Muziek / Algemeen / Welke artiest wil je nog graag een keer op zien treden of had je willen zien optreden?
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2007, 09:25 uur
Ik had graag nog eens Gentle Giant live willen zien. Van een reünie zal het wel niet meer komen, ben ik bang.....
0
chocoloco
geplaatst: 18 oktober 2007, 21:48 uur
morgen ga ik naar crowded house, kijk er al lang naar uit. ben superfan maar nog nooit live gezien
0
geplaatst: 18 oktober 2007, 22:19 uur
U2
Paul McCartney (heb ik al een keer gezien, maar wil nog wel een keer naar een concert van hem)
Pink Floyd (al lijkt dat niet zo waarschijnlijk dat dat ooit gebeurd)
Bruce Springsteen
Kate Bush
Neil Young
Coldplay
Oasis
Damien Rice
Eric Clapton
Paul McCartney (heb ik al een keer gezien, maar wil nog wel een keer naar een concert van hem)
Pink Floyd (al lijkt dat niet zo waarschijnlijk dat dat ooit gebeurd)
Bruce Springsteen
Kate Bush
Neil Young
Coldplay
Oasis
Damien Rice
Eric Clapton
0
djeffibrelich
geplaatst: 18 oktober 2007, 22:23 uur
ik had morphine wel live willen zien, maar toen zij nog actief waren was ik nog te jong.
my bloody valentine-schijnen luide concerten geweest te zijn, meer uit nieuwsgierigheid dus.
artiesten die ik nu nog live zou willen zien:
greg dulli (of met de twilight singers of met een afghan whigs reunie)
deftones en the cure, en die laatste ga ik gellukig volgend jaar zien.
my bloody valentine-schijnen luide concerten geweest te zijn, meer uit nieuwsgierigheid dus.
artiesten die ik nu nog live zou willen zien:
greg dulli (of met de twilight singers of met een afghan whigs reunie)
deftones en the cure, en die laatste ga ik gellukig volgend jaar zien.
0
geplaatst: 19 oktober 2007, 09:37 uur
My Bloody Valentine-En dan dicht bij de boxen 
Weezer-Staat niet bekend als ultieme liveact, maar toch zeer redelijk en Tired Of Having Sex live horen zal geweldig zijn
System Of A Down-Geen rede nodig
Slint-Net gemist, hopelijk ooit een herkansing
Elliot Smith-Hij was net een jaar dood toen ik hem ondekte

Weezer-Staat niet bekend als ultieme liveact, maar toch zeer redelijk en Tired Of Having Sex live horen zal geweldig zijn
System Of A Down-Geen rede nodig

Slint-Net gemist, hopelijk ooit een herkansing
Elliot Smith-Hij was net een jaar dood toen ik hem ondekte

0
geplaatst: 19 oktober 2007, 21:08 uur
THE DIVINE COMEDY!!!
Hij is nog nooit in Nederland geweest (Neil Hannon). Nederland kent deze geniale Ier niet. Helaas! Veel mooie muziek wordt weer niet gehoord!
Hij is nog nooit in Nederland geweest (Neil Hannon). Nederland kent deze geniale Ier niet. Helaas! Veel mooie muziek wordt weer niet gehoord!
0
Harald
geplaatst: 11 januari 2008, 09:50 uur
Ook helaas niet meer mogelijk:
Doors
Rolling Stones met Brian Jones
Peter Green's Fleetwood Mac (kan theoretisch wel)
Mothers Of Invention
Big Brother And The Holding Company feat. Janis Joplin
Beatles
Doors
Rolling Stones met Brian Jones
Peter Green's Fleetwood Mac (kan theoretisch wel)
Mothers Of Invention
Big Brother And The Holding Company feat. Janis Joplin
Beatles
0
geplaatst: 11 januari 2008, 11:47 uur
Keith Jarrett solo, toen hij nog op zijn "oude" continue manier speelde, niet die korte stukjes die hij tegenwoordig speelt... En ook toen hij nog minder arrogant was tegenover zijn publiek, en toch nog enkele twijfels had bij de vraag of hij nu werkelijk God is of niet.
Thelonious Monk en Bill Evans. Evans liefst in de periode rond '75, toen hij zich nog niet te pletter snoof.
En natuurlijk Miles Davis!
Thelonious Monk en Bill Evans. Evans liefst in de periode rond '75, toen hij zich nog niet te pletter snoof.
En natuurlijk Miles Davis!
0
geplaatst: 11 januari 2008, 16:09 uur
Nu ik er aan denk: Schubert, Beethoven, Debussy en ga zo nog maar een half uurtje door met namen noemen van geniale pianisten had ik toch ook eens graag horen jammen!
0
max en joep
geplaatst: 11 januari 2008, 16:18 uur
het is helaas niet meer mogelijk, maar Pantera had ik graag nog eens gezien.
rip Dime
rip Dime
0
Mr Brown
geplaatst: 11 januari 2008, 16:29 uur
Same here.
Hetzelfde geldt voor Death
Band die nog wel tot de beschikking valt: Slayer
Band die ik in elk geval zeker ga meemaken: Dropkick Murphys.
Hetzelfde geldt voor Death
Band die nog wel tot de beschikking valt: Slayer

Band die ik in elk geval zeker ga meemaken: Dropkick Murphys.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 17:23 uur
Het heeft jaren geduurd voordat ik eindelijk The Who en Kansas kon zien, dat is de afgelopen 2 jaar eindelijk gebeurd. Kansas wil ik nog wel een keer zien en verder Bob Seger.
En ja als het zou gebeuren Genesis met Peter Gabriel maar helaas gaat dat niet gebeuren.
En ja als het zou gebeuren Genesis met Peter Gabriel maar helaas gaat dat niet gebeuren.
0
Sammael
geplaatst: 16 januari 2008, 11:55 uur
Opeth wil ik erg graag zien, gaan hopelijk op tour dit jaar als hun nieuwe album uit is. Had ze kunnen zien op Lowlands 2006, maar toen kende ik ze nog niet en ben dus niet gegaan. Veel spijt van achteraf.
Sigur Rós wil ik ook wel zien. Het is geen absolute droomwens maar als ik de kans krijg zou ik hun optreden wel willen bezoeken.
Mike Patton wil ik ook graag nog een keer zien optreden. Met welk project hij dat doet maakt me niet uit. Een reünie van Faith No More of Mr. Bungle zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn, maar dat zal wel nooit gebeuren.
En tenslotte zijn er nog artiesten die ik al gezien heb, maar die ik graag nog een keer zou willen zien. Bijv. Tool, Muse of Sleepytime Gorilla Museum.
Sigur Rós wil ik ook wel zien. Het is geen absolute droomwens maar als ik de kans krijg zou ik hun optreden wel willen bezoeken.
Mike Patton wil ik ook graag nog een keer zien optreden. Met welk project hij dat doet maakt me niet uit. Een reünie van Faith No More of Mr. Bungle zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn, maar dat zal wel nooit gebeuren.
En tenslotte zijn er nog artiesten die ik al gezien heb, maar die ik graag nog een keer zou willen zien. Bijv. Tool, Muse of Sleepytime Gorilla Museum.
0
geplaatst: 16 januari 2008, 15:35 uur
een Mercyful Fate reunion tour zou ik geen neen tegen zeggen 

0
geplaatst: 16 januari 2008, 19:10 uur
Pantera had ik ook graag eens gezien, helaas ben ik veel te laat.
Zelfde bij Fear Factory en Nasum.
Andere bands die ik graag live zou willen zien, en dat nog mogelijk is:
Wormed
Heaven Shall Burn
All Shall Perish
Silent Civilian
Slipknot (ik wil de intensiteit van die band live eens aanvoelen)
Devildriver
Six Feet Under
en ik vergeet er zeker een hoop.
Ook zou ik Fleshmould nog eens live willen zien. Toen ik ze in de Frontline voor het eerst zag kende ik geen enkel nummer van hun, en werd ik het op den duur erg beu. Maar nu ik hun album ken, zou ik ze zeker wel live willen zien, omdat ik er dan hoogstwaarschijnlijk erg zou van genieten. (En omdat ik een gratis t-shirt wil
)
Zelfde bij Fear Factory en Nasum.
Andere bands die ik graag live zou willen zien, en dat nog mogelijk is:
Wormed
Heaven Shall Burn
All Shall Perish
Silent Civilian
Slipknot (ik wil de intensiteit van die band live eens aanvoelen)
Devildriver
Six Feet Under
en ik vergeet er zeker een hoop.
Ook zou ik Fleshmould nog eens live willen zien. Toen ik ze in de Frontline voor het eerst zag kende ik geen enkel nummer van hun, en werd ik het op den duur erg beu. Maar nu ik hun album ken, zou ik ze zeker wel live willen zien, omdat ik er dan hoogstwaarschijnlijk erg zou van genieten. (En omdat ik een gratis t-shirt wil
)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 2 augustus 2009, 20:49 uur
Death (!), Led Zeppelin, The Doors, Nirvana, Jimi Hendrix, Rory Gallagher etc.
Maar voor zover het nog mogelijk is (levend en nog actief dus):
King Diamond. Geweldige muzikanten, geweldige show.
Slayer. Eén van m'n favo bands, steeds misgelopen door o.a. die pokke treinen. Ik hoop dat ik de kans nog krijg voor ze er mee ophouden.
Roger Waters. Geen idee eigenlijk waarom, maar dat kriebelt gewoon.
Lou Reed. Toch één van de grootste songwriters.
Necrophagist. Misschien wel de meest technische band ter wereld.
Maar voor zover het nog mogelijk is (levend en nog actief dus):
King Diamond. Geweldige muzikanten, geweldige show.
Slayer. Eén van m'n favo bands, steeds misgelopen door o.a. die pokke treinen. Ik hoop dat ik de kans nog krijg voor ze er mee ophouden.
Roger Waters. Geen idee eigenlijk waarom, maar dat kriebelt gewoon.

Lou Reed. Toch één van de grootste songwriters.
Necrophagist. Misschien wel de meest technische band ter wereld.
0
Antonio
geplaatst: 2 augustus 2009, 23:36 uur
Och jongens, dat zijn er zoveel...ik ben echt veel te laat geboren, want de meeste artiesten die ik ontzettend bewonder en vrijwel dagelijks naar luister liggen al lang en breed tussen 6 plankjes 
Frank Zappa is toch wel degene die ik het allerliefst eens had willen meemaken, maar ik was pas 10 toen de beste man vroegtijdig vertrok voor zijn laatste tour...
Ook van Bob Dylan zijn er vele tientallen optredens van de afgelopen 50 jaar die ik graag had willen zien.
En de lijst gaat door, bijvoorbeeld Louis Armstrong in de jaren 20, 30 en 40, Buddy Holly, Beethoven, Bach, Stravinsky, Miles Davis, The Band in de jaren 60/70, Little Feat met Lowell George, RUSH in de jaren 70 en 1981 (ten tijde van hun Moving Pictures Tournee), Rashaan Roland Kirk, Pink Floyd in 1971/72/75/77/80 en/of 81, King Crimson in 1973/1974, Rory Gallagher, Genesis met Peter Gabriel, Peter Gabriel Solo, The Who in de jaren 60 en 70, in originele bezetting, toen ze alle competitie wereldwijd van de wereldpodia bliezen en nog heel veel anderen...
Maar, ik heb recentelijk dan wel eindelijk eens een keer AC/DC mogen aanschouwen en dat was absoluut alle moeite meer dan waard !

Frank Zappa is toch wel degene die ik het allerliefst eens had willen meemaken, maar ik was pas 10 toen de beste man vroegtijdig vertrok voor zijn laatste tour...
Ook van Bob Dylan zijn er vele tientallen optredens van de afgelopen 50 jaar die ik graag had willen zien.
En de lijst gaat door, bijvoorbeeld Louis Armstrong in de jaren 20, 30 en 40, Buddy Holly, Beethoven, Bach, Stravinsky, Miles Davis, The Band in de jaren 60/70, Little Feat met Lowell George, RUSH in de jaren 70 en 1981 (ten tijde van hun Moving Pictures Tournee), Rashaan Roland Kirk, Pink Floyd in 1971/72/75/77/80 en/of 81, King Crimson in 1973/1974, Rory Gallagher, Genesis met Peter Gabriel, Peter Gabriel Solo, The Who in de jaren 60 en 70, in originele bezetting, toen ze alle competitie wereldwijd van de wereldpodia bliezen en nog heel veel anderen...
Maar, ik heb recentelijk dan wel eindelijk eens een keer AC/DC mogen aanschouwen en dat was absoluut alle moeite meer dan waard !
0
Elvis Presley
geplaatst: 3 augustus 2009, 12:18 uur
The Rolling Stones
Tom Waits
Neil Young
David Bowie
Leonard Cohen
Herman van Veen
Tom Waits
Neil Young
David Bowie
Leonard Cohen
Herman van Veen
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 15:00 uur
David Bowie
Kate Bush
PJ Harvey
en metal: Coroner
Vader maar dat gaat lukken dit jaar
Kate Bush
PJ Harvey
en metal: Coroner
Vader maar dat gaat lukken dit jaar
0
geplaatst: 25 maart 2017, 20:55 uur
Ik had Toto met de vroegere drummer Jeffrey Porcaro wel willen zien optreden. Ik heb veel concerten van Toto mogen meemaken, alleen bij het eerste concert van hun wat ik ooit bezocht was Porcaro net overleden.
En Savage Garden
En ik had een keer een goedkoop kaartje voor Blof afgeslagen en daar had ik best wel spijt van. Daarom hoop ik dat ze een keer komen optreden in één van de kleinere zalen in Arnhem.
En Savage Garden
En ik had een keer een goedkoop kaartje voor Blof afgeslagen en daar had ik best wel spijt van. Daarom hoop ik dat ze een keer komen optreden in één van de kleinere zalen in Arnhem.
0
geplaatst: 26 maart 2017, 19:40 uur
bonothecat schreef:
Ik ben erg benieuwd naar Pearl Jam.... misschien dat ik ze nog een keer op een festival tegenkom.
Ik ben erg benieuwd naar Pearl Jam.... misschien dat ik ze nog een keer op een festival tegenkom.
Inmiddels gezien. Geen festival maar in de ziggo dome.
0
geplaatst: 8 april 2017, 14:42 uur
Lijstjes maken doe ik niet meer. De teleurstelling dat ik David Bowie van het lijstje moest afstrepen pas geleden, deed me bedenken dat ik sowieso interessante artiesten ga bekijken als ze in de buurt komen.
Wel ben ik erg blij met komend jaar, waarbij ik enkele grote helden ga zien voor de eerste keer.
Begin dit jaar begon het met Rufus Wainwright en Dizzy Mizz Lizzy. Weekje terug het reünieoptreden van Milburn gezien. Als de Nederlanders op 1 hand te tellen waren, was het veel. Zaal stond alleen maar Britten volgensmij
En dan komen dit jaar erbij:
Bear's Den
Riverside (nooit gedacht hun te kunnen zien na het overlijden van de gitarist)
Phil Collins (Legende en hij beloofd meer Genesis)
Brian Wilson (Laatste Pet Sounds tour, dus laatste kans)
Bryan Adams
Echt genieten dit jaar
Wel ben ik erg blij met komend jaar, waarbij ik enkele grote helden ga zien voor de eerste keer.
Begin dit jaar begon het met Rufus Wainwright en Dizzy Mizz Lizzy. Weekje terug het reünieoptreden van Milburn gezien. Als de Nederlanders op 1 hand te tellen waren, was het veel. Zaal stond alleen maar Britten volgensmij

En dan komen dit jaar erbij:
Bear's Den
Riverside (nooit gedacht hun te kunnen zien na het overlijden van de gitarist)
Phil Collins (Legende en hij beloofd meer Genesis)
Brian Wilson (Laatste Pet Sounds tour, dus laatste kans)
Bryan Adams
Echt genieten dit jaar

* denotes required fields.