MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2017

zoeken in:
Ploppesteksel schreef:
Maar in dit topic wist ik alleen van Teun zeker dat hij eveneens een grote fan is. Jij dus ook? Waarom zet je het dan op de vierde plek, heiden?!?!?!
Omdat ik de andere liedjes gewoon beter vind en niet op sentiment stem. Mijn nummer drie en vier had ik trouwens wel om kunnen draaien, die volgorde zou in de finale anders kunnen zijn.

Ik sta er ook van te kijken dat deze nominatie zo succesvol is.

Sinds Twin Peaks is afgelopen blijf ik dit nummer draaien en het gekke is dat het elke keer mooier wordt. En ook dat het me elke keer weer in vervoering brengt, nooit luistert het als achtergrondmuziek.

Zou tof zijn als we dit jaar twee Twin Peaks maandwinnaars krijgen. Verdient de serie wel.

Edgar18 schreef:
(quote)
Omdat ik de andere liedjes gewoon beter vind en niet op sentiment stem.
Voor alle duidelijkheid, dat is bij mij ook het geval hoor. Windswept vind ik, net als Teun, een prachtig nummer! Eerst had ik mijn eigen nominatie Axolotl ervoor gezet, maar bij herbeluistering heb ik ze alsnog van plaats gewisseld.

Bij Axolotl bedacht ik mij: als die beat nu nog een minuut of twee voortdenderde en aanzwol, dan zou ik het nummer nog veel beter vinden.

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Zo naïef ben ik nu ook weer niet Maar in dit topic wist ik alleen van Teun zeker dat hij eveneens een grote fan is. Jij dus ook? Waarom zet je het dan op de vierde plek, heiden?!?!?!

En hoe zit het met Gertjan, Simon, Thomas (stardust), Wim en Geert?

Hier nog een Twin Peaks-fan.

Zit middenin seizoen 2 nu. Of eigenlijk zit ik dat al een tijdje, want ik ben eventjes afgehaakt nadat de nieuwe plotlijnen me niet echt meer grepen. Maar een weekje terug toch maar weer verder wezen kijken, want naar verluidt is de finale ook erg tof en ik wil ook een keer met 3 aanvangen

Seizoen 1 en (half) 2 blijven formidabel, magistraal, groots, fenomenaal. De soundtrack is trouwens ook formidabel, magistraal, groots, fenomenaal.

Ploppesteksel schreef:
Seizoen drie nog niet gezien helaas, dus voor mij is het nog slechts muziek. Wel groot fan vd 2 eerste seizoenen, dus hij staat nog wel op mijn 'watchlist'

Grote fan van Twin Peaks en van Johnny Jewel/Chromatics.
Die aflevering van laatste seizoen met de atoombom is echt geniaal

Goed bezig, jongens!

Al bij al hebben jullie meer smaak dan ik dacht, afgaande op de meeste top 4's die jullie meestal neerpoten Dat gezegd zijnde heb ik sinds lang nog eens nominaties in de finale. Doen jullie goed!

1. Phoebe Bridgers - Motion Sickness
2. Waxahatchee - Silver
3. Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood
4. Curtis Harding - Till The End

1. Amenra - A Solitary Reign
2. Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood
3. St. Vincent - Pills
4. Fever Ray - To the Moon and Back

1. Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood
2. Curtis Harding - Till The End
3. Phoebe Bridgers - Motion Sickness
4. St. Vincent - Pills

Ploppesteksel schreef:
(quote)
Zo naïef ben ik nu ook weer niet Maar in dit topic wist ik alleen van Teun zeker dat hij eveneens een grote fan is. Jij dus ook? Waarom zet je het dan op de vierde plek, heiden?!?!?!

Gestart met het eerste seizoen, maar halverwege afgehaakt wegens minder mijn kopje thee. De muziek begin ik echter steeds meer te waarderen.

Onweerwolf
[spam]

Mensen,

Dit topic is al sinds jaren het voorportaal voor De Witte Trui met een traditionele allereerste ladder met alleen maar maandwinnaars die nog voor de start van het nieuwe jaar begint vandaar dat ik jullie even eenmalig lastig val met een piepklein berichtje.

http://i.imgur.com/NMFJ1.png

Beste allemaal,

Na bijna 11 maanden stemmen, gedurende 311 ladders, zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2017!

Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drieënhalve week 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.

Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.

Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)

Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:

1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.

Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.

De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 10 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

De eindstand van 2016:

http://puu.sh/ynplw/3512b09357.png

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 9 december om 23:59 's avonds.

De Finalisten:

Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:

(Helaas staat Archive - Collapse/Collide niet op Spotify)

URL: De Witte Trui - Finaleladder 2017 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:60JFyoFwZI5Sq4Jzui6t0X

Arcade Fire - No Cars Go (2007)
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Archive - Collapse/Collide (2009)
Beach House - Myth (2012)
Blonde Redhead - 23 (2007)
Cloud Nothings - Wasted Days (2012)
David Bowie - Lazarus (2015)
Eefje De Visser - Ongeveer (2013)
Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
Kanye West Feat. Pusha T - Runaway (2010)
Lana Del Rey - Video Games (2011)
Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
Portishead - The Rip (2008)
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place (2007)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The Boxer Rebellion - Diamonds (2013)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Fake Empire (2007)
The National - Slow Show (2007)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)

[/spam]

Uitslag finaleladder 4 (13 deelnemers):

1. St. Vincent - Pills (26)
2. Amenra - A Solitary Reign (22)
3. Waxahatchee - Silver (22)
4. Fever Ray - To the Moon and Back (16)
5. Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood (16)
6. Phoebe Bridgers - Motion Sickness (14)
7. Curtis Harding - Till the End (7)
8. Zola Jesus - Siphon (7)

De nummers 13 tot en met 20 van deze maand zijn op basis van stempercentage:

13. King Gizzard and the Lizard Wizard - Crumbling Castle
14. Charlotte Gainsbourg - Ring-a-Ring O’ Roses
15. Fever Ray - To the Moon and Back
16. Destroyer - Tinseltown Swimming in Blood
17. Aldous Harding - Elation
18. Lorde - Hard Feelings / Loveless
19. Superorganism - Something for Your M.I.N.D.
20. Algiers - Cry of the Martyrs

De volgende 12 nummers zijn tot de finale kunnen doordringen van de maand oktober:

Amenra - A Solitary Reign
Angel Olsen - Special
Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
Julien Baker - Turn Out the Lights
Princess Nokia - Tomboy
Sóley - Úa
St. Vincent - Pills
Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
The Luxembourg Signal - Laura Palmer
The War on Drugs - Nothing to Find
Waxahatchee - Silver

Iedereen mag een top-5 maken en indien gewenst ook deze top-5 van bijbehorende commentaren te voorzien. De deadline zal nog door Teunnis vastgelegd worden.

Veel variatie in deze finale.

1. Amenra - A Solitary Reign
2. The War on Drugs - Nothing to Find
3. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
4. Waxahatchee - Silver
5. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster

dumb_helicopter schreef:
Iedereen mag een top-5 maken en indien gewenst ook deze top-5 van bijbehorende commentaren te voorzien. De deadline zal nog door Teunnis vastgelegd worden.

De deadline is maandag 27 november 20:00 uur.

Even maar weer eens een tagronde doen:

50tracks, 7744leon, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bart1989, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, Dave82, De-noir, DenDimi, deric raven, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Dwejkk_, Edgar18, Eigenwijze 30, Gebruiker43757, Gloeilamp, GrafGantz, Grecio, Gretz, Gyzzz, herman, hoi123, inquestos, jassn, johan de witt, Johnny Marr, JSPR_G, kemm, Koenr, luigifort, Lukas, maaartjje, Magick1, Manfield, Masimo, musician, nelis, niels94, odi, Paap_Floyd, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, Rudi S, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, Svendra, The Eraser, Titmeister, Tom Traubert, tsjong, tuktak, Vince vega, wandelindenatuur, wibro, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje.

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over Song van het Jaar stuur dan even een pm aan mij en dan wordt je van de lijst gehaald. Sta je er niet tussen, maar wil je liever wél notificaties ontvangen: dat kan ook met een pm'tje geregeld worden.

1. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
2. The War on Drugs - Nothing to Find
3. St. Vincent - Pills
4. Waxahatchee - Silver
5. Angel Olsen - Special

DjFrankie (moderator)
1 The Luxembourg Signal - Laura Palmer
2 Amenra - A Solitary Reign
3 The War on Drugs - Nothing to Find
4 St. Vincent - Pills
5 Sóley - Úa

1. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
2. Julien Baker - Turn Out the Lights
3. The War on Drugs - Nothing to Find
4. Sóley - Úa
5. St. Vincent - Pills

1. The War on Drugs - Nothing to Find
2. The Luxembourg Signal - Laura Palmer
3. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
4. Waxahatchee - Silver
5. Julien Baker - Turn Out the Lights

1. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]

2. Angel Olsen - Special
3. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster

4. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
5. Princess Nokia - Tomboy

Eén eigen nominatie, twee die ik eigenlijk ook wel had willen nomineren en de twee leukste ontdekkingen deze maand. Al met al een hele mooie top-5. Amenra en St. Vincent zijn ook erg leuk, maar komen wel duidelijk tekort tegen deze vijf kleppers.

1. Julien Baker - Turn Out the Lights
2. St. Vincent - Pills
3. Waxahatchee - Silver
4. The War on Drugs - Nothing to Find
5. Princess Nokia - Tomboy

Mooie maandfinale.
Wat hou ik toch van de stem van Julien Baker! Die verslaat mijn eigen nominatie met gemak. Daarachter zit het erg dicht op elkaar wat mij betreft.

1. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
2. Sóley - Úa
3. Princess Nokia - Tomboy
4. Julien Baker - Turn Out the Lights
5. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]

Wat een prachtige maandfinale is dit weer!

1. Angel Olsen - Special
2. Waxahatchee - Silver
3. Amenra - A Solitary Reign
4. Sóley - Úa
5. The Luxembourg Signal - Laura Palmer

6. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
7. St. Vincent - Pills
8. Julien Baker - Turn Out the Lights

1. Princess Nokia - Tomboy
2. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
3. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
4. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
5. Amenra - A Solitary Reign

1. Princess Nokia - Tomboy
2. Angel Olsen - Special
3. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
4. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
5. St. Vincent - Pills

1. Dave Clarke feat. Anika & Keith Tenniswood - I'm Not Afraid
2. Princess Nokia - Tomboy
3. Johnny Jewel - Windswept [Reprise]
4. St. Vincent - Pills
5. Angel Olsen - Special

6. Sufjan Stevens - Wallowa Lake Monster
7. Amenra - A Solitary Reign
8. Julien Baker - Turn Out the Lights

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.