Muziek / Algemeen / Wie is je favoriete artiest?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juni 2006, 23:40 uur
Elvistheking schreef:
50's - 1: Elvis Presley 2: Buddy Holly 3: Patsy Cline
60's - 1: Elvis Presley 2: The Beatles 3: Roy Orbison
70's - 1: Elvis Presley 2: Roy Orbison 3: George Harrison
80's - 1: Roy Orbison 2: Roy Black 3: Madonna
90's - 1: U2 2: Celine Dion 3: Live
00's - 1: Shakira 2: Destiny's Child 3: Gretchen Wilson
50's - 1: Elvis Presley 2: Buddy Holly 3: Patsy Cline
60's - 1: Elvis Presley 2: The Beatles 3: Roy Orbison
70's - 1: Elvis Presley 2: Roy Orbison 3: George Harrison
80's - 1: Roy Orbison 2: Roy Black 3: Madonna
90's - 1: U2 2: Celine Dion 3: Live
00's - 1: Shakira 2: Destiny's Child 3: Gretchen Wilson
Je smaak gaat er niet op vooruit

0
geplaatst: 2 juni 2006, 00:04 uur
Decenniagewijs:
60: Beatles, VU
70: Bowie, Pink Floyd, Joy Division
80: Smiths, Sonic Youth
90: Bjork, Belle and Sebastian, GYBE!, Motorpsycho, Pulp
00: --
0
geplaatst: 2 juni 2006, 15:10 uur
herman schreef:
Decenniagewijs:
Decenniagewijs:
Kom op, je hebt toch wel wat favorieten uit the 0's?
0
geplaatst: 2 juni 2006, 15:19 uur
Tuurlijk, maar niet echt uitgesproken favorieten.
Van deze artiesten heb ik minimaal 2 albums op 4,5 of meer staan:
A Silver Mt. Zion
Sigur Ros
Godspeed You Black Emperor!
dEUS
Boards of Canada
M83
Verder zou ik ook nog de DFA kunnen noemen, aangezien ik zowel hun remixes als LCD Soundsystem erg goed vind.
Laat ik Sigur Ros en Boards of Canada er maar uitlichten, zij zijn de enige bands die in 2000 een 5*-album uitbrachten.
Van deze artiesten heb ik minimaal 2 albums op 4,5 of meer staan:
A Silver Mt. Zion
Sigur Ros
Godspeed You Black Emperor!
dEUS
Boards of Canada
M83
Verder zou ik ook nog de DFA kunnen noemen, aangezien ik zowel hun remixes als LCD Soundsystem erg goed vind.
Laat ik Sigur Ros en Boards of Canada er maar uitlichten, zij zijn de enige bands die in 2000 een 5*-album uitbrachten.
0
geplaatst: 2 juni 2006, 16:48 uur
lebowski schreef:
(quote)

Klopt. De muziek gaat er namelijk ook niet echt op vooruit toch

0
geplaatst: 3 juni 2006, 10:41 uur
De muziek gaat nooit acheruit of vooruit, je moet gewoon goed zoeken

0
Snowman
geplaatst: 3 juni 2006, 11:53 uur
Decenniagewijs:
60:Bob Dylan
70:Marvin Gaye
80: Public Enemy, Run-D.M.C.
90:Nirvana, Pearl Jam, Nas, Notorious B.I.G.
00:Coldplay, Kanye West, Eminem
60:Bob Dylan
70:Marvin Gaye
80: Public Enemy, Run-D.M.C.
90:Nirvana, Pearl Jam, Nas, Notorious B.I.G.
00:Coldplay, Kanye West, Eminem
0
geplaatst: 5 juni 2006, 14:50 uur
Muse vind ik echt het einde.
Tool, The Magic Numbers, en van eerder The doors vind ik ook wel heel erg goed.
Tool, The Magic Numbers, en van eerder The doors vind ik ook wel heel erg goed.
0
geplaatst: 5 juni 2006, 15:07 uur
neen, dat waren hoofdzakelijk hij EN Paul. Maar George harrison heeft ook veel nummers gezongen en Ringo een paar.
Lennon heeft na the beatles nog een pak albums uitgegeven. Velen waren een succes anderen veel minder.
Luister maar eens naar een paar soloLennon songs. prachtig!
0
geplaatst: 5 juni 2006, 15:10 uur
luc011190 schreef:
(quote)

bullshit, muziek kan er wél op vooruit of achteruit gaan. Luister maar naar de muziek van vandaag...
0
slaemperayreon
geplaatst: 5 juni 2006, 16:32 uur
De laatste tijd zijn er 2 artiesten bijgekomen die ik steeds meer en meer begin te waarderen en bij mijn favoriete bands begin te rekenen.
Allereerst wil ik mijn bewondering uiten voor het Zweedse Opeth. Sowieso vind ik ze alle 4 topmuzikanten, maar ze hebben ook nog net dat beetje extra wat ze onderscheidt. Of in ieder geval Martin Lopez en Mikael Akerfeldt weten zich net wat meer te onderscheiden. Zo vind ik drummer Lopez een heel eigen melodieuze drumstijl hebben en heeft Akerfeldt wat mij betreft een van de beste strotten in metalland. Niet alleen heeft hij een heerlijke zuivere grunt, maar hij weet me ook altijd kippevel te bezorgen met zijn cleane en soms lekker dramatisch gezongen stukjes. Bovendien weet hij me ook te boeien met zijn poëtische teksten, waar ik meermaals mijn hoofd over breek. Dit allemaal geplaatst in songs die vol staan van machtige riffs of soms juist afgewisseld met acoustische stukken en de laatste jaren ondersteund door een subtiel pianoriedeltje hier en daar. Ze weten zo vaak een mystieke sfeer neer te zetten en meermaals voelt het bij mij dan ook als ik die muziek opzet alsof ik me niet hier in de gewone wereld bevind. Wat mij betreft zijn het echt de meesters van de barokke metal.
Misschien verwachten niet veel mensen het van mij, maar de laatste tijd vind ik The Mars Volta ook geweldig. Ik heb nu beide studioplaten van ze in mijn bezit en beiden hebben me compleet omver geblazen. Ook hier hebben we te maken met een stel toppmuzikanten, die hun talent tesamen bringen in een hoop gecontroleerde chaos. Ja, gecontroleerd. Want hoe hysterisch en over-the-top het allemaal wel niet mag zijn, het zijn toch allemaal songs die verdomd goed in elkaar zitten met een hoop invloeden erin. Ik ben dan ook vooral ontzettend onder de indruk van Frances The Mute. Werkelijk verbazingwekkend wat je allemaal in 75 minuten kunt stoppen. En behalve de muziek, zijn ook hier de teksten compleet waanzinnig. Zodra ik de teksten lees, heb ik het gevoel dat ze een relatief simpel idee hebben over wat ze willen zeggen, maar er even een woordenboek bijpakken om dat idee extra ingewikkeld te verpakken met de meest rare symboliek en een enorme woordenschat. Geen idee of dit allemaal komt doordat ze teveel drugs nemen (naar het schijnt worden ze ook wel The Doors van de 21e eeuw genoemd), maar feit is in ieder geval wel dat ik zelf deze muziek vaak als een trip ervaar.
Allereerst wil ik mijn bewondering uiten voor het Zweedse Opeth. Sowieso vind ik ze alle 4 topmuzikanten, maar ze hebben ook nog net dat beetje extra wat ze onderscheidt. Of in ieder geval Martin Lopez en Mikael Akerfeldt weten zich net wat meer te onderscheiden. Zo vind ik drummer Lopez een heel eigen melodieuze drumstijl hebben en heeft Akerfeldt wat mij betreft een van de beste strotten in metalland. Niet alleen heeft hij een heerlijke zuivere grunt, maar hij weet me ook altijd kippevel te bezorgen met zijn cleane en soms lekker dramatisch gezongen stukjes. Bovendien weet hij me ook te boeien met zijn poëtische teksten, waar ik meermaals mijn hoofd over breek. Dit allemaal geplaatst in songs die vol staan van machtige riffs of soms juist afgewisseld met acoustische stukken en de laatste jaren ondersteund door een subtiel pianoriedeltje hier en daar. Ze weten zo vaak een mystieke sfeer neer te zetten en meermaals voelt het bij mij dan ook als ik die muziek opzet alsof ik me niet hier in de gewone wereld bevind. Wat mij betreft zijn het echt de meesters van de barokke metal.
Misschien verwachten niet veel mensen het van mij, maar de laatste tijd vind ik The Mars Volta ook geweldig. Ik heb nu beide studioplaten van ze in mijn bezit en beiden hebben me compleet omver geblazen. Ook hier hebben we te maken met een stel toppmuzikanten, die hun talent tesamen bringen in een hoop gecontroleerde chaos. Ja, gecontroleerd. Want hoe hysterisch en over-the-top het allemaal wel niet mag zijn, het zijn toch allemaal songs die verdomd goed in elkaar zitten met een hoop invloeden erin. Ik ben dan ook vooral ontzettend onder de indruk van Frances The Mute. Werkelijk verbazingwekkend wat je allemaal in 75 minuten kunt stoppen. En behalve de muziek, zijn ook hier de teksten compleet waanzinnig. Zodra ik de teksten lees, heb ik het gevoel dat ze een relatief simpel idee hebben over wat ze willen zeggen, maar er even een woordenboek bijpakken om dat idee extra ingewikkeld te verpakken met de meest rare symboliek en een enorme woordenschat. Geen idee of dit allemaal komt doordat ze teveel drugs nemen (naar het schijnt worden ze ook wel The Doors van de 21e eeuw genoemd), maar feit is in ieder geval wel dat ik zelf deze muziek vaak als een trip ervaar.
0
geplaatst: 6 juni 2006, 18:35 uur
Lennonlover schreef:
bullshit, muziek kan er wél op vooruit of achteruit gaan. Luister maar naar de muziek van vandaag...
(quote)
Dat doe ik ja, en dan...
0
geplaatst: 6 juni 2006, 21:22 uur
Kom je tot de conclusie dat het armoe troef is Interpol,The Strokes,The Arcade Fire,The Editors en Coldplay zijn goed tot redelijk,toevalligerwijs allemaal bands die hun inspiratie uit de glorierijke beginjaren 80 halen !
0
geplaatst: 20 juni 2006, 23:13 uur
Lennonlover schreef:
(quote)
Ik luister... dEUS, Sigur Rós, Opgezwolle, Johan, en wat een pracht allemaal

0
geplaatst: 20 juni 2006, 23:20 uur
DaarGaJeFaber schreef:
(quote)

Ik heb, na de vele complimenten op deze site, Opgezwolle nog niet zo lang geleden live mogen aanschouwen en aandachtig beschouwd.
Maar tjonge, tjonge, tjonge wat is dat Slecht (met een hoofdletter S). Ik heb me daar toch lopen te vervelen. En die geweldige teksten iets in de trant van "strik je veter, lalala, strik je veter, lalala".

Op een gegeven moment probeerde deze rapper ook nog te zingen, verder commentaar is hier niet voor nodig. Maar het zal best voor veel mensen een goede groep zijn, anders heb je niet zoveel fans.

0
geplaatst: 21 juni 2006, 00:20 uur
Strik je veter, breek de tent af! Ik haf en ik paf en breek de tent af! 
Schijnt niet door iedereen begrepen te worden inderdaad.

Schijnt niet door iedereen begrepen te worden inderdaad.
0
geplaatst: 21 juni 2006, 17:07 uur
En dan die beat
Ook ik heb Opgezwolle live mogen aanschouwen en heb er wel van genoten, wat een energie + (positieve) agressie!
En dat van dat zingen, snap ik niet echt, want dat doet Rico, noch Sticks vaak. Maar misschien bedoel je dat hij zijn hoofd naar boven rechts en iets schreeuwt in de trant van: "Jajajooww Ja Ja Ja Ja Joooooww!"
Ook ik heb Opgezwolle live mogen aanschouwen en heb er wel van genoten, wat een energie + (positieve) agressie!
En dat van dat zingen, snap ik niet echt, want dat doet Rico, noch Sticks vaak. Maar misschien bedoel je dat hij zijn hoofd naar boven rechts en iets schreeuwt in de trant van: "Jajajooww Ja Ja Ja Ja Joooooww!"
0
Bobiej
geplaatst: 27 juni 2006, 17:30 uur
Dan ga ik net als Snowman decenniagewijs doen:
70: Black Sabbath
80: Metallica, Iron Maiden en, in iets mindere mate, Slayer
90: Korn
00: Slipknot (van Vol. 3),Children Of Bodom, Nevermore.
70: Black Sabbath
80: Metallica, Iron Maiden en, in iets mindere mate, Slayer
90: Korn
00: Slipknot (van Vol. 3),Children Of Bodom, Nevermore.
0
geplaatst: 28 juni 2006, 20:58 uur
70: Black Sabbath en Led Zeppelin
80: Metallica
90: Dream Theater en Dave Matthews
00: ...tja...misschien Coldplay en toch de voorgaande bands...
Niet erg origineel he...
80: Metallica
90: Dream Theater en Dave Matthews
00: ...tja...misschien Coldplay en toch de voorgaande bands...
Niet erg origineel he...
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:11 uur
70: thin lizzy, led zeppelin, black sabbath, moterhead
80: metallica, antrax, judas priest, iron maiden
90: nirvana, metallica, pearl jam, rage against de machine,
00:geen echte uitspringers nog buiten voorgaane bands
80: metallica, antrax, judas priest, iron maiden
90: nirvana, metallica, pearl jam, rage against de machine,
00:geen echte uitspringers nog buiten voorgaane bands
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:23 uur
30's the Carter Family
40's Woody Guthrie
50's Buddy Holly
60's Bob Dylan
70's Gram Parsons
80's the Pogues
90's Gillian Welch
00's Flogging Molly
40's Woody Guthrie
50's Buddy Holly
60's Bob Dylan
70's Gram Parsons
80's the Pogues
90's Gillian Welch
00's Flogging Molly
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:26 uur
50: Cannonball Adderley
60: Bob Dylan
70: Townes van Zandt
80: The Smiths
90: Red House Painters
00: Songs: Ohia
60: Bob Dylan
70: Townes van Zandt
80: The Smiths
90: Red House Painters
00: Songs: Ohia
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:36 uur
60: Bob Dylan/The Doors
70: Neil Young
80: Talking Heads/The Cure
90: Morphine/Neurosis/Dirty Three
00: Sigur Ros/Opeth/GYBE
70: Neil Young
80: Talking Heads/The Cure
90: Morphine/Neurosis/Dirty Three
00: Sigur Ros/Opeth/GYBE
0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:38 uur
70: Black Sabbath, Led Zeppelin, Pink Floyd
80: Metallica, (Jaren '80 is niet echt mijn stijl
)
90: Pearl Jam, Soundgarden, AIC, Tool
00: Drive-By Truckers, Mars Volta, Tool, Wolfmother
Er moet wat meer Drive-By Truckers en Wolfmother worden geluistert door de MuMe gebruikers.
80: Metallica, (Jaren '80 is niet echt mijn stijl
)90: Pearl Jam, Soundgarden, AIC, Tool
00: Drive-By Truckers, Mars Volta, Tool, Wolfmother
Er moet wat meer Drive-By Truckers en Wolfmother worden geluistert door de MuMe gebruikers.

0
geplaatst: 2 juli 2006, 11:42 uur
Klumpie schreef:
Er moet wat meer Drive-By Truckers worden geluistert door de MuMe gebruikers.
Er moet wat meer Drive-By Truckers worden geluistert door de MuMe gebruikers.

* denotes required fields.