menu

Muziek / Nieuws / Mega CD en Platenbeurs en overige platenbeurzen

zoeken in:
avatar van Mjuman
nlkink schreef:
Mjuman schreef:

(quote)


Dat herken en begrijp ik heel goed. Maar een vriend van me pakte in Amersfoort uit zo'n generieke bak een keer een fraaie U.S. persing van The Beau Brummels' Triangle voor € 5,-. Dat was wel even slikken......


Over het algemeen heeft Discogs voor een behoorlijke codificatie gezorgd, zodat menige opkoper vooraf door zijn 'buit' heengaat om de parels eruit te vissen. Onder tijdsdruk zal dat hoogstwaarschijnlijk wel 'ns uitblijven, maar mij lijkt het erg lullig om als handelaar te zien dat die misdruk van Led Zep I die jij in je bak had staan elders voor 1100,- wordt verkocht.
Op de beurs zie je ook heel veel mensen constant op hun smartfoon gluren. Ze vergeten echter dat kopen via Discogs betekent dat je extra kosten zult krijgen en je bovendien het exemplaar niet kunt bekijken.

Toen de "Fonotheek" in Utrecht sloot, hadden ze alles in bakken staan (één prijs) en waren er lieden die stapels met honderd lp's hadden. De lelijke labels (dymo) en andere etiketten waren echter voor mij een fors beletsel.

avatar van pureshores
nog niet besloten over Utrecht, wil in principe wel, ook voor andere spullen buiten muziek, morgen hak ik de knoop door. Heb wel enorm veel zin in verrassende items, maar trein is aardig prijzig en met de auto daarheen doe ik niet meer.

avatar van west
En de vraag is inmiddels gerechtvaardigd of de beurs in Utrecht dankzij het repeterend slechte corona beleid wel door kan gaan. Misschien nog net op tijd?

avatar van pureshores
ja dat wordt nog spannend

avatar van west
Deze zal hopelijk nog wel doorgaan:

Donderdag 11 november Utrecht Vredenburg THE KICK OFF, 60+ kramen 10.00-17.00 uur

"De Platenbeurs op het Vredenburg wordt afgeschermd en er is een in en uitgang. Er zal een QR code nodig zijn om de beurs te kunnen betreden." (http://www.platenbeurs.nl/)

Ponty Mython
Rare dag om een beurs te houden. De meeste mensen zijn dan gewoon aan het werk.

avatar van Mjuman
Ponty Mython schreef:
Rare dag om een beurs te houden. De meeste mensen zijn dan gewoon aan het werk.


D'r zijn ook mensen die hun geld verdienen met platen verkopen. En vinyl-junks die hun opgespaarde (zwarte) geld moeten lozen - er zijn ook nog mensen die hun tijd naar eigen inzicht kunnen indelen (zeg maar zelfstandigen zonder poen).

Lijkt me trouwens wel een Aha-erlebnis: een afgeschermd deel van het Vreeburg vol met vinyl-junks en hun dealers, apies kijken

Ponty Mython
De platenbeurs in de Jaarbeurs kunnen we ook dit jaar wel vergeten, denk ik.

avatar van aERodynamIC
Ponty Mython schreef:
De platenbeurs in de Jaarbeurs kunnen we ook dit jaar wel vergeten, denk ik.

Want?

Als je geen QR code kunt of wilt overleggen niet nee, maar verder gaat het toch gewoon door?! Ik begreep dat er misschien minder Engelse stands zullen zijn, maar dat is dan meer om andere redenen.

Zelf twijfel ik nog enorm. Maar dat heeft meer met de portemonnee te maken en albums die binnenkort uitkomen, wat bij elkaar opgeteld ook wel een aardig bedragje is en weer meer platenkast-ruimte inneemt

Ponty Mython
aERodynamIC schreef:
(quote)

Want?

Als je geen QR code kunt of wilt overleggen niet nee, maar verder gaat het toch gewoon door?! Ik begreep dat er misschien minder Engelse stands zullen zijn, maar dat is dan meer om andere redenen.

Zelf twijfel ik nog enorm. Maar dat heeft meer met de portemonnee te maken en albums die binnenkort uitkomen, wat bij elkaar opgeteld ook wel een aardig bedragje is en weer meer platenkast-ruimte inneemt


De aankomende maatregelen die vrijdag worden aangekondigd zullen niet mals zijn. Anderhalve meter is natuurlijk niet te handhaven op een volle verzamelaarsbeurs, QR code of niet.

Edit: ik zie nu dat t dit weekend al is, dus dat gaat dan wellicht wel gewoon door.

avatar van aERodynamIC
Ponty Mython schreef:
Edit: ik zie nu dat t dit weekend al is, dus dat gaat dan wellicht wel gewoon door.

Ja, je weet inderdaad maar nooit wat ze gaan doen, ze hebben al eerder van die gekkigheid uitgehaald.

We gaan het zien. Vooralsnog zie ik nog geen paniek bij de organisatoren.

Ponty Mython
aERodynamIC schreef:
(quote)

Ja, je weet inderdaad maar nooit wat ze gaan doen, ze hebben al eerder van ie gekkigheid uitgehaald.

We gaan het zien.


De roep vanuit de zorg om grote evenementen af te gelasten wordt wel steeds groter. Op zo'n verzamelaars beurs komen toch ook wel tussen de twintig- en veertigduizend man (afgaande op voorgaande jaren).

avatar van aERodynamIC
Ponty Mython schreef:
De roep vanuit de zorg om grote evenementen af te gelasten wordt wel steeds groter. Op zo'n verzamelaars beurs komen toch ook wel tussen de twintig- en veertigduizend man (afgaande op voorgaande jaren).

Oh ik zie het zeker gebeuren dat dit soort evenementen snel weer niet meer mogen, maar het is dit weekend al zoals jij ook al zag, dus ik vraag me af of dat dan nog gevolgen gaat krijgen. Kan het me niet voorstellen, maar ik herinner me ook dat vorig jaar een paar dagen voor kerst ook alles zo'n beetje per direct in lockdown moest.

Maar ja, er staan ook genoeg Sint-intochten gepland zaterdag...

Ponty Mython
Het verschil is natuurlijk wel dat zulke dingen buiten zijn, waar de besmettingsgraad veel lager is dan opeengepakt in een paar grote hallen met slechte ventilatie.

avatar van vigil
Maar ze gaan dat vrijdag niet meer af lasten, dan is de hele beurs al opgebouwd en op vrijdag zijn de handelaren onderling al aan t kopen en verkopen.

Ik denk dat die net nog op tijd komt.

Ponty Mython
Ik hoop het voor de mensen die erheen gaan, maar er kan veel veranderen in 3 dagen.

avatar van aERodynamIC
Ponty Mython schreef:
Ik hoop het voor de mensen die erheen gaan, maar er kan veel veranderen in 3 dagen.

Omdat ik toch al wat twijfels heb wacht ik rustig af met kaarten kopen mocht ik besluiten te gaan

Het is al drie keer niet doorgegaan, dus het zou mooi zijn als het nog kan.

avatar van west
Jullie discussie lezende, concludeer ik nogmaals dat het daarom beter is om morgen (donderdag) naar de pre-beurs op het Vredenburg te gaan. En als je moet werken: neem een dagdeeltje vrij?

Trouwens: vergeet je QR-code niet en je wordt thuis gebracht!

Ponty Mython
aERodynamIC schreef:
Maar ja, er staan ook genoeg Sint-intochten gepland zaterdag...


Die van Utrecht hebben ze vandaag alvast afgelast.

avatar van pureshores
Ik wacht de persco af en als ik ga dan de zondag

Soledad
Ik vrees toch wel een beetje het ergste.... wel heel jammer dit. Echt al een tijdje geleden dat ik een beurs heb bezocht en verheugde me er wel op.

avatar van Mjuman
Vandaag - beurs op het Vreeburg: koud, inmiddels is 't gaan regenen en heel veel stands met bakken ongesorteerde handel (van 2 tot 8 euro/stuk). Veel handelaars (overal vandaan) die stapels lp's kochten. Geen Engelsen, m.u.v. die ene die - heel slim - zijn voorraad had overgebracht naar Spanje (waar ie een tweede huis heeft); mijn fave handelaar die (restpartijen) nieuwe albums voor 7 - 10 euro verkoopt dus ook niet. Hét onderwerp van de dag: gaat de beurs dit weekend door. Vrijdag - dag voor handelaars onder elkaar - iig wel.

Opbrengst: drie albums, waarvan een nieuw, afgeprijsd. Verkleumd onderweg naar huis.

avatar van Poles Apart
Mjuman schreef:

Opbrengst: drie albums, waarvan een nieuw, afgeprijsd.

Dan vraag ik me af: is het "Voyage" of "Music of the Spheres"....??? Wie het weet mag het zeggen

avatar van Mjuman
Poles Apart schreef:
(quote)

Dan vraag ik me af: is het "Voyage" of "Music of the Spheres"....??? Wie het weet mag het zeggen


Een dubbelaar van Hauschka voor 10,-

Ondertussen - door een software-upgrade van m'n dumbphone kon ik m'n excelsheet met albumoverzicht niet openen - heb ik Bel Canto - Birds of Passage (1989) - MusicMeter.nl voor de tweede keer gekocht (dus eigenlijk 2 albums).

Ponty Mython
Soledad schreef:
Ik vrees toch wel een beetje het ergste.... wel heel jammer dit. Echt al een tijdje geleden dat ik een beurs heb bezocht en verheugde me er wel op.


Als ik de uitgelekte maatregelen zo lees die het OMT van plan is dan gaan we weer een mini-lockdown tegemoet en worden festivals en concerten weer verboden.

Soledad
Ponty Mython schreef:
(quote)


Als ik de uitgelekte maatregelen zo lees die het OMT van plan is dan gaan we weer een mini-lockdown tegemoet en worden festivals en concerten weer verboden.

Volgens mij hebben ze het over evenementen. Ik denk dat een beurs daar ook onder valt.

avatar van steven
Heb er heel veel zin in , maar ik vraag me af of het doorgaat. Wellicht als de maatregelen niet direct ingaan? Naar vanaf maandag ofzo . Zou toch ook wel erg bizar zijn als alles daar al klaar staat ? Nou ja we zullen het morgen weten

avatar van aERodynamIC
Ik denk inderdaad dat het nu afwachten is per wanneer de maatregelen ingaan. Dus beslissen na de persco.

avatar van vigil
Volgens een handelaar die ik ken leeft in Utrecht het idee dat de beurs zaterdag nog open is en zondag niet.

avatar van Mjuman
Volgens ANP:

"Het kabinet komt vrijdag met de aankondiging van een korte, milde lockdown van drie weken. Daarin moeten winkels, restaurants, cafés en kroegen hun deuren om 19.00 uur sluiten, en mogen maximaal vier mensen thuis op bezoek komen. Iedereen wordt opgeroepen weer thuis te gaan werken.

Bronnen bevestigen dat hierover vrijdag de officiële besluiten vallen. Zaterdag om 19.00 uur gaan de maatregelen in."

Niets over events - even de hoed nog vasthouden!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:27 uur

geplaatst: vandaag om 17:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.