Muziek / Nieuws / Koningslied
zoeken in:
0
geplaatst: 22 april 2013, 18:48 uur
Koningslied blijft - NOS Nieuws
Volgens het comité is uit een enquête gebleken dat 60 procent van Nederland het nummer goed vindt.

Volgens het comité is uit een enquête gebleken dat 60 procent van Nederland het nummer goed vindt.

0
geplaatst: 22 april 2013, 19:17 uur
Het is altijd maar de vraag of de enquête steekhoudend is. Mocht het inderdaad om 60% gaan, dan blijkt dat mijn conclusie (dat wij ons in een tijd van wansmaak bevinden. Waarin middelmatigheid een groot goed is en kwaliteit een vies woord) eens te meer de juiste is.
Ik woon inderdaad in een wijk waar problemen zijn. Een achterstandswijk zou ik het niet willen noemen. Het is alleen wel een wijk met een behoorlijke groep rotte appelen. Rotte appelen die door de politie en de woningbouw niet worden aangepakt. Simpelweg omdat men bang is om mensen die overlast veroorzaken aan te pakken.
De b-artiesten in kwestie vinden dat het allemaal toch moet doorgaan. Ik vraag mij echter af wie op 30 april het lied nog zonder het schaamrood op de kaken kan zingen. Ahhh, ik weet het al; mijn tokkie buren....
Ik woon inderdaad in een wijk waar problemen zijn. Een achterstandswijk zou ik het niet willen noemen. Het is alleen wel een wijk met een behoorlijke groep rotte appelen. Rotte appelen die door de politie en de woningbouw niet worden aangepakt. Simpelweg omdat men bang is om mensen die overlast veroorzaken aan te pakken.
De b-artiesten in kwestie vinden dat het allemaal toch moet doorgaan. Ik vraag mij echter af wie op 30 april het lied nog zonder het schaamrood op de kaken kan zingen. Ahhh, ik weet het al; mijn tokkie buren....
0
Onweerwolf
geplaatst: 22 april 2013, 19:17 uur
Edwynn schreef:
Die mensen hebben er doorgaans ook geen moeite mee om muziek waar ik naar luister te bestempelen als 'potten en pannengerammel' of 'kolereherrie' of 'moeilijke brillenmuziek' of 'begrafenismuziek' of 'treurwilgenmuziek.' Hetgeen ook allemaal waar is, overigens. Meestal wordt het gezegd met een onderliggende jij-bent-ook-niet-goed-sniktoon.
De spot met elkaar drijven moet kunnen, lijkt mij. Dat overspannen gedoe tot en met doodsbedreigingen omdat er iets neergesabeld wordt, is iets waar ik met argusogen naar kijk
Die mensen hebben er doorgaans ook geen moeite mee om muziek waar ik naar luister te bestempelen als 'potten en pannengerammel' of 'kolereherrie' of 'moeilijke brillenmuziek' of 'begrafenismuziek' of 'treurwilgenmuziek.' Hetgeen ook allemaal waar is, overigens. Meestal wordt het gezegd met een onderliggende jij-bent-ook-niet-goed-sniktoon.
De spot met elkaar drijven moet kunnen, lijkt mij. Dat overspannen gedoe tot en met doodsbedreigingen omdat er iets neergesabeld wordt, is iets waar ik met argusogen naar kijk
Dit!

0
Onweerwolf
geplaatst: 22 april 2013, 19:21 uur
chevy93 schreef:
Ja vast.

0
geplaatst: 22 april 2013, 19:27 uur
Ik snap de link tussen probleemwijken en een slecht koningslied niet. Zullen we anders de Polen de schuld geven?
0
geplaatst: 22 april 2013, 19:51 uur
Oké, maar dat vind ik net zo goed kortzichtig. Dit is een beetje in de trant van 'ja maar zij doen het ook, dan mag ik het ook!'. Ik blijf erbij dat het denigrerend is om te stellen dat bepaalde muziek voor het plebs is en de hoogopgeleiden het kut vinden. Lijkt me trouwens wel een interessant onderzoek, of er bijv. daadwerkelijk meer laagopgeleiden zijn die van Marco Borsato houden dan hoogopgeleiden(het zou natuurlijk wel kunnen) en hoeveel hoogopgeleiden er naar de muziek van Marco Borsato luisteren (want volgens mij zijn die er toch echt ook wel genoeg).
0
geplaatst: 22 april 2013, 19:52 uur
Fathead schreef:
Ik snap de link tussen probleemwijken en een slecht koningslied niet. Zullen we anders de Polen de schuld geven?
Die Polen vinden het vast een prachtig lied, want dat is toch allemaal tuig!
0
geplaatst: 22 april 2013, 19:58 uur
Arrie schreef:
Oké, maar dat vind ik net zo goed kortzichtig. Dit is een beetje in de trant van 'ja maar zij doen het ook, dan mag ik het ook!'
Oké, maar dat vind ik net zo goed kortzichtig. Dit is een beetje in de trant van 'ja maar zij doen het ook, dan mag ik het ook!'
Ja maar dat moet ook juist gewoon mogen en kunnen. Dat is het hem nu juist.
Met de rest van je post ben ik het eens. Smaken verschillen en daar hoef je niet voortdurend denigrerend over te doen. Het Koningslied is echter een nationaal ding. Eén van de drie peilers onder de inhuldiging. Zoiets mag toch best mikpunt van spot zijn?
0
geplaatst: 22 april 2013, 20:04 uur
chevy93 schreef:
Ja, en de groeten aan V.d. Ende zijn tante.
Hij kwam vanavond weer met die cijfers maar wie er gepeild zijn en om hoeveel mensen het gaat? Ik denk dat er vooral navraag is gedaan bij vrienden en familie van de uitvoerders.
Eén Vandaag had een echte enquête onder 10.000 Nederlanders, 82% vond het lied verschrikkelijk.
Nou, als dat koningsgezinde Eén Vandaag al op 82% zit, reken dan maar dat dat cijfer minimaal voor heel Nederland geldt.
Maar een flinke plaat voor de kop hé, bij zo'n comite. Ik zou me niet meer durven vertonen na alle kritiek, zij doen net alsof er niets aan de hand is.
Ik hoorde zelfs dat we nog geacht worden om het mee te zingen ook...... ha ha ha ha ha ha ha, wat een vermaak. Plaatsvervangende schaamte. Is er nog wat te doen in België, op 30 april?
0
Schnee
geplaatst: 22 april 2013, 20:07 uur
Nee, van de ende getuigd van goeie smaak... Met zijn zeik musicals.... RTL4 wint weer.
0
Schnee
geplaatst: 22 april 2013, 20:08 uur
Die peiling is ook uit zijn duim gezogen. Ik geloof best dat een groot gedeelte debiel is in NL, maar niet de overgrote meerderheid. Of heb ik een plaat voor mijn kop?
0
geplaatst: 22 april 2013, 20:14 uur
Joop van den Ende stelde ook dat de scholen het lied al in hadden gestudeerd. Dat is natuurlijk een pertinente leugen.
0
geplaatst: 22 april 2013, 20:16 uur
Arrie schreef:
Oké, maar dat vind ik net zo goed kortzichtig.
Dat zie je goed en het bevestigt alleen maar het simplistische karakter van het beeld waar men blijkbaar zo graag vanaf wil. Oké, maar dat vind ik net zo goed kortzichtig.

Edwynn schreef:
Zoiets mag toch best mikpunt van spot zijn?
Beperk je dan ook tot het nummer en heb het niet over debielen/zwakzinnigen/gehandicapten etc.Zoiets mag toch best mikpunt van spot zijn?
0
geplaatst: 22 april 2013, 20:23 uur
Ach, als Youp van t Hek zoiets op het podium doet, worden de handen blauw geklapt. Ook voordat twitter of facebook bestond. Ik vind het nogal fatsoensrakkerig allemaal.
0
geplaatst: 22 april 2013, 22:21 uur
Even wat anders, de merchandise rond het koningslied.....of de soap er om heen....barst nu toch echt los.
Ik wil hem!!!!

Ik wil hem!!!!

0
geplaatst: 23 april 2013, 00:49 uur
Ja, die wist je zeker dat zou komen. Ik wil er een met de W is van wakker stamppot eten. Dat moet welhaast de meest geniale line uit 60 jaar popmuziek zijn.
0
geplaatst: 23 april 2013, 11:27 uur
chevy93 schreef:
82% vindt het nummer slecht
Cookies op EenVandaag
0
geplaatst: 23 april 2013, 11:29 uur
Ik kan op 30 april twee dingen doen; over de grens vluchten (zoals onder andere Musician) en wachten tot het circus weer weg is of met een schaaltje popcorn vermakelijk kijken naar de stadsgekken die het gedrocht gaan zingen. Naar het plebs, Arrie. Je-weet-toch 

0
geplaatst: 23 april 2013, 13:47 uur
Lief Dagboek: 'Bed verschonen, wat een bende geeft die stamppot' - Katinka Polderman - VK - volkskrant.nl
Vanmiddag met z'n allen naar Joop. Voor de vorm hebben we nog even gestemd of we het lied definitief terug moesten trekken, maar we zagen maar drie vingers in de lucht (Gerard Joling, Jamai, en die ene van X-factor). We hebben dus besloten dat wij gewoon achter het lied blijven staan. Of ernaast. Of ervoor.
Groepsfoto meteen aan John gewhatssappt. Kreeg een leuke foto terug. Wat een schattige Chinese naakthond heeft John! Zo een zou ik er ook wel willen.

Vanmiddag met z'n allen naar Joop. Voor de vorm hebben we nog even gestemd of we het lied definitief terug moesten trekken, maar we zagen maar drie vingers in de lucht (Gerard Joling, Jamai, en die ene van X-factor). We hebben dus besloten dat wij gewoon achter het lied blijven staan. Of ernaast. Of ervoor.
Groepsfoto meteen aan John gewhatssappt. Kreeg een leuke foto terug. Wat een schattige Chinese naakthond heeft John! Zo een zou ik er ook wel willen.

0
geplaatst: 25 april 2013, 11:42 uur
0
geplaatst: 26 april 2013, 09:32 uur
Doorgestoken kaart. Kan niet anders. Ik luister de hele week naar die vermaledijde radio op kantoor en ik heb het precies 0 keer voorbij horen komen. En dat nummer van Mumford & Sons wel. Precies 129 keer. En de dag is nog niet om.
De kaart die je wist die doorstoken ging worden, ligt nu hier.
De kaart die je wist die doorstoken ging worden, ligt nu hier.
0
geplaatst: 26 april 2013, 09:39 uur
Dan staat er zeker een commerciële zender op op kantoor, dit is namelijk wat het artikel vermeldt:
Verder interesseert het me eigenlijk niet zo, ik luister nooit naar de radio.
(...) ook de diverse publieke radiostations bleven het nummer draaien, ondanks de commotie die deze week ontstond.
Verder interesseert het me eigenlijk niet zo, ik luister nooit naar de radio.
* denotes required fields.