Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2018
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2018, 11:47 uur
Haalt Quintino zowaar weer eens de Top 40, zo'n zes jaar na zijn dikke nummer 1-hit. Vond het wel fascinerend dat dat grote succes ook meteen een einde maakte aan zijn succes, maar hij is er weer.
0
geplaatst: 9 februari 2018, 11:48 uur
Grappig trouwens dat er zowaar twee country-artiesten tegelijk binnenkomen in de Top 40, terwijl dat toch erg weinig gebeurt. In beide gevallen door mee te zingen met een popartiest, maar toch.
1
geplaatst: 9 februari 2018, 11:54 uur
Binnenkort wellicht ook nog Maren Morris die meezingt op de nieuwe van Zedd. 

0
geplaatst: 9 februari 2018, 15:18 uur
Komende week is Bebe Rexha feat. Florida Georgia Line - Meant to Be ook nog eens Alarmschijf
0
geplaatst: 9 februari 2018, 16:03 uur
Nieuwe Josylvio (Catch Up) deze week op de playlist bij Slam! Moet dan wel een Top 40 hit worden toch? Tóch?
0
geplaatst: 9 februari 2018, 16:57 uur
Deze week ook draaibeurten gehad op 538 .Zolang streams deze dagen niet veel gaan teruglopen zie ik als chartwatcher dat Josylvio volgende week de Top 40 binnenkomt. Maar ja ik maak de lijst natuurlijk ook niet;-
Anderzijds mogen er best weleens vraagtekens geplaatst worden bij 14 Nederhop-singles die binnen 1 jaar allemaal bovenaan de spotify-chart staan.
Anderzijds mogen er best weleens vraagtekens geplaatst worden bij 14 Nederhop-singles die binnen 1 jaar allemaal bovenaan de spotify-chart staan.
0
geplaatst: 9 februari 2018, 19:04 uur
Waarom twijfel je daaraan? Denk je dat ze streams kopen? (dat houdt Spotify overigens scherp in de gaten) In veel meer landen domineert hiphop de Spotify-lijsten, hiphop is gewoon één van de populairste genres van vandaag de dag. Bovendien: op YouTube is het hetzelfde verhaal.
0
geplaatst: 9 februari 2018, 19:22 uur
Het is een ons kent ons wereldje. Nederhop wordt ongelofelijk gemobiliseerd.Het is geen kunst meer om dikwijls met je nieuwe track binnen 1 week bovenaan de spotify-lijst te staan. Of je dan ook nr 1 op de landelijke hitlijst moet staan is een ander verhaal (Zoutelande is een veel populaire track die terecht op 1 staat) . In de Top 40 is Ronnie Flex de uitzondering. Solo heeft hij 3 nr 2 hits Komt ook omdat zijn tracks wel in de breedte scoren. Afgelopen 52 weken hebben overigens 15 Nederhopsingles de bovenste helft van de Top 40 waarvan 11 in de Top 10 .Geeft een realistischer beeld.
0
geplaatst: 14 februari 2018, 14:57 uur
Catch Up van Josylvio is deze week de hoogste binnenkomer in de tipparade.Dus nog niet in de Top 40 te vinden.
0
geplaatst: 16 februari 2018, 14:21 uur
Fijne Weeknd x King Kendrick, hoewel die laatste z'n verse wel tegenvalt. Maar die productie, jongens en meisjes, die productie. Waar is verdorie die watertandende smiley gebleven?
0
geplaatst: 16 februari 2018, 16:07 uur
Het is Weeknd, Maarten. Vind hem wat tegenvallen eigenlijk, vrij doorsnee track in het oeuvre van The Weeknd.
0
geplaatst: 16 februari 2018, 16:18 uur
Goed begin van het Week(e)nd! Ik vind het een lekker plaatje, hoor.
0
geplaatst: 16 februari 2018, 21:35 uur
Arrie schreef:
Het is Weeknd, Maarten. Vind hem wat tegenvallen eigenlijk, vrij doorsnee track in het oeuvre van The Weeknd.
Sorry, overenthousiaste vertyping!
1
geplaatst: 23 februari 2018, 09:53 uur
0
geplaatst: 23 februari 2018, 10:24 uur
Wauw, vier binnenkomers! En een nieuwe op 40! Wat is er aan de hand? 

0
geplaatst: 23 februari 2018, 10:29 uur
Een nieuwe op 40, wat gek zeg.
En daar is Josylvio dan eindelijk.
En daar is Josylvio dan eindelijk.
0
geplaatst: 23 februari 2018, 18:06 uur
Dat Janieck is echt een verschrikking, een kopie van Alice Deejay met een Passengerstemmetje erbij..
1
geplaatst: 23 februari 2018, 18:13 uur
Kopie lijkt me overdreven, het klinkt toch redelijk anders.
De Nederlandse Janieck maakt van Better Off Alone een geheel eigen versie | DJ Mag NL - Living & Breathing Dance Music - djmag.nl
De Nederlandse Janieck maakt van Better Off Alone een geheel eigen versie | DJ Mag NL - Living & Breathing Dance Music - djmag.nl
0
geplaatst: 23 februari 2018, 20:34 uur
Schiet mij maar lek, ik hoor het niet echt. De hele melodielijn is gekopieerd..
0
geplaatst: 23 februari 2018, 21:10 uur
Ja, dat was de bedoeling ook. Ik heb toch geen moeite beide versies te onderscheiden, zoals ik dat wel b.v. heb bij The Twist en het origineel.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 09:47 uur
0
geplaatst: 2 maart 2018, 13:22 uur
Zo'n Does It Matter wordt natuurlijk enkel en alleen een hit omdat de hook van Better Off Alone zo goed in elkaar steekt. Anders zou dit het zoveelste doorsnee singer-songwriter liedje zijn.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 11:58 uur
Frank voor Klank schreef:
Dua Lipa op weg naar haar 7e Top 10
Haar 7e al
. Kom er net achter dat 'Homesick' in de top 40 staat en nogal hoog ook. Is dat uberhaupt een single geweest? Volgens mij is dat verder nergens uitgebracht.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 13:05 uur
Frank voor Klank schreef:
Terecht, na Lorde en Taylor Swift de beste popster van dit moment
* denotes required fields.