menu

Muziek / Nieuws / Later... with Jools Holland

zoeken in:
avatar van Oldfart
Vannacht om vijf over half één is die er weer met mooie gasten: Jools !!

FRIDAY 1st JUNE, 11.35PM ON BBC2 with...

THE WHITE STRIPES
Meg and Jack return to the show six years after they made their debut. Check out their amazing red and white set and the smartest road crew in rock and roll history.
Jack talks to Jools at the piano and at Jack's request, Jools becomes an honorary White Stripe by joining them on a classic track at the end.....


KAISER CHIEFS
Ricky and team Kaiser do their thing and we love them for it. Watch Ricky regret saying it took them an year to do their second album and admit they just have had their first singing lesson.


PINK MARTINI
You may not have heard of them but you will love them after seeing them perform. From Portland, Oregon this troupe mix many different musical styles in their songs and will leave you singing them in a "The Producers" style way.


SILVERSUN PICKUPS
Four-piece from LA who are blistering live with an incredible drummer and a female bassist. Think Smashing Pumpkins, Sonic Youth and a hark back to a more grungier time. Check out their webchat.


ANJANI
Leonard Cohen's lady smoulders round the piano with cheekbones to die for and a velvety smooth voice.


JAMES HUNTER
Former busker from London who can count Van Morrison as a fan. Certainly it's retro but thats a good thing.


and yes we haven't mentioned a band called THE WHO as unfortunately Roger Daltrey lost his voice the night before the show. They promise to make it up to us all.

http://www.bbc.co.uk/later/

tondeman
James Hunter

avatar van Oldfart
Belooft wel wat te worden

tondeman
ik zal kijken

avatar van Oldfart
Ikkie thump, eh ..ik ook.

Mojo Pin
Ben benieuwd!

avatar van Shangri-la
White Stripes.

djeffibrelich
wat ik van de uitzending vond:

De amerikaanse band silversun pickups waren leuk en interresant.

Kaiser chiefs brachten weer hun slappe brit-pop voor de peeps.
Tenminste kwamen ze minder arrogant over als normaal.

En jack white was schattig in zijn gesprek met jools holland.

en de rest was ook zeker niet slecht.

avatar van Oldfart
er wordt nogal eens schamper gedaan over Jools zelf, toch vind ik dat je hem een klasse muzikant mag noemen: met hetzelfde gemak begeleidt hij die Anjani dame ( hoewel muzikaal niet zo mijn ding) en schuift hij even later net zo makkelijk aan bij de Stripes, mèt het 'juiste' gevoel.
Ik vond dit een prima uitzending, zoals wel vaker was niet alles mijn muziek, maar dat hoort bij de charme van 'Later'.

De Silversun Pickups vond ik de ontdekking van de show; had nog nooit van ze gehoord; smaakte naar meer. De White Stripes waren als vanouds;
Maar de "ster" van de avond vond ik toch James Hunter; wat een performer, wat een stem, wat een sfeer weet die over te brengen; en dan die 2 saxen; wow !!

Al met al een vermakelijk uurtje.

EVANSHEWSON
Oldfart schreef:
er wordt nogal eens schamper gedaan over Jools zelf, toch vind ik dat je hem een klasse muzikant mag noemen: met hetzelfde gemak begeleidt hij die Anjani dame ( hoewel muzikaal niet zo mijn ding) en schuift hij even later net zo makkelijk aan bij de Stripes, mèt het 'juiste' gevoel.
Ik vond dit een prima uitzending, zoals wel vaker was niet alles mijn muziek, maar dat hoort bij de charme van 'Later'.

De Silversun Pickups vond ik de ontdekking van de show; had nog nooit van ze gehoord; smaakte naar meer. De White Stripes waren als vanouds;
Maar de "ster" van de avond vond ik toch James Hunter; wat een performer, wat een stem, wat een sfeer weet die over te brengen; en dan die 2 saxen; wow !!

Al met al een vermakelijk uurtje.


Ik denk dat Jools inderdaad een veelzijdig artiest is, ik zag hem met zijn bigband live op de Lokerse Feesten, enkele jaren terug, en het swingde de pan uit.
Ik vind hem niet de grootste zanger om het zacht uit te drukken, maar op de piano is hij enorm veelzijdig.

Heb vroeger veel programma's van Later... gezien en inderdaad, veel van zijn gasten zijn ook niet altijd mijn ding, maar dat is nu juist, zoals je zegt de charme van dat programma.

Zou wel een paar dvd's van hem willen zien, maar kwam ze nog niet tegen...
Heb wel 2 cd's van de beste man, met gastoptredens met o.a. Sting, en die zijn wel zeer ok !

avatar van Oldfart
Zingen kan hij inderdaad maar beter helemaal niet doen, dat is behoorlijk onprettig: maar daarom haalt hij dan ook vaak mensen bij de big-band die dat wel kunnen, zoals bijvoorbeeld een Georgie Fame.

avatar van tomthumb
Welk nummer speelden Silversun Pickups? Zag alleen een stukje White Stripes.

djeffibrelich
Ze speelden lazy eye en nog een ander nummer met een lange titel.
Kan er even niet op komen.
Maar ze waren harstikke okeej.

Deze week komt Macca langs.

avatar van Shangri-la
peerke schreef:
Deze week komt Macca langs.


Inderdaad, en dit is de rest:



BJÖRK
The Icelandic imp never seems to get any older and never fails to deliver a show. Check out the teletubbies on brass.

EDITORS
Tom and co are back with an album destined for stadiums. 'Tonight Matthew I'm gonna be Ian Curtis mixed with Chris Martin.'

ADELE
An amazing new voice from Brixton, we love her.

BEN WESTBEECH
Think Jamiroquai without the daft hats and dance moves. Check out the incredible drummer, he also plays with Roni Size you know!

THE NIGHTWATCHMAN
The man behind the band is Tom Morello and you'll know him from his work with Rage Against The Machine and Audioslave.

SHY CHILD
All you need are drums and a keytar, yes that is a cross between a keyboard and a guitar. They rock!

Mojo Pin
De laatste aflevering al weer, toch?

avatar van Shangri-la
Ja, helaas al weer de laatste.

avatar van Oldfart
Dit was de 'Later' met de goede drummers!
The Editors, McCartney, Bjork, Westbeech (helemaal top) en zelfs die kid van Sky Child; stuk voor stuk puike slagwerkers!!

Vond het een vermakelijke show; alleen die nachtwachtmeneer vond ik niet geweldig.

Vooral the Editors vond ik uitstekend

McCartney was leuk; zijn stem word zachtjes aan wel wat minder, maar nog steeds goed te pruimen.

Ben Westbeech vond ik goed, en inderdaad wat een drummer!!

Sky Child was wel grappig; vraag me alleen af of dat na een nummer of drie, vier ook nog zo is.

Die Adele heeft een puike stem.

Tja en Bjork; op de plaat niet zo mijn ding: live toch wel zeer overtuigend moet ik bekennen.


Wat ik begrijp gaat Jools dus over twee weken Glastonbury doen op tv ?

Mojo Pin
Ik vond er, op The Nightwatchman en Earth Intruders van Bjork na, weinig aan deze keer.

avatar van TerryA
een nieuwe series van "Later with Jools Holland" op BBC2 begint a.s. vrijdag (2 november) -

de guests op de eerste show zijn o.a. HARD-Fi, SIOUXSIE (van The Banshees), Richard Hawley en Laura Marling....
terwijl Siouxsie op dezelfde avond ook live optreed hier in NL bij de Melkweg ... behalve haar eerste solo album (Mantaray) heeft ze ook een nieuwe single 'Here Comes That Day' uit (vanaf 29 Oktober in de winkels).

avatar van psychonaatje
Toch ook een interview met Anton Corbijn over Control?

Sheplays
Ik heb gisteravond in de Melkweg het concert van Siouxsie gezien dus was het erg leuk dat ze ook in "Later" optrad.

Ik vond de uitzending verder nogal matig. Ligt het aan mij of is het in de studio allemaal wat gladder/gelikter en (helaas) dus minder leuk en rommelig geworden?

avatar van Shangri-la
Sheplays schreef:
Ik heb gisteravond in de Melkweg het concert van Siouxsie gezien dus was het erg leuk dat ze ook in "Later" optrad.

Ik vond de uitzending verder nogal matig. Ligt het aan mij of is het in de studio allemaal wat gladder/gelikter en (helaas) dus minder leuk en rommelig geworden?


Ik denk eerder dat het aan de gasten lag, in het format zelf vond ik niet veel veranderd.

avatar van Status Seeker
Ik vond er gisteren ook niet veel aan. Alleen die Aziaten konden me nog wel bekoren.

psychonaatje schreef:
Toch ook een interview met Anton Corbijn over Control?


Anton Corbijn is volgens de info in het VARA TV Magazine vrijdag a.s. te gast bij Jools. Ook optredens van Crowded House, Roisin Murphy, Richard Thompson, Battles, Angie Stone & Kurt Elling. Laatste info geplukt van de homepage van Later...with Jools!

avatar van Oldfart
- SHOW 2 - FRIDAY 9TH NOVEMBER 11.35pm, BBC TWO.

- NEW WEBSITE WITH EXCLUSIVE PERFORMANCES AND INTERVIEWS.

- COME AND SEE THE SHOW! TICKETS AVAILABLE.


We're back!

The first show of the 30th Series of Later went with a bang with performances from SIOUXSIE SIOUX, HARD-FI, SOIL AND "PIMP" SESSIONS, RICHARD HAWLEY, KAKI KING and LAURA MARLING. Don't worry if you missed it, you can watch the whole show again at www.bbc.co.uk/later.

On to this Friday's show!

Fusing glitchy electronica with edgy 'math-rock', BATTLES are an experimental 4-piece from New York with an insatiable appetite for new sounds and musical ideas. They perform tracks from their first full-length album Mirrored.

ROISIN MUPRHY's second solo album Overpowered is a smooth and seamless blend of electronic soul and crisp house. As one half of the 90s duo Moloko, Roisin's sublime vocal has been the main feature of many a dance-floor classic.

With a discography that stretches to well over 40 albums, Fairport Convention guitarist RICHARD THOMPSON is a British songwriter with an undeniable talent. One of Rolling Stone magazine's top 20 all-time guitar greats, his new album Sweet Warrior was released in May this year.

Australian pop-rock veterans CROWDED HOUSE previously appeared on Later in 1996 (although Neil's popped in a couple of times since then!) They return to the studio to play tracks from their recent album Time On Earth as well as a Crowded House classic.

ANGIE STONE released her latest album The Art Of Love & War on the newly reactivated Stax record label. Having previously sung backing vocals for Lenny Kravitz and later shared songwriting credits on D'Angelo's Brown Sugar, Stone has crafted a formidable solo career since her debut album release in 1999.

KURT ELLING is a jazz singer from Chicago whose timeless voice has won him more DownBeat awards than you can shake a stick at. His most recent of seven albums, Nightmoves, was released this year and he makes his debut Later appearance.

Hope you can join us this Friday at 11.35pm on BBC TWO.



THE LATER WEBSITE RELAUNCHES

Our new website is now online at www.bbc.co.uk/later.[/url]

Look out each week for lots of exclusive extras you won't see anywhere else - special performances, interviews and galleries. You can embed the videos on your blog, MySpace or Facebook. Give it a go! Also, you can watch the entire show again if you missed it.

avatar van The Scientist
Cool.. Battles... daar ga ik wel een stukje van kijken.

avatar van Oldfart
Ik vond Battles live leuk om te zien, deed me veel meer dan op plaat.

avatar van Jesusfreen
Oldfart schreef:
Ik vond Battles live leuk om te zien, deed me veel meer dan op plaat.

Vond ik ook, deed me vreemd genoeg aan de doortocht van At The Drive-In denken. Dezelfde power en intensiteit die al die Engelse groepjes van tegenwoordig(de NME-hypes) blijken te ontberen.De tent stond bij wijlen echt wel te kijken alsof ze Godot hadden gezien.

Sheplays
The Battles waren leuk en apart. Richard Thompson vond ik erg goed!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:39 uur

geplaatst: vandaag om 15:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.