MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P. #2

zoeken in:
Die tekst van de Big Bamboo. Dat zong ik vroeger als onwetend kind vrolijk mee.

De Franse zangeres Guesch Patti is vandaag overleden. Patricia Porasse, zo heette ze eigenlijk, was aanvankelijk actief als danseres. In 1965 -ze was toen 19- startte ze een zangcarrière; ze bracht dat jaar twee (niet-succesvolle) albums uit. Er gingen nogal wat jaren overheen, want pas in 1988 had ze een voltreffer met de single 'Étienne': een nummer 1-hit in Frankrijk en Italië en goed voor een half miljoen verkochte singles. Latere singles werden kleinere hits, zoals het ook prima in elkaar gestoken Let be must the queen (1988) en L'homme au tablier vert (1990). Toen in de jaren '90 het platensucces stokte schakelde Patti over op acteren.
Guesch Patti is 80 jaar oud geworden.

RIP Guesch Patti

Staat bitter weinig van haar op Spotify, een handvol.

deze maakte ze met Chilly

dix
Ach! Daar had ik wel een zwak voor. Etienne heeft iedereen vast wel eens horen passeren bij radio Tour de France maar de langspeler waar het de single van was, is van begin tot eind de moeite waard.

Een dame met een dijk van een stem. Al een tijdje uit beeld verdwenen. Toch maar eens werk maken van haar albums, zeker nu diverse nummers de revue weer passeren. Fleurs Carnivores is altijd een favoriet gebleven.

R.I.P. dame

dat heeft maar weinig ruchtbaarheid gehad.
Dit was toch wel een erg bepalende meneer (in de 80's en early 90's)

pureshores schreef:
dat heeft maar weinig ruchtbaarheid gehad.

Heeft in elk geval BBC NEWS gehaald met uitgebreid stuk, en ik meen ook NOS nieuws.

E-Clect-Eddy schreef:

.....en ik meen ook NOS Nieuws.

Klopt. Het Journaal besteedde er aandacht aan, incl. een paar fragmentjes van artiesten die veel aan Davis te danken hadden.
De Amerikaanse renaissance van The Kinks (1977-1983) was ook mede te danken aan Davis.

ja ik zag net dat er gisteren inderdaad wel een item over was.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:20 uur

geplaatst: vandaag om 23:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.