Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juli 2005, 02:41 uur
Mijn favoriete artiesten stop ik sinds een tijdje met het beste album in juiste volgorde in m'n top 5: The Prodigy, Autechre, Boards of Canada, Aphex Twin, Orbital. Het kan allemaal zo erg veranderen, maar ik blijf al een tijdje steken bij deze artiesten (met luisteren dan ook). Sharps Injury of ook wel Keef Baker kan zich er ook zowat bijvoegen als pasgestart muziekproducer.
0
geplaatst: 18 juli 2005, 19:40 uur
Mijn top 10 (ben gek op lijstjes) favoriete artiesten:
1. Alan Parsons (Project)
2. Porcupine Tree
3. Marillion
4. U2
5. David Bowie
6. Eric Woolfson
7. Pink Floyd
8. Dewa
9. Rammstein
10. Beck
1. Alan Parsons (Project)
2. Porcupine Tree
3. Marillion
4. U2
5. David Bowie
6. Eric Woolfson
7. Pink Floyd
8. Dewa
9. Rammstein
10. Beck
0
geplaatst: 18 juli 2005, 20:02 uur
Ik beperk me tot artiesten die onder hun eigen naam, of pseuniem optreden.
1: Bruce Dickinson
2: Ozzy Osbourne
3: David Bowie
4: Tom Waits
5: Bette Midler
6: Lou Reed
7: Andre Hazes
8: Brian Adams
9: Alanis Morisette
10: Guus Meeuwis
1: Bruce Dickinson
2: Ozzy Osbourne
3: David Bowie
4: Tom Waits
5: Bette Midler
6: Lou Reed
7: Andre Hazes
8: Brian Adams
9: Alanis Morisette
10: Guus Meeuwis
0
geplaatst: 18 juli 2005, 21:24 uur
Op dit moment
1. Mark Knopfler (& Dire Straits)
2. Nick Drake
3. Spinvis
4. Tindersticks
5. Neil Young
6. Leonard Cohen
7. Townes Van Zandt
8. Bruce Springsteen
9. Gordon Haskell
10. Overige: Lambchop, Belle and Sebastian, Van Morrison, Bob Dylan, Rowwen Heze (Jack Poels), Roger Waters...
Kan er morgen volledig anders uit zien, alhoewel de nummer 1 en 2 wel vast staan
1. Mark Knopfler (& Dire Straits)
2. Nick Drake
3. Spinvis
4. Tindersticks
5. Neil Young
6. Leonard Cohen
7. Townes Van Zandt
8. Bruce Springsteen
9. Gordon Haskell
10. Overige: Lambchop, Belle and Sebastian, Van Morrison, Bob Dylan, Rowwen Heze (Jack Poels), Roger Waters...
Kan er morgen volledig anders uit zien, alhoewel de nummer 1 en 2 wel vast staan

0
geplaatst: 19 juli 2005, 01:22 uur
0
geplaatst: 19 juli 2005, 13:26 uur
neo schreef:
Had nu echt nog niet door
(quote)
Had nu echt nog niet door

Nee, is ook niet uit mn stemmen en commentaren op te maken

0
geplaatst: 19 juli 2005, 19:57 uur
HammerHead schreef:
Serieus?
(quote)
Serieus?
Ja ik ben niet zo'n fan van solo artiesten, maar voor Guus Meeuwis heb ik altijd een groot zwak gehad voor hem (dat heeft een persoonlijke, emotionele reden), ik denk dat ik hem anders ook geen plaats in mijn top tien had gegeven.
0
geplaatst: 19 juli 2005, 21:08 uur
Ik vind het zelf ook best goede muziek, stukken beter dan Marco Borsato en die andere troep. Bij de Regenjas componeerde hij een jaar of 6 terug odes aan voetballers, misschien dat ik hem daardoor wel zo hoog waardeer 

0
geplaatst: 20 juli 2005, 01:07 uur
Eddie schreef:
Ja ik ben niet zo'n fan van solo artiesten, maar voor Guus Meeuwis heb ik altijd een groot zwak gehad voor hem (dat heeft een persoonlijke, emotionele reden), ik denk dat ik hem anders ook geen plaats in mijn top tien had gegeven.
(quote)
Grappig, had ik zeker niet verwacht van je.
Maar goed, ieder z'n eigenaardigheden.

0
geplaatst: 21 juli 2005, 18:12 uur
Lords Of Acid, Cradle Of Filth, THC, Cibo Matto, Marilyn Manson, Placebo, Far, Bif Naked, Velvet Chain, Fou star mary,...
0
geplaatst: 21 juli 2005, 20:37 uur
HammerHead schreef:

Ik heb heb wel meer onnavolgbare muziekale stuipen, die ik soms zelf niet snap, maar als ik iets goed vind vind ik het goed, of het nu wel of geen Knetter metal is. en guus is zo'n stuip net als ik helemaal gek ben op schotse Bag-pipes, snapt ook niemand.
0
geplaatst: 22 juli 2005, 23:12 uur
Geen enkele twijfel: Bruce Springsteen. Als 10-jarig joch gegrepen door de muziek en dat is er nooit meer uitgegaan. Favoriet album: Nebraska. Geloof me, dat moet iedereen in de kast hebben staan.
Op enige afstand volgen U2, R.E.M., White Stripes, Ryan Adams, Massive Attack, B.R.M.C., Elbow en nog een paar anderen.
Op enige afstand volgen U2, R.E.M., White Stripes, Ryan Adams, Massive Attack, B.R.M.C., Elbow en nog een paar anderen.
0
geplaatst: 23 juli 2005, 14:34 uur
Mijn favoriete artiesten niet-Engelstalig:
Nederlands: Het Goede Doel
Frans: Mylene Farmer
Duits: Herbert Grönemeyer
Italiaans: Zucchero
Spaans: Ziroq
Indonesisch: Dewa
Nederlands: Het Goede Doel
Frans: Mylene Farmer
Duits: Herbert Grönemeyer
Italiaans: Zucchero
Spaans: Ziroq
Indonesisch: Dewa
0
geplaatst: 24 juli 2005, 13:57 uur
50, G-unit, LP, en nog meer hip-hoppers die in mijn straatje passen
0
liejanne
geplaatst: 25 juli 2005, 16:21 uur
Phoenix schreef:
Dave Grohl (drummer Queens Of The Stone Age, Nirvana en leadzanger/gitarist bij Foo Fighters)
Die man is een god!
Dave Grohl (drummer Queens Of The Stone Age, Nirvana en leadzanger/gitarist bij Foo Fighters)
Die man is een god!
Oooh jaaah!! Helemaal met je eens!! He rocks!!
0
geplaatst: 1 augustus 2005, 16:30 uur
New Wave. Dan moet je denken aan The Cure, The Smiths, Joy Division, Echo & The Bunnymen, Cocteau Twins, Depeche Mode etc.
Ook andere jaren tachtig muziek kan ik waarderen (Police, beginjaren van U2, Tears For Fears, Simple Minds, Talk Talk, Joe Jackson etc.)
Ook de bands van nu met invloeden uit de new wave tijd vind ik goed (Franz Ferdinand, Bloc Party, Editors, The Bravery, Interpol).
En mijn grote held is overigens David Bowie...
Ook andere jaren tachtig muziek kan ik waarderen (Police, beginjaren van U2, Tears For Fears, Simple Minds, Talk Talk, Joe Jackson etc.)
Ook de bands van nu met invloeden uit de new wave tijd vind ik goed (Franz Ferdinand, Bloc Party, Editors, The Bravery, Interpol).
0
geplaatst: 1 augustus 2005, 18:37 uur
BenicioDelToro schreef:
New Wave. Dan moet je denken aan The Cure, The Smiths, Joy Division, Echo & The Bunnymen, Cocteau Twins, Depeche Mode etc.
Over Bowie gesproken: wat vind je van zijn laatste 2 albums 'Heathen' en 'Reality'? Ik vind deze geweldig (vooral ook in SACD - multi channel). Met name 'Heathen' is m.i. een meesterwerk.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 10:53 uur
dynamo d schreef:
Over Bowie gesproken: wat vind je van zijn laatste 2 albums 'Heathen' en 'Reality'? Ik vind deze geweldig (vooral ook in SACD - multi channel). Met name 'Heathen' is m.i. een meesterwerk.
Vind het zeker niet zijn beste werk, maar toch zeer zeker de moeite van het aanschaffen waard. Al hou ik toch het meeste van zijn oudere werk (eind jaren zestig, begin jaren zeventig). Maar dat hij na vier decennia in de business nog steeds zulke kwaliteit kan afleveren zegt genoeg wat mij betreft.

0
geplaatst: 2 augustus 2005, 15:10 uur
Ik hou het op: R. Kelly, Anthony Hamilton, Musiq, Common, Maxwell, Blackalicious en John Legend.
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 21:45 uur
Nirvana :] + andere grunge pas daarna komt de rest, ik ga er hooguit 10 noemen...Foo Fighters, The Stills, Jeff Buckley, Morrissey, Death Cab For Cutie, Incubus, Snow Patrol, Oasis, Interpol nog een dan anders raakt het forum overvol
, Jimmy Eat World.
Traf
, Jimmy Eat World.Traf
0
geplaatst: 12 augustus 2005, 00:53 uur
1. Ulver: omdat ze al meer dan 10 jaar lang geweldige muziek maken die op elke plaat totaal anders is en me blijft boeien.
2. Pain of Salvation: Omdat hun laatste 3 platen prachtig zijn. Emotioneel, technisch, orchestraal, sfeervol, mooie concepten en dito lyrics.
3. Opeth: Sfeervol, technisch, bruut maar ook breekbaar, prachtige dynamiek.
2. Pain of Salvation: Omdat hun laatste 3 platen prachtig zijn. Emotioneel, technisch, orchestraal, sfeervol, mooie concepten en dito lyrics.
3. Opeth: Sfeervol, technisch, bruut maar ook breekbaar, prachtige dynamiek.
0
tondeman
geplaatst: 12 augustus 2005, 15:00 uur
oasis, paul weller, the jam, stone roses, ian brown, the smiths, the verve, ride.... en nog talloze andere bands. maar dit zijn wel ongeveer de belangrijksten
verder natuurlijk de heilige 4-eenheid der 60's:
Beatles-Stones-Kinks-Who
oasis blijft mijn favoriet, op gepaste afstand gevolgd door de stone roses en paul weller
verder natuurlijk de heilige 4-eenheid der 60's:
Beatles-Stones-Kinks-Who
oasis blijft mijn favoriet, op gepaste afstand gevolgd door de stone roses en paul weller
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 22:21 uur
mijn top: Prince, Parliament en Funkadelic. One nation under a very funky groove!
0
geplaatst: 24 augustus 2005, 22:36 uur
En nu maar hopen dat zich dat ook gaat uiten in stemgedrag 
Overigens zie je steeds vaker users die 1 mededeling hebben en vervolgens in het grote niets verdwijnen.

Overigens zie je steeds vaker users die 1 mededeling hebben en vervolgens in het grote niets verdwijnen.
* denotes required fields.