menu

Mijn Updates +
Muziek / Nieuws / Het reünie-topic

zoeken in:
reunie ; graham parker and the rumour !
nieuwe cd en een amerikaanse tour

Sietse
Zou het waar zijn....

Deze bestaat sinds vandaag: Slowdive (@slowdiveband) op Twitter
Ik kreeg vandaag een uitnodiging van Simon Scott (de oude drummer) om Slowdive leuk te vinden, die eerder deze week ook al op Twitter over Slowdive aan het praten was.
https://www.facebook.com/Slowdive?fref=ts

Zou het echt?

Ik hoop het!

Die geruchten gaan al langer. Neil Halstead en Rachel Goswell hebben eind vorig jaar al eens samen opgetreden en ze hinten flink naar een reünie en ze worden al genoemd voor Primavera. Dit zal de geruchtenstroom niet doen afnemen.

Sietse
Voor mij is vooral de trigger dat Simon Scott mij uitnodigde voor de Slowdive pagina (iets wat hij normaal nooit doet) en zijn berichten op Twitter en Instagram (foto's van tracklists enzo).

We gaan het merken

Waar is de cheerleadersmilie als je hebt nodig hebt?

http://www.menstennisforums.com/images/smilies/smilies_cheer.gif

Net een paar dagen terug Souvlaki in mijn top 10 gezet, kan natuurlijk geen toeval zijn.

Nee, zo werkt het echt: the public gets waht the public wants! Kijk maar eens naar de clips van okt 2013 (Halstead en Goswell in Cecil Sharp) en stel jezelf dan de vraag in hoeverre je behoefte hebt aan een dergelijke naar SM neigende demythologisering

Sietse
Ik ben heel erg benieuwd waar het op uit gaat lopen. Als het maar niet mijn plannen door de war gooit met het optreden dat ik mogelijk voor Simon Scott ga organiseren hier in Amsterdam (hangt nog van maar 1 factor af, behalve dus een Slowdive reünie).

Al is het "slechts" voor een documentary van dit bericht word ik dan weer ongelofelijk blij, als ik 1 muziekwens heb is het wel een Genesis reünie in de oude samenstelling.

Reunies, ik ben er nooit zo dol op, de jonge helden van toen komen weer als oude mannen bij elkaar, ik weet het niet, klaar is klaar, vaak heeft het muzikaal ook geen enkele toegevoegde waarde. Financieel is het vaak aantrekkelijk om weer bij elkaar te komen zelfs als het beeld potsierlijk is. Voor een docu zoals Genisis nu doet voor de BBC vindt ik het anders liggen. Dat mot kunnen.

En jawel, na My Bloody Valentine en Slowdive gaat ook Ride hoogstwaarschijnlijk aan de reünie voor in ieder geval een optreden op Primavera.

Elastica reunite and return to the studio - NME

It is unclear whether the band are working on a new LP or a remastered version of one of their old albums.

Eentje voor de geruchtenmolen:
Billy Corgan: Smashing Pumpkins reunion would bring closure - TeamRock
Billy Corgan heeft sinds vorig jaar (na 17 jaar) weer positief contact met D'arcy. James Iha heeft in 2016 weer met Billy opgetreden, ook sinds pak 'm beet 16/17 jaar. Alleen die heeft waarschijnlijk ook nog zijn verplichtingen met A Perfect Circle. Drummer Jimmy Chamberlin heeft ook nog gehint naar een mogelijke reunië afgelopen juli.

In eerdere interviews en op youtube lijkt Billy ook positief over een reunië. Vorige week heb ik nog een livestream van Billy's solo project gezien en vond de akoestische uitvoeringen van SM nummers erg goed. Misschien zit er geen hond op te wachten, maar de laatste weken kijk ik vol bewondering naar oude SM-optredens met de originele line-up en ik vind het toch iets bijzonders hebben. Dus laat maar komen die reuniëshows.

Waarschijnlijk alleen maar op Pinkpop, maak je geen zorgen.

Ik ben nou eenmaal een pessimist van natuur.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.