MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?

zoeken in:
In willekeurige volgorde:
Van Morrison, Doors, Tim Buckley, Frank Zappa, Rolling stones, Velvet underground, Morphine, Bob Dylan, Nine inch nails, Leonard Cohen, Tom Waits

Ik vergeet er vast een paar, maar volgens mij zijn dit toch wel de grootste...

Radiohead!!!!!!!!!!!!!

Ik weet niet meer of ik hier al heb gepost, maar goed.

Tool, Radiohead, A Perfect Circle
Ik kan d'r wel weer artiesten en bands bij gaan halen die ik ook nog goed vind, maar die halen het gewoon niet bij bovenstaande.
Dit zijn denk ik de enige drie bands waar ik echt waardering voor heb en waar ik (bijna) alle cd's van heb. Dus waar ik me echt in heb verdiept, om het zo maar te zeggen.

Verder wil ik deze bands nog even noemen, omdat ze het toch waard zijn, alleen ken ik er (nog net) niet genoeg van oid:
Four Tet, Faithless, Chemical Brothers en als nieuwe heel voorzichtig toch ook even: Arcade Fire.

En als laatste twee zeer goede bands/artiesten, maar niet zo geniaal als mijn top 3:
Coldplay (tot X&Y), Beth Hart

linkin park
met voorname ( vind ik let op ik vind )
die lkkre chester en mike *kwijlt een zee*
ik verdrink nou goed

jeugdliefdes Sublime en Bob Marley
verder (in willekeurige volgorde): dEUS, Radiohead, REM, Jimi Hendrix, Miles Davis, Leonard Cohen, Nick Drake en JJ Cale

Parliament, Funkadelic en Prince. Een goede tweede voor Sly and the Family Stone. Ik ben dus wat je noemt een funkateer.

The Who, The Beatles, Queen

Casartelli (moderator)
Rush

verder:
a-ha, Camel, Depeche mode, Dream theater, The Gathering, IQ, Iron maiden, Keane, Novastar, Porcupine tree, R.E.M., Simple minds, Talk talk, Tears for fears, Toto, Yes en nog veel meer...

dutch2
Casartelli schreef:

Rush

verder:
a-ha, Camel, Depeche mode, Dream theater, The Gathering, IQ, Iron maiden, Keane, Novastar, Porcupine tree, R.E.M., Simple minds, Talk talk, Tears for fears, Toto, Yes en nog veel meer...
Dat is een best rijtje, mijnheer Casartelli. Melodieus en behoorlijk breed, die smaak van jou. Ik vermoed dat jij hier nog flink wat interessante bands gaat ontdekken.

Casartelli (moderator)
dutch2 schreef:
Dat is een best rijtje, mijnheer Casartelli. Melodieus en behoorlijk breed, die smaak van jou. Ik vermoed dat jij hier nog flink wat interessante bands gaat ontdekken.

Dat hoop ik ook . Ben een tijd flink actief geweest op het Arrowforum, maar nu dat al een tijdje platligt, ben ik hier maar eens komen kijken...

Ik was Marillion trouwens vergeten in het rijtje, die horen er toch ook wel bij...

Super Furry Animals

(knip - Jordy)

Normaal, graag?

CAPIpsv
U2

leuke maar onmogelijke vraag. ik probeer toch maar...

Massive Attack, The Cult, Joy Divison, New Order, Simple Minds, Depeche Mode, Marillion, Roxy Music, Echo & the Bunnymen, Dead Can Dance, Tori Amos, NIN, Yello, Prince, David Sylvian, Front242, Underworld, Cure

Typisch een lijstje van een veertiger merk ik nu

Hou het hedendaagse ook bij hoor ...

mic
The Smiths/Morrissey, Dream Theater, Tori Amos, Iron Maiden, Heather Nova, Tool, Therapy?, Slayer, Suede, Eels, Joy division, Eels, Radiohead, PJ Harvey, Faith No More, Paradise Lost, Metallica, The Cure, NIN, Interpol, Kyuss, The Gathering, Depeche Mode, Placebo, Primus, Sixteen Horsepower...ik stop maar.

Metallica, Murderdolls, SoaD, Heidevolk. Niet echt veel nee maar wel goede muziek. Ben nu van plan Slayer te gaan "inspecteren"

Ongelooflijk dat ik ooit dingen als Gwen Stefani, No Doubt en Greenday heb opgeschreven... Kan het nog steeds niet van mezelf geloven. Mijn muzieksmaak is best wel veranderd . Nu is het vooral Thin Lizzy, Queen, Led Zeppelin, Iron Maiden, Queens of the Stoneage, Guns 'n Roses, Muse, Katie Melua en Eva Cassidy waar ik naar luister. Voor mij is Thin Lizzy dé ultieme rockband. Het album Live & Dangerous is echt zo goed. Ik heb ook de bijbehorende dvd gezien. Ik hou ook erg van Led Zeppelin. Beste nummer van hen vind ik Whole Lotta Love. En Queen natuurlijk .

Voor de rest luister ik wel eens naar Janis Joplin, Liquid Tension Experiment, Steve Vai, Joe Satriani, Jimi Hendrix, Cream, Motorhead, U2, Van Halen, Foo Fighters, Franz Ferdinand en velen anderen. Maar voornamelijk toch wel rock muziek denk ik .

(oh, en nog genanter, ik heb ooit tegen een vriend van mij gezegd dat ik van de muziek van Hilary Duff hield . (ielgh))

JEFF BUCKLEY!!!

Ed
u2,kiss,queen,van halen,kate bush,stevie nicks.

Jethro Tull
Porcupine Tree
The Gathering
Rammstein
Depeche Mode
The Sisters Of Mercy
Deep Purple
Anouk
Uriah Heep
Luie Hond

In die volgorde welteverstaan, met de top 4 ver boven de rest uit en Jethro Tull ver boven alles en iedereen!

DutchViking
Op nummer 1 ongetwijfeld Def Leppard. Ik ben sinds 1998 fan van de band en heb inmiddels al een aardige collectie. Ik verzamel echt alles van ze. Alleen jammer dat de albumverkopen de laatste jaren hier zo erg tegenvielen, dat ze niet meer zo snel in Nederland komen optreden. In 1992 was hun laatste optreden hier, maar in de VS en Canada (maar ook in Japan) zijn ze nog steeds enorm populair. Ieder album is in de VS goed voor miljoenenverkopen. Afgelopen zomer hebben ze een tournee gedaan door Noord-Amerika met 50-shows, alleen maar ter promotie van een best of album. Er zijn nu plannen om nog eens 50 shows te plannen in de VS en Canada.

Verder vind ik Metallica, Cranberries, Manic Street Preachers, Ministry, Savatage, Marillion, Alice In Chains, Fleetwood Mac, Queen en Van Halen (in willekeurige volgorde) erg goed. Het lijstje is nog lang niet compleet, maar dit zijn in ieder geval mijn favorieten.

1) The Waterboys
2) Nelly Furtado
3) Echo & The Bunnymen

De jaren 80 staan wel centraal bij mij maar ik heb nog veel meer favorieten. Arcade Fire vindt ik momenteel geweldig, Depeche Mode, The Grapes of Wrath. Ook Opera spreekt me tegenwoordig enorm aan en dan met name Puccini en Verdi. Ik zit zeker niet vast geroest in de 80's luister ook naar Bloc Party, Editors, Amiel etc. etc.

42
Alleen nummer 1 staat eigenlijk vast, maar dat zal een aantal van jullie misschien niet zo verrassen:

1. Pearl Jam

Verdere favorieten: The Who, Neil Young, PJ Harvey, Ben Harper, Wilco, Jeff Buckley, The Mars Volta, Eels.

En mede door hun waanzinnige laatste album toegetreden tot dit rijtje:

My Morning Jacket.

Saybia!!

Carow? Wat is er mis met ene Gwen stefani

Bruce Springsteen (al sinds mijn 10e levensjaar).

Verder haal ik altijd de nieuwe platen van:
- Elbow
- U2
- R.E.M.
- Black Rebel Motorcycle Club
- The White Stripes
- Nick Cave & The Bad Seeds

En recent ben ik zeer onder de indruk geraakt van Interpol en Bright Eyes.

GWEN schreef:
Saybia!!

Carow? Wat is er mis met ene Gwen stefani

Dat ze vroeger veel leuker was... Ik kon vooral het oudere werk van No Doubt waarderen. Het nieuwere werk en haar solowerk vind ik 3 keer niks. (vooral dat vage liedje met Pharrell Williams)

beaster1256
1. neil young
2. tom waits
3. pink floyd
4. peter gabriel
5. lou reed
6. david bowie
7. todd rundgren
8. alice cooper
9. van morrison
10. yes
11. joy division
12. radiohead
13. ry cooder
14. frank zappa
15. the sound
16. led zeppelin
17. u2
18. iggy pop
19. the doors
20. the beatles
21. the kinks
22. bruce springsteen
23. the rolling stones
24. kraftwerk
25. patti smith
26. the who
27. joni mitchell
28. steely dan
29. elbow
30. arcade fire
en ik heb er zeker wel weer een paar grote vergeten , zoals altijd
voorbeeld bob marley

Dat vind ik ook ja..no doubt was veel beter en meer rockgehalte...maar ik geil gewoon n beetje op die vrouw...wat is zij ongelofelijk sexy zeg...oei oei oei

Ik vind haar echt a-sexy. Een ranzig modepopje.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:08 uur

geplaatst: vandaag om 12:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.