Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2007, 23:12 uur
Er is gewoon geen beteren dan Elvis Presley!!! Niemand zal ooit een mooiere stem hebben. Dat is gewoon weg onmogelijk. Als je een echte elvis fan bent kon je het al aan mijn gebruikersnaam zien, Veron was zijn vaders naam en hij is in 1935 geboren.
0
geplaatst: 10 februari 2007, 23:14 uur
fastpulseboy schreef:
rare combinatie? ik vind het een zeer logisch rijtje
(quote)
rare combinatie? ik vind het een zeer logisch rijtje
Mijn oude leeraar hield van AC/DC tot Mozart dus dan is dat helemaal geen gekke combinatie.
0
geplaatst: 10 februari 2007, 23:32 uur
veron35 schreef:
Er is gewoon geen beteren dan Elvis Presley!!! Niemand zal ooit een mooiere stem hebben. Dat is gewoon weg onmogelijk. Als je een echte elvis fan bent kon je het al aan mijn gebruikersnaam zien, Veron was zijn vaders naam en hij is in 1935 geboren.
Heb jij ook zo'n Vegas pak en een pruik met zonnebril?

0
geplaatst: 11 februari 2007, 00:53 uur
veron35 schreef:
Mijn oude leeraar hield van AC/DC tot Mozart dus dan is dat helemaal geen gekke combinatie.
(quote)
dat is wel heel apart idd

0
Mexited
geplaatst: 11 februari 2007, 04:20 uur
Me favoriete is Justin Timberlake.Verder ook Christina Aguilera, Nelly Furtado, Beyonce en nog wat anderen.
0
geplaatst: 11 februari 2007, 09:37 uur
Shangri-la schreef:
(quote)

Nee, zo ver ga ik er niet in. Ik heb wel een t-shirt met de handtekeningen van de TCB band.
0
geplaatst: 11 februari 2007, 14:57 uur
Mijn favoriete artiest op dit moment is King Crimson, en VDGG denk ik ook wel omdat hun 3 albums die ik tot nu toe heb gehoord allemaal een 5* hebben gekregen.
En Genesis van de jaren 70 hoort ook wel bij me rijtje favo artiesten.
En Genesis van de jaren 70 hoort ook wel bij me rijtje favo artiesten.
0
geplaatst: 5 oktober 2007, 18:22 uur
Nog steeds zo terwijl ik nu ook veel Dream Theater luister, ik ben echter geen fan in zodanig.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 5 oktober 2007, 19:55 uur
Ik bewonder enkele artiesten enorm.
Het moet er één zijn uit dit lijstje :
David Bowie, Neil Young, Bruce Springsteen, Van Morrison, Bob Dylan, Warren Zevon, Boudewijn de Groot, Jacques brel, Serge Gainsbourg, Bram Vermeulen, John Lennon, Paul Mc Cartney, George Harrison, Jeff Lynne.
xx
Ik denk dat Bowie een goede tweede wordt dan en dat
NEIL YOUNG natuurlijk mijn all-time number one wordt !

En er zijn dagen dat Bruce Springsteen zowel Bowie als Young verdringt hoor...
ERG MOEILIJK SLECHTS 1 FAVORIETE ARTIEST

Het moet er één zijn uit dit lijstje :
David Bowie, Neil Young, Bruce Springsteen, Van Morrison, Bob Dylan, Warren Zevon, Boudewijn de Groot, Jacques brel, Serge Gainsbourg, Bram Vermeulen, John Lennon, Paul Mc Cartney, George Harrison, Jeff Lynne.
xx
Ik denk dat Bowie een goede tweede wordt dan en dat
NEIL YOUNG natuurlijk mijn all-time number one wordt !

En er zijn dagen dat Bruce Springsteen zowel Bowie als Young verdringt hoor...
ERG MOEILIJK SLECHTS 1 FAVORIETE ARTIEST

0
geplaatst: 6 oktober 2007, 11:06 uur
vigil schreef:
1 Marillion
2 Genesis
3 OMD
4 Depeche Mode
5 Mike Oldfield
verder:
o.a. Talk Talk, David Bowie, Porcupine Tree, Waterboys, Pet Shop Boys, Jean Michel Jarre en Kansas
1 Marillion
2 Genesis
3 OMD
4 Depeche Mode
5 Mike Oldfield
verder:
o.a. Talk Talk, David Bowie, Porcupine Tree, Waterboys, Pet Shop Boys, Jean Michel Jarre en Kansas
We zijn ruim een half jaar verder en er is wel iets veranderd.
nieuwe volgorde:
1. Marillion
2. OMD
3. Genesis
4. Depeche Mode
5. Vangelis
en verder ook nog The Mission, Rush, The Gathering en het meeste van het Steven Wilson repertoire.
0
geplaatst: 6 oktober 2007, 12:21 uur
schizodeclown schreef:
Ok ik heb op dit moment maar 1 topper,en dat is Can.
Ok ik heb op dit moment maar 1 topper,en dat is Can.
0
chocoloco
geplaatst: 10 oktober 2007, 21:44 uur
twee neilkes: neil young en neil finn (singer songwriter, melodie)
shane mc Gowan van the pogues ( beste crossover punk, folk en ook zijn teksten. leukste karakterkop)
raymond van het groenewoud (beste vlaamse artiest en uitstekende teksten, als die man in 't engels had gezongen was ie en wereldster)
van morrison ( moeilijk uit te leggen waarom)
david bowie (diversiteit)
bruce springsteen ( klassieke rock)
mark knopfler (gitarist)
freddy mercury (entertainer)
shane mc Gowan van the pogues ( beste crossover punk, folk en ook zijn teksten. leukste karakterkop)
raymond van het groenewoud (beste vlaamse artiest en uitstekende teksten, als die man in 't engels had gezongen was ie en wereldster)
mark knopfler (gitarist)
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 11 oktober 2007, 04:45 uur
chocoloco schreef:
mark knopfler (gitarist)
mark knopfler (gitarist)
Maat, gij hebt tenminste smaak; Bowie, Finn, vhG, Springsteen, Knopfler, Mercury ! behoren ook allemaal tot mijn favorieten artiesten! Yeah Baby!

Maar in de Pixies kan ik totaal niet inkomen, ik vind dat zulke kakafonische muziek, ik word daar wreed ambetant en zenuwachtig van en ik hoor daar geen melodie in, echt niet, met de beste wil van de wereld niet. Ik VAT die muziek totaal niet, vrees ik...
Nu zou jij nog Warren Zevon mogen ontdekken natuurlijk !

0
chocoloco
geplaatst: 11 oktober 2007, 07:10 uur
dankzij jouw lijstje van neil young heb ik me al een paar zeer fijne cd'tjes van de vriend aangeschaft want tot voor kort was ik een leek! schandalig, daar dertig voor worden.
wat betreft de pixies, ja, ook een hele hoop lawaai, toegegeven, maar ken je al hun materiaal of heb je het vroeg opgegeven? er zijn wel deglijk veel ijzersterke melodieen tussen.
warren zevon? aha! weet ik weer wat ik in de bib moet gaan halen!
rippen doe ik niet meer, hulde aan de artiest, als de cd goed is spaar ik er wel voor.
En tnx for the compliment! insgelijks. grtz, inge
wat betreft de pixies, ja, ook een hele hoop lawaai, toegegeven, maar ken je al hun materiaal of heb je het vroeg opgegeven? er zijn wel deglijk veel ijzersterke melodieen tussen.
warren zevon? aha! weet ik weer wat ik in de bib moet gaan halen!
rippen doe ik niet meer, hulde aan de artiest, als de cd goed is spaar ik er wel voor.
En tnx for the compliment! insgelijks. grtz, inge
0
geplaatst: 11 oktober 2007, 12:18 uur
Elliot Smith..
.
Eigenlijk staat hij op een ongrijpbare plek
.Eigenlijk staat hij op een ongrijpbare plek
0
geplaatst: 11 oktober 2007, 12:44 uur
Interpol. Bezitten toch een genialiteit die ik niet vind bij andere bands.
0
geplaatst: 11 oktober 2007, 13:45 uur
EVANSHEWSON schreef:
Maar in de Pixies kan ik totaal niet inkomen, ik vind dat zulke kakafonische muziek, ik word daar wreed ambetant en zenuwachtig van en ik hoor daar geen melodie in, echt niet, met de beste wil van de wereld niet. Ik VAT die muziek totaal niet, vrees ik...

Geheel eens met je verhaal over Pixies. Ik vind het niet eens zo kakafonisch, maar gewoon veredelde garagepunk door verwende collegekids (alhoewel ze al niet zo jong meer waren) met wat pretenties.
Afgezien van het af en toe fenomenale gitaargeluid heb ik dat ook bij Sonic Youth, overrated garagegebrul..
0
fredpit
geplaatst: 11 oktober 2007, 14:00 uur
orbit schreef:
Geheel eens met je verhaal over Pixies. Ik vind het niet eens zo kakafonisch, maar gewoon veredelde garagepunk door verwende collegekids (alhoewel ze al niet zo jong meer waren) met wat pretenties.
Afgezien van het af en toe fenomenale gitaargeluid heb ik dat ook bij Sonic Youth, overrated garagegebrul..
(quote)
Geeft niets hoor Orbit....gooi het er maar uit

Je verhaal slaat overigens he-le-maal nergens op.
0
geplaatst: 11 oktober 2007, 15:04 uur
fredpit schreef:

(quote)

Nou omdat je het met Orbit ze stelling niet eens bent maar toch even goede vrienden blijft

Ik bedoel het niet verkeerd overigens hoor

0
geplaatst: 11 oktober 2007, 23:38 uur
Dat veranderd gelukkig de hele tijd, mijn favo(u)rite band is over het algemeen behoorlijk wisselend.
Nu heb ik Clutch, High On Fire en Municipal Waste hoog in het vaandel staan. Maar ik luister de laatste tij ook opvallend vaak oude Soul, dat vind ik na het werk echt fijn om te horen.
Alle muziek heeft wel iets goeds, als het maar oprecht is.
Neppe muziek is werkelijk afstotend.
Nu heb ik Clutch, High On Fire en Municipal Waste hoog in het vaandel staan. Maar ik luister de laatste tij ook opvallend vaak oude Soul, dat vind ik na het werk echt fijn om te horen.
Alle muziek heeft wel iets goeds, als het maar oprecht is.
Neppe muziek is werkelijk afstotend.
0
geplaatst: 13 oktober 2007, 21:20 uur
Heel moeilijk keuze maar ik hou het bij een top 3 waarvan de volgorde niets uitmaakt...
1 Metallica
2 Misfits
3 Creedence clearwater revival
maar als we dit verder gaan ontleden komen we uit bij personen, want hoe je het ook draait of keert bij nummer 2 en 3 draait het vooral rond 1 persoon dus eigenlijk...
1 Metallica (hier zijn veel te veel personen mee gemoeid dus gewoon de band in zijn geheel)
2 Glenn Danzig (Misfits, Samhain, Danzig)
3 John Fogerty (CCR, Fogerty solo)
ps: met een waardevolle vermelding voor Jerry Caiafa waardoor the misfits nu nog alive & kicking zijn, het is natuurlijk niet hetzelfde als met Danzig maar toch nog zeer goed
1 Metallica
2 Misfits
3 Creedence clearwater revival
maar als we dit verder gaan ontleden komen we uit bij personen, want hoe je het ook draait of keert bij nummer 2 en 3 draait het vooral rond 1 persoon dus eigenlijk...
1 Metallica (hier zijn veel te veel personen mee gemoeid dus gewoon de band in zijn geheel)
2 Glenn Danzig (Misfits, Samhain, Danzig)
3 John Fogerty (CCR, Fogerty solo)
ps: met een waardevolle vermelding voor Jerry Caiafa waardoor the misfits nu nog alive & kicking zijn, het is natuurlijk niet hetzelfde als met Danzig maar toch nog zeer goed
0
kiriyama
geplaatst: 26 januari 2009, 21:52 uur
Zo uit m'n hoofd, de top 10 van artiesten waar ik ook meerdere albums/stukken van heb geluisterd:
01 - John Coltrane (Jazz)
02 - Ludwig van Beethoven (Klassiek)
03 - Charlie Haden (Jazz)
04 - Somatic Responses (Electronic)
05 - Wolfgang Amadeus Mozart (Klassiek)
06 - World's End Girlfriend (Avant-Garde)
07 - Nujabes (Hip-Hop)
08 - Sigur Ros (Rock)
09 - Tom Waits (Rock)
10 - Herbie Hancock (Jazz)
01 - John Coltrane (Jazz)
02 - Ludwig van Beethoven (Klassiek)
03 - Charlie Haden (Jazz)
04 - Somatic Responses (Electronic)
05 - Wolfgang Amadeus Mozart (Klassiek)
06 - World's End Girlfriend (Avant-Garde)
07 - Nujabes (Hip-Hop)
08 - Sigur Ros (Rock)
09 - Tom Waits (Rock)
10 - Herbie Hancock (Jazz)
* denotes required fields.