MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Hoesgelijkenissen

zoeken in:

Dat was ook al de tweede post. Ik was eerst

Ik wist nog niet dat je ook het hoesnummer kon zoeken binnen een topic, weer wat geleerd!

https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3219.jpg?cb=1579943823

"Wij willen net zo'n soort hoes als die ene van BÖC, maar we hebben minder budget én willen er zelf ook bij op..." Zo gezegd, zo gedaan:

https://www.musicmeter.nl/images/cover/76000/76624.jpg?cb=1657215270

dix
James ziet er uit als een neonazi

Kwam deze vandaag tegen in een platenzaak:
The Electric Flag - The Band Kept Playing (1974) - MusicMeter.nl

Had 'm nooit eerder gezien en ken de band ook niet, maar ik moest meteen denken aan deze:
Uriah Heep - Conquest (1980) - MusicMeter.nl

...en volgens mij is er nog een andere platenhoes was die van Electric Flag op lijkt, maar ik kan er niet op komen welke dat is.

Germ (crew)
gaucho schreef:
Kwam deze vandaag tegen in een platenzaak:
The Electric Flag - The Band Kept Playing (1974) - MusicMeter.nl

Had 'm nooit eerder gezien en ken de band ook niet, maar ik moest meteen denken aan deze:
Uriah Heep - Conquest (1980) - MusicMeter.nl

...en volgens mij is er nog een andere platenhoes was die van Electric Flag precies op lijkt, maar ik kan er niet op komen welke dat is.

Deze is ook hetzelfde idee.

Ja, die lijkt er ook op, zeker. Waar ik achteraf aan dacht, was In the Army Now van Status Quo. D'r zijn wel meer van dat soort hoezen waar een groep strijders een vlag hijst. Funkadelic's One nation under a groove schiet me nu ook te binnen. Maar die wijkt qua ontwerp toch wel wat af van deze rock- en metalhoezen.

Deels zijn ze natuurlijk geïnspireerd op de iconische foto van Amerikaanse soldaten die hun vlag planten op het Japanse eiland Iwo Jima tijdens WO II.

En als ik daar specifiek op ga zoeken, blijkt dat die foto heel wat meer albumhoezen heeft geïnspireerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:28 uur

geplaatst: vandaag om 17:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.