MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welke artiest wil je nog graag een keer op zien treden of had je willen zien optreden?

zoeken in:
handsome_devil
The Cure wil ik ooit eens zien

Mojo Pin
Bestaat The Cure nog steeds?

handsome_devil
Mojo Pin schreef:
Bestaat The Cure nog steeds?

Jazeker

Mojo Pin
Jammer dat Roger O'Donnell niet meer in de band zit. Die kon altijd zo stoïcijns achter zijn keyboard staan. Wat een held was dat.

handsome_devil
Inderdaad, maar goed Porl Thompson is in ieder geval wel weer terug

Mojo Pin schreef:
(quote)

Wat vind je van het nieuwe album?

In alle schaamtelijkheid moet ik zeggen dat ik er nog maar nauwelijks naar geluisterd heb. Het klonk uiteraard aangenaam in de oren, maar kan er nog niet helemaal over oordelen. Ben sowieso een groot fan van The Runaway Found.

Mojo Pin
Gewoon vaker doen dan.

Sleater-Kinney.
Maarja, die gaan er mee kappen...

Concert waar ik heel graag bij had willen zijn:
Nirvana op 09/01/1991 tijdens ein abend in Wien in de Doelen (!!) in Rotterdam. Cobain wist dat Kom Gordon in het publiek zat en sloofde zich volledig uit. Uiteindelijk is Cobain nog met de security op de vuist gegaan. De line up tijdens dit kleine festival liegt er trouwens helemaal niet om:

Nirvana
Sonic Youth
Smashing Pumkins
Dinosaur Jr
NIN

Op dat moment zat deze jongen waarschijnlijk met papa en mama op de bank naar de mini playbackshow te kijken

- Björk
- Tom Waits
- Merzbow

Pink Queen
Freddie Mercury!
Helaas...
Beste entertainer aller tijden

VdB
Laat me even dromen met volgende fictieve line-up:

The Beatles !!
Nirvana !!!!
The Doors
Sex Pistols
Jimi Hendrix
Johnny Cash
Ray Charles

En groepen die ik al gezien heb die nog eens mogen komen:

* Radiohead (Na de zomer staat de teller op 4, maar Radiohead live wordt je niet snel moe)
* Rage Against the Machine (Als klein ventje stond ik samen met mijn pa naast de wei naar hun optreden in Werchter te kijken, die energie en power ben ik nog steeds niet vergeten)
* Pixies (Had wat veel last van ne kater op Werchter, dus ik wil ze nog wel eens zien, maar dan ga ik wel vooraan staan)
* Smashing Pumpkins (1 keer gezien op hun hoogtepunt, voor herhaling vatbaar)
* The Libertines (Enkel Babyshambles gezien en volgende week ook Dirty Pretty Things & Babyshambles op Pukkelpop, maar samen lijkt me toch leuker)
* U2 (aan kaarten raken is een ware HEL, maar ze blijven wel de perfecte stadionact)

Prince
N.E.R.D.
Jamiroquai (nog een keer)
John Legend
Kanye West (nog een keer)

lambf
Biohazard, maar die zijn er helaas mee opgehouden .
Nile
(vast nog wel meer bands, maar daar kan ik nu even niet op komen )

-Godsmack, helemaal wegdromen bij voodoo (too), keihard bangen op andere nummers, en dat ze dan die drumduets gaan doen, dat is egt super! Ik MOET er gewoon een keer heen...

-System Of A Down, live zijn het egte podiumclowns, lijkt me leuk om een keer te zien, lekker meebleren

-nog een keer Metallica, hopen dat ze dan WEL Whiplash in hun playlist hebben, moet gewoon een keertje , en dan wil ik ook vooraan staan, in het Gelredome was me eerste concert ooit, en toen zat ik op tribune, maar me pa was ook mee, dus vandaar

-Skindred!!! Die schijnen live het best te zijn, pure ragga-metal, lijkt me egt geweldig

Simple Minds uit 1980-1985. Wishful thinking, dream on ...

Sonic Nurse schreef:
Concert waar ik heel graag bij had willen zijn:
Nirvana op 09/01/1991 tijdens ein abend in Wien in de Doelen (!!) in Rotterdam. Cobain wist dat Kom Gordon in het publiek zat en sloofde zich volledig uit. Uiteindelijk is Cobain nog met de security op de vuist gegaan. De line up tijdens dit kleine festival liegt er trouwens helemaal niet om:

Nirvana
Sonic Youth
Smashing Pumkins
Dinosaur Jr
NIN

Op dat moment zat deze jongen waarschijnlijk met papa en mama op de bank naar de mini playbackshow te kijken

Deze jongen niet. Deze jongen wilde de Smashing Pumpkins zien (Nirvana had ie vaag van gehoord en stond niet op zijn programma).
Maar ja, niemand die mee wilde waardoor deze jongen maar afhaakte.
Daar heeft deze jongen nog steeds spijt van (gewoon alleen moeten gaan).
Ik heb het programma-boekje nog wel ergens liggen

aERodynamIC schreef:
(quote)

Deze jongen niet. Deze jongen wilde de Smashing Pumpkins zien (Nirvana had ie vaag van gehoord en stond niet op zijn programma).
Maar ja, niemand die mee wilde waardoor deze jongen maar afhaakte.
Daar heeft deze jongen nog steeds spijt van. Ik heb het programma-boekje nog wel ergens liggen

Oef! dat is helemaal dramatisch

Qua Nirvana achteraf gezien wel (Nevermind was nog niet uit). Maar de vraag is of ik daar dan ook binnen was gelopen.
Qua Pumpkins valt het mee, die zag ik de eerstvolgende keer dat ze in Nederland waren wel.

aERodynamIC schreef:
Qua Nirvana achteraf gezien wel (Nevermind was nog niet uit).

Klopt, Nevermind was (nog net niet) uit, maar check de setlist:

Polly
Drain You
School
Floyd The Barber
Smells Like Teen Spirit
Come As You Are
About A Girl
Breed
Sliver
In Bloom
Been A Son
Negative Creep

Ach, ik had toen nooit kunnen vermoeden dat ze zo groot zouden worden (Pumpkins ook niet trouwens).
Sonic Youth had ik ook willen zien, maar dat was toen al een "grote" naam.
En achteraf is een ....... (je kent hem wel).

aERodynamIC schreef:
En achteraf is een ....... (je kent hem wel).

klopt.

Er zijn ook wel optredens waar ik graag bij had willen zijn: natuurlijk Pearl Jam op Pinkpop 1992 maar toch ook wel bij een vroeg Pompoenen optreden. Al was Ahoy 1995 ook legendarisch....
Wel lollige line-up van dat festival in de Doelen

De vroegere Pumpkins optredens vond ik een stuk aangenamer dan de latere (met als triest dieptepunt de afscheids-show in Ahoy).

:(

Dat was echt een heel erg slecht optreden inderdaad.

Ik heb de Pumpkins gelukkig nog 3 keer live gezien en die keren waren wel de moeite waard.

De eerste keer was op Torhout '97. Mijn eerste festival, waar een hoop favorieten van toen speelden (ook Radiohead, dEUS, Beck, David Bowie, Daft Punk). Het optreden van de Pumpkins was waarschijnlijk niet eens zo goed, maar als jonge fan vond ik het fantastisch.

Een jaar later op Pinkpop waren ze volgens veel mensen erg slecht, maar ik heb er weer van genoten. Erg veel geduw en getrek vooraan, waarbij de mensen soms met tientallen tegelijk onderuit gingen. Nog gedanst met een leuk meisje en mijn bril in tweeën door een crowdsurfer.

Begin 2000 in Vredenburg. De ergste voorverkoop ooit. Een dag eerder Suede gezien in Utrecht en met de trein, bus en weer trein midden in de nacht pas weer in Leiden en na amper geslapen te hebben snel aangesloten in de lijn voor de voorverkoop voor de SP. Helaas was het binnen 2 minuten uitverkocht en waren wij de eersten die die ochtend teleurgesteld werden in het plaatselijke postkantoor. Vervolgens via de zwarte markt voor veel te geld kaartjes gekocht voor een uiteindelijk legendarisch concert dat maar ternauwernood doorging (de concerten daarvoor waren gecanceld door ziekte).

Oh, en:

Sparklehorse: de eerste twee albums zijn grandioos, maar hem live zien is er nog niet van gekomen... het is nu een beetje stil rond Mark Linkous, maar een intiem concert in bv. de bovenzaal van paradiso zie ik wel zitten...

Hij komt, hij komt! Ik ga Sparklehorse zien, eindelijk.

aERodynamIC schreef:
De vroegere Pumpkins optredens vond ik een stuk aangenamer dan de latere (met als triest dieptepunt de afscheids-show in Ahoy).

Oei oei.. ja! Dat was zeker dramatisch
Gelukkig heb ik ze in januari dat jaar nog een keer in de Vredenburg zien spelen, wat overigens een te gek optreden was.

Vredenburg 1993 beschouw ik nog steeds als beste Pumpkins optreden dat ik meegemaakt heb (de zaal kolkte).
Meest bijzonder was het optreden tijdens Metropolis in 1992. De band had toen alleen nog maar Gish uit en het was gewoon een geweldig optreden, mede omdat het dan eindelijk zo ver was dat ik de band live aan het werk zag.

aERodynamIC schreef:
Vredenburg 1993 beschouw ik nog steeds als beste Pumpkins optreden dat ik meegemaakt heb (de zaal kolkte).
Meest bijzonder was het optreden tijdens Metropolis in 1992. De band had toen alleen nog maar Gish uit en het was gewoon een geweldig optreden, mede omdat het dan eindelijk zo ver was dat ik de band live aan het werk zag.

Slik...
Ik heb ineens geen medelijden meer met je; dat je niet bij ein abend in Wien ben geweest

Haha, jij bent wel echt een fan van het eerste uur.

In 1992 moest ik mijn eerste CD nog kopen. Ik geloof dat ik in 1994 ueberhaupt voor het eerst van de Pumpkins hoorde.

Ik wil naar Satyricon,helaas vinden mijn vrienden de band niks.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.