Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:43 uur
60: King Crimson/ beginnend Pink Floyd
70: Pink Floyd
80: Metallica/ Pink Floyd
90: Dream Theater/ Anathema/ Opeth/ Pink Floyd
00: Dream Theater/ Anathema/ Opeth/ Riverside/ Sigur Ros
80: Metallica/ Pink Floyd
90: Dream Theater/ Anathema/ Opeth/ Pink Floyd
00: Dream Theater/ Anathema/ Opeth/ Riverside/ Sigur Ros
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:44 uur
Ik luister nu vooral Ghostface Killah maar het is heel verschillend, ik heb niet echt een favoriet
0
sxesven
geplaatst: 2 juli 2006, 11:47 uur
50: Charles Mingus
60: The Velvet Underground, Bob Dylan
70: Wire, Joni Mitchell
80: The Jesus & Mary Chain, Cocteau Twins
90: Neutral Milk Hotel, Fiona Apple
00: Iron & Wine, UA
60: The Velvet Underground, Bob Dylan
70: Wire, Joni Mitchell
80: The Jesus & Mary Chain, Cocteau Twins
90: Neutral Milk Hotel, Fiona Apple
00: Iron & Wine, UA
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:49 uur
Klumpie schreef:
Er moet wat meer Drive-By Truckers worden geluisterd door de MuMe gebruikers.
Er moet wat meer Drive-By Truckers worden geluisterd door de MuMe gebruikers.

Mee eens.
0
Relax
geplaatst: 18 juli 2006, 01:06 uur
Slick Rick
Murs (nieuwe)
Obie Trice
Warren G (om op te chillen)
2Pac (alleen dankzij Me against The World)
Murs (nieuwe)
Obie Trice
Warren G (om op te chillen)
2Pac (alleen dankzij Me against The World)
0
geplaatst: 18 juli 2006, 09:56 uur
01 Nirvana
02 The Beatles
03 The Libertines
04 The Smashing Pumpkins
05 Pixies
06 Oasis
07 Radiohead
08 Rage Against the Machine
09 Pearl Jam
10 The Presidents of the USA / dEUS / Arctic Monkeys / The Strokes / The Kooks
02 The Beatles
03 The Libertines
04 The Smashing Pumpkins
05 Pixies
06 Oasis
07 Radiohead
08 Rage Against the Machine
09 Pearl Jam
10 The Presidents of the USA / dEUS / Arctic Monkeys / The Strokes / The Kooks
0
shappy1010
geplaatst: 18 juli 2006, 11:13 uur
luc011190 schreef:
De muziek gaat nooit acheruit of vooruit, je moet gewoon goed zoeken
De muziek gaat nooit acheruit of vooruit, je moet gewoon goed zoeken

Hoor ik wel vaker op MuMe en net al Lennonlover begrijp ik deze opmerking totaal niet. Heb jij geen vrouw/vriendin/kinderen/buren/vrienden/tv/radio ofzo?
0
fastpulseboy
geplaatst: 18 juli 2006, 11:17 uur
shappy1010 schreef:
Hoor ik wel vaker op MuMe en net al Lennonlover begrijp ik deze opmerking totaal niet. Heb jij geen vrouw/vriendin/kinderen/buren/vrienden/tv/radio ofzo?
(quote)
hoezo?
er is best een hoop leuks hoor, als je maar goed zoekt. Wat heeft je omgeving en tv/radio er mee te maken?
0
shappy1010
geplaatst: 18 juli 2006, 11:29 uur
fastpulseboy schreef:
hoezo?
er is best een hoop leuks hoor, als je maar goed zoekt. Wat heeft je omgeving en tv/radio er mee te maken?
(quote)
hoezo?
Alles. Goede muziek verdiend weinig aandacht. Het feit dat je ernaar moet zoeken zegt al genoeg. Ten tijden van de jaren 70 en 80 was goeie muziek overal te horen, denk aan bands als The Beatles, The Who, Led Zeppelin, Genesis, Yes en ja ik durf zelf Queen, The Cure, Eric Clapton, Bruce Springsteen (ik kan wel even doorgaan) te noemen - al is dat niet een ieders smaak. Punt is je hoefde niet te zoeken met een vergrootglas. Waar is deze muziek gebleven? Ik hoor het niet terug in al die Indie bandjes of al die duistere 13 in een dozijn MTV2 bandjes, niet-commerciele backyard bandjes zijn er altijd al geweest. Het feit dat menig zich keert tot die cultuur om nog wat te halen bevestigd weer mijn punt.
0
geplaatst: 18 juli 2006, 11:33 uur
De meeste van de bands die je noemt vind ik anders maar bar weinig aan... alleen Yes, Genesis, The Who en The Cure hebben wel goede nummers, maar ook niet alles is goed.
Waarschijnlijk denken mensen over 30 jaar exact hetzelfde over nu.... alleen noemen ze dan mainstream dingen als Franz Ferdinand/Coldplay enzo goed.
Waarschijnlijk denken mensen over 30 jaar exact hetzelfde over nu.... alleen noemen ze dan mainstream dingen als Franz Ferdinand/Coldplay enzo goed.
0
shappy1010
geplaatst: 18 juli 2006, 11:39 uur
The Scientist schreef:
De meeste van de bands die je noemt vind ik anders maar bar weinig aan... alleen Yes, Genesis, The Who en The Cure hebben wel goede nummers, maar ook niet alles is goed.
Maar vind je zelf de ratio goed (Coldplay/Franz Ferdinand) en absolute crap (Sean Paul, 50 Cent, Sugarbabes) niet een beetje scheefgetrokken momenteel? Tuurlijk slechte muziek is er altijd geweest, maar van heel veel disco troep in de jaren 70 en glamerrock in de jaren 80 kun je nog zeggen dat er goeie muzikanten (EWF, Whitesnake, Van Halen) achter zaten. Nu is het pro-tools, producers en dj's.
0
geplaatst: 18 juli 2006, 11:41 uur
Dat maakt toch geen flikker uit... het gaat erom hoe het klinkt, niet hoe het gemaakt is....
En die 'absolute crap' is ook maar jouw mening.
0
shappy1010
geplaatst: 18 juli 2006, 11:55 uur
The Scientist schreef:
Dat maakt toch geen flikker uit... het gaat erom hoe het klinkt, niet hoe het gemaakt is....
Hmm dus het maakt in een film helemaal niet uit hoe goed de akteurs zijn of hoe goed een regisseur is? Zolang de film maar entertained is het ok?
Maargoed je post in een ontzettende dooddoener. Ik kan er weinig mee.
0
geplaatst: 18 juli 2006, 11:58 uur
Volgens mij moest je voor de goede artiesten van vroeger ook zoeken, of lagen dingen als Nick Drake, Silver Apples en Robert Wyatt zo voor het oprapen?
0
geplaatst: 18 juli 2006, 12:05 uur
shappy1010 schreef:
Hmm dus het maakt in een film helemaal niet uit hoe goed de akteurs zijn of hoe goed een regisseur is? Zolang de film maar entertained is het ok?
Als ik plezier in een film heb maakt het me inderdaad helemaal niks uit of de acteurs nou wereldsterren zijn of dat ze Jip en Janneke heten...
Bovendien is dat wel heel anders, die acteurs geven een invulling aan de film, en daar beoordeel je de film op, omdat je ze waarneemt en de waarneming beoordeelt. Een muzikant neem je niet waar als je ernaar luistert, alleen de muziek die hij maakt.
0
geplaatst: 18 juli 2006, 12:12 uur
shappy1010 schreef:
Alles. Goede muziek verdiend weinig aandacht. Het feit dat je ernaar moet zoeken zegt al genoeg. Ten tijden van de jaren 70 en 80 was goeie muziek overal te horen, denk aan bands als The Beatles, The Who, Led Zeppelin, Genesis, Yes en ja ik durf zelf Queen, The Cure, Eric Clapton, Bruce Springsteen (ik kan wel even doorgaan) te noemen - al is dat niet een ieders smaak. Punt is je hoefde niet te zoeken met een vergrootglas. Waar is deze muziek gebleven? Ik hoor het niet terug in al die Indie bandjes of al die duistere 13 in een dozijn MTV2 bandjes, niet-commerciele backyard bandjes zijn er altijd al geweest. Het feit dat menig zich keert tot die cultuur om nog wat te halen bevestigd weer mijn punt.
(quote)
Als ik je top 10 bekijk, zie ik toch 1990 en later veel terugkomen, dus je verdedigt een stelling waar je zelf niet achter staat
Want Toto, Coldplay, George Michael, Queen, ... zijn toch allemaal mainstream
0
geplaatst: 18 juli 2006, 12:12 uur
Ash,anthrax,blondie,alice cooper,fleetwood mac,gun's n roses,ramones,rancid,vive la fete,system of a down,toasters,billy idol,iron maiden en de laatste jaren komen er een hoop goeie nieuwe bands bij zoals the sounds,long blondes,thermals,the rakes,bravery,metric,zutons,libertines sommige daarvan bestaan misschien al wat langer maar ik ken ze nog niet zo lang vandaar.
0
geplaatst: 18 juli 2006, 12:16 uur
och only time will tell,
volgens mij zijn er genoeg groepen van vandaag die de tands des tijds zullen overleven. Hoeveel twintigers zijn er niet muzikaal gevormd door de muziek van groepen als Nirvana en Radiohead. Mainstreamgroepen, die niet-mainstream muziek naar een groot publiek brachten.
volgens mij zijn er genoeg groepen van vandaag die de tands des tijds zullen overleven. Hoeveel twintigers zijn er niet muzikaal gevormd door de muziek van groepen als Nirvana en Radiohead. Mainstreamgroepen, die niet-mainstream muziek naar een groot publiek brachten.
0
shappy1010
geplaatst: 18 juli 2006, 13:05 uur
Tekh schreef:
Ash,anthrax,blondie,alice cooper,fleetwood mac,gun's n roses,ramones,rancid,vive la fete,system of a down,toasters,billy idol,iron maiden en de laatste jaren komen er een hoop goeie nieuwe bands bij zoals the sounds,long blondes,thermals,the rakes,bravery,metric,zutons,libertines sommige daarvan bestaan misschien al wat langer maar ik ken ze nog niet zo lang vandaar.
Behalve Fleetwood zijn dit uitsluitend hardrock bands. Niet echt vertegenwoordigend voor de brede scope van moderne muziek.
VdB schreef:
Als ik je top 10 bekijk, zie ik toch 1990 en later veel terugkomen, dus je verdedigt een stelling waar je zelf niet achter staat
Want Toto, Coldplay, George Michael, Queen, ... zijn toch allemaal mainstream
(quote)
Want Toto, Coldplay, George Michael, Queen, ... zijn toch allemaal mainstreamNiet helemaal waar, want Coldplay is de enige uit dit rijtje die niet uit de jaren 70/80 komt, en 1 van de weinige "mainstream" bands die mij nog heeft weten te bekoren de afgelopen tijd. Maar deze discussie gaat weer richting mainstream vs. underground en dat is nog mijn stelling of bedoeling.
0
geplaatst: 18 juli 2006, 23:59 uur
[quote]shappy1010 schreef:
Behalve Fleetwood zijn dit uitsluitend hardrock bands. Niet echt vertegenwoordigend voor de brede scope van moderne muziek.
volgens mij is alleen alice cooper en guns'n roses hardrock de rest is ska,punk,indie,electro en metal en britpop
(quote)
volgens mij is alleen alice cooper en guns'n roses hardrock de rest is ska,punk,indie,electro en metal en britpop

0
yoeridedeygere
geplaatst: 20 juli 2006, 22:14 uur
60: The Beatles, The Doors
80: The Cure,The Smiths,The Pixies
90: dEUS, Radiohead,Smashing Pumpkins
00: tja...
80: The Cure,The Smiths,The Pixies
90: dEUS, Radiohead,Smashing Pumpkins
00: tja...
0
geplaatst: 21 juli 2006, 21:10 uur
60: The Kinks
70: The Rolling Stones
80: The Smiths
90: Oasis, The Stone Roses
00: Oasis, I Am Kloot, Elbow
70: The Rolling Stones
80: The Smiths
90: Oasis, The Stone Roses
00: Oasis, I Am Kloot, Elbow
0
geplaatst: 21 juli 2006, 21:32 uur
The Stones hebben in de jaren 70 echt hele mooie platen gemaakt!!!
0
geplaatst: 21 juli 2006, 22:47 uur
60: Beatles, Kinks, Love, CCR
70: CCR, Pink Floyd, Alan Parsons Project
80: Alan Parsons Project, Dire Straits, Smiths, Sting, Crowded House, REM
90: REM, Crowded House, Pulp, Eels, Suede
00: Muse, The Shins
70: CCR, Pink Floyd, Alan Parsons Project
80: Alan Parsons Project, Dire Straits, Smiths, Sting, Crowded House, REM
90: REM, Crowded House, Pulp, Eels, Suede
00: Muse, The Shins
0
geplaatst: 23 juli 2006, 16:33 uur
60: Beatles, Pink Floyd, Stones
70: Queen, Pink Floyd, Golden Earring, Dire Straits, Led Zeppelin, Deep Purple
80: U2, Queen, Guns 'N Roses, Dire Straits, The Police
90: U2, REM, Queen, Red Hot Chili Peppers, Radiohead, Guns 'N Roses
00: U2, Coldplay, Red Hot Chili Peppers
Zal vast wel een paar goeie artiesten vergeten zijn
70: Queen, Pink Floyd, Golden Earring, Dire Straits, Led Zeppelin, Deep Purple
80: U2, Queen, Guns 'N Roses, Dire Straits, The Police
90: U2, REM, Queen, Red Hot Chili Peppers, Radiohead, Guns 'N Roses
00: U2, Coldplay, Red Hot Chili Peppers
Zal vast wel een paar goeie artiesten vergeten zijn
0
geplaatst: 25 juli 2006, 21:35 uur
Ryan Adams
John Frusciante
Tom Waits
Bright Eyes
Rickie Lee Jones
Admiral Freebee
Tracy Bonham
Damien Rice
Dr. John
Eva Cassidy
Ian Siegal
Stevie Ray Vaughan
Buddy Guy
En volgens mij vergeet ik er een hele hoop
John Frusciante
Tom Waits
Bright Eyes
Rickie Lee Jones
Admiral Freebee
Tracy Bonham
Damien Rice
Dr. John
Eva Cassidy
Ian Siegal
Stevie Ray Vaughan
Buddy Guy
En volgens mij vergeet ik er een hele hoop

0
geplaatst: 26 juli 2006, 01:46 uur
Hi ; eindelijk toch maar eens aangemeld.
Het probleem lijstjes met favoriete bands is dat ik morgen bij daglicht waarschijnlijk weer andere namen zou kunnen noemen; andere stemming en zo. Er is zoveel moois.
Maar goed; op dit moment:
Voor mij de twee belangrijkste bands/ artiesten of all times:
The Wipers en hun voorman Greg Sage,
op een gedeelde eerste plaats met Jimi Hendrix.
Kort daarop gevolgd door Living Colour en Neil Young ( met name met Crazy Horse) Dat zijn mijn echte favorieten.
Dan volgen uit de sixties: LOVE; Otis Redding, Big Brother and the Holding Company; Santana en Soft machine en the Who.
In het begin van de seventies kickte ik enorm op Led Zeppelin en Yes. Zep is gebleven: Yes kan ik bijna niet meer aanhoren, net als bands als Mahavishnu Orchestra wat ik toen erg goed vond. Kan ik me nu ook bijna niet meer voorstellen. Dat kwam natuurlijk door de grote verandering in de tweede helft van de zeventiger jaren.
Uit die tijd zijn wel veel bands blijvertjes gebleken:
The Clash - London Calling nog steeds kippevel.
The Jam
Sex Pistols: was echt heftig toen het uitkwam
Maar ook:
Dexy's Midnight Runners- het eerste album "Searching for the Young Soul Rebels zou eigenlijk in mijn top 10 thuis horen.
The Specials; eerste album, en vooral live !!!
Cocteau Twins en
This Mortal Coil; allebei nog steeds zeer de moeite waard.
REM; vooral de eerste vier albums.
The Pixies; gave concerten; was ook verlefd op Kim.
The Ramones: niet vanwege muzikale genialiteit, maar vooral voor vanwege het belang voor al die leuke gitaarbandjes van nu.
Talking Heads en Blondie; nog steeds.
En nu? Arctic Monkeys; geven me het gevoel terug wat ik had tijdens Sexpistols en Specials;
The Editors; even zien of dat blijvertjes zijn; wel goed.
Datzelfde geldt voor Kaiser Chiefs; na het tweede album weten we meer.
Luister nu ook veel naar Corrine Bailey Rae; was zeer onder de indruk van haar optredens bij Later with Jools.
India Arie, Lauren Hill en Erikah Baduh; prachtige stemmen en veel goede songs.
Aanrader: Wipers Boxset: met de 1e drie albums
Het probleem lijstjes met favoriete bands is dat ik morgen bij daglicht waarschijnlijk weer andere namen zou kunnen noemen; andere stemming en zo. Er is zoveel moois.
Maar goed; op dit moment:
Voor mij de twee belangrijkste bands/ artiesten of all times:
The Wipers en hun voorman Greg Sage,
op een gedeelde eerste plaats met Jimi Hendrix.
Kort daarop gevolgd door Living Colour en Neil Young ( met name met Crazy Horse) Dat zijn mijn echte favorieten.
Dan volgen uit de sixties: LOVE; Otis Redding, Big Brother and the Holding Company; Santana en Soft machine en the Who.
In het begin van de seventies kickte ik enorm op Led Zeppelin en Yes. Zep is gebleven: Yes kan ik bijna niet meer aanhoren, net als bands als Mahavishnu Orchestra wat ik toen erg goed vond. Kan ik me nu ook bijna niet meer voorstellen. Dat kwam natuurlijk door de grote verandering in de tweede helft van de zeventiger jaren.
Uit die tijd zijn wel veel bands blijvertjes gebleken:
The Clash - London Calling nog steeds kippevel.
The Jam
Sex Pistols: was echt heftig toen het uitkwam
Maar ook:
Dexy's Midnight Runners- het eerste album "Searching for the Young Soul Rebels zou eigenlijk in mijn top 10 thuis horen.
The Specials; eerste album, en vooral live !!!
Cocteau Twins en
This Mortal Coil; allebei nog steeds zeer de moeite waard.
REM; vooral de eerste vier albums.
The Pixies; gave concerten; was ook verlefd op Kim.
The Ramones: niet vanwege muzikale genialiteit, maar vooral voor vanwege het belang voor al die leuke gitaarbandjes van nu.
Talking Heads en Blondie; nog steeds.
En nu? Arctic Monkeys; geven me het gevoel terug wat ik had tijdens Sexpistols en Specials;
The Editors; even zien of dat blijvertjes zijn; wel goed.
Datzelfde geldt voor Kaiser Chiefs; na het tweede album weten we meer.
Luister nu ook veel naar Corrine Bailey Rae; was zeer onder de indruk van haar optredens bij Later with Jools.
India Arie, Lauren Hill en Erikah Baduh; prachtige stemmen en veel goede songs.
Aanrader: Wipers Boxset: met de 1e drie albums
0
geplaatst: 26 juli 2006, 22:16 uur
artiesten komen en artiesten gaan, sommige blijven bij mij hangen...
er moet iets in het liedje zitten wat mij aanspreekt:een aangename stem, een bepaalde manier van instrument bespelen, een typisch geluidje wat je hoort in het nummer, iets wat blijft hangen in je hoofd dus.
mijn muziekverzameling gaat van ABBA tot ZAPPA zeg ik altijd maar.
van top 40 eendagsvliegjes tot fusion,alle soorten rock, klassieke muziek etc,etc.
het is voor mij moeilijk om een favoriete muziekant/artiest aan te wijzen: nu voel ik me zus dan zo, nu draai ik veel beach boys en the shadows(ja ja Atlantis of wonderful land...) dan heb ik weer een Dream Theater tik en luister ik de hele dag alles van deze band, de volgende dag wil ik the Beatles horen etc,etc.
achteraf gezien ben ik eigenlijk maar wat blij dat ik zo'n brede muzieksmaak heb(lees stemming ha ha )
sommigen van jullie ook wel bekend, denk ik( en hoop ik, zou mij niet op een paar muziekstijlen willen vastpinnen)
groetjes van glenn vanuit een bloedheet Amsterdam
er moet iets in het liedje zitten wat mij aanspreekt:een aangename stem, een bepaalde manier van instrument bespelen, een typisch geluidje wat je hoort in het nummer, iets wat blijft hangen in je hoofd dus.
mijn muziekverzameling gaat van ABBA tot ZAPPA zeg ik altijd maar.
van top 40 eendagsvliegjes tot fusion,alle soorten rock, klassieke muziek etc,etc.
het is voor mij moeilijk om een favoriete muziekant/artiest aan te wijzen: nu voel ik me zus dan zo, nu draai ik veel beach boys en the shadows(ja ja Atlantis of wonderful land...) dan heb ik weer een Dream Theater tik en luister ik de hele dag alles van deze band, de volgende dag wil ik the Beatles horen etc,etc.
achteraf gezien ben ik eigenlijk maar wat blij dat ik zo'n brede muzieksmaak heb(lees stemming ha ha )
sommigen van jullie ook wel bekend, denk ik( en hoop ik, zou mij niet op een paar muziekstijlen willen vastpinnen)
groetjes van glenn vanuit een bloedheet Amsterdam
* denotes required fields.