MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Het reünie-topic

zoeken in:
rayman schreef:
Interview gecanceld?!?! Dat is effe flink balen Eddie.

Dan druk je je heel maar dan ook heel erg zacht uit Rayman, ik wil hier niet zielig lopen doen maar het was een een jongesdroom die uit zou komen en gecanceld is. Maar goed niemand kon er echt wat aan doen.

In Muziek > Nieuws > Reunie Clement Peerens Explosition:

Geen woorden maar daden!

http://www.cpexterug.be/

sxesven
Van Pitchfork:

pitchforkmedia.com schreef:
Late Sunday night, a mysterious post appeared on E6 Townhall, the Elephant 6 message board. Credited to a poster named "Nigh" and written under the subject heading "news and fish and meaningful messages." Here is what it said:

"hello again.

"for the past few months ive been putting together the pieces of everything ive written in the past three years and its been a revelation. whenever i had the time ive been writing melodies and keeping them in my head for later, and songs just accumulate, im not waiting as some have said. i still dont know how we're going to put it all together, the songs will have more noises and collages in them. because of that we dont know whether this will be korena pang or neutral milk hotel or michael bolton but that doesnt really matter. names are just a box we put things in to separate them, and we're figuring out what box these songs go in.

"we dont have a timetable for releasing the album yet, so dont get your hopes up for new songs now. if you want more "aeroplane" just ignore all of this, the songs are songs but they're longer and more free. when jeremy came down after his tour we just spent days playing noise while screaming and it was incredibly liberating.

"it has been so much fun that we will for sure be playing a show or two, probably more. freedom is a wonderful thing but at a certain point you need the routines of normal life. ive had that for a while but i realized last year at the show with the livys that the best sort of normal ive ever had was on the road with my friends. getting to gigs late with cars coughing and trombones smacking on doors, the giant egg leaks over the masses, the yolk sustains us, we eat whites for days. it can never be the same but i need to get as close as i can to that again.

"so thats all. everything is happening soon, this is the year.

thanks for listening. jeff."

Could it be? Jeff Mangum, arguably indie rock's most elusive character, announcing his return to the spotlight? Or just an elaborate hoax?

Well, according to Kelly Ruberto from Cloud Recordings, it is not a joke. Jeff Mangum really did write that.

John Fernandes of Olivia Tremor Control ("the livys"), Circulatory System, and Cloud Recordings, had only this to say:

"Sounds like him, but you never know, probably is."

Hoppa.

pitchforkmedia.com schreef:
Holy shit.

Inderdaad!

Ben benieuwd.

Joy
michael jackson is uit mekaar

(goh , erg flauw, kweethet, tis warm en mij vergeven

Joy schreef:

Joy schreef:

Moet ik alweer lachen , je bent op stoom

Hoort alleen niet in het reünie-topic.
Eerder in het ruïne-topic.

Joy schreef:

Is hij uit elkaar vanwege de warmte Joy? Gesmolten dus?

Joy schreef:
tis warm en mij vergeven

Wat ik me afvroeg: zijn er eigenlijk voorbeelden van geslaagde reunies? Dat er naast het zakken vullen ook nog nieuwe muziek gemaakt werd die zich kon meten met het oude werk?

Bands als Exodus, Celtic Frost, Death Angel en Rose Tattoo wisten zich zelfs te overtreffen.

Kef
Beste mensen,

FAITH NO MORE bestaat sinds kort weer.
Helaas wel zonder "big" Jim Martin.
Waarschijnlijk neemt zijn laatste vervanger Jon Hudson zijn
plaats weer in.
Ook gaat de band een Europese (festival) tour ondernemen.
We wachten af...

Joy schreef:

van de zomer geeft hij weer een aantal reunie concerten

In Muziek > Algemeen > Al dan niet geslaagde Reünies:

Na mijn oordeel bij "Certifiable" van The Police vroeg ik me af of er al een topic is waar we ons kunnen uitlaten over het weder bij elkaar komen van bands uit het (verre) verleden. Heb het niet kunnen vinden met de zoekfunctie, maar als ik abuis ben, mag dit uiteraard meteen verplaatst worden naar het door mij niet gevonden topic.

Ik begin met IMHO geslaagde reunies (in willekeurige volgorde):

* The Police. Helaas niet live gezien, maar de DVD "Certifiable" spreekt boekdelen! Rocking, swinging, grooving, bomvol energie en speelvreugde. Niks uitgerangeerde ouwe lullen. 3 klassemuzikanten die geen seconde onderdoen voor hun jongere zelf in de 70's/80's. Volledig bestaansrecht ook met 100% originele bezetting.

* Doe Maar. Gezien in 2000 tijdens 1 van de vele Ahoy concerten (en try-out in Utrecht). Vond de reunie-cd "Klaar" al top, de concerten waren fantastisch! Absoluut één van Nederlands beste bands. Liever in Tivoli dan in Ahoy en toch jammer dat ze zoveel gastmuzikanten hadden (en geen Joost Belinfante, maar da's tijdens de 2008 concerten goedgemaakt), dan deed the Police dat toch "eerlijker" met z'n drietjes. Een toeter van Joost hoort erbij bij Doe Maar, maar extra toetsenist, extra gitarist en percussionist vind ik niet echt nodig. Volledig bestaansrecht daar alle leden van de hoogtijdagen present waren.

* Black Sabbath. Gezien in Ahoy in 1999. Nooit enorm fan geweest van deze band, maar de eerste paar platen veelvuldig gehoord in de middelbare school tijd, omdat een vriendje dit heel veel draaide. In eerste instantie dus een soort jeugdsentiment, maar gaandeweg ontdekt hoe geweldig die eerste platen zijn. Dus toen de originele bezetting weer ging touren (dus 100% bestaansrecht) onder het mom van jeugdsentiment een kaartje gekocht. Eenmaal in Ahoy: Holy Mac! Werd omver geblazen! Zelden zo'n goed geluid gehoord in Ahoy en wat een concert! Super-band en zelfs Ozzy was erg goed bij stem (en blijft hilarisch op het podium). Dit concert staat zeker in m'n top-10 concerten ever!

Zo, aanzet is gegeven. Ben benieuwd naar andere bevindingen (zowel wat betreft de 3 reunies die ik hierboven heb genoemd als ook andere hergroeperingen).

Ik heb op Roadburn een keer Amon Düül II mogen aanschouwen en ik ben ruim voor het einde weg gegaan. Waar hun platen van begin jaren 70 me helemaal omver blazen was het live niet meer van een fletse schaduw van het vroeger was. Ook hippies worden helaas oud!

Pink Floyd op live aids sloeg wat mij betreft de plank ook flink mis. Roger Waters die met zijn vingers probeerde te spelen en David Gilmour is ook geen twintiger meer. Nee, dan zet ik liever Live in Pompeïï op.

Ik was welliswaar niet lijfelijk aanwezig op live 8 en kon in China ook niet rechtstreeks de uitzending volgen, dus zag de Floyd reunie pas een paar dagen later op een klein youtube schermpje, maar had de tranen in m'n ogen. Ik vond het een zeer waardige afsluiting voor Pink Floyd op muzikaal gebied. Heel basic, prachtig 4 songs gespeeld. Enige smet was dat Gilmour nou niet echt veel vreugde uitstraalde (in tegenstelling tot Roger), maar nogmaals, muzikaal was het gewoon dik in orde.

Leuk programma, de Reünie.

herman schreef:
Wat ik me afvroeg: zijn er eigenlijk voorbeelden van geslaagde reunies? Dat er naast het zakken vullen ook nog nieuwe muziek gemaakt werd die zich kon meten met het oude werk?

Asia is sinds 2006 weer terug in de originele bezetting.
Ze hebben 2 nieuwe albums gemaakt (die kunnen niet tippen aan hun debut album, maar dat is naar mijn mening sowieso lastig) en geven live een verdomd goede show.

At The Drive-In

Nu nog even naar Barcelona komen

Refused is ook terug!

Mauro Pawlowski heeft op de Belgische zender Acht verteld dat de Evil Superstars een reünieconcert gaan spelen voor de (eveneens Belgische) radiozender Klara.

Bron

Ik dacht dat ik met Archers of Loaf, Bitch Magnet, the Olivia Tremor Control en Codeine voorlopig even niks te klagen had als het op reunies aankomt, maar met Refused en At the Drive-In wordt het alleen maar mooier!

vantagepoint schreef:
Refused is ook terug!
Nice!!

Van Halen met David Lee Roth
The Danse Society zonder Steve Rawlings

Cygnus schreef:
Ik dacht dat ik met Archers of Loaf, Bitch Magnet, the Olivia Tremor Control en Codeine voorlopig even niks te klagen had als het op reunies aankomt, maar met Refused en At the Drive-In wordt het alleen maar mooier!

Ik was in dit rijtje nog The Afghan Whigs vergeten...

2MY
Bruno_6 schreef:
Mauro Pawlowski heeft op de Belgische zender Acht verteld dat de Evil Superstars een reünieconcert gaan spelen voor de (eveneens Belgische) radiozender Klara.

Bron

Mauro!

Yak schreef:
Zo dan, aangezien we ook genoeg te vertellen hebben over bands die ermee kappen, is het ook wel eens leuk om de zaak om te draaien en nieuws te posten over bands die weer bij elkaar komen.

Numero uno: Duran Duran!

even een nogal oude koe uit de sloot halen hoor...

Duran Duran is altijd blijven bestaan, alleen zijn vanaf 2003 Andy, Roger en John Taylor weer van de partij (waarvan Andy nu alweer weg is)

Maar Duran Duran heeft als band met Simon LeBon en Nick Rhodes altijd bestaan...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:04 uur

geplaatst: vandaag om 14:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.