menu

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2018

zoeken in:
avatar van catdog
NewYorkCityLight schreef:
(quote)


Haar 7e al .

Kom er net achter dat 'Homesick' in de top 40 staat en nogal hoog ook. Is dat uberhaupt een single geweest? Volgens mij is dat verder nergens uitgebracht.


Soms worden er per land tussentijdse singles afgeleverd voor de desbetreffende markt. 'New Rules' was bij ons namelijk op z'n retour terwijl hij nog erg hot was in de UK en de USA. Dan beslist, in dit geval, de Nederlandse afdeling van haar label of er een afzonderlijke single nog naar de radio gestuurd wordt.

P!nk feat. Eminem - Revenge, Katy Perry - Legendary Lovers, Beyoncé - Radio, Justin Bieber - Children. Hier nog wat meer voorbeelden.

Ook Everglow van Coldplay werd hier veel eerder een single dan elders. Was het bij ons de 2e single van het album, werd het elders pas als 5e single uitgebracht.

avatar van Slowgaze
Gretz schreef:
Terecht, na Lorde en Taylor Swift de beste popster van dit moment

Dan heb ik wat in te halen geloof ik, want ik heb tot nu toe weinig met de nummers die ik weleens van haar hoor. Ik hoop trouwens wel dat er een nieuwe plaat van Selena Gomez aankomt, want de singles die na haar heerlijke album Revival verschenen vond ik goed tot heel goed. Minus dat geval met Charlie Puth dan.

avatar van Frank voor Klank
Homesick is bij ons een megahit en piekte tot #2 Chris Martin krijgt geen credit.In de UK zou ie nog op single kunnen uitkomen


avatar van jordidj1
Een van de betere Famke songs, maar nog steeds niet heul overtuigend.


avatar van catdog
Week 12:

#28. Sean Paul & David Guetta, feat. Becky G - Mad Love
#34. Khalid & Normani - Love Lies
#38. Chef'Special - Nicotine

Precies in de week van de break up van Fifth Harmony komt 2e lid (na Camila Cabello) Normani binnen. Gaan ze een One Direction doen?

avatar van jordidj1
Chef'Special wordt ook steeds suffer.

avatar van Joren999
Chef'Special is toch altijd een hele suffe bedoening geweest...

avatar van Arrie
catdog schreef:

Precies in de week van de break up van Fifth Harmony komt 2e lid (na Camila Cabello) Normani binnen. Gaan ze een One Direction doen?

Mwah, Lauren zie ik nog wel een hit scoren maar Ally en Dinah Jane toch niet zo snel. Maar met de juiste songwriters en producers kan natuurlijk alles.


avatar van jordidj1
Slappe hap deze week...

avatar van Frank voor Klank
Week 14

29 David Guetta & Sia- Flames
37 Kevin ft Lil Kleine & Chivv- Beetje Moe
39 Nial Horan- On The Loose

avatar van catdog
En met linkjes:

#29. David Guetta & Sia - Flames
#37. Kevin feat. Chivv & Lil' Kleine - Beetje Moe
#39. Niall Horan - On the Loose

En wonder boven wonder: eindelijk een single van Niall Horan die ik leuk vind! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

avatar van jordidj1
Lekker hitje, inderdaad.

avatar van Arrie
En volgens mij is dat hit nr. 42 van David Guetta, wat betekent dat ie ondertussen erg dicht bij het record van Normaal komt, namelijk: 46 hits zonder een nummer 1-hit te scoren. Sowieso blijft Guetta echt aan de lopende band hits scoren, voor m'n gevoel komt er om de paar weken wel een nummer van hem binnen, dus ik denk dat ie daar nog wel voorbij gaat. Daarmee staat ie trouwens ook bijna in de top 10 van artiesten met de meeste hits, die grens ligt op 43.

Het is volgens mij gewoon een hitfabriek, met Guetta als eindverantwoordelijke en merknaam. Bovendien werkt ie tegenwoordig bijna standaard samen met andere producers, dus dan is ook de vraag hoeveel hij aan zijn hits bijdraagt. Maar toch wel een fascinerend fenomeen, die Guetta.

Edit: qua behaalde punten staat ie zelfs al in de top 5.

avatar van jordidj1
Waar kun je dat zien, Arrie?


avatar van Arrie
Ik haal de meeste informatie uit mijn hitdossier maar het is inderdaad ook wel te vinden op de Top 40-site.

avatar van jordidj1
Arrie schreef:
Ik haal de meeste informatie uit mijn hitdossier maar het is inderdaad ook wel te vinden op de Top 40-site.


Al gevonden ondertussen, wist niet dat RiRi op nummer 1 stond. 100% terecht natuurlijk.

avatar van Gretz
catdog schreef:

En wonder boven wonder: eindelijk een single van Niall Horan die ik leuk vind! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Opmerkelijk dat On the Loose nu pas de Top 40 haalt. Ik word daar al 2 maanden mee doodgegooid op Q-music. Wel een leuke single overigens.

avatar van catdog
Doet niet veel op streaming, dus heeft nu de mazzel dat t alsnog op airplay alleen doorkomt

avatar van Arrie
Ik vind het trouwens echt jammer dat Shawn Mendes de 'b-kant' van In My Blood niet als a-kant heeft uitgebracht, want Lost in Japan is het eerste nummer van hem dat ik daadwerkelijk kan waarderen. Bovendien word ik er een beetje flauw van dat al zijn nummers ongeveer hetzelfde klinken, en dan zou het wel aardig zijn als ie af en toe ook met iets anders scoort, zoals Lost in Japan dus.

avatar van catdog
Precies, daar dacht ik ook al aan. Al moet ik zeggen dat In My Blood ook wel één van zijn betere singles tot nu toe is. Ben benieuwd of hij dit kan doortrekken op zijn nieuwe album.

avatar van Joren999
Ik vind In my blood ook een stuk beter dan het eerdere werk dat ik ken, wat ik echt niet kan uitstaan. Lost in Japan ken ik niet, ik zal die eens opzoeken.

avatar van Arrie
Ik hoor nauwelijks verschil tussen In My Blood en zijn eerdere werk.

avatar van Frank voor Klank
Chart-analyse Top 40 week 14
Verhouding streaming/airplay
24 hits in de Top 40 staan in de Streaming Top 40
23 hits in de Top 40 staan in de Airplay Top 40
10 hits in de Top 40 staan zowel in de Streaming Top 40 als in de Airplay Top 40
3 hits in de Top 40 staan niet genoteerd in de Streaming Top 40 en Airplay Top 40
Zoutelande van Bløf en Geike Arnaert staat voor de 10e week op nr 1 in de Top 40 en is de enige track die in de Top 10 van de Streaming Top 40 en Airplay Top 40 staat genoteerd.
Er staan 7 hits in het linkerrijtje van de Top 40 die alleen in de Streaming Top 40 staat genoteerd en 4 hits in de Airplay Top 40 .9 hits uit het linkerrijtje van de Top 40 staan in beiden lijsten.
Er staan 7 Nederhophits in de Top 40 en 19 Nederhophits in de Streaming Top 40.

avatar van catdog
Week 15:

#31. Hardwell x Bizzey x Lil Kleine x Chivv - Ze Willen Mee
#34. The Weeknd - Call Out My Name
#36. Kygo feat. Miguel - Remind Me to Forget
#39. Tom Walker - Leave a Light On

Al is het dan met Kygo, toch eindelijk de eerste Top 40 hit voor Miguel

avatar van Arrie
Ik kan mezelf herhalen:

Arrie schreef:
Tsja, wat heb je aan SZA in de Top 40 als het op zo'n nummer is?


Je hoeft alleen SZA te vervangen door Miguel...

avatar van Arrie
Enne.... #waarisboef

Gast
geplaatst: vandaag om 12:21 uur

geplaatst: vandaag om 12:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.