Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juli 2010, 16:50 uur
Geen idee of Queen duur is op zo'n beurs, maar voor originele Beatles LP's betaal je toch aardig wat geld. Reken er maar op dat je niet onder de 15 euro per LP komt, met uitschieters tot ongeveer 30 euro (dat was de prijs van the White Album enkele jaren geleden)!
0
geplaatst: 15 juli 2010, 17:02 uur
Als je dan toch gaat dan zou ik in ieder geval de beurs in Utrecht adviseren, verreweg de grootste. In nov staat er weer 1 op stapel.
Je kan ook naar de rommelmarkt daar zal vast wel wat van Queen te vinden zijn voor weinig.
Je kan ook naar de rommelmarkt daar zal vast wel wat van Queen te vinden zijn voor weinig.
0
geplaatst: 15 juli 2010, 17:06 uur
Je kan ook gewoon op www.platenzaken.nl kijken of er een platenzaakmet vinyl bij je in de buurt is en daar eens gaan kijken.
Queen kom ik regelmatig tegen - enorme oplages - en ik meen dat bijv. Da Capo (utrecht) wel 't een en ander in de koopjeskelder (2,50 per album heeft); Beatles zou ik niet durven zeggen, maar kijken kan geen kwaad.
Queen kom ik regelmatig tegen - enorme oplages - en ik meen dat bijv. Da Capo (utrecht) wel 't een en ander in de koopjeskelder (2,50 per album heeft); Beatles zou ik niet durven zeggen, maar kijken kan geen kwaad.
0
geplaatst: 15 juli 2010, 17:33 uur
Bedankt voor de reacties!
O oke, dan moet ik nog maar even sparen voor in ieder geval de Beatles lp's. Trouwens, gelukkig heb ik The White album al. Dat was voor mij de koop van de eeuw; ik heb hem gekocht voor €0,75!!(ze wisten niet wat het was, en de hoes was een beetje beschadigd)
Oke, dankjewel. Misschien ga ik dat wel doen.
Ja, nou ik ga best wel vaak naar rommelmarkten, maar het probleem is dat iedereen alleen de meest verkochte lp's heeft, en die heb ik dus allang
Maar ik blijf het proberen hoor 
En..het probleem is dat het bij de platenzaken hetzelfde verhaal is als bij de rommelmarkten..maar heel soms heb ik wel geluk!
O, oke, bedankt voor de tip!
Als ik toevallig een keer in Utrecht ben ga ik daar zeker naartoe!
O oke, dan moet ik nog maar even sparen voor in ieder geval de Beatles lp's. Trouwens, gelukkig heb ik The White album al. Dat was voor mij de koop van de eeuw; ik heb hem gekocht voor €0,75!!(ze wisten niet wat het was, en de hoes was een beetje beschadigd)
Oke, dankjewel. Misschien ga ik dat wel doen.
Ja, nou ik ga best wel vaak naar rommelmarkten, maar het probleem is dat iedereen alleen de meest verkochte lp's heeft, en die heb ik dus allang
Maar ik blijf het proberen hoor 
En..het probleem is dat het bij de platenzaken hetzelfde verhaal is als bij de rommelmarkten..maar heel soms heb ik wel geluk!
O, oke, bedankt voor de tip!
Als ik toevallig een keer in Utrecht ben ga ik daar zeker naartoe!
0
Hawkhead
geplaatst: 15 juli 2010, 17:46 uur
Tip; kringloopwinkels! Daar kom je soms mooie dingen tegen voor spotprijzen. Ik heb vroeger, toen ik op CD's overging, tot mijn grote spijt veel LP's verkocht. Bij de kringloopwinkel heb ik weer veel terug kunnen vinden.
Ook verkopen veel tweedehands-boekenwinkels tegenwoordig LP's.
Ook verkopen veel tweedehands-boekenwinkels tegenwoordig LP's.
0
geplaatst: 15 juli 2010, 18:16 uur
Dankje !maar..(en dat kon je natuurlijk niet weten..) ik ben een groot fan van kringloopwinkels (ik kom er elke week een of twee keer) en inderdaad soms heb je echt geluk!
Maar heel vaak ook niet..en dan is het weer hetzelfde verhaal als de rommelmarkten...
Wel jammer van al je lp's! wel fijn dat je ze op deze manier 'terug' kan krijgen
Maarja, dankje! ik zal nog wel eens beter op onderzoek uitgaan ik boekwinkels...
Maar heel vaak ook niet..en dan is het weer hetzelfde verhaal als de rommelmarkten...Wel jammer van al je lp's! wel fijn dat je ze op deze manier 'terug' kan krijgen

Maarja, dankje! ik zal nog wel eens beter op onderzoek uitgaan ik boekwinkels...
0
geplaatst: 15 juli 2010, 23:24 uur
VanDeGriend schreef:
Maar goed, van de eerste 5 ken ik er geen 1 en zie er tegenop om door alle hip-hop klassiekers te moeten ploegen, dus denk dat t nog wel even duurt, zeker nu mijn pensioen met twee jaar is uitgesteld
Maar goed, van de eerste 5 ken ik er geen 1 en zie er tegenop om door alle hip-hop klassiekers te moeten ploegen, dus denk dat t nog wel even duurt, zeker nu mijn pensioen met twee jaar is uitgesteld
Kop op HipHop bijt niet. Zeker de klassiekers niet.

Ik ga dat boek btw kopen als er reviews in staan, staan die er in? Of uitleg of iets dergelijks.
0
geplaatst: 15 juli 2010, 23:42 uur
Ja, er staat bij elk album een stukje met achtergrondinformatie, en wat over de muziek enzo. En ik vind het boek zelf zeer de moeite waard!
0
geplaatst: 16 juli 2010, 11:51 uur
Nondescript schreef:
Trouwens, gelukkig heb ik The White album al. Dat was voor mij de koop van de eeuw; ik heb hem gekocht voor €0,75!!(ze wisten niet wat het was, en de hoes was een beetje beschadigd!
Trouwens, gelukkig heb ik The White album al. Dat was voor mij de koop van de eeuw; ik heb hem gekocht voor €0,75!!(ze wisten niet wat het was, en de hoes was een beetje beschadigd!
Mazzelaar! Maar je hebt gelijk - soms kom je voor spotprijzen de geweldigste dingen tegen in kringloopwinkels. Onlangs een paar Zappa-LP's op de kop getikt: enkele LP's voor een euro, dubbelaars voor € 1,50 per stuk, allemaal in uitstekende staat.
Voordeel van de kringloop is dat het personeel vaak geen idee heeft van wat ze binnenkrijgen en het er maar gewoon neerzetten voor dezelfde prijs als de gemiddelde BZN-LP.
Ik moet er bij zeggen dat ik a) een redelijk commerciële smaak heb, dus dat komt goed uit (echt underground-spul kom je er zelden tegen) en b) er maar liefst twéé kringloopwinkels een paar blokken van mijn huis verwijderd zijn. Daar loop ik dus heel vaak even langs. Negen van de tien keer levert het niets op, maar de tiende keer kan het goed raak zijn.
Ik snap ook die mensen niet die die LP's inleveren niet goed. Dat je je Neil Diamond-platen naar de kringloop brengt, begrijp ik, maar ik kom toch ook met enige regelmaat dingen als The Cure of AC/DC tegen. Die zijn toch op andere manieren voor betere prijzen te verkopen, zou je zeggen. Maar vermoedelijk willen mensen niet al die moeite doen voor een paar euri extra.
Heb je trouwens The White Album compleet, dus inclusief de vier losse foto's van de groepsleden? In die vorm kom je 'm niet zo vaak tegen - en zo wel, dan betaal je er doorgaans flink voor. Queen-LP's daarentegen zouden niet al te duur moeten zijn (vijf tot tien euro schat ik, en latere albums met ene beetje geluk voor nog minder). Hooguit de eerste twee kosten wat meer, omdat er daar destijds veel minder van verkocht zijn dan van de andere titels.
0
Hawkhead
geplaatst: 29 juli 2010, 22:29 uur
Quote Gaucho: 'Ik snap ook die mensen niet die die LP's inleveren niet goed. Dat je je Neil Diamond-platen naar de kringloop brengt, begrijp ik, maar ik kom toch ook met enige regelmaat dingen als The Cure of AC/DC tegen. Die zijn toch op andere manieren voor betere prijzen te verkopen, zou je zeggen. Maar vermoedelijk willen mensen niet al die moeite doen voor een paar euri extra'.
Het zijn ook weleens LP's uit boedelruimingen na een overlijden. De nabestaanden weten er geen raad mee, hebben geen benul van de eventuele waarde en brengen het naar de kringloop.
Het zijn ook weleens LP's uit boedelruimingen na een overlijden. De nabestaanden weten er geen raad mee, hebben geen benul van de eventuele waarde en brengen het naar de kringloop.
0
Benno
geplaatst: 1 augustus 2010, 10:30 uur
Een vraag voor de aanwezigen op de beurs in april in Utrecht: ergens achterin de hal stond een kraam met daarin een dame die allerlei muziek verkocht uit de alternatieve hoek (Coil, Nurse With Wound, Ligeti kan ik me herinneren). Aangezien het vaak limited editions betrof waren de platen aan de prijs. Weet iemand hoe deze zaak/dame heette? Ik heb inmiddels zelf al een aantal maanden gezocht via de dealerlijst van de beurs maar ik kom niet verder.
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 13:16 uur
Hmm, als je er via de dealerslijst niet uitkomt, wordt het lastig denk ik. Tenzij iemand het toevallig weet. Maar volgens mij staan de kraampjes elke beurs weer op dezelfde plek, dus wie weet staat ze er in oktober/november weer.
0
geplaatst: 14 oktober 2010, 22:36 uur
Zondag naar de beurs in Kortrijk geweest, het was er gezellig warm binnen en niet al te druk, ik kon gewoon altijd in de bakken naar keuze beginnen snuffelen. Aardig wat gevonden ook, een paar die ik absoluut wou maar jammerlijk genoeg van diezelfde categorie er ook een paar niet gevonden.
Ceedeets:
Associates - Fourth Drawer Down
Mike Watt - Contemplating The Engine Room
Siouxsie & The Banshees - Join Hands
Frank Zappa & The Mothers of Invention - Roxy & Elsewhere
Dexy's Midnight Runners - Searching For The Young Soul Rebels
Elpees:
The The - Infected
Teardrop Explodes - Kilimanjaro
Wizzard - Wizzard Brew
Scars - Author! Author!
Kiem - Keam
Siouxsie & The Banshees - Tinderbox
Pauline Murray & The Invisible Girls - Pauline Murray & The Invisible Girls
Ballistic Kisses - Total Acces
Japan - Gentlemen Take Polaroids
Au Pairs - Playing With a Different Sex
Hula - Get The Habit
Simple Minds - Sister Feeling Call
OMD - Organisation
Danse Society - Seduction
Prefab Sprout - Steve McQueen
Adam and The Ants - Kings of The Wild Frontier
New Model Army - Thunder and Consolation
Killing Joke - Night Time
Clock DVA - Advantage
Comsat Angels - Fiction
Fleetwood Mac - Rumours
Lizzy Mercier Descloux - Mais Où Sont Passées Les Gazelles
B-52's - Cosmic Thing
Julu Jive
Allez Allez - Best of (+cd)
A Certain Ratio - I'd Like To See You Again
Blij als een kind ben ik met Pauline Murray, Ballistic Kisses en vooral die Lizzy Mercier Descloux, maar evengoed met al de rest ook.
Het was gewoon FUN!
Ceedeets:
Associates - Fourth Drawer Down
Mike Watt - Contemplating The Engine Room
Siouxsie & The Banshees - Join Hands
Frank Zappa & The Mothers of Invention - Roxy & Elsewhere
Dexy's Midnight Runners - Searching For The Young Soul Rebels
Elpees:
The The - Infected
Teardrop Explodes - Kilimanjaro
Wizzard - Wizzard Brew
Scars - Author! Author!
Kiem - Keam
Siouxsie & The Banshees - Tinderbox
Pauline Murray & The Invisible Girls - Pauline Murray & The Invisible Girls
Ballistic Kisses - Total Acces
Japan - Gentlemen Take Polaroids
Au Pairs - Playing With a Different Sex
Hula - Get The Habit
Simple Minds - Sister Feeling Call
OMD - Organisation
Danse Society - Seduction
Prefab Sprout - Steve McQueen
Adam and The Ants - Kings of The Wild Frontier
New Model Army - Thunder and Consolation
Killing Joke - Night Time
Clock DVA - Advantage
Comsat Angels - Fiction
Fleetwood Mac - Rumours
Lizzy Mercier Descloux - Mais Où Sont Passées Les Gazelles
B-52's - Cosmic Thing
Julu Jive
Allez Allez - Best of (+cd)
A Certain Ratio - I'd Like To See You Again
Blij als een kind ben ik met Pauline Murray, Ballistic Kisses en vooral die Lizzy Mercier Descloux, maar evengoed met al de rest ook.
Het was gewoon FUN!

0
geplaatst: 14 oktober 2010, 23:10 uur
Jeetje, wat een prachtige investering in je collectie. 
Er staan er heel wat tussen die ik ook nog wil hebben ooit.

Er staan er heel wat tussen die ik ook nog wil hebben ooit.
0
geplaatst: 14 oktober 2010, 23:28 uur
Ja hé, ben al sinds dan zoet met het beluisteren van al dat fraais...
Jammer wel geen Kleenex/Liliput, Contortions of Judy Nylon gevonden evenals African Head Charge of New Age Steppers of een Shriekback...ook geen Mothmen of J.J. Burnel of Yellow Magic Orchestra....ah ja het verlangen en de speurtocht zijn óók leuk...
Jammer wel geen Kleenex/Liliput, Contortions of Judy Nylon gevonden evenals African Head Charge of New Age Steppers of een Shriekback...ook geen Mothmen of J.J. Burnel of Yellow Magic Orchestra....ah ja het verlangen en de speurtocht zijn óók leuk...
0
geplaatst: 14 oktober 2010, 23:36 uur
Judy Nylon laatst zien (+ laten) liggen - 'k zal t onthouden.
In nov is hier weer een beurs, maar ik twijfel; vorige keer (april) ook niet geweest en eigenlijk niet gemist; elders doe je ook goede vondsten, maar ja die twijfel he?
In nov is hier weer een beurs, maar ik twijfel; vorige keer (april) ook niet geweest en eigenlijk niet gemist; elders doe je ook goede vondsten, maar ja die twijfel he?
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 00:44 uur
Hier ook twijfel. Altijd leuk die Megabeurs in Utrecht maar ik vind al zoveel leuke dingen via Internet.
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 00:46 uur
Tuurlijk vind je leuke dingen via internet. Maar ik doe het gewoon voor de fun, gezellig een dagje uit (altijd samen met mijn moeder). Nog even meedoen met de popquiz. Lekker standjes afstruinen. Leuk toch?
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 11:37 uur
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk wat de gezelligheid betreft maar meestal besluit ik dan op het laatst als puntje bij paaltje komt dat ik daar niet mijn gehele zaterdag aan wil spenderen
Twijfel dus.
Twijfel dus.
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 12:13 uur
Running On Empty schreef:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk wat de gezelligheid betreft maar meestal besluit ik dan op het laatst als puntje bij paaltje komt dat ik daar niet mijn gehele zaterdag aan wil spenderen
Twijfel dus.
Twijfel dus. Uiterst herkenbaar; laatste keer dat ik geweest ben: vermoeide voeten, benauwd - jas niet opgehangen in garderobe (druk), broodje en water bij me. Geen goede looproute vooraf uitrgestippeld; daardoor zag ik bepaalde stands pas toen mijn cash al op was (pinnen kan bijna nergens) en de pinautomaat had een lange rij.
Bovendien wordt je er altijd heel hebberig van en het valt op hoezeer het een 'mannending' is - weinig vrouwen, veelal als aanhanger.
Daarom als je (ik) gaat: vooraf (check website) kaart bestellen, selectie van stands maken, schema + route bepalen, goede schoudertas mee, broodjes + flesje water, pegels, goede (wandel)schoenen en licht jack. Het lijkt wel survival

0
geplaatst: 15 oktober 2010, 12:34 uur
Mjuman schreef:
Daarom als je (ik) gaat: vooraf (check website) kaart bestellen, selectie van stands maken, schema + route bepalen, goede schoudertas mee, broodjes + flesje water, pegels, goede (wandel)schoenen en licht jack. Het lijkt wel survival
Zo plan ik inderdaad ook ongeveer mijn voettochten in de Pyreneeën. Heb je voor de platenbeurs ook een lichtgewicht tent en donzen slaapzak nodig?

0
geplaatst: 15 oktober 2010, 12:35 uur
In het weekend van 20 november is er weer eentje in de jaarbeurs te Utrecht
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 13:10 uur
Bertus schreef:
Zo plan ik inderdaad ook ongeveer mijn voettochten in de Pyreneeën. Heb je voor de platenbeurs ook een lichtgewicht tent en donzen slaapzak nodig?
(quote)
Nee en ook geen kompas (in de Pyreneeën wel mag ik aannemen), maar een plattegrond (net als een goede topografische kaart aldaar) wil wel helpen,
smart-ass

0
geplaatst: 15 oktober 2010, 13:19 uur
brooklyn schreef:
Goedemorgen.....
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 13:50 uur
Running On Empty schreef:
Goedemorgen.....
(quote)
Goedemorgen.....
Vertel eens: waar staat deze datum elders in dit topic?
0
geplaatst: 15 oktober 2010, 14:30 uur
Meer info hier: hier
Info over deelnemers, kaarten bestellen etc.
Is idd elk jaar (april en nov) hetzelfde weekend - zelfredzaamheid in de vorm van ff teruglezen wil wel eens helpen - op de eerste pagina van dit topic zijn de data in april en nov al genoemd - en zelfs met de weerkverschuivingen in de Juliaanse kalender (een jaar heeft geen 364 dagen) ...
Info over deelnemers, kaarten bestellen etc.
Is idd elk jaar (april en nov) hetzelfde weekend - zelfredzaamheid in de vorm van ff teruglezen wil wel eens helpen - op de eerste pagina van dit topic zijn de data in april en nov al genoemd - en zelfs met de weerkverschuivingen in de Juliaanse kalender (een jaar heeft geen 364 dagen) ...

0
Benno
geplaatst: 16 oktober 2010, 13:56 uur
Mjuman schreef:
Prachtig omschreven, dat is precies zoals ik het altijd doe (alleen maak ik de route altijd ter plekke, maar goed). Een speciale platentas is wel handig (zijn ook altijd op de beurs te koop).
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 13:11 uur
Gisteren weer enkele superdeals op Amazon UK Marketplace die ik op de Megabeurs van je lang zal ze leven niet zou vinden.
Als ik dus ga is het vooral om enkele bekenden weer eens te zien en voor de gezelligheid en sfeer. Soms heeft de Fame stand ook aardige muziekboeken in de uitverkoop staan. Staat die stand er nog steeds trouwens?
Als ik dus ga is het vooral om enkele bekenden weer eens te zien en voor de gezelligheid en sfeer. Soms heeft de Fame stand ook aardige muziekboeken in de uitverkoop staan. Staat die stand er nog steeds trouwens?
* denotes required fields.