Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2006, 09:50 uur
Pink Floyd, Beatles, Led Zeppelin, Eels, Arctic Monkeys (
),
Camel, Genesis, Radiohead. Tja zoveel.
),Camel, Genesis, Radiohead. Tja zoveel.
0
geplaatst: 27 januari 2006, 13:19 uur
De beste zijn toch de mannen van Radiohead, daarachter komen bands als de Tindersticks, Gomez, Absynthe minded, Deus, REM en ook Spinvis.
0
geplaatst: 27 januari 2006, 19:07 uur
Ik hou van zowel progressieve muziek als metal, dus het zal wel niet verbazen dat ik het meest van progmetal hou
Favobands zijn Dream Theater, Opeth, Pink Floyd en oud-Metallica 
Favobands zijn Dream Theater, Opeth, Pink Floyd en oud-Metallica 
0
geplaatst: 1 februari 2006, 22:47 uur
Oasis duidelijk bovenaan... verder Robbie Williams (ja ik kan er niets aan doen)! Blur, The Verve, Muse, Stereophonics bla bla bla...
0
shappy1010
geplaatst: 2 februari 2006, 16:14 uur
Phil Collins - Als Muzikant, Drummer, Songwriter, Zanger en als mens met de nodige humor en zelfspot. Net als iedere artiest kent hij heeft zijn hoogtepunten en dieptepunten, maar zijn carriere is zo groot en omvangrijk (Genesis, Brand X, Solo, Clapton etc. etc.) 1 en al respect!
0
geplaatst: 2 februari 2006, 16:21 uur
Op dit moment heb ik erg veel met de soul-zanger Anthony Hamilton. Een van de weinige "urban" artiesten met een erg eigen stemgeluid en muziek van nu.
0
geplaatst: 2 februari 2006, 19:03 uur
als ik een favoriete artiest opnoem, schop ik mijn eigen in de muzikale ballen,
een favoriet bestaat niet,
favorieten wel

een favoriet bestaat niet,
favorieten wel

0
fastpulseboy
geplaatst: 2 februari 2006, 19:21 uur
shappy1010 schreef:
Phil Collins - Als Muzikant, Drummer, Songwriter, Zanger en als mens met de nodige humor en zelfspot. Net als iedere artiest kent hij heeft zijn hoogtepunten en dieptepunten, maar zijn carriere is zo groot en omvangrijk (Genesis, Brand X, Solo, Clapton etc. etc.) 1 en al respect!
phil collins????
he?
die mag toch in het zelfde afzeikhoekje als toto en dire straits?
0
geplaatst: 2 februari 2006, 19:47 uur
Momenteel beluister ik de cd Skull Ring van Iggy Pop(release 2003) bijna elke dag,het meest rock getinte album en beste wat hij mijn inziens ooit heeft uitgebracht ! Helaas op MusicMeter slechts 3 stemmen ! Doodzonde want ik vind dit album echt een aanrader in zijn geheel( met ook nog een fantastische hiden track)die veel meer aandacht verdiend hier op MusicMeter !
met vriendelijke groet the viking
0
geplaatst: 3 februari 2006, 04:03 uur
Het gaat tussen
Wire, Tuxedomoon, Cabaret Voltaire denk ik.
80's bands die nog geregeld van zich laten horen !
Wire, Tuxedomoon, Cabaret Voltaire denk ik.
80's bands die nog geregeld van zich laten horen !
0
geplaatst: 3 februari 2006, 16:08 uur
fastpulseboy schreef:
phil collins????
he?
phil collins????
he?
Wablieft?? Dire Straits in één zin met toto, phil collins en 'afzeikhoekje'?
Mark Knopfler is één van de beste gitaristen ooit! Ik snap niet hoe je zulke klassiekers in een lijstje met scheldwoorden durft plaatsen...
0
geplaatst: 3 februari 2006, 16:10 uur
Coen schreef:
Het gaat tussen
Wire,!
Het gaat tussen
Wire,!
Ah eindelijk weer een Wire fan hier.
0
geplaatst: 3 februari 2006, 16:53 uur
Ricky Martin is toch echt wel mijn favoriet. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich aan zijn stem ergeren, want die is vrij apart en kan in bepaalde songs jankerig zijn. Maar het went 
Als je zijn repertoire bekijkt heeft hij 1 echte disco/radiokraker gemaakt: Maria. Verder nog liedjes die je ook op feesten kan draaien, hoewel ik ze niet heel erg dansbaar vind. Voor de radio zijn ze echter uitstekend. Ik noem Livin' La Vida Loca, She Bangs en The Cup of Life. Echte uptempo popmuziek met een flow die tot dan toe nog niet was vertoond in de popmuziek.
Verder is zijn hele cd Almas del Silencio (2003) uitstekend, en de nieuwe Life (2006) is een omslag in zijn muziek, en een geslaagde. Zijn eerdere cd's bevatten ook goede nummers, maar er staan in tegenstelling tot zijn 2 laatste albums ook erg echt slechte songs tussen.
Verder heeft Ricky een aantal fraaie ballads op zijn naam staan, zoals Vuelve en Perdido Sin Ti, die waarschijnlijk alleen bij Ricky Martin-fans bekend zijn. Anderen zullen echter wel Private Emotion (met Meja), Nobody wants to be Lonely (met Christina Aguilera) en She's All I Ever Had kennen. Sky Radio draait deze 3 liedjes nog regelmatig, terwijl stations als Q-Music, 538 en zelfs Radio10Gold meestal vooral zomers songs als Maria en Livin' La Vida Loca op de playlist zetten. Ook Nobody Wants To Be Lonely is een populaire plaat voor de radiostations, misschien komt dat mede doordat deze een nummer 1-notering in Nederland had
Buiten zijn muziek is Ricky Martin mijn favo artiest vanwege zijn uitstraling en kunsten op het podium. Hij is nu 32, en ik vind dat hij zijn topperiode wat betreft uitstraling en podiumkunsten al gehad heeft. Hij was namelijk de jonge God van 23,24,25,26, de man met het uiterlijk waar heel de wereld voor viel, maar toch ook de boy next door die met zijn verlegen glimlach alle vrouwenharten (OK, waarschijnlijk ook mannenharten
) stal. Om vervolgens op het podium alle remmen los te gooien en in uiterst stijlvolle kleding (perfect zittende (soms leren) broek gecombineerd met een uiterst macho, sexy en uitdagend strak maat(?)overhemd) zijn publiek te veroveren met moderne entertainmentskunsten.
Oftewel: heupbewegingen als Elvis, het schudden van de kont; eigenlijk is het niet te omschrijven, want Ricky improviseert gewoon op het podium. Maar echter wel te omschrijven is, is dat het prachtig is om naar te kijken. De man is zo soepel en handig in zijn bewegingen, hij doet het zo nonchalant en steekt iedereen aan om te gaan bewegen. Het is mijns inziens entertainment ten top: Ricky kan namelijk niet alleen op Maria bewegen en dansen, maar op vele van zijn nummers. Ook al vind je het zelf moeilijk om te dansen op een liedje als Livin' La Vida Loca: je kan altijd naar Ricky kijken en hem nadoen
Maar zoals ik al zei: hij wordt ouder en ik vind hem een iets minder frisse, jeugdige uitstraling hebben dan toen hij een jaar of 25 was. Ook zijn de bewegingen allemaal iets stroever en vind ik dat Ricky nu wel eens uit de bocht vliegt met zijn kleding en uiterlijk (te kleine shirtjes, te veel kettinkjes, te veel geknoei met zijn haar - eerst lange lok, nu hanenkammetje). Vroeger had Ricky de leukste kapsels, en hield hij zijn kleding en accesoires eenvoudig maar top.
Al met al is de muziek van Ricky wel beter geworden, hoewel ik het persoonlijk jammer vind dat opvolgers van Maria en Livin' La Vida al jaren op zich laten wachten. Ricky heeft wel weer prima uptempomuziek gemaakt (zoals Jaleo en Juramento), maar het is net effe wat anders dan Maria en Livin' La Vida Loca. Niet per se minder, maar wel anders. Ik zelf zit zeker te wachten op een nieuwe song in de stijl van Maria en Livin' La Vida Loca. Daarom was ik erg blij met Belle Perez. De Belgisch-Spaanse zangeres heeft met Que Viva La Vida (top-10 in NL) namelijk wel een liedje in de stijl van Maria gemaakt. Ricky had deze hit graag achter zijn naam geschreven
...
Maar misschien ben ik wel te voorbarig, en gaat Ricky Na Almas del Silencio en Life nu weer een poppyér album maken, met liedjes die de tijden van een Maria en een Private Emotion doen herleven...
28 April 2006 staat hij in ieder geval voor het eerst in Nederland voor een eigen concert. Op dit concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam zal hij waarschijnlijk veel van zijn nieuwe cd gaan zingen, om daarnaast hoogtepunten uit zijn solocarriere, die alweer iets van 15 jaar duurt, te laten horen.

Als je zijn repertoire bekijkt heeft hij 1 echte disco/radiokraker gemaakt: Maria. Verder nog liedjes die je ook op feesten kan draaien, hoewel ik ze niet heel erg dansbaar vind. Voor de radio zijn ze echter uitstekend. Ik noem Livin' La Vida Loca, She Bangs en The Cup of Life. Echte uptempo popmuziek met een flow die tot dan toe nog niet was vertoond in de popmuziek.
Verder is zijn hele cd Almas del Silencio (2003) uitstekend, en de nieuwe Life (2006) is een omslag in zijn muziek, en een geslaagde. Zijn eerdere cd's bevatten ook goede nummers, maar er staan in tegenstelling tot zijn 2 laatste albums ook erg echt slechte songs tussen.
Verder heeft Ricky een aantal fraaie ballads op zijn naam staan, zoals Vuelve en Perdido Sin Ti, die waarschijnlijk alleen bij Ricky Martin-fans bekend zijn. Anderen zullen echter wel Private Emotion (met Meja), Nobody wants to be Lonely (met Christina Aguilera) en She's All I Ever Had kennen. Sky Radio draait deze 3 liedjes nog regelmatig, terwijl stations als Q-Music, 538 en zelfs Radio10Gold meestal vooral zomers songs als Maria en Livin' La Vida Loca op de playlist zetten. Ook Nobody Wants To Be Lonely is een populaire plaat voor de radiostations, misschien komt dat mede doordat deze een nummer 1-notering in Nederland had
Buiten zijn muziek is Ricky Martin mijn favo artiest vanwege zijn uitstraling en kunsten op het podium. Hij is nu 32, en ik vind dat hij zijn topperiode wat betreft uitstraling en podiumkunsten al gehad heeft. Hij was namelijk de jonge God van 23,24,25,26, de man met het uiterlijk waar heel de wereld voor viel, maar toch ook de boy next door die met zijn verlegen glimlach alle vrouwenharten (OK, waarschijnlijk ook mannenharten
) stal. Om vervolgens op het podium alle remmen los te gooien en in uiterst stijlvolle kleding (perfect zittende (soms leren) broek gecombineerd met een uiterst macho, sexy en uitdagend strak maat(?)overhemd) zijn publiek te veroveren met moderne entertainmentskunsten.Oftewel: heupbewegingen als Elvis, het schudden van de kont; eigenlijk is het niet te omschrijven, want Ricky improviseert gewoon op het podium. Maar echter wel te omschrijven is, is dat het prachtig is om naar te kijken. De man is zo soepel en handig in zijn bewegingen, hij doet het zo nonchalant en steekt iedereen aan om te gaan bewegen. Het is mijns inziens entertainment ten top: Ricky kan namelijk niet alleen op Maria bewegen en dansen, maar op vele van zijn nummers. Ook al vind je het zelf moeilijk om te dansen op een liedje als Livin' La Vida Loca: je kan altijd naar Ricky kijken en hem nadoen

Maar zoals ik al zei: hij wordt ouder en ik vind hem een iets minder frisse, jeugdige uitstraling hebben dan toen hij een jaar of 25 was. Ook zijn de bewegingen allemaal iets stroever en vind ik dat Ricky nu wel eens uit de bocht vliegt met zijn kleding en uiterlijk (te kleine shirtjes, te veel kettinkjes, te veel geknoei met zijn haar - eerst lange lok, nu hanenkammetje). Vroeger had Ricky de leukste kapsels, en hield hij zijn kleding en accesoires eenvoudig maar top.
Al met al is de muziek van Ricky wel beter geworden, hoewel ik het persoonlijk jammer vind dat opvolgers van Maria en Livin' La Vida al jaren op zich laten wachten. Ricky heeft wel weer prima uptempomuziek gemaakt (zoals Jaleo en Juramento), maar het is net effe wat anders dan Maria en Livin' La Vida Loca. Niet per se minder, maar wel anders. Ik zelf zit zeker te wachten op een nieuwe song in de stijl van Maria en Livin' La Vida Loca. Daarom was ik erg blij met Belle Perez. De Belgisch-Spaanse zangeres heeft met Que Viva La Vida (top-10 in NL) namelijk wel een liedje in de stijl van Maria gemaakt. Ricky had deze hit graag achter zijn naam geschreven
...Maar misschien ben ik wel te voorbarig, en gaat Ricky Na Almas del Silencio en Life nu weer een poppyér album maken, met liedjes die de tijden van een Maria en een Private Emotion doen herleven...
28 April 2006 staat hij in ieder geval voor het eerst in Nederland voor een eigen concert. Op dit concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam zal hij waarschijnlijk veel van zijn nieuwe cd gaan zingen, om daarnaast hoogtepunten uit zijn solocarriere, die alweer iets van 15 jaar duurt, te laten horen.
0
geplaatst: 3 februari 2006, 17:14 uur
Dit zijn mijn helden!!!
Dj Dano, Dj Neuv, Jeroen Flamman, VoodooChild(waldo),
Buzz Fuzz, Gizmo, The Prophet, Orlando Voorn, Pavo,
Public Enemy, Eric B & Rakim!
dat zijn mijn grote voorbeelden!!!
House & Hiphop dus.....
House & Hiphop dus.....
0
geplaatst: 3 februari 2006, 18:33 uur
the basehead schreef:
Dit zijn mijn helden!!!
House & Hiphop dus.....
Dit zijn mijn helden!!!
House & Hiphop dus.....
VoodooChild(waldo),: Mooi dat jij Jimi Hendrix ook zo goed vind !
0
geplaatst: 5 februari 2006, 02:57 uur
De beste band blijft voor mij toch Queen.
Hoe veelzijdig en sterk zij zijn, is onevenaarbaar.
Beste solo artiest.
In het genre Rock algemeen kies ik voor David Bowie.
Folk Rock, Bob Dylan.
Hoe veelzijdig en sterk zij zijn, is onevenaarbaar.
Beste solo artiest.
In het genre Rock algemeen kies ik voor David Bowie.
Folk Rock, Bob Dylan.
0
fastpulseboy
geplaatst: 5 februari 2006, 12:19 uur
jordybeukeboom...
jij gebruikt wel heel veel woorden voor je grap. (ik moest wel lachen trouwens)
jij gebruikt wel heel veel woorden voor je grap. (ik moest wel lachen trouwens)
0
geplaatst: 5 februari 2006, 13:25 uur
phil collins????
he?
Jij kent duidelijk Genesis niet. Of wel?
0
geplaatst: 5 februari 2006, 18:28 uur
White Stripes
Strokes
DangerDoom
Pete Philly
Nick Cave
Jimi Hendrix
Rolling Stones
The Verve
Public Enemy
Nick Drake
Jeff Buckley
Belle and Sebastian
Arctic Monkeys
Maximo Park
Prodigy
Chemical Brothers
Groove Armada
Fatboy Slim
Damian Marley
Nirvana
Clap Your Hands Say Yeah
Washington
The Bees
Kula Shaker
Hard-Fi
The Vines
Babyshambles
Stereophonics
Brendan Benson
Pulp
David Bowie
The Cure
Velvet Underground
Strokes
DangerDoom
Pete Philly
Nick Cave
Jimi Hendrix
Rolling Stones
The Verve
Public Enemy
Nick Drake
Jeff Buckley
Belle and Sebastian
Arctic Monkeys
Maximo Park
Prodigy
Chemical Brothers
Groove Armada
Fatboy Slim
Damian Marley
Nirvana
Clap Your Hands Say Yeah
Washington
The Bees
Kula Shaker
Hard-Fi
The Vines
Babyshambles
Stereophonics
Brendan Benson
Pulp
David Bowie
The Cure
Velvet Underground
0
geplaatst: 5 februari 2006, 19:54 uur
Toon1 schreef:
Valt toch nog mee
(quote)
Valt toch nog mee

Haha ja dat rijtje wel

0
geplaatst: 6 februari 2006, 03:46 uur
Gemaster, leuk om er nog één te treffen hier op het forum.
Wire-liefhebbers hebben rare tijden meegemaakt,. tegen de tijd dat ik ze in 1980 goed leerde kennen, waren ze net uit elkaar. Daarna heb ik ze op de voet gevolgd in de solo-projecten van Dome en Colin Newman. Ook The Eywitness and Documents van 1981 kwamen voor mij als 'nieuwe plaat' als geroepen. Veel nieuwe nummers ook.
In 1985/6 kwamen ze weer bij elkaar om een aantal LP's te maken. Iets meer gestroomlijnd en overgeproduceerd als eigenlijk alle muzikanten in die tijd. In 2003 kwamen ze weer opnieuw bijelkaar en ik denk dat we met 'Burn and Read' en SEND volop vooruit kunnen ! Opmerkelijk dat ik via eBay eigenlijk een nieuwe uitgave van ze vond. Waar ik een soort van bootleg verwachtte te krijgen, kreeg ik een live cd en een DVD opname ervan in de bus !
Ik denk dat Wire, iig voor mij, de belangrijkste band is. Ook dankzij Gilbert & Lewis kennis gemaakt met wat experimentelere muziek en...dat ik het geduld daarvoor op kon brengen. DOME 1 (uit 1980 nb...) is nog steeds een totale openbaring voor me tot op de dag van vandaag ! Onlangs pas BASTARD gekocht van Colin Newman. Ook weer een cd die je kunt blijven draaien en met die speciale 'mood' er in.
Weet jij iets van Swim Records en de producties daar ?
En waar Lewis nu mee bezig is ? Laat me het weten...!
Wire-liefhebbers hebben rare tijden meegemaakt,. tegen de tijd dat ik ze in 1980 goed leerde kennen, waren ze net uit elkaar. Daarna heb ik ze op de voet gevolgd in de solo-projecten van Dome en Colin Newman. Ook The Eywitness and Documents van 1981 kwamen voor mij als 'nieuwe plaat' als geroepen. Veel nieuwe nummers ook.
In 1985/6 kwamen ze weer bij elkaar om een aantal LP's te maken. Iets meer gestroomlijnd en overgeproduceerd als eigenlijk alle muzikanten in die tijd. In 2003 kwamen ze weer opnieuw bijelkaar en ik denk dat we met 'Burn and Read' en SEND volop vooruit kunnen ! Opmerkelijk dat ik via eBay eigenlijk een nieuwe uitgave van ze vond. Waar ik een soort van bootleg verwachtte te krijgen, kreeg ik een live cd en een DVD opname ervan in de bus !
Ik denk dat Wire, iig voor mij, de belangrijkste band is. Ook dankzij Gilbert & Lewis kennis gemaakt met wat experimentelere muziek en...dat ik het geduld daarvoor op kon brengen. DOME 1 (uit 1980 nb...) is nog steeds een totale openbaring voor me tot op de dag van vandaag ! Onlangs pas BASTARD gekocht van Colin Newman. Ook weer een cd die je kunt blijven draaien en met die speciale 'mood' er in.
Weet jij iets van Swim Records en de producties daar ?
En waar Lewis nu mee bezig is ? Laat me het weten...!
0
shappy1010
geplaatst: 14 februari 2006, 12:09 uur
fastpulseboy schreef:
phil collins????
he?
(quote)
phil collins????
he?
Hoppa lekker onwetend en ongenuanceerd. Kijken of over 20 jaar ook door de nieuwe generatie gebruikers op dit board over jou muziek zo wordt gesproken.
0
fastpulseboy
geplaatst: 14 februari 2006, 16:27 uur
shappy wat een heerlijk late reactie.
Ik denk idd dat over 20 jaar het gros van de mensen nog steeds van kutmuziek houdt, dus heb je toch nog een beetje gelijk
Ik denk idd dat over 20 jaar het gros van de mensen nog steeds van kutmuziek houdt, dus heb je toch nog een beetje gelijk
0
geplaatst: 16 februari 2006, 17:34 uur
AC/DC
Arch Enemy
Bolt Thrower
Children Of Bodom
Coroner
Creedence Clearwater Revival
KMFDM
Nevermore
Opeth
Porcupine Tree (pas ontdekt)
Slayer
Stevie Wonder (het oudere werk)
Testament
Dat zijn enkele (en waarschijnlijk de belangrijkste) bands die me meteen te binnen schieten.
Arch Enemy
Bolt Thrower
Children Of Bodom
Coroner
KMFDM
Nevermore
Opeth
Porcupine Tree (pas ontdekt)
Slayer
Testament
Dat zijn enkele (en waarschijnlijk de belangrijkste) bands die me meteen te binnen schieten.
0
shappy1010
geplaatst: 17 februari 2006, 10:23 uur
ravenstein schreef:
Slayer
Slayer
Dit is denk ik met recht de meest bizarre combinatie die ik ooit heb gezien!

* denotes required fields.