Muziek / Algemeen / Is Paul McCartney dood?
zoeken in:
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 13:43 uur
T91 schreef:
Ik lees dat jullie het hier oa ook hebben over de '911-complot theorie'.. Voor degenen die graag het hele verhaal willen lezen in het Nederlands, of nog wat meer theorieen willen lezen een hele goeie site: http://www.eqgen.nl/html/aanslagen911_twintorens.html
Ik lees dat jullie het hier oa ook hebben over de '911-complot theorie'.. Voor degenen die graag het hele verhaal willen lezen in het Nederlands, of nog wat meer theorieen willen lezen een hele goeie site: http://www.eqgen.nl/html/aanslagen911_twintorens.html

0
geplaatst: 12 augustus 2006, 18:37 uur
Op het gebied van complottheorieën kan het natuurlijk niet bizar genoeg zijn. Echt dat Twin-Towers verhaal is zo bizar nog niet, maar voor de gemiddelde aardbewoner wel ongeloofwaardig genoeg om het echt te geloven en daarom zeer waarschijnlijk wél waar.
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 18:58 uur
Als het echt een complot is, dan moeten er zóveel mensen van op de hoogte zijn dat er altijd wel iemand uit de school klapt om heel veel geld te verdienen.
Er wordt een vergelijking getrokken met de brand in de Reichtstag, maar dat is toch ook gewoon uitgekomen?
Er wordt een vergelijking getrokken met de brand in de Reichtstag, maar dat is toch ook gewoon uitgekomen?
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 19:01 uur
Eén iemand die uit de school klapt, die wordt gewoon voor gek verklaard. Zoals ik al zei, het is allemaal net te bizar om als waarheid aangenomen te worden.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 15:46 uur
Paul McCartney zit bij mn broertje zn konijn in het hok
....
....
0
Joy
geplaatst: 27 augustus 2006, 00:06 uur
ik zeg, onmiddelijk afschieten
heft nu wel lang genoeg geduurd zo
heft nu wel lang genoeg geduurd zo
0
geplaatst: 27 augustus 2006, 23:54 uur
Het klopt allemaal, alleen hebben ze iemand gevonden die sprekend leek op McCartney, de zelfde stem had, linkshandig (bas) kon spelen en nog briljantere nummers schreef dan z'n ongelukkige voorganger.
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 20:55 uur
tomthumb schreef:
Het klopt allemaal, alleen hebben ze iemand gevonden die sprekend leek op McCartney, de zelfde stem had, linkshandig (bas) kon spelen en nog briljantere nummers schreef dan z'n ongelukkige voorganger.
Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat iemand onderzoek heeft gedaan naar de stem van de Paul McCartney uit de begin periode van The Beatles en die van de eindperiode. En wat blijkt: er is een verschil tussen beide stemmen.
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 21:12 uur
wolf schreef:
Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat iemand onderzoek heeft gedaan naar de stem van de Paul McCartney uit de begin periode van The Beatles en die van de eindperiode. En wat blijkt: er is een verschil tussen beide stemmen.
(quote)
Dr. Henry Truby heette die man die dat onderzoek uitvoerde
.
0
geplaatst: 29 augustus 2006, 21:26 uur
Naar mate het ouder worden is het maar normaal zeker dat z'n stem beetje bij beetje verandert... Zo kan je vele dingen 'zien' hoor:
Paul McCartney heeft 2 rimpels meer in 1969 dan hij had in 1963, hij MOET wel vervangen zijn door een identieke dubbelganger
Paul McCartney heeft 2 rimpels meer in 1969 dan hij had in 1963, hij MOET wel vervangen zijn door een identieke dubbelganger

0
geplaatst: 29 augustus 2006, 22:41 uur
Daarnaast denk ik dat effecten op vocalen, EQ-afstellingen en veranderde opnametechnieken iemands stem dusdanig kunnen vervormen dat er verschillen in karakterstieken ontstaan.
0
Joy
geplaatst: 30 augustus 2006, 18:48 uur
HiLL schreef:
Sorry?
Sorry?
naja, afschieten die mc cartknie, samen met dat konijn,issie echt dood, kan dit topic gesloten worden
0
verliefdoplennon
geplaatst: 29 september 2006, 20:45 uur
Joy ben jij van de ratten besnuffeld ofzo?
0
geplaatst: 3 oktober 2006, 21:19 uur
Lennonlover schreef:
in 1966 is er veel bla bla gemaakt over het feit of Paul McCartney nu dood is. Veel over geschreven en gezegd, nu nog bestaan er sites die proberen te bewijzen dat Paul McCartney dood is. Wat denk jij ervan? Misschien kunnen de oudere musicmeters, die het hebben meegemaakt er ons meer over vertellen?
Na zo'n site te hebben gezien begin ik eigenlijk ook een beetje te twijfelen...
hier is de link:
http://digilander.libero.it/jamespaul/index.html
in 1966 is er veel bla bla gemaakt over het feit of Paul McCartney nu dood is. Veel over geschreven en gezegd, nu nog bestaan er sites die proberen te bewijzen dat Paul McCartney dood is. Wat denk jij ervan? Misschien kunnen de oudere musicmeters, die het hebben meegemaakt er ons meer over vertellen?
Na zo'n site te hebben gezien begin ik eigenlijk ook een beetje te twijfelen...
hier is de link:
http://digilander.libero.it/jamespaul/index.html
Ik geloof er geen snars van

0
geplaatst: 1 juni 2007, 23:12 uur
Ik wil 't wel geloven omdat 't mij toch wel een cool verhaal lijkt (met al die hints enz.)
maar nee, ik geloof het niet...
Het is niet mogelijk dat er iemand bestaat met hetzelfde uiterlijk, hetzelfde talent en (ongeveer) dezelfde stem.
maar nee, ik geloof het niet...
Het is niet mogelijk dat er iemand bestaat met hetzelfde uiterlijk, hetzelfde talent en (ongeveer) dezelfde stem.
0
geplaatst: 2 juni 2007, 03:11 uur
dus is het die dubbelganger die volgende week in Jools Holland's Later zal spelen??
0
geplaatst: 2 juni 2007, 16:22 uur
Ik ga eens even dit verhaal eens even stevig ontzenuwen 
Paul McCartney gaf op 24 april 1969 een persconferentie om te vertellen dat het allemaal een grap was, maar dat terzijde:
Maar ik vind de mythe op zich wel grappig: Al die aanwijzingen op foto's en al dat backmasking in hun nummers.
Het is op zich leuk om te zien wat ze voor hints ze gegeven hebben zonder er zelf té diep op in te gaan.
Billy Shears, de vermaande dubbelganger, zou plastische chirurgie ondergaan zijn.
Mijn zus, wiens aandacht ik hiervoor gewekt heb, merkte op dat er wel degelijk verschil is tussen de 1966-Paul en de 1969-Paul.
Maar, ja, zoals gezegd: Om het verhaal sterker te maken zal McCartney wel chirurgie ondergaan zijn.
Daarbij betekent veel van de backmasking in hun nummers niks en weet je dat het die zinnen zijn omdat ervan gezegd wordt: He, ze zeggen dat....
Bijvoorbeeld: Revolution 9, de beruchte intro.
'Number 9, number 9, number 9...' Zou achteruit 'Turn me on dead man, turn me on dead man.' zijn.
Wat dus onmogelijk is gezien het aantal lettergrepen, en het is echt puur toeval dat het zo klinkt, de Beatles hadden daar gene idee van.
(Turn me on dead man zou referren naar Paul vanwege het feit dat hij 'I love to turn you on' zingt in 'A day in the life', wat overigens een nummer is dat sterk verbonden is met de mythe terwijl het niet over Paul gaat)
Revolution 9 is ook hoe het balletje aan het rollen is gegaan:
Een student ergens belde de radio met het bericht dat Paul dood zou zijn. Hoe concludeerde hij dat? Door Revolution 9 achteruit te spelen. De dj deed het in de uitzending met zijn eigen White album en zo was het in heel Amerika, of Engeland, te horen.
Op youtube heb je in twee filmpjes een overzicht van de backmasking van de beatles.
Zoals ik al zei: Je hoort eigenlijk alleen gemompel maar hoort zinnen omdat gezegd wordt: Ze zeggen dit.
Hier is een link naar filmpje 1, filmpje 2 kun je in de speellijst ernaast selecteren.
http://www.youtube.com/watch?v=-8eFq7RJYN0
Ik weet bijna zeker dat Beatles toen gedacht hebben: Wat als we nu dat verhaal sterker maken en gewoon voor de grap allerlei hints verstoppen?
Maar dat verhaal kan tegengesproken worden aangezien het gerucht in 1969 ter sprake kwam en bijvoorbeeld Abby Road, de lp met verreweg de meeste aanwijzingen op de hoes, allang uit was.
Daarbij, al die verstopte hints zijn enkel interpretatie. Als je zegt: Paul heeft geen schoenen aan, dat betekent rouw in sommige landen, ja, zo kun je wel bezig blijven
Anyhows, zoals ik al zei:
Het is op zich leuk om te zien wat ze voor hints ze gegeven hebben zonder er zelf té diep op in te gaan.
Zo, is dat genoeg om het topic te sluiten?

Paul McCartney gaf op 24 april 1969 een persconferentie om te vertellen dat het allemaal een grap was, maar dat terzijde:
Maar ik vind de mythe op zich wel grappig: Al die aanwijzingen op foto's en al dat backmasking in hun nummers.
Billy Shears, de vermaande dubbelganger, zou plastische chirurgie ondergaan zijn.
Mijn zus, wiens aandacht ik hiervoor gewekt heb, merkte op dat er wel degelijk verschil is tussen de 1966-Paul en de 1969-Paul.
Maar, ja, zoals gezegd: Om het verhaal sterker te maken zal McCartney wel chirurgie ondergaan zijn.
Daarbij betekent veel van de backmasking in hun nummers niks en weet je dat het die zinnen zijn omdat ervan gezegd wordt: He, ze zeggen dat....
Bijvoorbeeld: Revolution 9, de beruchte intro.
'Number 9, number 9, number 9...' Zou achteruit 'Turn me on dead man, turn me on dead man.' zijn.
Wat dus onmogelijk is gezien het aantal lettergrepen, en het is echt puur toeval dat het zo klinkt, de Beatles hadden daar gene idee van.
(Turn me on dead man zou referren naar Paul vanwege het feit dat hij 'I love to turn you on' zingt in 'A day in the life', wat overigens een nummer is dat sterk verbonden is met de mythe terwijl het niet over Paul gaat)
Revolution 9 is ook hoe het balletje aan het rollen is gegaan:
Een student ergens belde de radio met het bericht dat Paul dood zou zijn. Hoe concludeerde hij dat? Door Revolution 9 achteruit te spelen. De dj deed het in de uitzending met zijn eigen White album en zo was het in heel Amerika, of Engeland, te horen.
Op youtube heb je in twee filmpjes een overzicht van de backmasking van de beatles.
Zoals ik al zei: Je hoort eigenlijk alleen gemompel maar hoort zinnen omdat gezegd wordt: Ze zeggen dit.
Hier is een link naar filmpje 1, filmpje 2 kun je in de speellijst ernaast selecteren.
http://www.youtube.com/watch?v=-8eFq7RJYN0
Ik weet bijna zeker dat Beatles toen gedacht hebben: Wat als we nu dat verhaal sterker maken en gewoon voor de grap allerlei hints verstoppen?
Maar dat verhaal kan tegengesproken worden aangezien het gerucht in 1969 ter sprake kwam en bijvoorbeeld Abby Road, de lp met verreweg de meeste aanwijzingen op de hoes, allang uit was.
Daarbij, al die verstopte hints zijn enkel interpretatie. Als je zegt: Paul heeft geen schoenen aan, dat betekent rouw in sommige landen, ja, zo kun je wel bezig blijven

Anyhows, zoals ik al zei:
Zo, is dat genoeg om het topic te sluiten?

0
titan (crew)
geplaatst: 2 juni 2007, 20:06 uur
Ik heb zelf ook het idee dat the beatles na een avondje goed doorzakken besloten om voor de grap allerlei clues in hun liedjes en hoezen te verstoppen die erop zouden wijzen dat Paul dood is.
Is er trouwens bewijs voor de bewering dat Paul in april 1969 heeft verklaard dat het allemaal een grap is? Het is voor het eerst dat ik omtrent deze mythe dit genoemd zie worden.
Is er trouwens bewijs voor de bewering dat Paul in april 1969 heeft verklaard dat het allemaal een grap is? Het is voor het eerst dat ik omtrent deze mythe dit genoemd zie worden.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 2 juni 2007, 20:44 uur
Ja, dat "Paul is dead" gedoe...
Antwoord; Paul is alive and kicking, getuige zijn formidabele nieuwste "Memory Almost full".
John en George zitten een potje te kaarten in Hotel De Hemel.
Ik denk met Keith Moon (maar die speelt vals) en met John Bonham.
Elvis presley, Jim Morrison en Freddie Mercury staan gezellig een potje DARTS te spelen...
En Serge Gainsbourg zit in een stevige discussie, de Gitanes losjes in de mondhoek... es kijken, met Jacques Brel.
By the way : The Beatles speelden nooit met de kaarten omdat
Paul Mac KAART NIE !!!!
Antwoord; Paul is alive and kicking, getuige zijn formidabele nieuwste "Memory Almost full".
John en George zitten een potje te kaarten in Hotel De Hemel.
Ik denk met Keith Moon (maar die speelt vals) en met John Bonham.
Elvis presley, Jim Morrison en Freddie Mercury staan gezellig een potje DARTS te spelen...
En Serge Gainsbourg zit in een stevige discussie, de Gitanes losjes in de mondhoek... es kijken, met Jacques Brel.
Paul Mac KAART NIE !!!!
0
geplaatst: 3 juni 2007, 14:26 uur
titan schreef:
Is er trouwens bewijs voor de bewering dat Paul in april 1969 heeft verklaard dat het allemaal een grap is?
Is er trouwens bewijs voor de bewering dat Paul in april 1969 heeft verklaard dat het allemaal een grap is?
Ik heb dit feitje van een kalender die per dag een historisch feit noemt, en het lijkt me nou niet echt passend als ze daarover zouden liegen, dus ga er maar van uit dat het klopt.
0
geplaatst: 3 juni 2007, 14:33 uur
EVANSHEWSON schreef:
Paul Mac KAART NIE !!!!
Paul Mac KAART NIE !!!!
Waarom schreeuw je zo hard?
0
geplaatst: 3 juni 2007, 15:46 uur
0
geplaatst: 3 juni 2007, 19:10 uur
Beetje flauwe reply op jezelf. Dit is een van de grootste hoaxes uit de muziekgeschiedenis, lijkt me wel leuk daar een levend topic van te hebben.
0
geplaatst: 4 juni 2007, 16:09 uur
Inderdaad erg flauw ja, maar die info die ik heb gegeven lijkt me toch duidelijk genoeg...
0
geplaatst: 6 juni 2007, 16:52 uur
gemaster schreef:
Zit de bovenstaande site even door te lezen, maar tot nu toe zitten er al enkele onjuistheden in. Het gaat erover dat de albums na de vermoedelijke dood van Paul heel anders van toon zijn.
Zit de bovenstaande site even door te lezen, maar tot nu toe zitten er al enkele onjuistheden in. Het gaat erover dat de albums na de vermoedelijke dood van Paul heel anders van toon zijn.
Is ook niet helemaal waar. Help en Rubber Soul laten de opmaat horen van het vroege, simpele werk naar iets meer experimenteels.
0
geplaatst: 6 juni 2007, 17:08 uur
titan schreef:
De teksten zijn inderdaad het beste "bewijs". Ook kan je er niet omheen dat the beatles stukjes achterstevoren op de plaat hebben gezet, soms zijn die stukjes zelfs heel overduidelijk te horen. Om vervolgens achter de kreet "Number nine" uit Revolution 9 wanneer je dit achterstevoren draait "Turn me on dead man" te horen vind ik ver gezocht. Het is maar wat je wilt horen.
Het ongeluk in de nacht van 8 op 9 november 1966 schijnt echt gebeurd te zijn. Ik denk dat the beatles daarna het gerucht hebben opgevangen dat Paul daarbij betrokken zou zijn geweest en besloten hebben om hiermee iets te doen, waarschijnlijk na het genot een aantal flessen stevige drank
. Persoonlijk vind ik het de grootste Hoax uit de popgeschiedenis. Leuk materiaal ook trouwens voor een speelfilm
.
De teksten zijn inderdaad het beste "bewijs". Ook kan je er niet omheen dat the beatles stukjes achterstevoren op de plaat hebben gezet, soms zijn die stukjes zelfs heel overduidelijk te horen. Om vervolgens achter de kreet "Number nine" uit Revolution 9 wanneer je dit achterstevoren draait "Turn me on dead man" te horen vind ik ver gezocht. Het is maar wat je wilt horen.
Het ongeluk in de nacht van 8 op 9 november 1966 schijnt echt gebeurd te zijn. Ik denk dat the beatles daarna het gerucht hebben opgevangen dat Paul daarbij betrokken zou zijn geweest en besloten hebben om hiermee iets te doen, waarschijnlijk na het genot een aantal flessen stevige drank
. Persoonlijk vind ik het de grootste Hoax uit de popgeschiedenis. Leuk materiaal ook trouwens voor een speelfilm
.Hmm... Ik denk dat ze ontzettend veel lol hadden en de hele mikmak bij de neus namen, inclusief ons eigenlijk, omdat we er hier toch weer gezellig over zitten te keuvelen. Het is mij ook wel duidelijk dat al die stemmetjes, achterstevoren of niet, met opzet gemaakt zijn. Paul met zwarte tovershoed (en bloedneus) en de anderen met een rode, Paul met zwarte roos en de anderen met een rode, Paul met z'n rug toegekeert naar de camera, Paul zonder schoenen, al die handen boven z'n knar, etc., dat kan gewoon geen toeval zijn. Ze hebben zich een hernia gelachen en ikzelf vind het ook een briljant, maar macaber, idee.

* denotes required fields.