MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Inderdaad leren kennen door Woodstock (de film dan, niet door er live bij te zijn) en dit was een van de optredens die me is bijgebleven. Later de vinylsingle gekocht, maar de versie van Woodstock is beter.. Ik ben het verder niet eens met mensen die zeggen 'The only good Country Joe is the one that's dead".

R.I.P. Country Joe McDonald

Tommy DeCarlo (van Boston) R.I.P.

Tommy DeCarlo? Tommy Dewie van Boston?
Oh, het is de laatste zanger van Boston, die het dramatisch, erbarmelijk, onthutsend beroerde en wanstaltig slechte laatste album inzong. Niets dan goeds over de doden, maar in dit geval is het lastig iets positiefs te verzinnen. Nou, fijn dat hij ruimte maakt voor een andere zanger, mocht Tom ooit nog een goed einde aan zijn carrière willen breien. Wel jong gestorven (60), dat is wel sneu.

Ik blijf hopen.
In a July 2025 interview with Metal Mayhem ROC, guitarist Gary Pihl: "Tom's always working on songs. Just as in the past, he'll call me in or one of the other guys to play their parts. Then he'll go back into the studio and fix things, change things around." When asked about the possibility of a new Boston album or a tour in 2026 to coincide the 50th anniversary of the band's first album, Pihl said, "I'm hoping there will be another album and tour. Of course, next year will be the 50th anniversary of the first album, so I'm hoping that there will be a tour for that. But we'll just have to wait and see."

Wél een grote naam:
eergisteren is componist, toetsenist en accordeonist Augie Meyers overleden. De Texaan Meyers, afkomstig uit San Antonio, was begin jaren '60 samen met Doug Sahm de oprichter van het Sir Douglas Quintet. Op hits als Mendocino en She's about a mover is een hoofdrol weggelegd voor zijn Vox orgel. Een tweede succesvolle groep richtte Meyers op in de jaren '90: in de Texas Tornados speelde hij samen met Flaco Jimenez, Freddy Fender en opnieuw Doug Sahm. Meyers was de laatst levende van de originele bezetting.
Augie Meyers is 85 jaar geworden.
Meyers bespeelt hieronder in de clip de accordeon, maar bekijk ook eens die mooie jaren '60-clips in de links hierboven, met Meyers op orgel.

liefkleinhertje schreef:
Tommy DeCarlo (van Boston) R.I.P.

Hij zal het vast niet zo uitgemikt hebben, maar DeCarlo overleed op de sterfdatum van Brad Delp

Gast
geplaatst: vandaag om 12:44 uur

geplaatst: vandaag om 12:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.