MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Zo dat is even schrikken op de camping in Spanje. R.I.P. Charlie Watts. Miss You en wat klinkt dat lekker strak nog steeds.

R.I.P. Charlie Watts

iggy schreef:
TIL A drunk Mick Jagger once called Charlie Watts' hotel room late at night looking for "my drummer." Watts got up, showered, shaved, dressed in a shirt and tie, went to Jagger's room, punched him in the face and then went back to bed.

R.I.P. C. Watts !

De anecdote is nog iets langer:

"Don't you ever call me your drummer! You're my fucking singer!!"

R.I.P. Charlie Watts

Droevig nieuws vandaag, Charlie Watts☹️

dumb_helicopter schreef:
Tijd voor een Greatest Hits?

We hebben begin deze maand nog een Stones-editie gespeeld. Of wil je er eentje doen met het solowerk van Watts?

Zeer droevig nieuws, al was hij natuurlijk al de jongste niet meer. Maar wat een dijk van een drummer en idd, een mooie contrasterende persoonlijkheid voor Mick en Keith. Moge hij rusten in vrede!

(en zo is het hier alweer tijd voor een R.I.P. #2, over de 500 pagina's gestorven helden )

kleine man
Ben helemaal even de weg kwijt hoor. Nu zijn de RS geen band die mijn speciale aandacht heeft wat muziek betreft, maar als instituut is het natuurlijk een enorm ding.
En dan de drummer, die al bijna zes decennia op de bekkens en dat soort dingen sloeg, die is uiteraard onvervangbaar.
Welbeschouwd is dit het einde van de Stones. Had het niet zo aan zien komen, zeker niet Charly, die toch een rustig leven leidde.

De klap zal voor de overige bandleden ook enorm zijn. Dit kom je niet zomaar te boven.

Casartelli (moderator)
ArthurDZ schreef:
(en zo is het hier alweer tijd voor een R.I.P. #2, over de 500 pagina's gestorven helden )
Je kunt de gebruiker wel uit het moderatorschap halen, maar hoe haal je het moderatorschap uit de gebruiker...

Ik was voornemens de bekende operatie uit te voeren zodra de eerste reacties op het overlijden van Charlie Watts een beetje klaar zijn.

In het huidige tempo zullen de volgende 500 pagina's sneller gevuld worden, ben ik bang. De muzikanten die de popmuziek groot hebben gemaakt in de jaren '60 zijn nu allemaal de 70 wel ruimschoots gepasseerd, of zelfs de 80. Ik ben benieuwd wie er over pak 'm beet 10 jaar nog leven.

Het moment dat er een van de Stones overlijdt kwam natuurlijk steeds dichterbij. Wellicht stopt de band er nog niet mee, maar het voelt toch wel een beetje alsof er nu een einde komt aan waarschijnlijk de grootste rockband uit de popgeschiedenis. En alsof er een klein stukje van jezelf wegvalt, vreemdgenoeg.

Ben zelf wel blij dat ik de Stones live nog een keer heb mogen meemaken op Pinkpop. Een iconisch optreden wat mij betreft, mede door Watts natuurlijk.

herman schreef:
(quote)

We hebben begin deze maand nog een Stones-editie gespeeld.

Achteraf gezien dus net enkele weken te vroeg...

R.I.P. Charlie Watts

R.I.P. geen nieuws meer, maar algemeen?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk alleen Mick Jagger en Keith Richards van naam kende, maar triest nieuws uiteraard. Online lees ik dat hij als een van de grootste/beste drummers aller tijden wordt gezien. Ben zelf de laatste tijd steeds meer van de Stones aan het luisteren door de MuMeLadder en begin ze steeds meer te waarderen.

R.I.P. Charlie Watts.

R.I.P. Charlie.

Casartelli schreef:
Je kunt de gebruiker wel uit het moderatorschap halen, maar hoe haal je het moderatorschap uit de gebruiker...

Let je een beetje op jezelf hier op MuMe, drukke Baas/Spelleider ? Is niet de bedoeling dat we, over een tijdje, de pagina’s hier aan jou gaan besteden hè

Een vriendelijke Zeeuw-niet Vlaming.

Casartelli (moderator)
Mausie schreef:
R.I.P. geen nieuws meer, maar algemeen?
Goed punt, daar had ik even niet op gelet. Zal hem even verplaatsen.

RIP Charlie Watts.

Uit het boek Rock Dreams (1973) van Guy Peellaert en Nick Cohn:

Then there were two, because the third had flown off through the window and disappeared into the skies, and they sat among the debris, slightly ageing but not too jaded to pull the same rude faces, or to stick out their tongues once more, as they'd done in the days of their first youth.

rip Charlie

Mssr Renard
RIP Raoul Cauvin (oa bedenker van de Blauwbloezen, maar ook onder andere Agent 212)

https://mcusercontent.com/d7fa61673f1d5e99c2dbe582f/images/2edee21d-b116-4f07-4676-bcd20752eec5.jpg

Lee 'Scratch' Perry R.I.P

Legendarisch man. RIP

Dub in Peace

dix
Nee ... Ondanks de gezegende leeftijd en het gegeven dat ie zich een keer in dit topic zou gaan melden, ben ik hiervan toch ietwat van mijn stuk.

Liedjes doen er toe maar voor mij doet een eigenzinnig geluid er ook heel veel toe. En voor zo'n geluid zat je bij Lee Perry wel goed, wat een tovenaar. Daarnaast, ik zag hem twee keer optreden met zijn maffe all-Swiss band en heb daarbij mogen ervaren wat een ongelooflijk sypmpathieke podiumverschijning Lee Perry was.

Lee, we nemen er vanavond eentje op je verdiende rust.

Dat is alweer zo'n grote meneer...

Zo, dat was een hele hele grote. Het verwonderde mij altijd dat hij nog zolang mee ging.

Heb hem ook nog eens live gezien, een jaar of 5 terug. Heb me een concert lang staan vergapen aan zijn outfit die vol speldjes, stickers en weet ik het wat zat. Van zijn schoenen was bijna geen origineel stuk meer te zien. En dan nog die koffer met 'good spirits' die jarenlang bij elk concert op het podium werd gezet.

Het optreden zelf was ook goed. Je zou zeggen dat iedereen wel goedgeluimd zou zijn bij zijn muziek, maar een lokale kroegtijgerin beklom het podium om met Perry te dansen. Haar vriend was daar niet van gediend en zo ontstond een opstootje met de een op het podium en de ander ernaast. Perry begreep er niets van. Uiteindelijk werd het stel al ruziënd afgevoerd door de security.

Sindsdien altijd wel een fascinatie gehad voor deze man. En de dub die hij in de tweede helft van de jaren '70 produceerde moet haast wel het beste zijn dat de Jamaicaanse muziek heeft voortgebracht.

R.I.D.

Ponty Mython
Mssr Renard schreef:
RIP Raoul Cauvin (oa bedenker van de Blauwbloezen, maar ook onder andere Agent 212)

(afbeelding)

En G. Rafzerk, samen met Marc Hardy.

R.I.P. Chauvin en ook Lee 'Scratch' Perry.

R.I.P. Lee 'Scratch' Perry. Een hele grote meneer voor de reggae in het algemeen en een pionier op dub-gebied. Dat subgenre heeft-ie zowat uitgevonden.

Reggae-icoon Lee 'Scratch' Perry (85) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 10:47 uur

geplaatst: vandaag om 10:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.