Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 20 februari 2016, 08:29 uur
Het afschuwelijke donkere, stormende, regenachtige weer van vanochtend vroeg is achter de rug. Dit keer eens op een zaterdag is er vandaag een (hopelijk) mooie muziekbeurs. En heb wel even zin om hard te jakkeren, op naar het buitenlandse Düsseldorf dus: een multiculturele stad van ruim 600.000 inwoners waarbij bijv. elk Brabants stadje verbleekt. Utrecht past er twee keer in, even voor de beeldvorming en relativering.
Bowie zullen ze er wel hebben op vinyl, tegen woekerprijzen i.v.m. veel belangstelling. Ben echter op zoek naar elpees waar de 'kenners' toch hun neus voor ophalen: oude albums van Mott The Hoople, Grand Funk Railroad, etc., voor een prikkie. En misschien wel een mooi Tshirt van de New York Dolls.
Even wat contacten leggen ook. Die ene Duitser met dat lange haar zal er ook wel staan, met z'n metal. Gelukkig spreekt buizen vloeiend Duits (genoeg).
Ook even langs Zakk om daar naar wat info te vragen over bepaalde mogelijkheden. En een hapje eten in de Japanse wijk.
Je bent wereldburger of je bent het niet.
Ga een beetje op tijd weg, het zal wel weer druk zijn bij de grens met die mobiele flexteams en hun intensieve grenscontroles #proest#: (geloof niet wat er op TV wordt verteld: kom wekelijks over de grens en heb nog nooit één douanier gezien).
Verslag beursbezoek volgt. Om het topic toch wat levendig te houden.
Platenbeurzen Duitsland - Platendraaier
Bowie zullen ze er wel hebben op vinyl, tegen woekerprijzen i.v.m. veel belangstelling. Ben echter op zoek naar elpees waar de 'kenners' toch hun neus voor ophalen: oude albums van Mott The Hoople, Grand Funk Railroad, etc., voor een prikkie. En misschien wel een mooi Tshirt van de New York Dolls.
Even wat contacten leggen ook. Die ene Duitser met dat lange haar zal er ook wel staan, met z'n metal. Gelukkig spreekt buizen vloeiend Duits (genoeg).
Ook even langs Zakk om daar naar wat info te vragen over bepaalde mogelijkheden. En een hapje eten in de Japanse wijk.
Je bent wereldburger of je bent het niet.
Ga een beetje op tijd weg, het zal wel weer druk zijn bij de grens met die mobiele flexteams en hun intensieve grenscontroles #proest#: (geloof niet wat er op TV wordt verteld: kom wekelijks over de grens en heb nog nooit één douanier gezien).
Verslag beursbezoek volgt. Om het topic toch wat levendig te houden.
Platenbeurzen Duitsland - Platendraaier
0
geplaatst: 20 februari 2016, 08:39 uur
Veel plezier buizen en hopelijk scoor je nog wat moois.
Overigens heb ik heel lang 2 lps van grand funk te koop gehad voor een prikkie. .. had ik t maar geweten. Inmiddels verkocht...
Overigens heb ik heel lang 2 lps van grand funk te koop gehad voor een prikkie. .. had ik t maar geweten. Inmiddels verkocht...
0
buizen
geplaatst: 20 februari 2016, 09:08 uur
Thanx, lennon. Goh jammer van die Grand Funk Railroad elpees idd.
Zal in het topic 'gezocht' eens een lijstje zetten van bands waar ik nog albums van zoek.
Zal in het topic 'gezocht' eens een lijstje zetten van bands waar ik nog albums van zoek.
0
buizen
geplaatst: 20 februari 2016, 19:10 uur
In zijn algemeenheid zou het wel fijn zijn dat indien sites pretenderen informatief te zijn dat zij de informatie die ze geven ook even checken. Of het wel klopt. Dat bespaart bijvoorbeeld, meer specifiek, een urenlange reis door zware regenomstandigheden naar het buitenland in de veronderstelling dat daar een platenbeurs is.
Op 20 februari, vandaag, is/was er helemaal geen Schallplattenbörse in Düsseldorf.
Nee, ik neem het je niet kwalijk HugovdBos dat je op Platenbeurzen Duitsland - Platendraaier dus foutieve informatie hebt staan. Ik hoor de argumenten en smoezen al "Tja, afhankelijk van hoe het wordt aangeleverd" en "alles onder voorbehoud" etc. etc. Ik had het gewoon zelf moeten checken, of het wel klopt dat een beurs op zaterdag is.
Heb verder een prima dag gehad in de Japanse wijk en bij een cultuurcentrum.
Op 20 februari, vandaag, is/was er helemaal geen Schallplattenbörse in Düsseldorf.
Nee, ik neem het je niet kwalijk HugovdBos dat je op Platenbeurzen Duitsland - Platendraaier dus foutieve informatie hebt staan. Ik hoor de argumenten en smoezen al "Tja, afhankelijk van hoe het wordt aangeleverd" en "alles onder voorbehoud" etc. etc. Ik had het gewoon zelf moeten checken, of het wel klopt dat een beurs op zaterdag is.
Heb verder een prima dag gehad in de Japanse wijk en bij een cultuurcentrum.
0
buizen
geplaatst: 20 februari 2016, 19:49 uur
Trof een poster op de bibliotheekramen en daar stond met een joekel van een fout dus ook de verkeerde datum op vermeld.
Heb er met m'n Iphone nog een foto van gemaakt, van die stomme poster .
Verder erg leuke en opvallend multiculturele stad, dat Düsseldorf. Een bezoekje waard, Japanse wijk is erg bruisend. Verkeer is er een chaos en het lijkt Berlijn wel: een grote bouwput. Op dit moment zo'n beetje wordt het totaal vernieuwde OV geintroduceerd, met nieuwe hippe metrostations.
Platenzaken heb ik er niet gezien, wel naar gevraagd maar die zijn er misschien helemaal niet. Ja, Saturn maar dat kennen we wel.
Heb er met m'n Iphone nog een foto van gemaakt, van die stomme poster .
Verder erg leuke en opvallend multiculturele stad, dat Düsseldorf. Een bezoekje waard, Japanse wijk is erg bruisend. Verkeer is er een chaos en het lijkt Berlijn wel: een grote bouwput. Op dit moment zo'n beetje wordt het totaal vernieuwde OV geintroduceerd, met nieuwe hippe metrostations.
Platenzaken heb ik er niet gezien, wel naar gevraagd maar die zijn er misschien helemaal niet. Ja, Saturn maar dat kennen we wel.
0
geplaatst: 20 februari 2016, 20:08 uur
buizen schreef:
We gingen op pad en we troffen een poster op de bibliotheekramen en daar stond met een joekel van een fout dus ook de verkeerde datum op vermeld: 20 februari. Maar hij vroeg iets na aan iemand en de beurs is dus morgen.
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar als ik jouw foto link aanklik dat vind ik het verdacht veel lijken op 20 maart i.p.v. van 20 februari. En laat 20 maart nou ook nog eens op een zondag zijn..We gingen op pad en we troffen een poster op de bibliotheekramen en daar stond met een joekel van een fout dus ook de verkeerde datum op vermeld: 20 februari. Maar hij vroeg iets na aan iemand en de beurs is dus morgen.
0
buizen
geplaatst: 20 februari 2016, 20:12 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar als ik jouw foto link aanklik dat vind ik het verdacht veel lijken op 20 maart i.p.v. van 20 februari. En laat 20 maart nou ook nog eens op een zondag zijn.. Verrek.
Maar ik baseerde m'n gang naar het zuiden op deze agenda: Platenbeurzen Duitsland - Platendraaier (Zag die poster daar pas, ter plekke).
Zal in elk geval de 'info' over dat er morgen een beurs zou zijn weghalen. Hoewel die bibliotheekman het er wel over had. Pff. 20 maart?: altijd tevoren checken (bellen).
Bedankt dat je zo attent en oplettend bent zeg, het staat er inderdaad in joekels van letters: 20/3.
0
geplaatst: 21 februari 2016, 11:01 uur
buizen Balen dat je inderdaad op de verkeerde dag naar Düsseldorf bent afgereisd door de datum die op mijn site vermeld staat. Ik zou graag alle data dubbelchecken maar dat is gewoon niet te doen, vandaar wat je zelf al dacht staat inderdaad op mijn site. "Data en tijden die op onze website staan kunnen wijzigen, houdt daarom altijd de site van de organisatie in de gaten." 20 maart is de beurs dus zo ik nu begrijp, zal dit even aanpassen op de site. Jammer ook dat je de enkele platenzaken in Düsseldorf niet hebt kunnen vinden, onder andere A&O Medien, Slowboy Records en Hitsville zijn wel een bezoekje waard. Gelukkig dat je, je toch nog prima vermaakt hebt in de stad, kom zelf ook graag in Düsseldorf.
0
buizen
geplaatst: 21 februari 2016, 17:52 uur
HugovdBos schreef:
buizen Balen dat je inderdaad op de verkeerde dag naar Düsseldorf bent afgereisd door de datum die op mijn site vermeld staat. ....
..... Gelukkig dat je, je toch nog prima vermaakt hebt in de stad, kom zelf ook graag in Düsseldorf.
buizen Balen dat je inderdaad op de verkeerde dag naar Düsseldorf bent afgereisd door de datum die op mijn site vermeld staat. ....
..... Gelukkig dat je, je toch nog prima vermaakt hebt in de stad, kom zelf ook graag in Düsseldorf.
Ach maakt niet uit, Hugo. Kan me in jou ook best verplaatsen: je baalt dat er een verkeerde datum op de site staat. Zoals gezegd: heb me prima vermaakt. Heel wat voedselboodschappen uit de Japanse supermarkten gehaald bijv., ook lekkere sausjes en curry'bases'. A.s. week iets maken met zeewier, even een goed recept nog zoeken, nog nooit gemaakt. Lekkere 'bruisende' sfeer in die wijk en die winkeltjes, 'alles kan': er wordt hard gewerkt in die supermarkten, maar er is ook tijd voor lol door dat personeel.
Van die platenzaken die ik niet kon vinden maar jij wel noemt: had thuis geen adressen opgezocht o.i.d. (was ook helemaal niet van plan een platenzaak te bezoeken, tevoren, natuurlijk). Gewoon wat mensen gevraagd maar die wisten alleen Saturn te benoemen.
Op een gegeven moment bedacht ik me nog wel dat het wel heel tof zou zijn om een platenzaak in juist die Japanse wijk te vinden, want als er ergens elpees liggen met 'Obi-strips' dan zal het daar zijn. Maar de hipste jeugd daar kon werkelijk geen platenzaak in die wijk benoemen. Bedankt voor die namen van zaken, zal er nog wel eens gericht naar op zoek gaan.
Vanochtend al bijtijds op pad gegaan, again in de stromende regen, nog iets dichterbij een fijne beurs bezocht. Druk joh. Verslag volgt, t.z.t.
0
buizen
geplaatst: 21 februari 2016, 18:24 uur
HugovdBos schreef:
.. Ik zou graag alle data dubbelchecken maar dat is gewoon niet te doen
.. Ik zou graag alle data dubbelchecken maar dat is gewoon niet te doen
Dat weet ik niet. Je kunt per maand vooruit bijv. best even die paar data (hoewel, het zijn wel drie landen, maar dan nog kan het wel, het gaat niet om heel veel data) nogmaals checken, bellen. En dan introduceer je een blauw vinkje. De (eerste, waarschijnlijk) data met een blauw vinkje op jouw platenbeursagendaoverzicht zijn geverifieerd. Die beurzen gaan door, dat garandeert jouw site. Zaken als ernstige overmacht zoals kernrampen, molest en overstromingen waardoor een beurs niet door gaat vallen natuurlijk niet onder het blauwe vinkje, maar de data en locaties kloppen. Zo'n agenda zou erg fijn zijn, dat begrijp je wel na onderhavige recente ervaring.
Onderscheid je je toch met je beurzenagenda. Gaan mensen eerder kijken bij jou.
0
buizen
geplaatst: 21 februari 2016, 18:55 uur
Zal nog wel een keertje een beursverslag schrijven over Oberhausen (verschillen/overeenkomsten met Nederlandse platenbeurzen zijn misschien wel interessant om te lezen; daar is dit topic voor bedoeld: ervaringen met platenbeurzen) maar sinds de ontdekking van het bestaan van tinypic.com waarmee je heel eenvoudig foto's van je Iphone kunt 'uploaden' is een impressie in de vorm van een aantal foto's misschien ook wel eens leuk. Every picture tells a story:
poster van de beurs in Oberhausen 21/02/'16
het was er druk
90% vinyl 10% CD's schat ik
vele tientallen meters lang bakken vol vinyl
gefunden!!
buizen heeft deze Quatermass ook
sterke verhalen, tips, sigaretje
Er zijn vaker beurzen
(hopelijk doen de links het).
poster van de beurs in Oberhausen 21/02/'16
het was er druk
90% vinyl 10% CD's schat ik
vele tientallen meters lang bakken vol vinyl
gefunden!!
buizen heeft deze Quatermass ook
sterke verhalen, tips, sigaretje
Er zijn vaker beurzen
(hopelijk doen de links het).
0
geplaatst: 21 februari 2016, 22:32 uur
buizen Gelukkig dat je, je zo te lezen nog prima hebt vermaakt in de Japanse wijk. Ben zelf ook gek op het eten uit veel Aziatische landen, onder andere reizen gemaakt door India, Thailand en Vietnam. Oberhausen stond in ieder geval wel goed vermeldt, zo te zien was dat ook een prima beurs. Leuke foto's ook van je aankopen en de verschillende kramen.
Wat betreft het checken van alle data van de beurzen in de drie landen steek ik mijn tijd, even los van de prioriteiten studie, werk en sport, op de website hoofdzakelijk in het recenseren van albums en het schrijven van andere artikelen. Vanwege mijn beperkte tijd kan ik niet alle data langslopen die ik binnenkrijg, al probeer ik alles in ieder geval één keer te checken, daarbij kan het dan wel weer voorkomen dat een keer de maand ipv 2 (februari) op 3 (maart) terecht komt, gelukkig zijn deze situaties zeldzaam gebleken. Blijft natuurlijk jammer dat iemand dan op de verkeerde datum naar een beurs gaat, dat betreur ik ook. Gelukkig heb je, je dan wel weer prima kunnen vermaken in de stad. Ik snap wel wat je bedoeld qua onderscheiding en daar heb je ook gelijk in, maar het is maar een klein deel van mijn website, waar sommige andere websites vooral leunen op de platenbeursagenda.
Wat betreft het checken van alle data van de beurzen in de drie landen steek ik mijn tijd, even los van de prioriteiten studie, werk en sport, op de website hoofdzakelijk in het recenseren van albums en het schrijven van andere artikelen. Vanwege mijn beperkte tijd kan ik niet alle data langslopen die ik binnenkrijg, al probeer ik alles in ieder geval één keer te checken, daarbij kan het dan wel weer voorkomen dat een keer de maand ipv 2 (februari) op 3 (maart) terecht komt, gelukkig zijn deze situaties zeldzaam gebleken. Blijft natuurlijk jammer dat iemand dan op de verkeerde datum naar een beurs gaat, dat betreur ik ook. Gelukkig heb je, je dan wel weer prima kunnen vermaken in de stad. Ik snap wel wat je bedoeld qua onderscheiding en daar heb je ook gelijk in, maar het is maar een klein deel van mijn website, waar sommige andere websites vooral leunen op de platenbeursagenda.
0
buizen
geplaatst: 6 maart 2016, 20:44 uur
Wilde eerst vandaag nog even naar Hoogeveen knallen, daar was een "Metal Fair" met ook allerlei vinyl maar niet gedaan.
Volgens mij is Broem vandaag wel naar een platenbeurs geweest. Maar ja, die vliegt rustig met z'n gemalin naar Londen en dan nog hoor je dat pas achteraf.
Het is rustig in het topic.
Maar in april hebben we alweer de giga jaarbeurs in Utrecht.
Dan komen de verhalen vanzelf los.
Volgens mij is Broem vandaag wel naar een platenbeurs geweest. Maar ja, die vliegt rustig met z'n gemalin naar Londen en dan nog hoor je dat pas achteraf.

Het is rustig in het topic.
Maar in april hebben we alweer de giga jaarbeurs in Utrecht.
Dan komen de verhalen vanzelf los.
0
geplaatst: 6 maart 2016, 20:55 uur
Leuke beurs (maar een paar stands) in Eindhoven. Enkele gave lp's gekocht. Gast met een enorme verzameling mooie avant-garde en elektronische albums (4AD, Nonesuch labels enz) Dat was iets voor Mjuman geweest. Maar wat een prijzen. Even op discogs zitten gluren maar dat had hij ook gedaan. Tja, moet wel leuk blijven. Moest nog aan je denken buizen toen ik een complete UFO en Slayer lp verzameling zag staan. Zelf uit die bak een live album van Frank Marino geplukt. Albums een badje gegeven en lekker een middagje zitten luisteren. Heerlijk.
0
buizen
geplaatst: 6 maart 2016, 21:07 uur
Ok, leuk om even wat te horen over een beurs in het land, Broem. Wow, een complete UFO- en een Slayer verzameling... altijd fijn om tegen te komen (maar van Slayer heb ik al heel veel en UFO laatst zelf laten staan, het moet wel echt heel mooi zijn). Niet dat ik vaak op beurzen kom (3x de afgelopen tijd) maar als ik er ben denk ik altijd aan Pat Metheny - Secred Story en bij Dazzle Ships van OMD (die je vaak tegenkomt) flitst dazzler door m'n hoofd, haha. Serieus.
Gefeliciteerd met je aankopen!
Was die beurs druk bezocht?
Gefeliciteerd met je aankopen!
Was die beurs druk bezocht?
0
geplaatst: 6 maart 2016, 21:14 uur
Nee, niet druk. Onder een overkapping van een winkelcentrum. Zo'n 10 stands. Veel kringloop spul maar dus ook enkele serieuze stands. Pik je er meteen uit. Professioneel opgezet, goed gerubriceerd en heftig geprijsd. Had op een gegeven moment 4 albums geselecteerd van 10 euro P.st. Deed er geen euro af...ben dan een principieel baasje...dan niet he.
0
buizen
geplaatst: 6 maart 2016, 21:18 uur
Ok. Nee dat klinkt ook niet als een heel grote beurs. Wel gratis entree lijkt me.
Onderhandelen moet idd kunnen als je meerdere items bij dezelfde wil kopen en hij wil er niets af doen ben ik ook weg (tenzij het al echt zeer redelijk geprijsd is, maar vaak verschillen we daarover van mening
).
Onderhandelen moet idd kunnen als je meerdere items bij dezelfde wil kopen en hij wil er niets af doen ben ik ook weg (tenzij het al echt zeer redelijk geprijsd is, maar vaak verschillen we daarover van mening
).
0
Telamon
geplaatst: 9 maart 2016, 14:18 uur
Duurt nog even, zelf nooit geweest, maar van horen zeggen een prettige beurs:
'ZESDE DISKIDBEURS IN AANTOCHT!
Op 28 mei a.s. organiseren we al weer de zesde editie van onze beurs.
Deze vindt opnieuw en voor de derde maal plaats in wijkcentrum " De Weijenbelt " - Campherbeeklaan 82 te Zwolle-Berkum.
Bekende- en relatief ook veel nieuwe standhouders presenteren weer het beste van wat zij te bieden hebben.
Er is ook veel particulier aanbod en handel vooraf is niet toegestaan, zodat u als beursbezoeker maximaal van lage prijzen kunt profiteren.
Deze vrij grote beurs beslaat 3 zalen en een buitenmarkt.
De toenemende vraag naar platen gaat zich duidelijk in het aanbod weerspiegelen.
Er is echter ook een mooi en ouderwets breed cd-aanbod.
Een unieke tentoonstelling met veel recent werk van uit platen vervaardigde kunst door de vermaarde Henk Zielman omlijst het gebeuren.
Het speelse element vertaalt zich o.m. in akoestische
optredens van een aantal artiesten die her en der tijdens het evenement te beluisteren zijn.
Bezoekers ontvangen bij binnenkomst weer een plattegrond waarop alle (120-180) stands staan aangegeven.
Het aanbod per stand staat ook globaal vermeld.
Zo kunt u gericht en volgens eigen interesse koers bepalen.
De entree gaat €4,- bedragen en parkeren is gratis.
De beurs speelt zich af tussen 10.00 en 17.00.
Vanaf het station: buslijn 3 (Berkum)
Vanaf de A 28: afslag Zwolle Noord en voor het PEC Zwolle stadion linksaf.
Vanaf Almelo: direct na het PEC Zwolle stadion rechtsaf'
'ZESDE DISKIDBEURS IN AANTOCHT!
Op 28 mei a.s. organiseren we al weer de zesde editie van onze beurs.
Deze vindt opnieuw en voor de derde maal plaats in wijkcentrum " De Weijenbelt " - Campherbeeklaan 82 te Zwolle-Berkum.
Bekende- en relatief ook veel nieuwe standhouders presenteren weer het beste van wat zij te bieden hebben.
Er is ook veel particulier aanbod en handel vooraf is niet toegestaan, zodat u als beursbezoeker maximaal van lage prijzen kunt profiteren.
Deze vrij grote beurs beslaat 3 zalen en een buitenmarkt.
De toenemende vraag naar platen gaat zich duidelijk in het aanbod weerspiegelen.
Er is echter ook een mooi en ouderwets breed cd-aanbod.
Een unieke tentoonstelling met veel recent werk van uit platen vervaardigde kunst door de vermaarde Henk Zielman omlijst het gebeuren.
Het speelse element vertaalt zich o.m. in akoestische
optredens van een aantal artiesten die her en der tijdens het evenement te beluisteren zijn.
Bezoekers ontvangen bij binnenkomst weer een plattegrond waarop alle (120-180) stands staan aangegeven.
Het aanbod per stand staat ook globaal vermeld.
Zo kunt u gericht en volgens eigen interesse koers bepalen.
De entree gaat €4,- bedragen en parkeren is gratis.
De beurs speelt zich af tussen 10.00 en 17.00.
Vanaf het station: buslijn 3 (Berkum)
Vanaf de A 28: afslag Zwolle Noord en voor het PEC Zwolle stadion linksaf.
Vanaf Almelo: direct na het PEC Zwolle stadion rechtsaf'
0
geplaatst: 15 april 2016, 08:45 uur
Gisteren even naar de beurs(je) geweest op Vredenburg in Utrecht.
4 rijen met kramen, dus een uurtje of 2 kon ik er wel doorkomen.
Deze keer toch erg veel leuk spul gevonden tegen zeer redelijke prijzen. Het kan dus wel
De voorheen 1 euro (en nu 5 euro) bakken sla ik over, en ik ga tegenwoordig voor de decadente collectors, en of geprijsde bakken. En daar valt toch echt nog heel veel leuks te vinden.
Dit weekend ben ik ook op de beurs in Utrecht, niet als koper, maar als verkoper (geen eigen spul, ik help iemand)
4 rijen met kramen, dus een uurtje of 2 kon ik er wel doorkomen.
Deze keer toch erg veel leuk spul gevonden tegen zeer redelijke prijzen. Het kan dus wel
De voorheen 1 euro (en nu 5 euro) bakken sla ik over, en ik ga tegenwoordig voor de decadente collectors, en of geprijsde bakken. En daar valt toch echt nog heel veel leuks te vinden.
Dit weekend ben ik ook op de beurs in Utrecht, niet als koper, maar als verkoper (geen eigen spul, ik help iemand)
0
geplaatst: 15 april 2016, 20:14 uur
lennon schreef:
Mocht ik je tegenkomen dan maken we vast wel even een praatje

0
geplaatst: 15 april 2016, 22:32 uur
0
geplaatst: 15 april 2016, 22:34 uur
* denotes required fields.