menu

Mijn Updates +
Muziek / Nieuws / Metal Heeft Slechte Invloed op Jeugd

zoeken in:
bennerd (moderator)
Ik zou de jeugd ook niet naar metalconcerten laten gaan. Lelijke muziek.

Bij gabber muziek zat de duivel ook al, check dit filmpje.
Gabber Doc

Ik kwam vroeger wel eens op Thunderdome feestjes en daar stonden ze dan ook met zo'n bus.
Ach best aardige mensen en heb er wel eens koffie gedronken, maar als ze gaan proberen de boel te verbieden zoals die man van de ChristenUnie dan gaat het veel te ver.

Ik las trouwens ergens dat men jazz in de jaren veertig/vijftig al verwerpelijke muziek vond, ook van de duivel, dus het zal wel van alle tijden zijn.

Typisch een geval van metaalmoeheid.

trebremmit schreef:
Bij gabber muziek zat de duivel ook al, check dit filmpje.
Gabber Doc

Ik kwam vroeger wel eens op Thunderdome feestjes en daar stonden ze dan ook met zo'n bus.
Ach best aardige mensen en heb er wel eens koffie gedronken, maar als ze gaan proberen de boel te verbieden zoals die man van de ChristenUnie dan gaat het veel te ver.

Ik las trouwens ergens dat men jazz in de jaren veertig/vijftig al verwerpelijke muziek vond, ook van de duivel, dus het zal wel van alle tijden zijn.

Toevallig kwam er vandaag in college (ik studeer Muziekwetenschap) een voorbeeld voorbij van iemand die de muzikale ontwikkelingen in de veertiende eeuw heiligschennis vond, omdat er werd getornd aan een element in de muziek dat naar de heilige drie-eenheid verwees.

buizen schreef:
(bepaalde) rap heeft dat misschien wel.

Buizen weer terug aan het mume front...dat moet het werk van een engel zijn geweest Welcome back

trebremmit schreef:

Misschien moet er iemand de CU even tippen een referendum aan te zwengelen: in Nazi-Duitsland was het verboden om jazz te spelen of luisteren. Dat werd beschouwd als "entartete Musik".

Buizenpost associeer ik zelve met de banken uit de jaren 70: deed je een storting was je geld in no time verzwonden. Het bewijsje liet soms wel minuten op zich wachten

Ik weet ook nog dat er vroeger beweerd werd dat er lp's waren die, als ze achteruit afgespeeld werden, satanische boodschappen bevatten.
Volgens mij hoorde Judas Priest daar ook bij, en die band is daar toen voor aangeklaagd.

trebremmit schreef:

Volgens mij hoorde Judas Priest daar ook bij, en die band is daar toen voor aangeklaagd.

Better by You, Better than Me
Met die zelfmoord van die jongelui

trebremmit schreef:
Ik weet ook nog dat er vroeger beweerd werd dat er lp's waren, die als ze achteruit afgespeeld werden, satanische boodschappen bevatten.

het verhaal: 30 Years Ago: Two Judas Priest Fans Attempt Suicide, Parents Blame Subliminal Lyrics - ultimateclassicrock.com

Dit soort godsdienstwaanzin zie je normaal alleen maar bij de SGP. Onschuldige mensen met Breivik vergelijken, wie is hier dan de slechte invloed op de jeugd?

Sir Spamalot (crew)
Het komt altijd op hetzelfde neer: vrees aanwakkeren voor het onbekende in de hoop zo mensen onder de knoet te houden. Alsof alle Metal satanisch is, alsof alle satanisten moordenaars zijn. Ik luister al sinds mijn 13-14 jaar naar Hard Rock en Metal en nog steeds ben ik niet ontaard. Sommige mensen kun je werkelijk alles wijsmaken, er bestaan hiervan duizenden voorbeelden, een beetje kennis van geschiedenis volstaat. Ik zeg altijd: "Informeer je en vorm je eigen mening".

En nog iets, zoals er Black Metal bestaat, hebben wij ook zoiets als White Metal of Christian Metal, waar men al te graag dweept met den dienen boven ons. Zijn dat dan doetjes? Ik laat iedereen vrij in haar/zijn leven, moge iedereen mij ook mijn vrijheid gunnen, zelfs de fanantici. Het kan maar zorgen voor een betere wereld.

bennerd (moderator)
Titmeister schreef:
Dit soort godsdienstwaanzin zie je normaal alleen maar bij de SGP. Onschuldige mensen met Breivik vergelijken, wie is hier dan de slechte invloed op de jeugd?

Bij dat deel had ik ook iets van "Well, that escalated quickly".

buizen
Arrie schreef:
(quote)

Kan je dat toelichten?

Streetgangs in L.A. die elkaar naar het leven staan luisteren naar gangsta-rap, heb ik wel eens gehoord.
Onder Jihadgangers zitten nogal wat mislukte rappers, en ga zo maar door.
Weet niet of de jeugd o.i.v. bepaalde rap 'slecht' wordt (rechtstreekse oorzaak) maar beter worden ze er ook niet van.
Kom er nog wel op terug, nu weinig tijd.

bennerd (moderator)
buizen schreef:
(quote)

Weet niet of de jeugd o.i.v. bepaalde rap 'slecht' wordt (rechtstreekse oorzaak) maar beter worden ze er ook niet van.

Oei. Zit je bij de Christenunie?

Jemig, dat dat nog steeds bestaat. Laat ik het zo zeggen: Er bestaat zo ongeveer geen groep in Nederland waar lieve en zachtaardige mensen zo oververtegenwoordigd zijn als de metalscene zo weet ik uit ervaring.

buizen schreef:
(quote)

Streetgangs in L.A. die elkaar naar het leven staan luisteren naar gangsta-rap, heb ik wel eens gehoord.
Onder Jihadgangers zitten nogal wat mislukte rappers, en ga zo maar door.
Kom er nog wel op terug, nu weinig tijd.

Dat lijkt me de andere kant op. Hun levensstijl beïnvloedt de muziek. De muziek beïnvloedt niet per se de levensstijl. Al zijn daar de meningen over verdeeld, er zijn mensen die van mening zijn dat het dat 'streetgang'-gedrag versterkt. Maar ook mensen die daar tegenin gaan en het een moral panic betreft. De 'hiphop en streetgang' is niet al te simpel en doodleuk stellen dat hiphop een slechte invloed heeft, lijkt me te kort door de bocht.

Er zijj ook zat rappers die door de gangsta rap juist kunnen ontsnappen aan de street gangs. Dus ja, er zijn zeker rappers die er beter van worden. Het geeft ze een doel en een 'purpose! in hun leven, een doel dat niet samenhangt met geweld en drugs.

Onweerwolf
buizen schreef:

Is Henk Stoffels toevallig je vader?

bennerd schreef:
(quote)

Oei. Zit je bij de Christenunie?

Oei, jij bent slecht, luister jij soms metal.

bennerd (moderator)
Rudi S schreef:
(quote)

Oei, jij bent slecht, luister jij soms metal.

Voornamelijk hardcore punk, maar daar doet MusicMeter wat moeilijk over. Let op, dat maakt de mens ook slecht. Krijgen ze het idee dat ze een veiligheidsspeld door hun oorlel kunnen duwen.

bennerd schreef:
Voornamelijk hardcore punk, .

Ha, ik weet wel, ik vind punk van voor 1980 dus erg mooi, zeg maar de goede punk
Trouwens nooit een speld ergens in gestoken.

Rudi S schreef:
Trouwens nooit een speld ergens in gestoken.
Nu doe je net alsof dat een autonome keuze was, maar volgens mij kreeg je hem er gewoon niet tussen.

Casartelli ja , precies dat was het

bennerd (moderator)
Punk draait niet om kunnen, dus je was sowieso heel erg punk.

buizen
buizen schreef:
(quote)

Kom er nog wel op terug..

Bij nader inzien: laat maar zitten. Het wordt een gebed zonder end.
We houden het mooi bij wat schrijven over een geluisterd album of een verslagje van een bezocht concert.
Maar dan nog.. eigen mening ventileren valt tegenwoordig niet mee.

Als je een eigen mening hebt is het wel interessant als je 'm kan onderbouwen als iemand er tegenin gaat. Anders kun je 'm inderdaad maar beter niet uiten. Zo'n platte mening over hiphop is geen haar beter dan die Christenunie-man over metal heeft.

Ik denk dat het concert inmiddels zoveel publiciteit heeft gekregen dat het wel uitverkocht zal raken.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=RdpVHroZMKA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=1vMc9cOiih4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Misterfool
There are more love songs than anything else. If songs could make you do something we'd all love one another.

Aldus Frank Zappa. Daarmee lijkt me het belangrijkste wel gezegd.

Onweerwolf
Die Stoffels doet me vreselijk denken aan de conrector van mijn middelbare school. Wat een engerd.

Onweerwolf
"Hel en verdoemenis over Amstelveen"

Die Stoffels heeft alvast een mooie titel verzonnen voor een een eventuele live-registratie.

De goede (nouja, goede) man is burgerlid van de ChristenUnie. Wat is dat nou helemaal?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:05 uur

geplaatst: vandaag om 05:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.