Muziek / Nieuws / R.I.P. #2
zoeken in:
2
geplaatst: afgelopen zondag om 20:47 uur
Die tekst van de Big Bamboo.
Dat zong ik vroeger als onwetend kind vrolijk mee.
Dat zong ik vroeger als onwetend kind vrolijk mee.
4
geplaatst: afgelopen maandag om 22:35 uur
De Franse zangeres Guesch Patti is vandaag overleden. Patricia Porasse, zo heette ze eigenlijk, was aanvankelijk actief als danseres. In 1965 -ze was toen 19- startte ze een zangcarrière; ze bracht dat jaar twee (niet-succesvolle) albums uit. Er gingen nogal wat jaren overheen, want pas in 1988 had ze een voltreffer met de single 'Étienne': een nummer 1-hit in Frankrijk en Italië en goed voor een half miljoen verkochte singles. Latere singles werden kleinere hits, zoals het ook prima in elkaar gestoken Let be must the queen (1988) en L'homme au tablier vert (1990). Toen in de jaren '90 het platensucces stokte schakelde Patti over op acteren.
Guesch Patti is 80 jaar oud geworden.
Guesch Patti is 80 jaar oud geworden.
0
geplaatst: afgelopen maandag om 23:05 uur
RIP Guesch Patti
Staat bitter weinig van haar op Spotify, een handvol.
deze maakte ze met Chilly
Staat bitter weinig van haar op Spotify, een handvol.
deze maakte ze met Chilly
1
geplaatst: afgelopen maandag om 23:34 uur
Ach! Daar had ik wel een zwak voor. Etienne heeft iedereen vast wel eens horen passeren bij radio Tour de France maar de langspeler waar het de single van was, is van begin tot eind de moeite waard.
1
geplaatst: afgelopen maandag om 23:46 uur
Een dame met een dijk van een stem. Al een tijdje uit beeld verdwenen. Toch maar eens werk maken van haar albums, zeker nu diverse nummers de revue weer passeren. Fleurs Carnivores is altijd een favoriet gebleven.
R.I.P. dame
R.I.P. dame
1
geplaatst: gisteren om 12:43 uur
dat heeft maar weinig ruchtbaarheid gehad.
Dit was toch wel een erg bepalende meneer (in de 80's en early 90's)
0
geplaatst: gisteren om 13:22 uur
pureshores schreef:
Heeft in elk geval BBC NEWS gehaald met uitgebreid stuk, en ik meen ook NOS nieuws.
0
geplaatst: gisteren om 14:33 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Klopt. Het Journaal besteedde er aandacht aan, incl. een paar fragmentjes van artiesten die veel aan Davis te danken hadden.
De Amerikaanse renaissance van The Kinks (1977-1983) was ook mede te danken aan Davis.
.....en ik meen ook NOS Nieuws.
Klopt. Het Journaal besteedde er aandacht aan, incl. een paar fragmentjes van artiesten die veel aan Davis te danken hadden.
De Amerikaanse renaissance van The Kinks (1977-1983) was ook mede te danken aan Davis.
0
geplaatst: vandaag om 09:36 uur
Clive Davis was iemand achter de schermen van de muziekindustrie. Een heel grote en invloedrijke zelfs, maar de man heeft geen naam die de mensen op straat iets zegt, en dus blijft het relatief stil. De naam Clive Davis wordt in de media vooral gekoppeld aan Whitney Houston, die hij ontdekte en tot een ster maakte. Maar hij was natuurlijk al in zijn CBS-tijd, begin jaren zeventig, een fenomeen.
Het lijkt me iemand die een sterke visie heeft voor wat populair is of kan worden, en wellicht lastig om daar als beginnend artiest tegenin te gaan. Of zelfs als gevorderd artiest: Santana kwam dankzij hem terug in de spotlights door die samenwerkingen met allerlei andere artiesten, die soms maar in zeer beperkte mate bij diens muzikale palet pasten. Maar het werkte wel, in termen van succes. En hoe: Supernatural scoorde iets van 74 keer platina! Dus dat Clive Davis van grote betekenis is geweest voor de muziekindustrie en het (al dan niet opnieuw) lanceren van een flink aantal grote sterren, staat buiten kijf.
Het lijkt me iemand die een sterke visie heeft voor wat populair is of kan worden, en wellicht lastig om daar als beginnend artiest tegenin te gaan. Of zelfs als gevorderd artiest: Santana kwam dankzij hem terug in de spotlights door die samenwerkingen met allerlei andere artiesten, die soms maar in zeer beperkte mate bij diens muzikale palet pasten. Maar het werkte wel, in termen van succes. En hoe: Supernatural scoorde iets van 74 keer platina! Dus dat Clive Davis van grote betekenis is geweest voor de muziekindustrie en het (al dan niet opnieuw) lanceren van een flink aantal grote sterren, staat buiten kijf.
* denotes required fields.