menu

Muziek / Nieuws / Bob Dylan wint Nobelprijs

zoeken in:
Assurancetourix
Mjuman schreef:
Moet ik er nog op wijzen hoe thans in de US de tekst van Hurricane weer pijnlijk actueel is?


Laat ik nou toch al die tijd gedacht hebben dat 'de tijden aan verandering' onderhevig waren!

avatar van Stalin
ArthurDZ schreef:
Heeft (terechte winnaar) Bob ondertussen al gereageerd op zijn winst eigenlijk? Kan er online niet meteen iets over vinden.
Zijn reactie...

Misterfool

Mooie reactie. Dylan heeft zijn heil altijd in de muziek gevonden en hij is dan ook vooral een muzikant in de Amerikaanse folktraditie. Een levende legende, samen met o.a. Cohen en Young.


Elbsegler
Of Dylan de prijs verdient weet ik niet, weet ik van andere literatuurprijswinnaars ook nooit, maar zijn teksten moeten toch wel heel erg goed zijn. Waarom anders zou men het zichzelf aandoen om naar die "voice like sand and glue" te luisteren?

avatar van Lukas
Zwikkie berichten verwijderd die allang niet meer over Dylan en zijn nobelprijs gingen.




Assurancetourix


Boeien, ik ben helemaal klaar met die k*t nobelprijs, een spelletje voor SNOB's, meer is het niet!

avatar van Stalin
Assurancetourix schreef:
(quote)


Boeien, ik ben helemaal klaar met die k*t nobelprijs, een spelletje voor SNOB's, meer is het niet!
Nou zeg, ben je met je verkeerde been uit de boom gestapt ?


avatar van Poek
Mjuman schreef:
Moet ik er nog op wijzen hoe thans in de US de tekst van Hurricane weer pijnlijk actueel is?


Huh, zijn er alweer moordenaars die ten onrechte door bekende artiesten verdedigd worden?!

Assurancetourix
Poek schreef:
(quote)


Huh, zijn er alweer moordenaars die ten onrechte door bekende artiesten verdedigd worden?!


Het is een quote van Mjuman, misschien kan die je helderheid verschaffen.

avatar van Stalin
Assurancetourix schreef:
(quote)


Het is een quote van Mjuman, misschien kan die je helderheid verschaffen.


Dat zou voor het eerst zijn

Assurancetourix
Ach ja, zo gaat dat met snobs, ze geven commentaar omfloerst met fraaie woorden, zodat iedereen denkt van zo zo, die heeft er verstand van en dan komt er iemand op de proppen, die het ballonnetje door prikt en vervolgens zijn ze niet thuis.
Er schiet me net iets te binnen, als Bob Dylan die prijs echt niet wil hebben, dan hou ik me aanbevolen.

avatar van Mjuman
Stalin schreef:
(quote)


Dat zou voor het eerst zijn


Hou eens op lelijke prutser, ik zit buiten nl en zonder tablet, alleen gsm.

Het trefwoord is racisme en alles is te vinden op de wiki over the hurricane, Ruben Carter. Justitie/politie en racisme en raciaal geweld is een actueel thema. Slaap lekker!

avatar van Stalin
Mjuman schreef:
(quote)


Hou eens op lelijke prutser, ik zit buiten nl en zonder tablet, alleen gsm.

Het trefwoord is racisme en alles is te vinden op de wiki over the hurricane, Ruben Carter. Justitie/politie en racisme en raciaal geweld is een actueel thema. Slaap lekker!


Hook, line and Peijnenburg...

avatar van Poek
Dat Dylan mensen heeft laten denken dat 'Hurricane' Carter onschuldig zou vastzitten is een kwalijke zaak, waar hij best eens op aangesproken zou mogen worden. Alles wijst er namelijk op dat de man gewoon schuldig was, ondanks dat er op de rechtsgang een en ander aan te merken viel.

Zie b.v. The Case Against Hurricane Carter - graphicwitness.com


avatar van Rudi S
Iemand heeft hem over die Euro 900.000 verteld

avatar van trebremmit
Wat offtopic berichten verwijderd.


Assurancetourix
Ik ben niet zo'n fan van Bob D. muzikaal gezien, maar zijn weer barstige karakter spreekt mij wel aan, laat ze maar lekker dood vallen daar in Stockholm.

avatar van GrafGantz
A Transcendent Patti Smith Accepts Bob Dylan’s Nobel Prize - The New Yorker - newyorker.com

Before Smith took the stage, Horace Engdahl, a literary historian and critic, dismissed any controversy over Dylan’s win, saying the decision “seemed daring only beforehand, and already seems obvious.” He spoke of Dylan’s “sweet nothings and cruel jokes,” and his capacity for fusing “the languages of the streets and the Bible.” In the past, he reminded us, all poetry was song.

avatar van GrafGantz
"Like Shakespeare, I too am often occupied with the pursuit of my creative endeavors and dealing with all aspects of life’s mundane matters. “Who are the best musicians for these songs?” “Am I recording in the right studio?” “Is this song in the right key?” Some things never change, even in 400 years.

Not once have I ever had the time to ask myself, “Are my songs literature?”

So, I do thank the Swedish Academy, both for taking the time to consider that very question, and, ultimately, for providing such a wonderful answer.

My best wishes to you all,

Bob Dylan


avatar van Rudi S
Patti (die ook boeken schrijft) krijgt 'm volgend jaar en Dylan gaat dan Free money zingen bij de uitreiking

avatar van GrafGantz
Ik zet m'n geld op Rock 'n Roll Nigger

avatar van Rudi S
Ha,ha, ja dat zou ook wel iets voor "onze" Bob zijn.


Ik ben een groot Dylan fan, maar ik vind dat Cees Nooteboom hem allang had moeten verdienen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:11 uur

geplaatst: vandaag om 14:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.