Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
1
geplaatst: 22 januari 2022, 13:25 uur
west schreef:
Ik vind de Brabanthallen, net als de IJsselhallen trouwens, een goedkope en slecht liggende locatie met voorzieningen anno 1952. Dat ze ooit Prince in die Brabanthallen durfden neer te zetten...
(quote)
Ik vind de Brabanthallen, net als de IJsselhallen trouwens, een goedkope en slecht liggende locatie met voorzieningen anno 1952. Dat ze ooit Prince in die Brabanthallen durfden neer te zetten...
Heb Prince er een paar keer gezien ja en het stonk naar koeienstront. Dat is niet eens grappig bedoeld, dat was echt zo. Denk dat de platenbeurs voor mij verleden tijd gaat zijn. Was al meer een leuk dagje uit geworden i.p.v. albums scoren en dan is het voor mij net wat minder gunstig allemaal. Maar wie weet bedenk ik me wel tegen die tijd

0
geplaatst: 22 januari 2022, 16:48 uur
Animo is hier ook een stuk minder; bovendien zou er het weekend ervoor een platenbeurs van Robbie zijn - en die is geschrapt; hij heeft de organisatie van beurzen beneden de rivieren op zich genomen - na het overlijden van de organisator van beurzen voor heel Nederland - en de sfeer op die kleinere beurzen is een stuk gemoedelijker, al komen er (vrijwel) geen internationale handelaars - daarvoor is Hoorn (in de buitenlucht, in de zomer), ook een leuk uitje, wel geschikt.
Geen idee wat de gedachte achter die verplaatsing is - kan wel zeggen "ontwikkelingshulp", maar dan krijg ik alle Brabo's weer op m'n nek
Geen idee wat de gedachte achter die verplaatsing is - kan wel zeggen "ontwikkelingshulp", maar dan krijg ik alle Brabo's weer op m'n nek

1
geplaatst: 3 februari 2022, 23:00 uur
Op 5 maart weer in Ahoy Rotterdam. Was de vorige keer al een stuk beter dan de keer daarvoor. Wie weet wordt het nog eens wat. Denk wel dat ik daar heen ga nu ik de grote platenbeurs waarschijnlijk ga laten zitten.
0
geplaatst: 6 februari 2022, 22:57 uur
Dan ga ik liever dagje Ahoy-en dan de brabanthallen, bedankt voor de tip aERo
0
geplaatst: 7 februari 2022, 16:51 uur
pureshores schreef:
Het is niet vergelijkbaar qua grootte, dat dan wel.
0
geplaatst: 20 februari 2022, 18:44 uur
Op zaterdag 26 februari wordt er in Oss een knusse platen- en cd beurs georganiseerd. Dit keer bevindt de beurs zich in de overdekte Heuvel galerij, midden in het centrum van Oss.
1
geplaatst: 26 februari 2022, 11:43 uur
gigage schreef:
Op zaterdag 26 februari wordt er in Oss een knusse platen- en cd beurs georganiseerd. Dit keer bevindt de beurs zich in de overdekte Heuvel galerij, midden in het centrum van Oss.
Dat wordt dan heel knus want dat is echt niet een grote galerij

0
geplaatst: 26 februari 2022, 11:44 uur
vielip schreef:
27 februari een XXXL beurs in Zwolle las ik net.
27 februari een XXXL beurs in Zwolle las ik net.
ga je daarheen?
De voorlaatste kreeg hier niet echt enthousiaste reacties.
1
geplaatst: 28 februari 2022, 20:51 uur
Sorry ik lees je berichtje nu pas
Ben wel geweest gisteren. In tegenstelling tot vorige keer was het nu minder druk. Althans, zo leek het. Misschien kwam het ook doordat het deze keer in de oude hal was. De vorige keer was het in het nieuwere gedeelte van het complex. Daar schijnt nu een kartbaan in te zitten begreep ik dus moesten ze uitwijken naar de oude hal. Waar vroeger de concerten waren zeg maar. Daardoor kreeg ik het idee dat de opzet een stuk ruimer was. Maar goed, kan schijn zijn geweest. Ik vond het nu prettiger in ieder geval.
Ben wel geweest gisteren. In tegenstelling tot vorige keer was het nu minder druk. Althans, zo leek het. Misschien kwam het ook doordat het deze keer in de oude hal was. De vorige keer was het in het nieuwere gedeelte van het complex. Daar schijnt nu een kartbaan in te zitten begreep ik dus moesten ze uitwijken naar de oude hal. Waar vroeger de concerten waren zeg maar. Daardoor kreeg ik het idee dat de opzet een stuk ruimer was. Maar goed, kan schijn zijn geweest. Ik vond het nu prettiger in ieder geval.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 17:25 uur
Dat zal ook wel 1 van de laatste keren daar zijn, die hallen gaan toch plat?
Ahoy heb ik al geschrapt en waarschijnlijk skip ik de Brabanthallen ook, geen zin meer.
Ahoy heb ik al geschrapt en waarschijnlijk skip ik de Brabanthallen ook, geen zin meer.
1
geplaatst: 13 maart 2022, 10:50 uur
Twee weken geleden Zwolle bezocht voor het eerst en prima vermaakt daar....beetje Utrecht klein gevoel
....lekker ruim en prima geslaagd. 
Benieuwd hoe de Brabanthallen gaan zijn. En nog een Rai tussendoor/inhaal beurs.
....lekker ruim en prima geslaagd. 
Benieuwd hoe de Brabanthallen gaan zijn. En nog een Rai tussendoor/inhaal beurs.
1
geplaatst: 13 maart 2022, 10:53 uur
En een XXL beurs (variaworld) in Rijswijk op 27 mrt. Dat is een enorme hal, ben benieuwd
2
geplaatst: 4 april 2022, 12:16 uur
Gisteren weer een prima metal & hardrock beurs in het Bolwerk in Sneek. Georganiseerd onder de noemer 'Sneek Attack'. Niet te groot en niet te druk. Gewoon heerlijk struinen in de meer dan goed gevulde bakken. Veel 'bekenden' tegen gekomen waarmee het leuk bijkletsen was. 9 oktober is de volgende. Grote kans dat ik er weer zal zijn.
1
geplaatst: 7 april 2022, 09:16 uur
Eindelijk weer overmorgen naar de Mega CD & Platenbeurs toe. Ik ben enorm benieuwd om te zien wat er allemaal gaat liggen. Vooral hoop ik nog wat Jazz te kunnen vinden, met name een 70's of Japanse (perfecte prijs/kwaliteit en vaak in goede staat) Blue Note/Prestige/Impulse platen te vinden.
Dus dat wordt vroeg met de trein naar Den Bosch en een dag door de kratten graven, heerlijk!
Dus dat wordt vroeg met de trein naar Den Bosch en een dag door de kratten graven, heerlijk!

0
geplaatst: 9 april 2022, 19:01 uur
Zojuist terug van de Brabanthallen.
Conclusie : laat Utrecht inderdaad maar stikken want dit was vele malen beter!
De opzet/opstelling was prima, lekker ruim ook. En eindelijk wat meer ruimte om even te zitten en een pintje weg te slurpen. Dan maar ietsje verder weg, maar ik vond het prima geregeld in de Brabanthallen.
Eindelijk weer de grote beurs na 2 jaar, weer meer dan uitstekend geslaagd, met name weer bij de Duitse handelaren.
Conclusie : laat Utrecht inderdaad maar stikken want dit was vele malen beter!
De opzet/opstelling was prima, lekker ruim ook. En eindelijk wat meer ruimte om even te zitten en een pintje weg te slurpen. Dan maar ietsje verder weg, maar ik vond het prima geregeld in de Brabanthallen.
Eindelijk weer de grote beurs na 2 jaar, weer meer dan uitstekend geslaagd, met name weer bij de Duitse handelaren.

0
geplaatst: 9 april 2022, 20:01 uur
Heb me er niet echt in verdiept deze keer maar was het nu ook weer, net als in Utrecht, onderdeel van de verzamelbeurs? Of was dit echt en alleen op platen/cd's enz. gericht?
1
geplaatst: 9 april 2022, 20:24 uur
Ik haal de meeste van mijn platen tegenwoordig ook uit Duitsland. Fysiek of via de post. Het aanbod is goed en de prijzen liggen vele malen lager dan in Nederland. Ben benieuwd waar dat verschil vandaan komt.
1
geplaatst: 9 april 2022, 20:54 uur
vielip schreef:
Heb me er niet echt in verdiept deze keer maar was het nu ook weer, net als in Utrecht, onderdeel van de verzamelbeurs? Of was dit echt en alleen op platen/cd's enz. gericht?
Puur en alleen op de muziek! Waar ik geen moeite mee heb....alleen de paar stands met strips en anime bezocht ik nog wel eens er bij in Utrecht. Maar budgettair gezien kan ik er buiten
.....geef echt al genoeg uit aan de muziek.
2
Soledad
geplaatst: 10 april 2022, 06:17 uur
Oef als ik dat zo lees Bakema NL heb ik toch spijt dat ik niet weer een keertje ben gegaan…. Is het in november weer daar?
0
geplaatst: 10 april 2022, 09:36 uur
pureshores schreef:
kaartje voor Brabanthallen toch gekocht
kaartje voor Brabanthallen toch gekocht
Ik ben benieuwd naar jouw (cd-single) ervaringen?

0
geplaatst: 10 april 2022, 10:15 uur
Soledad schreef:
Oef als ik dat zo lees Bakema NL heb ik toch spijt dat ik niet weer een keertje ben gegaan…. Is het in november weer daar?
Heb ik ook wel een beetje, maar aan de andere kant... ik slaag meestal niet zo heel goed meer op de grote beurzen.
2
geplaatst: 10 april 2022, 10:48 uur
Soledad schreef:
Ja, dit gaat zo te zien de vaste stek worden.
Als je normaal Utrecht binnen liep waren het recht vooruit de hele lange paden. Nu kwam je in de Brabanthallen binnen en is de zaal tov Utrecht dan een kwartslag gedraaid zeg maar. De paden zijn dus minder lang....moet zeggen dat dat wel prettig was, het was op de een of andere manier prettiger slenteren. Qua opstelling viel me op dat ze wel geprobeerd hadden de dealer volgorde wat aan te houden.....zo zat Hotshot records in het eerste pad zoals altijd, met daarvoor nog een andere dealer die ook in Utrecht altijd voor hen geplaatst zat.
Ik vond het een flinke hal......was met een dealer in gesprek en die zei dat er ook nog een tussenhal was (met zitgedeelte/bandje ook) en dan nog een hal....dus was groter dan ik dacht....had ik maar een plattegrondje bij de ingang moeten pakken.
Ik had nog een hilarisch dingetje....ik kon er om lachen in ieder geval. Bij een Duitser met grote stand, veel death/black metal, was ik flink aan het zoeken......op een gegeven moment liep hij de stand uit het gangpad in, stond daar wat te kijken terwijl ik verder tussen de cd's zocht. Het gevoel bekroop mij dat hij dacht dat ik aan het stelen was
. Hij probeerde in mijn tas met al eerdere aankopen te kijken....kwam steeds dichterbij en op een gegeven moment ging zijn vinger er in om beter zicht te krijgen.....toen nodigde ik hem maar uit om dan ook echt goed te kijken en deed mijn tas open.....maar hij zei al dat hij niks van hem zag, maar dat hij even dacht gezien te hebben dat ik iets probeerde......sorry man, maar echt verkeerd gezien
. Ergens snap ik hem wel, je wordt strontziek van diefstal (ik werk zelf in een winkel)...er volgde nog een aardig gesprek over diefstal en of dat vaak gebeurde op een beurs als deze...eind v/d dag was het meestal opletten zei hij. En hij stond ook op festivals en wanneer daar dieven gepakt werden was het terrein verlaten, zonder tent en spullen etc. Zijn aanpak was niet je van het, maar ik neem er persoonlijk geen aanstoot toe, moet er wel om lachen eigenlijk
.
0
geplaatst: 10 april 2022, 11:56 uur
Soledad schreef:
Jazeker - dat kun je ook lezen op de site van ARC - Record Planet, de organisator. Ze nemen het de Jaarbeurs erg kwalijk dat de beurs in november 2021 één dag vantevoren (de voorbeurs op donderdag op Vreeburg ging wel door, afgeschermd en met controle op QR-code) werd afgeblazen zonder overleg met hen. Het zou nl een optie zijn geweest op de beurs van zaterdag te laten doorgaan, evt met minder publiek. Veel internationale bezoekers/handelaren waren al donderdag gearriveerd en hadden dus ook veel kosten moeten maken. Het fait accompli waarvoor ze nu werden geplaatst was voor niet acceptabel.
Nu ik de verhalen lees krijg ik ook wel een beetje spijt - al ben ik op dit moment ziek
Misschien dan maar in november. Vraag me af wat handiger is trein naar Den Bosch en dan erheen wandelen of auto?
0
geplaatst: 10 april 2022, 12:13 uur
Mjuman schreef:
Jazeker - dat kun je ook lezen op de site van ARC - Record Planet, de organisator. Ze nemen het de Jaarbeurs erg kwalijk dat de beurs in november 2021 één dag vantevoren (de voorbeurs op donderdag op Vreeburg ging wel door, afgeschermd en met controle op QR-code) werd afgeblazen zonder overleg met hen. Het zou nl een optie zijn geweest op de beurs van zaterdag te laten doorgaan, evt met minder publiek. Veel internationale bezoekers/handelaren waren al donderdag gearriveerd en hadden dus ook veel kosten moeten maken. Het fait accompli waarvoor ze nu werden geplaatst was voor niet acceptabel.
Nu ik de verhalen lees krijg ik ook wel een beetje spijt - al ben ik op dit moment ziek
Misschien dan maar in november. Vraag me af wat handiger is trein naar Den Bosch en dan erheen wandelen of auto?
(quote)
Misschien dan maar in november. Vraag me af wat handiger is trein naar Den Bosch en dan erheen wandelen of auto? Wandeling, 10-15 minuten is prima te doen vanaf station. Ook reed er een pendelbusje (voor 7 personen) van en naar het station....absoluut netjes geregeld. Ik zei zelf ook nog misschien een volgende keer de auto te pakken en dan maar geen biertje te nuttigen waarop de bestuurster zei dat de parkeerplekken echt volledig benut waren.....dus vroeg er bij zijn is denk raadzaam dan.
0
Soledad
geplaatst: 10 april 2022, 12:32 uur
Ah ik vermoedde al dat het iets met die rare afgelasting in november te maken had…. Ik ga in november het gokje wel weer een keer wagen. De laatste keren slaagde ik ook niet zo vanwege de bizarre vragen die men vroeg. Alleen maar +30 euro voor de tweedehands vinyl dat op Discogs voor een tientje wordt aangeboden. Ik was toen snel klaar. Mocht dat weer zo zijn, heb ik gewoon weer een uitje gehad 

0
geplaatst: 10 april 2022, 13:18 uur
Mjuman schreef:
Vraag me af wat handiger is trein naar Den Bosch en dan erheen wandelen of auto?
Vraag me af wat handiger is trein naar Den Bosch en dan erheen wandelen of auto?
Ook mijn vraag

Dat wordt trein dan. Ach, november.... eerst zien hoe het dan allemaal gaat.
0
geplaatst: 10 april 2022, 13:39 uur
Bakema NL schreef:
Wandeling, 10-15 minuten is prima te doen vanaf station. Ook reed er een pendelbusje (voor 7 personen) van en naar het station....absoluut netjes geregeld. Ik zei zelf ook nog misschien een volgende keer de auto te pakken en dan maar geen biertje te nuttigen waarop de bestuurster zei dat de parkeerplekken echt volledig benut waren.....dus vroeg er bij zijn is denk raadzaam dan.
(quote)
Wandeling, 10-15 minuten is prima te doen vanaf station. Ook reed er een pendelbusje (voor 7 personen) van en naar het station....absoluut netjes geregeld. Ik zei zelf ook nog misschien een volgende keer de auto te pakken en dan maar geen biertje te nuttigen waarop de bestuurster zei dat de parkeerplekken echt volledig benut waren.....dus vroeg er bij zijn is denk raadzaam dan.
Dank - als local lad was Utrecht voor mij geen probleem: op de velo in 10 min. erheen; van buiten: prijzen gehanteerd voor parkeren, drank en food maken het dan al snel of je pretpark bezoekt, qua kosten. Zie me zelf niet zo 1-2-3 op en neer naar Den Bosch fietsen, trouwens. Voordeel van trein is ook dat je jezelf dan op een lekkere Bossche bol kunt trakteren van Jan de Groot, bij het stationsplein.
2
geplaatst: 10 april 2022, 22:49 uur
Gisteren geweest en het was een geslaagde ervaring. De Brabanthallen zijn een goed alternatief, het enige wat ik miste was de aansluiting met speelgoed en strips/merchandise wat in Utrecht tegen de platen aanschurkte (en daar stonden soms nog wat muziekbazen tussen met leuk spul). De route van het station ernaartoe was prima aangegeven en inderdaad een ruime 10 minuten wandeling.
Wat Bakema NL zei over de indeling en paden ervoer ik ook zo, waarschijnlijk een soort optisch bedrog, want het kwam grotesker over dan de Jaarbeurs vergelijking.
Uiteindelijk niet met ontzettend veel naar huis gegaan, het zoeken blijft bij sommige kramen vervelend, de 5 euro dozen alles door elkaar, bakken op de grond, mijn persoonlijke afknapper bij 2 kramen, de bak "Electronic" of "Dance" en dan liggen er 12"s van The Never ending story en Dolly Dots............
Er was een vrij groot vierkant van 1 handelaar met 2 goed geinformeerde verkopers die een keur aan allerlei dance hadden, daar heb ik de 12" van Tori Amos "God" leuk gevonden met andere remixen dan de cd maxi en nog wat ander mooi spul, even met iemand gepraat die op zoek was naar Richie Hawtin materiaal, ik dacht nog misschien een mumu iemand, die vroeg of ie even naar Tori mocht kijken.
Ook een George Michael promo 12" gescoord bij een andere kraam waar ik blij van werd.
En vigil , er waren zeker 3 zeer goed gesorteerde stands die tig cd maxi's voor een euro per stuk hadden, daar heb ik flink ingeslagen, oa INXS (Baby don't cry promo/Elegantly wasted promo/Shining star), The Verve (Sonnet), Hard-Fi (Cash Machine) en heel veel AM:PM en Ministry of Sound singles.
Dus november mag alweer op de kalender
Wat Bakema NL zei over de indeling en paden ervoer ik ook zo, waarschijnlijk een soort optisch bedrog, want het kwam grotesker over dan de Jaarbeurs vergelijking.
Uiteindelijk niet met ontzettend veel naar huis gegaan, het zoeken blijft bij sommige kramen vervelend, de 5 euro dozen alles door elkaar, bakken op de grond, mijn persoonlijke afknapper bij 2 kramen, de bak "Electronic" of "Dance" en dan liggen er 12"s van The Never ending story en Dolly Dots............
Er was een vrij groot vierkant van 1 handelaar met 2 goed geinformeerde verkopers die een keur aan allerlei dance hadden, daar heb ik de 12" van Tori Amos "God" leuk gevonden met andere remixen dan de cd maxi en nog wat ander mooi spul, even met iemand gepraat die op zoek was naar Richie Hawtin materiaal, ik dacht nog misschien een mumu iemand, die vroeg of ie even naar Tori mocht kijken.
Ook een George Michael promo 12" gescoord bij een andere kraam waar ik blij van werd.
En vigil , er waren zeker 3 zeer goed gesorteerde stands die tig cd maxi's voor een euro per stuk hadden, daar heb ik flink ingeslagen, oa INXS (Baby don't cry promo/Elegantly wasted promo/Shining star), The Verve (Sonnet), Hard-Fi (Cash Machine) en heel veel AM:PM en Ministry of Sound singles.
Dus november mag alweer op de kalender

* denotes required fields.