Muziek / Nieuws / Koningslied
zoeken in:
0
geplaatst: 20 april 2013, 23:41 uur
Ik twijfel of het geen hack is, check die tekst op zijn Facebook maar. Staat vol fouten.
0
geplaatst: 20 april 2013, 23:47 uur
Als je al niet eens Nederlands met een hoofdletter schrijft...
0
geplaatst: 20 april 2013, 23:49 uur
Precies Herman, veel meer zijn er niet te vinden.
(Drents schrijft hij ook met een kleine -d)
(Drents schrijft hij ook met een kleine -d)
0
geplaatst: 20 april 2013, 23:53 uur
twitter account, geblocked... Maar goed, even afwachten maar of hij het nog tegen gaat spreken.
Vind het wel een beetje suf, er zullen ook hele volksstammen zijn die het wel leuk vinden.
Vind het wel een beetje suf, er zullen ook hele volksstammen zijn die het wel leuk vinden.
0
geplaatst: 20 april 2013, 23:57 uur
Ja maar de negativiteit is hem wsl. te massaal.
Op nu.nl staat het nu ook.
Op nu.nl staat het nu ook.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:00 uur
Ik snap eigenlijk niet zo waar iedereen zich zo druk om maakt. Wat boeit zo'n koningslied nou?
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:03 uur
Tsja, op nu.nl staat zoveel dat later wordt teruggetrokken. Dat neem ik niet serieus. Als we nu.nl moeten geloven was Bert van Marwijk nu trainer van FC Twente.

0
geplaatst: 21 april 2013, 00:06 uur
Ja, dat doe ik wel, maar ik ben gewoon een beetje van slag, want was al hard aan het oefenen om mee te kunnen zingen straks
Maar vind het ook gewoon apart dat dit dan op zaterdagavond om 11 uur bekend wordt gemaakt. Waarom niet wachten tot maandagochtend?
Maar vind het ook gewoon apart dat dit dan op zaterdagavond om 11 uur bekend wordt gemaakt. Waarom niet wachten tot maandagochtend?
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:07 uur
@Masimo: dit is natuurlijk van levensbelang. Ik blijf er speciaal langer voor op. 
Anywayz... ik hoorde het vanavond voor het eerst en het is gewoon een typisch Nederlandstalig product. Ze hebben er enorm hun best opgedaan maar hebben het alleen wat overdreven.
@Herman: ik denk dat het puur een eenmansactie is van die Ewbank, dat lees je ook uit het bericht. Er was gewoon een druppel geweest die de emmer.. etc.

Anywayz... ik hoorde het vanavond voor het eerst en het is gewoon een typisch Nederlandstalig product. Ze hebben er enorm hun best opgedaan maar hebben het alleen wat overdreven.

@Herman: ik denk dat het puur een eenmansactie is van die Ewbank, dat lees je ook uit het bericht. Er was gewoon een druppel geweest die de emmer.. etc.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:14 uur
Het staat nu ook prominent op de Volkskrant.
Wel vreemd, want een dag terug was hij nog heel gelukkig met zijn lied, en hij kon het 'niet iedereen naar de zin maken'.
Ik denk overigens niet dat Ewbank de macht heeft om het lied ''echt'' terug te trekken, daarvoor is het al te laat.
Wel vreemd, want een dag terug was hij nog heel gelukkig met zijn lied, en hij kon het 'niet iedereen naar de zin maken'.
Ik denk overigens niet dat Ewbank de macht heeft om het lied ''echt'' terug te trekken, daarvoor is het al te laat.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:16 uur
Voor het zingen de kerk uit... maar dan tijdens de zaadlozing, zeg maar.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:40 uur
Een meezinglied moet een eenvoudig, pakkend refrein hebben.
Iets wat Wij Houden Van Oranje van Andre Hazes, Het Is Een Nacht van Guus Meeuwis of zelfs Heb Je Even Voor Mij van Frans Bauer heeft.
Allemaal niet echt mijn muziek, maar het is gemakkelijk te onthouden.
Het Koningslied zit te complex in elkaar en heeft teveel de opzet van een Marco Borsato lied; ik moest aan De Speeltuin, Dochters, Rood en Wat Zou Je Doen? (de rappers met hun vingers in de lucht) denken.
Zou je dit daadwerkelijk als een Borsat lied uitbrengen met een andere titel en kleine aanpassingen, dan hoor je niemand klagen, en wordt het gewoon een nummer 1 hit.
Maar om Ewbank helemaal zwart te maken heeft geen nut, daarvoor heeft hij gewoon teveel hits op zijn naam staan.
Iets wat Wij Houden Van Oranje van Andre Hazes, Het Is Een Nacht van Guus Meeuwis of zelfs Heb Je Even Voor Mij van Frans Bauer heeft.
Allemaal niet echt mijn muziek, maar het is gemakkelijk te onthouden.
Het Koningslied zit te complex in elkaar en heeft teveel de opzet van een Marco Borsato lied; ik moest aan De Speeltuin, Dochters, Rood en Wat Zou Je Doen? (de rappers met hun vingers in de lucht) denken.
Zou je dit daadwerkelijk als een Borsat lied uitbrengen met een andere titel en kleine aanpassingen, dan hoor je niemand klagen, en wordt het gewoon een nummer 1 hit.
Maar om Ewbank helemaal zwart te maken heeft geen nut, daarvoor heeft hij gewoon teveel hits op zijn naam staan.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:48 uur
Ik ben het met je eens. Het is los zand. Springt erg van de hak op de tak. De Nederrappers moeten een momentje hebben en dan krijgt dat hele nummer ineens een heel andere wending.
Niet logisch.
Maar om daar nu zo'n hetze van te maken....... onbegrijpelijk.
Ewbank heeft een specifieke stijl, niet helemaal mijn ding, maar dit gaat erg ver.
Niet iets om trots over te zijn.
Niet logisch.
Maar om daar nu zo'n hetze van te maken....... onbegrijpelijk.
Ewbank heeft een specifieke stijl, niet helemaal mijn ding, maar dit gaat erg ver.
Niet iets om trots over te zijn.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:53 uur
Het was al ongelukkig om in de aankondiging te vermelden dat hij ergens een stukje muziek had liggen, welke wel geschikt hiervoor was, daardoor kon je al verwachten dat er soortgelijke reacties zouden komen.
0
geplaatst: 21 april 2013, 00:58 uur
Hij had het toch al niet voor de gelegenheid geschreven.
Kortom : Wat een gezeik van die aandachtshoer.
Kortom : Wat een gezeik van die aandachtshoer.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 april 2013, 11:08 uur
Natuurlijk is 't niet leuk, maar hij doet net alsof ze echt voor zijn deur stonden om hem te stenigen.
Een echte artiest heeft er maling aan. Heeft Ewbank niet ook genoeg succes gehad? Kan gebeuren dat er ook een keer kritiek komt.
En dan ook nog even natrappen naar de andere nummers. Vond hem sowieso al een beetje misplaatst arrogant met zijn 'left-overtje' dat heel geschikt zou zijn.
Of dit dan:
''Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."
Dat zeg je toch niet?
Een echte artiest heeft er maling aan. Heeft Ewbank niet ook genoeg succes gehad? Kan gebeuren dat er ook een keer kritiek komt.
En dan ook nog even natrappen naar de andere nummers. Vond hem sowieso al een beetje misplaatst arrogant met zijn 'left-overtje' dat heel geschikt zou zijn.
Of dit dan:
''Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."
Dat zeg je toch niet?

0
geplaatst: 21 april 2013, 11:12 uur
Ik heb er maar eens naar geluisterd. Sjeezusss ....
"Ik zal strijden als een Leeuw, tot het jou aan niets ontbreekt" ... Dat is toch volstrekt buiten de realiteit?
Dat was dan een korte strijd. Bij deze schaar ik me blind achter alle botte en beledigende comments aan Ewbank, zolang ze maar niet bedreigend zijn.
"Ik zal strijden als een Leeuw, tot het jou aan niets ontbreekt" ... Dat is toch volstrekt buiten de realiteit?
Dat was dan een korte strijd. Bij deze schaar ik me blind achter alle botte en beledigende comments aan Ewbank, zolang ze maar niet bedreigend zijn.
0
geplaatst: 21 april 2013, 11:25 uur
herman schreef:
Er zullen ook hele volksstammen zijn die het wel leuk vinden.
Er zullen ook hele volksstammen zijn die het wel leuk vinden.
Dat is nou precies het depressieve aan de hele zaak...
0
geplaatst: 21 april 2013, 11:27 uur
Stijn_Slayer schreef:

0
geplaatst: 21 april 2013, 12:18 uur
Zo, even een nieuw topic, want ik vond het nogal misplaatst in het R.I.P.-topic. Laten we dat toch echt voor overleden artiesten houden.
Ik vind het zelf wel opvallend dat heel Nederland het kut vindt. Het leek me niet per se heel slecht, al is het niet mijn smaak, en vooral leek het me een lied wat een groot deel van Nederland wel mooi zou vinden. Maar ik heb een beetje het gevoel alsof iedereen nu met elkaar meeloopt wat betreft dat negatieve. Zelf vind ik het ook niet mooi hoor, maar ik vind al zijn Borsato-hits ook niet mooi.
Ik vind het zelf wel opvallend dat heel Nederland het kut vindt. Het leek me niet per se heel slecht, al is het niet mijn smaak, en vooral leek het me een lied wat een groot deel van Nederland wel mooi zou vinden. Maar ik heb een beetje het gevoel alsof iedereen nu met elkaar meeloopt wat betreft dat negatieve. Zelf vind ik het ook niet mooi hoor, maar ik vind al zijn Borsato-hits ook niet mooi.
0
kiriyama
geplaatst: 21 april 2013, 12:31 uur
Beetje vreemde actie van Ewbank dit. De meeste kritiek is toch op de tekst en daar zou hij zich makkelijk van kunnen distantiëren. Aangezien hij de tekst ook niet heeft geschreven is het vreemd dat hij dit zomaar in zijn eentje doet. Eerst heel Nederland vragen om mee te schrijven en dan tegen iedereen zeggen dat je er niets meer mee te maken wilt hebben? Volgens mij is Ewbank zelf hier de grootste Troll op het net.
0
geplaatst: 21 april 2013, 12:54 uur
Iemand twitterde "komt er ook een disney film bij dat koningsnummer?" Dat vond ik wel heel spot on. Dat is het helemaal. Zo'n slepende, orkestrale, zwoele... (tranentrekker wou ik bijna zeggen), romantic love song. 't Is kwa song zeker niet slecht (maar ondertussen dus wel heel erg de vraag of het plagiaat is of niet), zonder dat rap gedeelte dan, want dat klinkt erg misplaatst. Zou ook gewoon een dikke hit geweest zijn als een Borsato (of disney) song (overigens is het nu ook een hit), maar het is nou niet een lekkere song die je je voorstelt bij een soort koninginnedag feest, wat die kroning toch moet worden. Daar is het veel te zwaarmoedig voor en de tekst druipt echt van de klefheid (en fouten, maar dat vind ik dan weer artistieke vrijheid). Dan was er natuurlijk al een hele aanloop over dat nummer met vele concurrenten, en tja, dan kan het uitlopen op deze storm van kritiek. En daar moet je als professionele muzikant dan maar tegen kunnen. Zal zeker niet leuk zijn, maar er is wel ergere kritiek gespuid over menig artiest. Risico van 't vak op dat nivo.
Vind overigens dat lied van die 2 Utrechtse studenten dan weer geweldig. Zoiets zou het moeten zijn ja! Niet dat ik uberhaupt zo koningsgezind ben, maar da's een nummer wat ik kan plaatsen op zo'n oranje feest. Catchy, leuke teksten en toch ook een ode aan degene waar het voor gemaakt is.
(Ook nog even een speciale vermelding voor Van Duin's remake van "Oranje Boven". Geniaal en hilarisch!)
Vind overigens dat lied van die 2 Utrechtse studenten dan weer geweldig. Zoiets zou het moeten zijn ja! Niet dat ik uberhaupt zo koningsgezind ben, maar da's een nummer wat ik kan plaatsen op zo'n oranje feest. Catchy, leuke teksten en toch ook een ode aan degene waar het voor gemaakt is.
(Ook nog even een speciale vermelding voor Van Duin's remake van "Oranje Boven". Geniaal en hilarisch!)
0
geplaatst: 21 april 2013, 13:17 uur
De melodie is/was niet eens zozeer een bron van onrust. Volgens mij ergeren veel Nederlanders zich met name aan het lachwekkende niveau van de tekst. Ik heb het idee dat het door kinderen is geschreven en snap dus niet dat men dit klakkeloos heeft overgenomen (zie de uitzending van P&W van een paar dagen terug).
Overigens ben ik niet van plan om op één of ander plein welk lied dan ook te gaan zingen. Dat laat ik over aan mensen met een clownsneus en een (wind)molen op het hoofd.
Overigens ben ik niet van plan om op één of ander plein welk lied dan ook te gaan zingen. Dat laat ik over aan mensen met een clownsneus en een (wind)molen op het hoofd.
0
geplaatst: 21 april 2013, 15:47 uur
Wat een verschrikkelijk lied is dit, zo tenenkrommend maak je het maar zelden mee.
Ik denk dat Ewbank het uiteindelijk nog net op tijd heeft ingezien, voordat zijn goede naam definitief te grabbel is gegooid. Iemand met een beetje status en kennis van zaken had dit nummer al direct richting prullenbank gedaan.
Wat een amateurisme ook weer. Ik hoorde iemand zeggen: elk land krijgt het lied dat het verdiend en dan begrijp je waarom de zaken hier gaan zoals ze gaan. Je begrijpt ook niet, behalve dan misschien dat ze er beroemd mee blijven, dat Marco B, Ali B, Paul de L en vele anderen zich hiervoor lenen. Wat een wansmaak.
Maar ja, een zeiklied als Oceaan van Racoon wint hier ook alle beschikbare prijzen, zie eerder deze week. De muzikale armoede in Nederland is, geheel in trend met de rest van de economische malaise, nog nooit zo groot geweest.
Acda en de Munnik verslikten zich in hun koffie toen ze het hoorden en wisten niet hoe ze snel ze bekend moesten maken dat het lied niet paste in hun werkschema. Ik zou als Willem Alexander direct zijn afgetreden als het was doorgegaan. Koekhappen en dit lied en dat alles voor slechts het schamele bedrag van 8 ton per jaar: op een gegeven ogenblik kun je natuurlijk ook te ver gaan, als volk.
Er wordt vandaag op de radio nog uitgebreid reclame gemaakt voor het bijwonen van die al even wanstaltige avond waarop het lied ten gehore zou worden gebracht. Niemand weet wat er nu gaat gebeuren. Ik neem aan, dat de kaarten minimaal gratis zijn of dat je anders geld toe krijgt, als je de moeite neemt er naar toe te gaan.
Misschien dan toch nog een herbewerking van "Wij houden van Oranje" van André Hazes. Iedereen kent de melodie, het dondert niet dat het eigenlijk over voetbal gaat, de nieuwe koning is in de tekst snel ingepast. En laat dat ettertje van die zoon het dan ook maar gelijk zingen. Dat hebben we dat maar gelijk gehad.
Een beetje land met grandeur had wellicht iets aangedurfd op instrumentaal vlak met moderne geluiden via Armin van Buuren of DJ Tiësto. Oude mainstream rockers als ik hadden misschien nog wel vrede gehad met een herbewerking van Hou vol, Hou vast van Blof, meer bedoeld als aanmoedigingsprijs voor Willem Alexander.
Maar nee, ongetwijfeld. Ben benieuwd hoe het comité het gaat oplossen...
Ik denk dat Ewbank het uiteindelijk nog net op tijd heeft ingezien, voordat zijn goede naam definitief te grabbel is gegooid. Iemand met een beetje status en kennis van zaken had dit nummer al direct richting prullenbank gedaan.
Wat een amateurisme ook weer. Ik hoorde iemand zeggen: elk land krijgt het lied dat het verdiend en dan begrijp je waarom de zaken hier gaan zoals ze gaan. Je begrijpt ook niet, behalve dan misschien dat ze er beroemd mee blijven, dat Marco B, Ali B, Paul de L en vele anderen zich hiervoor lenen. Wat een wansmaak.
Maar ja, een zeiklied als Oceaan van Racoon wint hier ook alle beschikbare prijzen, zie eerder deze week. De muzikale armoede in Nederland is, geheel in trend met de rest van de economische malaise, nog nooit zo groot geweest.
Acda en de Munnik verslikten zich in hun koffie toen ze het hoorden en wisten niet hoe ze snel ze bekend moesten maken dat het lied niet paste in hun werkschema. Ik zou als Willem Alexander direct zijn afgetreden als het was doorgegaan. Koekhappen en dit lied en dat alles voor slechts het schamele bedrag van 8 ton per jaar: op een gegeven ogenblik kun je natuurlijk ook te ver gaan, als volk.
Er wordt vandaag op de radio nog uitgebreid reclame gemaakt voor het bijwonen van die al even wanstaltige avond waarop het lied ten gehore zou worden gebracht. Niemand weet wat er nu gaat gebeuren. Ik neem aan, dat de kaarten minimaal gratis zijn of dat je anders geld toe krijgt, als je de moeite neemt er naar toe te gaan.
Misschien dan toch nog een herbewerking van "Wij houden van Oranje" van André Hazes. Iedereen kent de melodie, het dondert niet dat het eigenlijk over voetbal gaat, de nieuwe koning is in de tekst snel ingepast. En laat dat ettertje van die zoon het dan ook maar gelijk zingen. Dat hebben we dat maar gelijk gehad.
Een beetje land met grandeur had wellicht iets aangedurfd op instrumentaal vlak met moderne geluiden via Armin van Buuren of DJ Tiësto. Oude mainstream rockers als ik hadden misschien nog wel vrede gehad met een herbewerking van Hou vol, Hou vast van Blof, meer bedoeld als aanmoedigingsprijs voor Willem Alexander.
Maar nee, ongetwijfeld. Ben benieuwd hoe het comité het gaat oplossen...
0
geplaatst: 21 april 2013, 16:58 uur
Ik heb al niet zo veel met koningsliedjes of met John Ewbank, maar dat is een kwestie van smaak. Geen artiest met een beetje naam in Nederland wilde meedoen. Waarschijnlijk hoorde ze al snel dat het een heel zwak beetje lullig nummer is waar ze hun naam niet aan wilde verbinden.
John Ewbank doet nu een beetje zielig, maar feit is dat het een gênant lullig nummer is met een tenenkrommende tekst en een niet door de meute mee te zingen melodielijn.
Hij hangt iets het slachtoffer uit, wat ook wel terecht is omdat een paar imbeciele hem gingen bedreigen, maar het is gewoon een erg slecht nummer geworden. Een mislukking. Misschien ziet hij dat eigenlijk zelf wel in, en daarom het nummer maar helemaal terugtrekt.
John Ewbank doet nu een beetje zielig, maar feit is dat het een gênant lullig nummer is met een tenenkrommende tekst en een niet door de meute mee te zingen melodielijn.
Hij hangt iets het slachtoffer uit, wat ook wel terecht is omdat een paar imbeciele hem gingen bedreigen, maar het is gewoon een erg slecht nummer geworden. Een mislukking. Misschien ziet hij dat eigenlijk zelf wel in, en daarom het nummer maar helemaal terugtrekt.
* denotes required fields.