Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2016, 13:14 uur
Kom er net vandaan en nu op weg om verder te gaan met Record Store Day in Rotterdam. Tien albums van mijn lijstje kunnen wegstrepen dus het was mooi geweest. Ik kon nog uren blijven ronddwalen wat dat betreft.
Na RSD nog een concertje van Half Way Station vanavond en morgen bijkomen met klassiek in De Doelen. Hoezo een goed muziekweekend?!
Na RSD nog een concertje van Half Way Station vanavond en morgen bijkomen met klassiek in De Doelen. Hoezo een goed muziekweekend?!

0
geplaatst: 16 april 2016, 20:26 uur
Vandaag ook weer naar de Grote Verzamel- en Megaplatenbeurs geweest.
Het volgende gevonden en gekocht:
2cd Rolling Stones Havana Cuba
1cd Rolling Stones Japanse promo Rocks Off
1cd Rolling Stones Glasgow '73
1Lp Rolling Stones America's Most Wanted the Fonda theater 2015
1Lp Rolling Stones Rotter Beast of Burden (voor het singeltje, wat er bij mij oorspronkelijk niet bij zat)
1Lp Shout at the devil van Maurice Jarre
1Lp Day of Anger score van Riz Ortolani
1Lp Duck you Sucker soundtrack van Ennio Morricone
1cd Sherlock Holmes in New York score van Richard Rodney Bennett
1cd Swashbuckler score van John Addison
1cd North by North West score van Bernard Herrmann
1cd Vertico complete score van Bernard Herrmann
1cd Batman Forever the score van Elliot Goldenthal
1cd Faccia a faccia score van Ennio Morricone
1cd Un Genio, due compari, un pollo van Ennio Morricone
1cd zelfde titel Un Genio... en score, ander label
1cd Da Uomo a uomo van Ennio Morricone
1blu ray Dick Tracy van/met Warren Beatty
1 picture disc 12" vinyl Katy Perry
3 schaalmodellen Aston Martin DB5 James Bond
T-shirt Rolling Stones Grrr Aap
Dus weer behoorlijk succesvol geweest!
2cd Rolling Stones Havana Cuba
1cd Rolling Stones Japanse promo Rocks Off
1cd Rolling Stones Glasgow '73
1Lp Rolling Stones America's Most Wanted the Fonda theater 2015
1Lp Rolling Stones Rotter Beast of Burden (voor het singeltje, wat er bij mij oorspronkelijk niet bij zat)
1Lp Shout at the devil van Maurice Jarre
1Lp Day of Anger score van Riz Ortolani
1Lp Duck you Sucker soundtrack van Ennio Morricone
1cd Sherlock Holmes in New York score van Richard Rodney Bennett
1cd Swashbuckler score van John Addison
1cd North by North West score van Bernard Herrmann
1cd Vertico complete score van Bernard Herrmann
1cd Batman Forever the score van Elliot Goldenthal
1cd Faccia a faccia score van Ennio Morricone
1cd Un Genio, due compari, un pollo van Ennio Morricone
1cd zelfde titel Un Genio... en score, ander label
1cd Da Uomo a uomo van Ennio Morricone
1blu ray Dick Tracy van/met Warren Beatty
1 picture disc 12" vinyl Katy Perry
3 schaalmodellen Aston Martin DB5 James Bond
T-shirt Rolling Stones Grrr Aap
Dus weer behoorlijk succesvol geweest!
0
buizen
geplaatst: 16 april 2016, 20:31 uur
Thunderball schreef:
Vette prooien, Thunderball.
0
buizen
geplaatst: 16 april 2016, 20:35 uur
aERodynamIC schreef:
Kom er net vandaan en nu op weg om verder te gaan met Record Store Day in Rotterdam. Tien albums van mijn lijstje kunnen wegstrepen dus het was mooi geweest. Ik kon nog uren blijven ronddwalen wat dat betreft.
Na RSD nog ...
Na RSD nog ...
Daar snap ik dus niets van. Dan ben je op dè place to be als het om bijzonder vinyl en mogelijk ook koopjes gaat en dan ga je daar eerder weg (je kunt nog lang niet alles hebben gezien) om naar RSD te gaan: alles is daar gigaduur en totaal niet bijzonder. En als je daar dus later op de dag heen gaat is alles wat gereserveerd is (voorbestellingen) al lang weg want veel zaken hebben niet alles binnen gekregen ('limited editions'), de klanten die het vroegst kwamen hebben hun bestelling ook echt kunnen afhalen, de rest vist achter het net. Dit laatste weet ik uit betrouwbare bron.
0
geplaatst: 16 april 2016, 21:56 uur
Die stand waar ik werk morgen heeft (of had, dat weet ik nu effe niet) ook RSD titels staan. Daar had je niet voor naar buiten gehoeven
0
Ponty Mython
geplaatst: 16 april 2016, 22:14 uur
Mooie platen gekocht en ook een paar films meegenomen.
0
geplaatst: 16 april 2016, 23:04 uur
Ik heb een leuke dag gehad in Utrecht. Een goede keuze om voor de beurs te gaan en niet naar RSD.
Mijn buit was slechts 2 cd's (ook nog eens op het einde van de dag opgepikt) maar ik had me dan vooral op 7" singles gestort. Met 112 singles best een succes kan ik wel stellen.
Mijn buit was slechts 2 cd's (ook nog eens op het einde van de dag opgepikt) maar ik had me dan vooral op 7" singles gestort. Met 112 singles best een succes kan ik wel stellen.
0
geplaatst: 17 april 2016, 00:05 uur
lennon schreef:
Die stand waar ik werk morgen heeft (of had, dat weet ik nu effe niet) ook RSD titels staan. Daar had je niet voor naar buiten gehoeven
buizen schreef:
Dan ben je op dè place to be als het om bijzonder vinyl en mogelijk ook koopjes gaat en dan ga je daar eerder weg
Dan ben je op dè place to be als het om bijzonder vinyl en mogelijk ook koopjes gaat en dan ga je daar eerder weg
Nou er zit meer aan vast hoor. Allereerst was ik gewoon aardig door het door mijzelf opgelegde budget heen en dan moet je jezelf niet pijnigen om de route nog eens te lopen wetende dat je niet veel meer kunt kopen. En op een gegeven moment ben ik het daar ook gewoon zat. Dat geduw en die vreselijke koffertjes op wielen die ze langs je schenen laten gaan. En bijna vier uur ronddwalen vind ik genoeg (ook al zou ik het makkelijk langer kunnen volhouden).
Ten tweede was mijn partner na een week VS thuis en we reden letterlijk langs elkaar heen met de trein deze vroege ochtend, dus wel zo leuk om op tijd terug te gaan en ten derde had ik een goed betaalbare lp apart laten leggen (RSD release) die ik bij de vaste platenboer wilde ophalen en gelijk een beetje van de sfeer meekrijgen.
En koopjes? Zal vast als je die ongesorteerde bakken langsgaat waar je bil aan bil staat te dringen. Dat geloof ik dan weer wel.
0
geplaatst: 17 april 2016, 11:01 uur
Ik was niet echt op zoek naar specifieke albums, dus mijn dag bestond hoofdzakelijk uit dat zoeken in de ongesorteerde bakken. Heb in totaal 28 cd's gekocht, merendeels tweedehands en goedkoop.
Verder was er weer een stuk meer vinyl dan de vorige keer dat ik er was en als gevolg daarvan was de rolkofferterreur ook weer wat groter...
Verder was er weer een stuk meer vinyl dan de vorige keer dat ik er was en als gevolg daarvan was de rolkofferterreur ook weer wat groter...
0
geplaatst: 17 april 2016, 11:51 uur
Hijgmannenterreur was een ander ding......
Man, man, man, van die groot uitgevallen kerels die geen duimbreed wijken, duwen, en vooral enorm hijgen (je kan ook maar moe worden van zo'n dagje).
Man, man, man, van die groot uitgevallen kerels die geen duimbreed wijken, duwen, en vooral enorm hijgen (je kan ook maar moe worden van zo'n dagje).
0
geplaatst: 17 april 2016, 12:25 uur
Ik was er al vlak na negenen en zeker de eerste twee uur was het er toch niet echt druk, veel minder als normaal in ieder geval. Ik hoefde nergens echt lang te wachten, meestal kon ik zo overal bij.
0
Ponty Mython
geplaatst: 17 april 2016, 12:42 uur
Qua drukte piekt het altijd rond een uurtje of twaalf a één. En al die mensen met rolkoffers moeten ze pertinent weigeren; het lijken er elk jaar meer te worden.
0
geplaatst: 17 april 2016, 13:34 uur
Haha, als ik jullie verhalen zo lees lijkt het me één grote horror die beurs
.
.
0
geplaatst: 17 april 2016, 15:00 uur
Ponty Mython schreef:
Qua drukte piekt het altijd rond een uurtje of twaalf a één. En al die mensen met rolkoffers moeten ze pertinent weigeren; het lijken er elk jaar meer te worden.
Ja irritant die rolkoffers ,het is bv vooral op zaterdag , de eerste uren al crowdy genoeg gaan die sufkutten met zo'n onding dwars voor een kraam staan ,ik schop
er gewoon per ongelijk tegen ,want ze ontnemen wel (bewust of onbewust) 2 staanplaatsen met zo,n ondingondanks wat woekerprijzen toch nog 6 CD's gescoord

0
geplaatst: 17 april 2016, 15:44 uur
Afgelopen donderdag kwam er iemand met zo'n enorme blinkende opgepoetste zilverkleurige pantserwagen, excuus: rolkoffer, aanlopen, dat ik spontaan in de lach schoot. Dat vond 'ie geloof ik niet zo leuk. 

0
geplaatst: 18 april 2016, 09:36 uur
Ach, voordat je bij de platenbeurs bent, moet je eerst een stuk door een hal met de verzamelaarsbeurs heen en daar vind ik het allemaal veel erger. Bij de platenbeurs heeft nagenoeg iedereen dezelfde fanatieke 'IK MOET KOPEN'-blik, wat af en wellicht tot wat geduw en geërger leidt, maar dat 'gekeuvel in de gangpaden, want we komen hier voor de gezelligheid en hé, daar heb je Mien ook' zou mij veel meer irriteren. Als ik me in te smalle paden tussen de scootmobiels en kinderwagens door had wil wurmen, dan was ik wel naar de supermarkt gegaan.
Maar goed, voor een doorgewinterd (spits)treinreiziger is zo'n platenbeurs goed te doen

0
geplaatst: 18 april 2016, 10:05 uur
Brunniepoo schreef:
Maar goed, voor een doorgewinterd (spits)treinreiziger is zo'n platenbeurs goed te doen
(quote)
Maar af en toe een regeltje erbij, in dit geval anti-rolkoffer, en af en toe een treintje erbij in de spits kan ook in dit kikkerlandje geen kwaad, toch?
0
geplaatst: 18 april 2016, 10:36 uur
west schreef:
Maar af en toe een regeltje erbij, in dit geval anti-rolkoffer, en af en toe een treintje erbij in de spits kan ook in dit kikkerlandje geen kwaad, toch?
(quote)
Goeie smorgens: open je dit topic na de tweede cappucino op den maandagochtend (tough shit guys, getting started) komt er een iemand met ARR-voorstel (antirolkofferregel) - wat is er in hemelsnaam aan de hand met deze wereld dat we zo ontzettend intolerant en inflexibel zijn geworden?
Doet me denken aan een (grappig bedoeld) topic van een actualiteitenrubriek die ging inventariseren in hoeverre mensen vonden dat supermarkten van12 tot 1 en tussen 16:30 en 19:00 gevrijwaard zouden moeten worden van trage, veel ruimte innemende (rollator, trolley zeulende of scootmobielende) bejaarden. Sommige geïnterviewden vonden zelfs dat bejaarden hun eigen specifieke winkeltijden zouden moeten krijgen (bijv 's ochtends); gelukkig was er een groot deel die de suggestie belachelijk vond; en zo is het maar net. Een beetje tolerantie, iets meer begrip - ook voor dikkige, transpirerende oostblokkers (anders kan je altijd zeggen dat het nu jouw beurt is, maar dat ie er bij kan als ie even geduld heeft).
Wat algemene observaties:
- onhandig dat er totaal geen fietsenstalling was; lokalo's met stalen ros plempten hun fiets zo maar neer, zonder enige vastlegmogelijkheid.
- het aanbod was goed van kwaliteit, de prijzen vrij hoog; heel veel nieuw werk - en helaas daar kom ik niet echt voor, tenzij een interessante aanbieding is. Waarom ook hier regelmatig tweedehands en nieuw door elkaar?
- vrij veel platen van dubieuze afkomst: vrij veel Coil gezien (bijv Horse Rotorvator), terwijl ik zeker weet dat dat album niet officieel is herperst. Zelf een witte, "unofficial" (volgens Discogs) Loveless van MBV gekocht voor 15,- - zag er goed uit.
- heel veel parafernalia (niet mijn kopje thee).
- op zondagnamiddag was te merken dat sommige van de handelaren bereid waren om iets aan de prijs te doen - stagelden zijn vrij hoog en sommigen vonden dat de Jaarbeurs best wel meer service had mogen bieden voor dat geld.
- Heb een zevental lp's gekocht, met een gemiddelde prijs van een (nieuwe) cd, maar er ziten mooie dingen bij, van postpunk Flue - Vista (1983) tot ECM Terje Rypdal - Odyssey (1975).
Een kwartet MuMe-users ontmoet en een mooie ruil gedaan - dit was een van de betere beurzen van de laatste paar jaar

0
geplaatst: 18 april 2016, 10:46 uur
west schreef:
(quote)
Meer kramen op drukke momenten? Interessant plan

0
geplaatst: 18 april 2016, 14:22 uur
Beste Saar Commentaar, doe me een lol en misbruik niet mijn welbedoelde beschrijving van de beurs (met +n en -n) om jouw vinylistische evangelie te blijven spuien. Ik word ondertussen erg moe van je populistenpraat annex blijde boodschap.
Als je wilt weten hoe het was moet je voortaan zelf gaan kijken. Mijn advies aan jou: 2 dagen gaan, overnachten in de Domstad, vriendinlief mee, lekker ergens happen - vrouw laten winkelen, museumbezoek of over de algemene beurs rond laten struinen.
Met jouw interesse in curiosa - in menig vorm - is die grotere beurs absoluut de moeite waard. Alleen in de staalbuurt kan je op de beurs makkelijk een middag rondbrengen.
Als je wilt weten hoe het was moet je voortaan zelf gaan kijken. Mijn advies aan jou: 2 dagen gaan, overnachten in de Domstad, vriendinlief mee, lekker ergens happen - vrouw laten winkelen, museumbezoek of over de algemene beurs rond laten struinen.
Met jouw interesse in curiosa - in menig vorm - is die grotere beurs absoluut de moeite waard. Alleen in de staalbuurt kan je op de beurs makkelijk een middag rondbrengen.
0
buizen
geplaatst: 18 april 2016, 15:37 uur
Het is ook wel een beetje erg negatief he, je hebt gelijk: dan had ik er maar zelf heen moeten gaan.
Blijft overigens niet fijn om 'alleen' iets over rolkoffers te vernemen.
Ik haal het weer weg, Mjuman.
0
geplaatst: 18 april 2016, 17:29 uur
buizen schreef:
Het is ook wel een beetje erg negatief he, je hebt gelijk: dan had ik er maar zelf heen moeten gaan.
Ach so alleen EO-joechei positivopraat over het vinylistisch evangelie is toegestaan. Heb je mijn laatste zin niet gelezen, trouwens? Kritisch-realistische benadering ist nicht gestattet? Beetje vreemd - je betaalt per slot van rekening, met velen, 14 euro om naar binnen te mogen; en dan heb ik het nog niet eens over de wachttijden bij pinautomaat, wc, drank/spijsverkooppunten (of de gehanteerde prijzen). Toegestaan is blijkbaar alleen halelujah, St Vinilius is weer in de Jaarbeurs en evangeliseert de congregatie .
Kom op zeg, in het midden (en westen) is de klant inmiddels ontwaakt!
0
Telamon
geplaatst: 24 mei 2016, 18:54 uur
De 2e hands platenzaak waar ik rond '90 mijn verzameling lp's snel kon uitbreiden houdt as zaterdag een beurs, in Zwolle.
http://i.imgur.com/WXVv8YB.jpg
http://i.imgur.com/WXVv8YB.jpg
0
geplaatst: 2 augustus 2016, 21:19 uur
Komende zaterdag, de dag voorafgaand aan de grootste boekenmarkt, is er in Deventer een Platenbeurs, in de tuin van het Burgerweeshuis. Gratis!
Platenbeurs Deventer Vinylstad - zaterdag 6 augustus 2016 om 10:00 - Burgerweeshuis
Platenbeurs Deventer Vinylstad - zaterdag 6 augustus 2016 om 10:00 - Burgerweeshuis
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 19:50 uur
Zaterdag 10 september wordt er weer een platenbeurs gehouden in Kampen. Met standhouders uit binnen- en buitenland en veel livemuziek!
Platen- en CD-beurs in Kampen
Platen- en CD-beurs in Kampen
0
geplaatst: 24 augustus 2016, 19:08 uur
Hierbij nog de poster van de platenbeurs in Kampen, op zaterdag 10 september.
Poster Platenbeurs in Kampen
Poster Platenbeurs in Kampen
0
geplaatst: 16 september 2016, 11:28 uur
Gisteren op het Vredenburg in Utrecht geweest. Was 's ochtends lekker weer. Toch stonden er minder kramen dan eerder. Volgens de standhouders omdat het te warm zou worden. Gelukkig was er nog genoeg moois te vinden.
0
geplaatst: 11 november 2016, 15:26 uur
west schreef:
Gisteren op het Vredenburg in Utrecht geweest....Gelukkig was er nog genoeg moois te vinden.
Gisteren op het Vredenburg in Utrecht geweest....Gelukkig was er nog genoeg moois te vinden.
Om mijzelf te quoten: inderdaad, gisteren weer op het Vredenburg geweest. Nu naar de markt voorafgaand aan de Mega CD en Platenbeurs. Met handelaren uit o.a. Engeland, Duitsland, Brazilië, Spanje en ja: Nederland. Het beviel me zeer. Er was veel moois te vinden en als je even zocht, tegen een goede of zeer goede prijs. Ook viel er goed te praten over de prijs. Opvallend vond ik de prijsverschillen tussen de Engelse handelaren.
Bijna onderaan (voor nu) staan mijn aankopen:
De Site >> Gebruikers >> Wat heb je als laatste gekocht? #2
0
geplaatst: 11 november 2016, 15:45 uur
Ik ben net even bij jaarbeurs geweest.
Veel leuk, maar ook duur spul. Niks nieuws natuurlijk.
Prince tentoonstelling werd nog opgebouwd maar daar valt een mooie poster van de nieuwe verzamel cd te scoren. (Gratis)
Ik heb een leuke Friday music blauw vinyl van Bowie gescoord voor weinig.. verder was het leuk tijdverdrijf.
Veel leuk, maar ook duur spul. Niks nieuws natuurlijk.
Prince tentoonstelling werd nog opgebouwd maar daar valt een mooie poster van de nieuwe verzamel cd te scoren. (Gratis)
Ik heb een leuke Friday music blauw vinyl van Bowie gescoord voor weinig.. verder was het leuk tijdverdrijf.
* denotes required fields.