MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?

zoeken in:
Kelly Clarkson .

Nick Cave (vooral live)
The Smiths
Joy Division
Radiohead
Pearl Jam

Damien Rice

Therapy?
Marillion

voorheen ook Urban Dance Squad

Deus
Pearl Jam
Radiohead
en net als Snowblood de beste band van N'land, helaas ter ziele The Urban Dance Squad

teutoon
Toto
The Eagles
Dire Straits
Bruce Springsteen
Bonnie Raitt
Bryan Adams
Phil Collins

maxwell
kool g rap
big daddy kane

Rory Gallagher
Joe Satriani
ACDC (met de legendarische Bon Scott)
Steve Lukather( de ruigere nummers)
Iron Maiden
Joy Division
Jimi Hendrix
ZZ top(vooral de periode 1970 tot 1980)
The cure
The rolling Stones
Neil Young
Foreigner
Gary Moore
Led Zeppelin
U2( in de jaren tachtig klonken ze lekker enthousiast)
Coldplay
Smashing Pumpkins
Dire Straits
Pink floyd
The cult
Queen
Marillion( met Fish)
Iggy Pop
The Eagles
Julian Sas(van eigen bodem)

Smashing Pumpkins !!

aller tijden: Sonic youth

op dit moment: ...and you will know us by the trail of dead, melissa auf der maur, sigur ros, explosions in the sky, en nog veel meer

oh en nog vergeten!: Antony and the johnsons !!!

Ik ben al jaren een groot Maiden fan (zoals wellicht bekent is haha). Maar ik moet zeggen dat Meshuggah lamgzaam maar zeker slayer van de tweede plaats aan het verdringen is.

slaemperayreon
Ik meen me vaag te herinneren dat er eerder een topic als dit was, alleen dan bij de rocktopics. Afijn, dan noem ik hier nog een paar favorietjes van mij

Eveneens als Eddie hou ik van Iron Maiden. Waarom? Zeg nou zelf, van zo'n geweldige band houden heeft geen uitleg nodig

Nevermore: band die over iedere seconde van hun muziek nadenkt en een aantal muzikanten in de gelederen heeft die hun instrumenten perfect beheersen. en bovendien hebben ze met Warrel Dane een bizar tekstschrijver en een bijzonder apathisch, maar o zo mooi klinkende zanger.

Pantera: Voor mij dé thrashband bij uitstek. De killer-rifs en solo's van Dimebag, verwerkt in heerlijk beukende thrash-songs, maken het een genot om hiernaar te luisteren.

Megadeth: Waarschijnlijk toch wel mijn favoriet van "The Big Four". Ze hebben mijn inziens de meeste pluspunten: goede songwriting, melodie, agressie, goed uitgedachte solo's en bijtende teksten, die met de snerpende stem van Mustaine goed tot hun recht komen.

Bad Religion: Punkgoden. Prachtige teksten en heerlijk meezingbare liedjes, waarin vaak hele kleine subtiliteiten zitten.

Death: Ongeevenaard. Meest melodieuze, intelligente, complexe, aparte death metalband ooit.

Emperor: Snoeiharde, doch sublieme black metalband. De klassieke elementen en het metalgedeelte waren altijd perfect in harmonie met elkaar. Heb ik nog nooit zo goed gehoord als bij hun.

Joe Satriani: Tuurlijk een meestergitarist. Bovendien heeft hij op iedere plaat iets anders geprobeerd en zijn muziek luistert gewoon heerlijk weg.

System of a Down: Meest originele band van de laatste jaren. Ook muzikanten die hun instrumenten perfect beheersen en een zanger die de meest vreemde dingen met zijn stem kan. Bovendien schuwen ze hun Armeense achtergrond niet, zowel als in hun muziek als in hun teksten.

Devin Townsend/Strapping Young Lad: Ik ben gewoon een ontzettend fan van Devin. Die waanzin, frustratie, woede, verdriet die hij in zijn muziek kan stoppen...

Er zijn wel meer bands die ik leuk vind, maar dit is even een overzicht van mijn favorieten van dit moment.

Momenteel zijn dit mijn favoriete artiesten (met de eerste twee genoemden als topfavorieten):

Alan Parsons (Project)
Porcupine Tree
Marillion
Rammstein
U2
David Bowie
R.E.M.
Pink Floyd
Dewa
Beck
Eric Woolfson
George Michael
Mylene Farmer
Pet Shop Boys
Barclay James Harvest
Bee Gees
Journey
Camel
The Adventures
Coldplay
Dredg
Ambrosia
Supertramp
Spinvis
Het Goede Doel
Marco Borsato
Fleetwood Mac
Sigur Rós
Oceansize
Saga
Waterboys
Radiohead
Peter Gabriël
Anouk
A Perfect Circle
Blackfield

Eddie schreef:
Ik ben al jaren een groot Maiden fan (zoals wellicht bekent is haha). Maar ik moet zeggen dat Meshuggah lamgzaam maar zeker slayer van de tweede plaats aan het verdringen is.

Coldie
Radiohead
Coldplay
Queen
Saybia
Franz Ferdinand
Sigur Ros

Eigenlijk zou dit topic eens goed opgeschoond moeten worden. Alle posts waarin meer dan 1 artiest genoemd wordt, kunnen dan worden weggegooid.

had ik idd ook al eens aangegeven

Elvis Presley

Zonder twijfel

verassend, king
hier dito

manic street preachers
smiths

slaemperayreon
Nu ik ze toch genoemd heb: Eddie, ik zou jou graag van harte Nevermore willen aanraden. Het is me opgevallen dat jij en ik het vaak eens zijn over muziek, dus daarom wil ik jou kennismaking met mijn favoriete band niet onthouden.

Red House Painters

U2, Pearl Jam, Guns n Roses, The Cure, Dire Straits, Red Hot Chili Peppers, Metallica, Radiohead,... Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Radiohead, Interpol, Elliott Smith, Bright Eyes, Pink Floyd, Muse, Lenny Kravitz, Jamie Cullum, Coldplay, Sufjan Stevens, John Frusciante Solo, RHCP, Spinvis, U2

Favoriete artiest heb ik denk ik (nog) niet, maar op dit moment staat Peter Gabriel boven aan de lijst, ge-wel-dig. Verder the Doors, Spinvis, Kings of Leon, en heel veel namen die hier al tig keer genoemd zijn...

Soms is een vraag als deze niet zomaar te beantwoorden. Het is een beetje alsof je aan je moeder moet vragen: van wie hou je meer van mij of van mijn broertje Dat heb ik tussen Neil young en Nick cave. Een keuze maken zou heiligensschennis wezen. Nick cave om zijn geweldige poezie en muziek zoals muziek moet klinken. Neil om zijn oprechtheid en gevoel. Maar kan van Neil young weer niet zeggen dat ik al zijn cd's even goed vindt. Maar ze hebben beide een plekje veroverd die me een plek van 'Thuis' kunnen geven.

slaemperayreon schreef:
Nu ik ze toch genoemd heb: Eddie, ik zou jou graag van harte Nevermore willen aanraden. Het is me opgevallen dat jij en ik het vaak eens zijn over muziek, dus daarom wil ik jou kennismaking met mijn favoriete band niet onthouden.

Ik heb ze op mijn lijstje staan, maar er liggen nog zoveel cd's die ik moet luisteren. Nevermore dat is toch Power metal?

slaemperayreon
Ik weet eigenlijk niet precies wat voor soort metal, het is namelijk redelijk eigenzinnig. Maar ik geloof dat men het vaak power-thrash noemt. Maar hierbij moet je niet aan draken en elfjes denken , het is gewoon harde, melodieuze, strakke, in-your-face metal.

kijk dat hoor ik graag

Gast
geplaatst: vandaag om 00:36 uur

geplaatst: vandaag om 00:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.