MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen

zoeken in:
Ik ben gisteren ook weer geweest, zoals ieder jaar trouwens. Heb gisteren voornamelijk mijn wishlist afgewerkt. Dus albums die ik nog niet had en allang wilde hebben. Of gewoon moet hebben. Hier even een lijstje van mijn aankopen van gisteren.

The Beatles - The Capitol Albums Volume 1 (een 4CD box die normaal rond de 50 euro kost en hier op de beurs voor 15 euro werd verkocht laat ik natuurlijk niet liggen)
Bruce Springsteen - 18 Tracks
Bruce Springsteen - Live/1975 - 1985
Bruce Springsteen - Human Touch
Depeche Mode - Speak & Spell
John Lennon - Live In New York
Jeff Buckley - Live At Olympia
Joy Division - Unknow Pleasures
Joy Division - Closer
New Order - Movement
The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
Eva Cassidy - Songbird
Marvin Gaye - Let's Get It On
Pearl Jam - Ten
R.E.M - Green

lebowski schreef:
Laatste keer dat ik de platenbeurs in Utrecht bezocht (2007) was tijdens een hittegolf, 28 graden of zoiets, ik raad het iedereen aan! Overal lekker rustig, en vanwege de slechte handel vallen er goede prijzen uit het vuur te slepen.

Yep, toen was ik er ook. Was lekker koel daar binnen in de Jaarbeurs toen, en lekker rustig.

Meestal als ik naar dat soort groot schalige beurzen ga is het altijd het zelfde liedje.........
Loop mij de hele dag te ergeren aan van alles en nog wat..... van absurde consumptie prijzen tot de taferelen rond de koopjes bakken (die soms wel wat weg hebben van de uitverkoop bij de Beijen Korf). En eindelijk weer thuis gekomen kom ik er weer achter dat ik te veel heb uitgegeven... en de albums die ik echt nog wil hebben weer niet gevonden heb of veels te duur waren naar mijn zin. En dan komt daar nog eens bij dat ik er het halve land voor door moet.......
Dus ik ga er maar niet meer heen.......Beter voor iedereen.

Peter88 schreef:
Yep, toen was ik er ook. Was lekker koel daar binnen in de Jaarbeurs toen, en lekker rustig.

ik sta er doorgaans aan de andere kant van de tafel en ik mag wel zeggen dat het ondanks het weer een puike beurs was.

als je maar mooie spullen hebt maakt het weer niet zoveel uit.

afgelopen zaterdag was het overigens vanaf 9 uur bijzonder druk en het liep de gehele dag door.

Zijn er nog mensen die dit weekend naar de platen en cd-beurs in Arnhem (Rijnhal) gaan?

LocoHermano
Ik ben gisteren geweest, stelde weinig voor in vergelijking met Utrecht.

De buit:
UFO - Strangers In the Night (cd, had ik al op lp)
Mahavishnu Orchestra - The Inner Mounting Flame
Charles Mingus - Blues & Roots
John Coltrane - A Love Supreme
Tim Buckley - Lorca
The Beatles - Let It Be
The East Village Other

herman schreef:
Hmm, wanneer is de volgende?

Ik was ook benieuwd. De volgende is 22 en 23 november 2008. Noteer het alvast in de agenda!

Zaterdag in Arnhem goed geslaagd; 200 kramen, en maar 5 Euro entree. 7 mooie cd's gekocht voor gemiddeld 3 Euro.

Aanstaande zondag Platenbeurs in Neerkant.
erg gezellige beurs met 3 zalen .
Tijd 11.00 - 17.00 .

metronomy
:Voor de belgen:

zondag platenbeurs in Brugge op het beursplein
9:00 - 17:00

DonDijk
Donderdag platenbeurs in Grunn!

Poppekontje
Ben er waarschijnlijk wel weer bij. Ik ga wel voor de CD's, aangezien ik niets met LP's heb. Hoop dat er wat te scoren valt.

luijsterburg
Ik ga waarschijnlijk ook, en ook ik ga alleen voor de cd's.

Ik denk er ook over.

DonDijk
Ik ook.

pet
Ik ben er nog nooit geweest, maar vroeg me het volgende af: Hoe verhouden de prijzen zich tot de prijzen in 'normale' winkels? En gaan jullie vooral omdat het eventueel goedkoper is, of omdat ze er alles hebben?

wijsneus
Mijn ervaring is dat de prijzen hoger liggen dan "gewoon" 2e-hands c.q. gebruikt. Is ook logisch, want de verkoper heeft kosten die hij/zij doorberekenen. Denk aan standhuur, consumpties, overnachting, autokosten e.d.
't Is wel leuk snuffelen in de bakken, en deze in de Jaarbeurs is volgens mij de grootste in Europa ( heb ik ooit eens gehoord ). Dus volop keus.
Wel is er veel aanbod van "speciale persingen". Persingen uit andere landen, gekleurd vinyl, live-materiaal, limited-editions e.d.

Je ziet wel gelijk wat je koopt. En ook leuk is dat je merkt dat je niet de enige "freak" bent !
Ik mag er graag komen.

DonDijk
Ik ben er ook nog nooit geweest, altijd komt er wel wat tussen. Maar nu..nu ga ik echt!

Denk ik.

pet schreef:
Ik ben er nog nooit geweest, maar vroeg me het volgende af: Hoe verhouden de prijzen zich tot de prijzen in 'normale' winkels? En gaan jullie vooral omdat het eventueel goedkoper is, of omdat ze er alles hebben?

Er zijn enkele stands die tegen dumpprijzen CD's verkopen maar in het algemeen vind ik de beste deals op Internet. Toch vind je hele leuke dingen (de Fame stand heeft vaak muziekboeken in de aanbieding) en is het i.h.a. een gezellige boel waar ik altijd veel bekenden tegen kom. Zelf probeer ik er altijd vroeg te zijn zodat ik rond 12 uur als het echt druk wordt het meeste heb gezien.

Ik ben een aantal jaren niet geweest, daarvoor kwam ik kwam wel regelmatig. Vaak verliet ik de beurs met een tas vol leuke CD's. Dit jaar ben zeker van plan wel te gaan. De sfeer is erg goed, de keuze enorm en het doet goed om te zien dat je niet alleen bent met je hobby.

Kef
Ik ben er nog nooit geweest. Kheb plan gemaakt om er de 22ste maar eens heen te gaan. Lijkt me erg leuk.

Voor het gemak hier de link over de 30e editie van deze platenbeurs:

http://www.recordplanet.nl/

Je kunt op die site ook alvast kaarten bestellen, dan hoef je niet te wachten voor de kassa.

Kan je op zo'n beurs ook hiphop tegen komen?

wijsneus
Kill_illuminati schreef:

Lijkt me toch wel, 't is de grootste van Europa.

Aanstaand wiekent ga ik in ieder geval mijn schoenzolen verder afslijten, want ik heb al 10 minuten niks gekocht. Net nog via Internet, maar zo'n beurs is kwa beleving natuurlijk fantastisch. Zo heerlijk om te zien dat je niet de enige malloot bent.

Kill_illuminati schreef:

Hier een plattegrondje:

http://www.recordplanet.nl/images/recordfair/plattegrond12.jpg

Hoe zit dat met de verhouding vinyl / cd's?
Ligt de nadruk op vinyl?

Oldfart schreef:
Hoe zit dat met de verhouding vinyl / cd's?
Ligt de nadruk op vinyl?

Ikzelf ga elke keer speciaal voor het vinyl. Volgens mij is het grootste gedeelte toch LP's. In ieder geval is er heel erg veel!

weer terug
Ik ga ook kijken of de nieuwe uitgave's van Jan Smit en BZN nog leverbaar zijn

wijsneus
Nog 2 nachten slapen ............ !

Gallow
Ik ga alleen zondag,

Mordor
Ik sla dit weekend over. De score op de vorige beurs in het voorjaar was vrij mager. Veel ongesorteerde (met veel van hetzelfde) bakken en of te prijzig. Ik ga wel weer in het voorjaar van 2009.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.