wavy Spice aan de weg probeerde te timmeren. Als Princess Nokia breekt ze nu dan echt door en daar heeft Tomboy een grote bijdrage in. Princess Nokia is van Afro-Puerto Ricaanse komaf en is daar duidelijk trots op. Zo ook op haar geslacht, haar mannelijke hormonen, haar platte borsten en haar dikke buikje. Dat laatste is overigens verdwenen, sinds ze erachter kwam dat ze een glutenallergie heeft. Een mooie carrière staat in het vooruitzicht, maar datzelfde werd een aantal jaar geleden ook over Azealia Banks gezegd. Zorg dus dat je dit soort voltreffers blijft maken!
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van Arrie en Ataloona)
Eén van de twee verrassingen op het podium. Dat Princess Nokia aardig mee zou kunnen had ik wel verwacht, maar zo goed niet. Princess Nokia is de huidige artiestennaam van Destiny Nicole Frasqueri, die eerder als Destiny en Wavy Spice aan de weg probeerde te timmeren. Als Princess Nokia breekt ze nu dan echt door en daar heeft Tomboy een grote bijdrage in. Princess Nokia is van Afro-Puerto Ricaanse komaf en is daar duidelijk trots op. Zo ook op haar geslacht, haar mannelijke hormonen, haar platte borsten en haar dikke buikje. Dat laatste is overigens verdwenen, sinds ze erachter kwam dat ze een glutenallergie heeft. Een mooie carrière staat in het vooruitzicht, maar datzelfde werd een aantal jaar geleden ook over Azealia Banks gezegd. Zorg dus dat je dit soort voltreffers blijft maken!
1
geplaatst: 28 november 2017, 23:13 uur
2. The Luxembourg Signal - Laura Palmer (28 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van DjFrankie en johan de witt)
De muziek van Twin Peaks weet het deze maand niet waar te maken. Laura Palmer verrast, maar komt ook te kort voor de maandtitel. Twin Peaks heeft al jaren een grote invloed op de popmuziek en genres ver daarbuiten. Vier jaar geleden bracht Bastille al een nummer uit met de titel Laura Palmer en nu doet The Luxembourg Signal hetzelfde. Het verschil in bekendheid is haasst net zo groot als het verschil in kwaliteit van het nummer. Voor de duidelijkheid: The Luxembourg Signal heeft in totaal welgeteld één stem op deze site. Het album met deze Laura Palmer heeft er zelfs nul. Dat je dan alsnog bijna gekroond wordt tot Song van het Jaar geeft voor de zoveelste keer aan dat iedereen kans maakt in dit spel; zolang je liedje maar goed genoeg is. Deze maand was er alleen net ééntje beter...
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van DjFrankie en johan de witt)
De muziek van Twin Peaks weet het deze maand niet waar te maken. Laura Palmer verrast, maar komt ook te kort voor de maandtitel. Twin Peaks heeft al jaren een grote invloed op de popmuziek en genres ver daarbuiten. Vier jaar geleden bracht Bastille al een nummer uit met de titel Laura Palmer en nu doet The Luxembourg Signal hetzelfde. Het verschil in bekendheid is haasst net zo groot als het verschil in kwaliteit van het nummer. Voor de duidelijkheid: The Luxembourg Signal heeft in totaal welgeteld één stem op deze site. Het album met deze Laura Palmer heeft er zelfs nul. Dat je dan alsnog bijna gekroond wordt tot Song van het Jaar geeft voor de zoveelste keer aan dat iedereen kans maakt in dit spel; zolang je liedje maar goed genoeg is. Deze maand was er alleen net ééntje beter...
0
geplaatst: 28 november 2017, 23:14 uur
1. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster (33 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso, Dance Lover, Edgar18 en wibro)
En dat is dus onze grote vrind Sufjan Stevens. Dit jaar voor de feestdagen geen nieuwe kerstplaat van Stevens, maar een verzameling outtakes, demo's en remixes. Allemaal afkomstig van de opnamesessies voor het zo succesvolle Carrie & Lowell. Dit Wallowa Lake Monster is één van die outtakes en werd als voorproefje alvast uitgebracht. Duidelijk is meteen dat dit niet om kwaliteitsredenen buiten Carrie & Lowell is gelaten. Het klinkt een beetje als een mix tussen sommige nummers op The Age of Adz en sommige nummers op Carrie & Lowell. Een I Walked met veel subtielere electronica. Of een I Should Have Known Better met een vleugje electronica. Wallowa Lake Monster mag zich wat mij betreft direct tussen de Stevens-klassiekers scharen en getuige deze klinkende overwinning zijn meer mensen het met me eens. Weer een prachtige maandwinnaar!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso, Dance Lover, Edgar18 en wibro)
En dat is dus onze grote vrind Sufjan Stevens. Dit jaar voor de feestdagen geen nieuwe kerstplaat van Stevens, maar een verzameling outtakes, demo's en remixes. Allemaal afkomstig van de opnamesessies voor het zo succesvolle Carrie & Lowell. Dit Wallowa Lake Monster is één van die outtakes en werd als voorproefje alvast uitgebracht. Duidelijk is meteen dat dit niet om kwaliteitsredenen buiten Carrie & Lowell is gelaten. Het klinkt een beetje als een mix tussen sommige nummers op The Age of Adz en sommige nummers op Carrie & Lowell. Een I Walked met veel subtielere electronica. Of een I Should Have Known Better met een vleugje electronica. Wallowa Lake Monster mag zich wat mij betreft direct tussen de Stevens-klassiekers scharen en getuige deze klinkende overwinning zijn meer mensen het met me eens. Weer een prachtige maandwinnaar!
0
geplaatst: 28 november 2017, 23:17 uur
De top-20 van de maand oktober:
6. Julien Baker - Turn Out the Lights
7. Sóley - Úa
8. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
9. St. Vincent - Pills
10. Waxahatchee - Silver
12. Amenra - A Solitary Reign
13. King Gizzard and the Lizard Wizard - Crumbling Castle
14. Charlotte Gainsbourg - Ring-a-Ring O’ Roses
15. Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood
16. Fever Ray - To the Moon and Back
17. Aldous Harding - Elation
18. Lorde - Hard Feelings / Loveless
19. Algiers - Cry of the Martyrs
20. Superorganism - Something for Your M.I.N.D.
6. Julien Baker - Turn Out the Lights
7. Sóley - Úa
8. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
9. St. Vincent - Pills
10. Waxahatchee - Silver
12. Amenra - A Solitary Reign
13. King Gizzard and the Lizard Wizard - Crumbling Castle
14. Charlotte Gainsbourg - Ring-a-Ring O’ Roses
15. Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood
16. Fever Ray - To the Moon and Back
17. Aldous Harding - Elation
18. Lorde - Hard Feelings / Loveless
19. Algiers - Cry of the Martyrs
20. Superorganism - Something for Your M.I.N.D.
1
geplaatst: 28 november 2017, 23:34 uur
De Grote Finale - Voorronde
Voorrondeladder 1:
Aldous Harding - Imagining my Man
Angus & Julia Stone - Chateau
CocoRosie feat. ANOHNI - Smoke 'em Out
Craig Finn - God in Chicago
Dahlia Sleeps - Still Light
Kiasmos - Blurred
Stillwave - Cradle
TORRES - Skim
Voorrondeladder 2:
Bjørn Riis - Forever Comes to an End
Lizards - Tzatziki
Mr. Tophat feat. Robyn - Right Time
Nadine Shah - Holiday Destination
SØS Gunver Ryberg, Aïsha Devi, Rrose & Paula Temple - DR2-1
The Preatures - Girlhood
WWWater - WWWater
Young Ejecta - Build a Fire
Voorrondeladder 3:
Arcade Fire - Creature Comfort
Courtney Barnett & Kurt Vile - Over Everything
Dust from 1000 Yrs - Smoke Em Up
Japanese Breakfast - Boyish
Mew - Carry Me to Safety
Natalia Lafourcade - Tú Sí Sabes Quererme
Shabazz Palaces feat. Thaddillac - Shine a Light
Young Summer - Heart in Slo Mo
Voorrondeladder 4:
Alvvays - Dreams Tonite
Arca - Piel
Brutus - Drive
Michele Mininni - Rave Oscillations
Radiohead - Man of War
Shambolics - Love Collides
Soup - The Boy and the Snow
The Weather Station - Thirty
Voorrondeladder 5:
Benjamin Clementine - The Phantom of Aleppoville
Daughter - Burn It Down
GAPS - Shatter
Jennie Abrahamson - Not In My Name
Julien Baker - Appointments
Moon Moon Moon - Disintegration Loop
The Doppelgangaz feat. Tnava - Roll Flee
The xx - Say Something Loving
Voorrondeladder 6:
Brockhampton - Sweet
Elbow - All Disco
Kamasi Washington - Truth
Royal Blood - Lights Out
Spinvis - Tienduizend Zwaluwen
Sufjan Stevens, Bryce Dessner, Nico Muhly & James McAlister - Saturn
Tyler, the Creator - I Ain't Got Time
UNKLE feat. Mark Lanegan & Eska - Looking for the Rain
Voorrondeladder 7:
Broken Social Scene - Hug of Thunder
Idles - Mother
Msafire Zawose - Nzala Urugu
Natalia Lafourcade - Rocío de Todos los Campos (En Manos de Los Macorinos)
Real Estate - Darling
Soviet Soviet - Endless Beauty
St. Vincent - Los Ageless
The Black Angels - Life Song
Voorrondeladder 8:
Arcade Fire - Put Your Money on Me
Feist - Century
Fleet Foxes - Third of May / Ĺdaigahara
The Mysterons - Turkish Delight
The National - Day I Die
The National - Guilty Party
Ulver - 1969
Xiu Xiu - Jenny GoGo
MusicMeter: Song van het Jaar 2015 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR
Voorrondeladder 1:
Kiasmos - Blurred
Stillwave - Cradle
TORRES - Skim
Voorrondeladder 2:
Bjørn Riis - Forever Comes to an End
Lizards - Tzatziki
Mr. Tophat feat. Robyn - Right Time
Nadine Shah - Holiday Destination
SØS Gunver Ryberg, Aïsha Devi, Rrose & Paula Temple - DR2-1
The Preatures - Girlhood
WWWater - WWWater
Young Ejecta - Build a Fire
Voorrondeladder 3:
Arcade Fire - Creature Comfort
Courtney Barnett & Kurt Vile - Over Everything
Dust from 1000 Yrs - Smoke Em Up
Japanese Breakfast - Boyish
Mew - Carry Me to Safety
Natalia Lafourcade - Tú Sí Sabes Quererme
Shabazz Palaces feat. Thaddillac - Shine a Light
Young Summer - Heart in Slo Mo
Voorrondeladder 4:
Alvvays - Dreams Tonite
Arca - Piel
Brutus - Drive
Michele Mininni - Rave Oscillations
Radiohead - Man of War
Shambolics - Love Collides
Soup - The Boy and the Snow
The Weather Station - Thirty
Voorrondeladder 5:
Benjamin Clementine - The Phantom of Aleppoville
Daughter - Burn It Down
GAPS - Shatter
Jennie Abrahamson - Not In My Name
Julien Baker - Appointments
Moon Moon Moon - Disintegration Loop
The Doppelgangaz feat. Tnava - Roll Flee
The xx - Say Something Loving
Voorrondeladder 6:
Brockhampton - Sweet
Elbow - All Disco
Kamasi Washington - Truth
Royal Blood - Lights Out
Spinvis - Tienduizend Zwaluwen
Sufjan Stevens, Bryce Dessner, Nico Muhly & James McAlister - Saturn
Tyler, the Creator - I Ain't Got Time
UNKLE feat. Mark Lanegan & Eska - Looking for the Rain
Voorrondeladder 7:
Broken Social Scene - Hug of Thunder
Idles - Mother
Msafire Zawose - Nzala Urugu
Natalia Lafourcade - Rocío de Todos los Campos (En Manos de Los Macorinos)
Real Estate - Darling
Soviet Soviet - Endless Beauty
St. Vincent - Los Ageless
The Black Angels - Life Song
Voorrondeladder 8:
Arcade Fire - Put Your Money on Me
Feist - Century
Fleet Foxes - Third of May / Ĺdaigahara
The Mysterons - Turkish Delight
The National - Day I Die
The National - Guilty Party
Ulver - 1969
Xiu Xiu - Jenny GoGo
0
geplaatst: 28 november 2017, 23:35 uur
Voorrondeladder 1:
Kiasmos - Blurred
Stillwave - Cradle
TORRES - Skim
Kiasmos - Blurred
Stillwave - Cradle
TORRES - Skim
0
geplaatst: 28 november 2017, 23:36 uur
We gaan dus ouderwetsch alvast van start met (de eerste acht ladders van) de voorronde van De Grote Finale. Het streven is om deze ladders niet veel langer dan 24 uur te laten staan. Dat u alvast gewaarschuwd bent.
0
geplaatst: 29 november 2017, 09:50 uur
Het is nog steeds de bedoeling om gewoon een top 4 neer te zetten of wordt er 'geladderd'?
0
geplaatst: 29 november 2017, 10:01 uur
Jup, gewoon de normale methode. Iedereen plaatst zijn top-4 en na 24 uur kan de nieuwe ladder worden geplaatst.
0
geplaatst: 29 november 2017, 10:05 uur

1. TORRES - Skim
2. Angus & Julia Stone - Chateau
3. Craig Finn - God in Chicago
4. Stillwave - Cradle
0
geplaatst: 29 november 2017, 10:28 uur
1. Craig Finn - God in Chicago
2. Aldous Harding - Imagining my Man
3. Stillwave - Cradle
4. TORRES - Skim