Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
1
geplaatst: 24 augustus 2021, 19:42 uur
spoon schreef:
Opperbaas van de Stones is niet meer...
Opperbaas van de Stones is niet meer...
En de Stones zijn nu niet meer. RIP.
(De grootste stoïcijn op drums, wat er ook gebeurde on stage of waar dan ook)
1
geplaatst: 24 augustus 2021, 19:50 uur
R.I.P. Charlie Watts.
De geschiedenis steeds verder weg.
Het maakt Blue & Lonesome.
De geschiedenis steeds verder weg.
Het maakt Blue & Lonesome.
4
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 augustus 2021, 19:52 uur
Scorpion_21 schreef:
Darter Kyle Anderson en Charlie Watts
Er gaan dagen voorbij dat ik ze niet in één adem noemDarter Kyle Anderson en Charlie Watts
R.I.P. Charlie Watts
1
geplaatst: 24 augustus 2021, 19:55 uur
TIL A drunk Mick Jagger once called Charlie Watts' hotel room late at night looking for "my drummer." Watts got up, showered, shaved, dressed in a shirt and tie, went to Jagger's room, punched him in the face and then went back to bed.
R.I.P. C. Watts !
R.I.P. C. Watts !
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 19:59 uur
Chameleon Day schreef:
(quote)
Hmmm, zou dat niet met zekerheid durven beweren.
RIP Mr Watts. A classy gentleman.
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:00 uur
Zo, dit is wel een heftig weekje tot nu toe met mensen die ons ontvallen. Na Don Everley en Brian Travers nu ook nog de grote Charlie Watts. Ze zullen gemist worden. R.I.P.
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:07 uur
Charlie Watts, hij heeft het allemaal meegemaakt, hij was erbij, een mooi lang leven is volbracht.
Hij zal gemist worden.
R.I.P
Hij zal gemist worden.
R.I.P
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:09 uur
R.I.P. Charlie Watts, de meest Stoïcijnse drummer naast The Professor, Neil Peart R.I.P. Twee groten.
Respect!
Respect!
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:12 uur
Ataloona schreef:
Auw, die doet inderdaad pijn. Wat ik misschien nog wel het meest onvergetelijke vind aan Charlie, buiten zijn kwaliteiten als drummer, was z'n droge ingetogen houding en verschijning achter de drums. Terwijl Jagger/Richards flamboyant over het podium vlogen zat hij altijd lekker droogjes van zich af te kijken. Alsof hij zich afvroeg hoe laat z'n bus ook al weer zou vertrekken.
RIP Charlie Watts.
Auw, die doet inderdaad pijn. Wat ik misschien nog wel het meest onvergetelijke vind aan Charlie, buiten zijn kwaliteiten als drummer, was z'n droge ingetogen houding en verschijning achter de drums. Terwijl Jagger/Richards flamboyant over het podium vlogen zat hij altijd lekker droogjes van zich af te kijken. Alsof hij zich afvroeg hoe laat z'n bus ook al weer zou vertrekken.
RIP Charlie Watts.
Precies. R.I.P. Charlie Watts.

1
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:15 uur
Gerards Dream schreef:
harlie Watts rust in vrede.
harlie Watts rust in vrede.
heck toch voortaan eerst even je R.I.P. posting voordat je op 'plaatsen' drukt... Het is immers geen wedstrijd.
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:21 uur
Ja, de dag waarvan je wist dat hij vrij snel ging komen maar nu die dag er is, is het toch vreemd. Zelfs Rolling Stones-leden blijken niet onsterfelijk. En is het toch de minder wilde Watts (voor zover wij gewone stervelingen weten) die er als eerste tussenuit knijpt.
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:27 uur
Een verdrietig bericht. Ik vraag me af of de Stones nu doorgaan met een andere drummer, wat me niets zou verbazen. Maar wat maakt het uit om me daar druk om te maken - de Stones waren naar mijn mening al heel lang een flauwe afspiegeling van wat ze ooit waren in de jaren 60 en 70.
R.I.P. Charlie Watts
Je dood raakte mij harder dan ik gedacht had.

R.I.P. Charlie Watts
Je dood raakte mij harder dan ik gedacht had.

0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:31 uur
starbright boy schreef:
. En is het toch de minder wilde Watts (voor zover wij gewone stervelingen weten) die er als eerste tussenuit knijpt.
. En is het toch de minder wilde Watts (voor zover wij gewone stervelingen weten) die er als eerste tussenuit knijpt.
Was je Brian Jones vergeten en Ian Stuart?
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:32 uur
En dan niet denken aan de min of meer generatiegenoten die ook gevaarlijk oud en legendes zijn als Willie Nelson (88), Ringo Starr (81) ,Bob Dylan (80) Paul Mccartney (79), Paul Simon (79), Mick Jagger (78), Keith Richards (77), Dolly Parton (75), Neil Young (75), Charlie Watts (74) en Elton John (74) Allemaal op of voorbij de gemiddelde leeftijd voor mannen in elk geval. Rare tijden in aantocht.
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:38 uur
Nee, natuurlijk niet (al heette de beste man Ian Stewart en niet Stuart), maar dat is al zo lang geleden. The Stones zijn er veel langer geweest na dat zij er deel van uit maakten. Ga je als er weer Beatles doodgaan ook beginnen over Stuart Sutcliffe en Pete Best (die is er nog) (want daar kun je Stewart wel mee vergelijken, Jones is wel een ander verhaal).
0
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:44 uur
Tja, ooit moest er één van de originele Stones omvallen, dat zat er een keer aan te komen. Het verbaast me, zoals meerdere mensen hier, dat dat dan toch de relatief rustige Charlie Watts is geworden. Natuurlijk was er recent nieuws dat hij niet mee op toernee kon vanwege een medische ingreep, en het ging al langer niet goed met zijn gezondheid. Maar dit zag ik eerlijk gezegd niet direct aankomen.
Misschien geen sterdrummer in de zin van moeilijke breaks en ingewikkelde maatsoorten, maar op zijn manier wel strak en trefzeker. Er paste maar één drummer in het vaak wat brakke geluid van de Stones en dat was Charlie Watts.
R.I.P. Charlie Watts. Diep respect.
Misschien geen sterdrummer in de zin van moeilijke breaks en ingewikkelde maatsoorten, maar op zijn manier wel strak en trefzeker. Er paste maar één drummer in het vaak wat brakke geluid van de Stones en dat was Charlie Watts.
R.I.P. Charlie Watts. Diep respect.
1
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:45 uur
Point taken - maar Stewart werd aanvankelijk wel degelijk als een onofficieel bandlid gezien ("de vijfde Stone") die een aanzienlijke invloed op het aanvankelijke geluid van de Stones had. En verder neem ik aan dat je de dood van Brian Jones niet bewust hebt meegemaakt (gezien je leeftijd), dus dat is je vergeven. 

2
geplaatst: 24 augustus 2021, 20:46 uur
starbright boy schreef:
Charlie Watts (74)
Charlie Watts (74)
Een 6-jaar jongere naamgenoot?!?
* denotes required fields.