MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Youtube.com

zoeken in:
Gewoon, omdat het zo'n hoog WTF-gehalte heeft:

Improvision
Briljant!

Erg leuk:

Sinds gisteren lijkt het alsof er iets is met de geluidskwaliteit van video's op YouTube; er lijkt iets niet in orde te zijn met de bass (klinkt dof). Vooral met muziek(clips) hoor je dit goed. Hebben meer mensen dat hier? Las op een ander forum dat sommige mensen dit ook merkten.

Improvision

Improvision

Dit is toch wel tamelijk bizar.

Het filmpje van Sir Spamalot roept bij mij gelijk de vraag op: Hoe veel tijd heeft dit niet moeten kosten om het zo te krijgen als het nu is?

Niet echt nodig hetzelfde filmpje te spammen op allerlei plekken. Bericht verwijderd.

De Avro is al een tijdje bezig om zowat het hele toppoparchief op Youtube te zetten. Voor de nostaligische buien van degenen die in de jaren '70 en '80 opgroeiden. En voor heel veel leuke tijdsbeelden.

TOPPOP - YouTube

Veel doorsnee playbackoptredens, maar er zitten erg leuke filmpjes bij. En extreem veel variatie natuurlijk. Van Tim Hardin tot de Zangeres Zonder Naam en van The Pretenders tot BZN.

zalwelnikszijn!
Wellicht bekend bij een deel van jullie, maar waar ik graag naar kijk (naast twerk video's) is What's In My Bag? op het kanaal van Amoeba Records. Simpel conceptje, laat een muzikant/acteur/whatever over zijn favoriete muziek lullen. Zo nu en dan haal je er ook nog een leuke tip uit.

Ik weet niet of dit youtube-account bij jullie bekend is: Stoned Meadow Of Doom
Maar dit staat vol met relatief onbekende meer zeer goede volledige albums. Ik heb het recentelijk ontdekt en het is echt de moeite waard.

Tank And The Bangas: Winnaar van de NPR Music Tiny Desk award:

In Muziek > Algemeen > WAUW DIT MOET JE ECHT GEZIEN HEBBEN!:

Speciaal voor de mods: nee, dit is geen spamtopic. Een ludieke titel voor een pracht van een topic. Na het zien van onderstaande video lijkt me dat iedereen helemaal aan boord is en begrijpt wat de bedoeling is:

Ik zie graag jullie “WAUW DIT MOET JE ECHT GEZIEN HEBBEN!”, waarbij het weinig uitmaakt of het een recent moment was of iets wat je tig jaar geleden gezien hebt en waarvan je denkt WAUW DIT MOET JE ECHT GEZIEN HEBBEN!

Voor de duidelijkheid: dit filmpje kwam ik zojuist tegen en ik was er verbaasd over dat ik dit niet eerder gezien had. Er zijn vast nog heel veel van dit soort voorbeelden. Een ander fragment dat bij me te binnen schiet is Angelo Badalamenti over Twin Peaks, maar dat heb ik al vaak genoeg gedeeld en lijkt me wat bekender. Maar wellicht is bovenstaande video gewoon hartstikke bekend en heb ik onder een hele specifieke steen gelegen.

panjoe (moderator)
(modbericht: Ik heb het topic uit voorgenoemde berichten naar dit algemene YouTube-topic verplaatst. Dit is sowieso een onderbenut en onderbelicht topic, dus gebruik het vooral om opvallende, verbazingwekkende, of ondergewaardeerde filmpjes te plaatsen en bespreken!)

Zoals altijd weer een werkelijk waar briljant filmpje van Kurzgesagt, maar ik deel het hier vooral vanwege de link die te maken is met MusicMeter. Vanaf 7:30 gaat het over plekken zoals MusicMeter en wat mij betreft snijdt het grote hoeveelheden hout.

Onweerwolf
Ik heb destijds de opkomst van social media altijd onhandig en onnodig gevonden omdat we immers al fora hadden. Fora communiceren veel prettiger wat mij betreft en de informatie blijft veel bestendiger voor de toekomst. De enige functie die social media voor mij hebben is voor informatie die heel actueel is maar ook een houdbaarheidsdatum heeft en dan doel ik dus met name op concertdata of bands die nieuw materiaal aankondigen en dat soort dingen.

WVTRVE
Gewoon meer kattenfilmpjes delen waar het internet oorspronkelijk bedoeld is.

Onweerwolf
Mooi trouwens om de eerst pagina's van dit topic door te lezen. YouTube is wel extreem hard ingeburgerd sinds 2006 toen het nog bekend stond als "een mooie site".

Mssr Renard
Teunnis schreef:
(embed)

Zoals altijd weer een werkelijk waar briljant filmpje van Kurzgesagt, maar ik deel het hier vooral vanwege de link die te maken is met MusicMeter. Vanaf 7:30 gaat het over plekken zoals MusicMeter en wat mij betreft snijdt het grote hoeveelheden hout.

Wat schattig, Musicmeter als klein stadje met allemaal diertjes (sommigen onder ons hebben ook diertjes-avatars). Zo bezien is Musicmeter toch best wel veilig. Veilig begrensd door digitale bergen en rivieren van de rest van het boze internet.

Ik heb deze https://youtu.be/mvaQYU3sn4Q?feature=shared you tube clip zelf gemaakt, ja oke het is amateurwerk. video's van gratis videodownloadsites gehaald

maar gelijk de forumvraag zijn clips belangrijk voor onbekende artiesten???Of red je het ook zonder??

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.