MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Later... with Jools Holland

zoeken in:
Ik vond alles wel leuk gisteravond. The Last Shadow Puppets vond ik een stuk interessanter dan de Arctic Monkeys en Portishead was .

Over een klein uurtje:

the Raconteurs
Nick Cave
Sharleen Spiteri
Mick Hucknall
Glasvegas
Chatham County Line
Bon Iver

Nu:

Paul Weller
Jimmy Cliff
Tricky
Martha Wainwright
White Lies
Yoav Sadan

Aanstaande vrijdag om 0.35 uur begint de nieuwe serie weer met de volgende artiesten:

Featuring Metallica, First Lady of France Carla Bruni, Kings of Leon and Nicole Atkins.

Die aflevering was gisterenavond toch al?

metronomy
aflevering wordt gesplitst over twee dagen

gisteren was het volledig live daarna spelen de groepen nog een beetje verder en dat krijg je vrijdag te zien

metronomy
volgende week Gilmour , eerbetoon dus aan Wright

Vrijdag a.s. voor de liefhebbers/fans: Coldplay Live; en verder oa. Sia - goede songs - visueel opvallend optreden.

gisteren avond in de live show (dat wordt a.s. vrijdag 31 oktober herhaald om 00:35 uur NL tijd op BBC2 met extra gasten in studio versie) was het GRACE JONES!!

ze heeft een nieuwe album uit volgende week en ze was in een word: fantastic!

http://www.musicmeter.nl/album/142561

verder op show was het een beetje hit en miss - was wel onder indruk van Braziliaan Seu Jorge die ik eerder niet kon maar Razorlight waren ook gast maar die waren (in mijn opinie) heel slecht!

zou mensen wel aan raden om vrijdag naar amazing performance van Grace te kijken

Al Green heeft geen stem meer , djiesus.... en die Killers

Fleet Foxes en Pendulum vond ik goed en was gefascineerd door dat ensemble , Monkey: Journey to the West, met dat slangenmeisje; muzikaal heel 'fris'.

Fleet Foxes waren veruit het beste en met Al Green's stem vond ik niks mis mee. De wansmaak van The Killers daarentegen

Bij herbeluistering minder slecht zoals ik het gisteren 'hoorde'
Al Green - Later

Ik zit de Hootenanny te kijken en Martha van de Vandellas is nu behoorlijk geweldig aan het zingen op haar 67ste

Hoewel de Hootenanny per jaar toch wel steeds wat bedaarder ( of is het bejaarder) wordt,
heb ik toch ook wel weer genoten ; veel vrouwelijke stemmen dit jaar en inderdaad wonderbaarlijk wat Martha Reeves & The Vandellas presteerden,
hoewel Rrrrrruby Turner wel de voice of the night was, ondanks de aanwezigheid van Adele, Lily Allen, Annie Lennox en Duffy.

Leuk dat ska-legende Rico een keer naar de voorgrond werd gehaald.

En jammer dat sommige personen bijzonder weinig (hootenanny) te melden hadden. Is dat humor?
Inderdaad, Martha & The Vandellas waren fantastisch.

Sheplays
Een geweldige Annie Lennox en een prachtige Ruby Turner en Martha Reeves & the Vandellas. De rest is ongetwijfeld allemaal beautiful en talented maar mij té gelikt. Bedaard is het juiste woord. Nog steeds het beste muziekprogramma op TV, dat wel.

metronomy
ik vond dat vooral Adele een heel mooie prestatie neerzette (in het bijzonder I Just Wanna Make Love To You).

deze series begint weer volgende week op BBC2 (live versie op 7 april en verlengde versie op vrijdag avond, 10 april)

eerste show heeft live optredens van Franz Ferdinand, The Specials, YYYs, Karima Francis (hot tip voor 2009), The Mummers (zie mijn beschrijving hieronder in engels), en Carole King

van afgelopen zomer 2008:

Before singer Raissa Khan-Panni (photo) set up THE MUMMERS she had released several albums in the mid to late 90`s under the name Raissa (on Polydor Records) and had toured with the likes of SUEDE - Now she is based in Brighton, and since 2006 has teamed up with Mark Horwood and Paul Sandrone, and along with the help of guest musicians providing keyboard, double bass, violin, cello, drums and even a trombone sound she has recorded a mini album entitled "Tale to Tell" which should be out later this year. On initial listen, Raissa sounds like she has been heavily influenced by the likes of Björk, Bat for Lashes (who by coincidence are also based in Brighton) and Joanna Newsom, but you can also hear Cocteau Twins and Portishead.

van Januari (oorspronkelijk van ITC 2007):

KARIMA FRANCIS is a singer from Blackpool who moved to Manchester, with a voice that has already been compared to the likes of Adele, and who is expected to make a similar impact in 2009 to what Duffy did last year. She was discovered by the music industry at the annual IN THE CITY event in Manchester in 2007, was then snapped up by Kitchenware Records (home of Editors and Prefab Sprout) and her debut single 'Chasing The Morning Light' (from the end of 2008) has been described as a robust fusion of rock and soul in the style of Alanis Morissette or Tracy Chapman. Her debut album "The Author" (Kitchenware) is now expected to be released in March, with a UK tour to coincide.

allerbij van ...

nieuwe indie bands @ AAPA

ITC2007 info (en ook over IN THE CITY) dat blijkbaar totaal onbekend blijft in NL!? ...

In The City 2007 Review @ AAPA

Sheplays
Vanavond!

Carole King (1942)

met So Far Away en (You Make Me Feel Like) A Natural Woman

en Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll ..

Ja Carole King was erg goed, ze komt op oudejaarsavond ook in de hootenanny show heb ik begrepen.

Het viel me op dat Jools Holland tegenwoordig ook op NL3 komt. Is dat al langer zo?

metronomy
neen, het is voor de eerste maal denk ik. Het is wel met een seizoen vertraging.

metronomy schreef:
neen, het is voor de eerste maal denk ik. Het is wel met een seizoen vertraging.

volgens mij loopt het met 2 seizoen achter? in andere worden, NL3 zenden nu uit wat ongeveer eind afgelopen zomer was uitgezonden op BBC2 (Later with Jools heeft een voor jaar series, eind zomer series en een najaar series) - in de aflevering op NL3 was het met o.a. Metallica en hun nieuwe album!

maar goed, dat is beter dan niks natuurlijk want veel nederlanders zullen toch niet BBC2 op zetten om het nieuwste afleveringen te bekijken!
Het is wel dat wat ze op NL3 lieten zien de "Korte" versie is van deze show (midweek live programma van 30 minuten en niet de langere versie van de vrijdag avond)

op de volgende nieuwe show (woensdag 15 april) op BBC 2 zijn o.a. Doves, Marianne Faithfull en Madeleine Peyroux live te zien ... langere versie dan op vrijdag avond rond middernacht

Sheplays
shinybeast schreef:
Carole King (1942)

met So Far Away en (You Make Me Feel Like) A Natural Woman

en Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll ..

The Specials

vanavond (dinsdag 21 april) op BBC2 de live uitzending met o.a. Madness en Bat For Lashes! Dan op vrijdag (24 april) de extended show met interviews en extra songs.
De tweede album van Bat For Lashes kwam 6 april it en was in de eerste week de 5de meest verkochte album in GB - intussen is haar debut album uit 2006 (Fur and Gold) ook weer in de Britse album charts. 2009 wordt wel haar jaar ... uiteindelijk

vanavond (en dan weer op vrijdag avond) op BBC2 ... Depeche Mode live op Jools Holland`s show

verder ook optredens van Sonic Youth, Lily Allen en Priscilla Ahn

Sheplays
TerryA schreef:
vanavond (en dan weer op vrijdag avond) op BBC2 ... Depeche Mode live op Jools Holland`s show

Joepie!

vanavond (en dan weer op vrijdag avond) op BBC2 ... MORRISSEY live op Jools Holland`s show

verder ook optredens van Annie Lennox, Little Boots en New York Dolls

nog steeds lekkerrr........:

Gast
geplaatst: vandaag om 08:22 uur

geplaatst: vandaag om 08:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.