menu

Muziek / Algemeen / Youtube.com

zoeken in:
avatar van chevy93



Op 2:15

avatar van herman
Heerlijk filmpje met de broertjes Dewaele:



avatar van herman

Deze blijft toch geniaal. De clip past beter bij de nieuwe muziek dan het oorspronkelijke nummer. YouTube-fuckup van het jaar.

avatar van Gerards Dream
In Muziek > Nieuws > Muziekindustrie verdient miljoenen aan YouTube:

Muziekindustrie verdient miljoenen aan YouTube

AMSTERDAM - Platenlabels verdienen 'miljoenen dollars per maand' aan de advertenties bij hun muziekvideo's op YouTube. Dat stelt een topman van de videowebsite tegenover de Britse krant The Independent. Per week worden er nu drie miljard video's bekeken die geld opleveren, dat is vijftig procent meer dan in mei vorig jaar.

Muzikale partners van YouTube, variërend van grote labels als EMI, Universal en Sony tot onafhankelijke labels en individuele artiesten, zagen hun maandelijkse opbrengsten verdubbelen en soms zelfs verdriedubbelen, aldus Patrick Walker, directeur van contentovereenkomsten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Nederland

Aaron Ferstman, werkzaam bij YouTube Nederland, laat tegenover NU.nl weten: "Ook in Nederland zien we dat artiesten YouTube steeds beter weten te gebruiken als podium voor het vergroten van hun bekendheid en het verdienen van geld met hun muziek."

"Nederland loopt sowieso voorop waar het gaat om het benutten van kansen die YouTube biedt. Artiesten als Esmee Denters en Eva Simons hebben dit kanaal in het verleden op uitstekende wijze ingezet om een groep van volgers op te bouwen en vervolgens ook geld te verdienen met het internet."

YouTube en de muziekindustrie lagen lange tijd met elkaar overhoop over het bedrag dat rechthebbenden per vertoonde video zouden krijgen.Twee jaar geleden verwijderde Warner nog video's van zijn artiesten van YouTube omdat de partijen het niet eens konden worden over dit bedrag.

Begrijpen

Volgens Walker begint de muziekindustrie 'het' te begrijpen. "Ze werken voor het grootste deel mee." De videosite gaat zich richten op meer samenwerkingen, op nieuwe landen en meer bezoekers. De stijging van het aantal bekeken video's op smartphones en tablets draagt volgens Walker ook bij aan hogere inkomsten.

Google worstelde lange tijd met het verdienmodel van zijn in 2006 aangeschafte videosite. Met het vertonen van advertenties in video's - waarvan de opbrengsten worden gedeeld met rechthebbenden - zou de website in 2010 volgens analisten 450 miljoen dollar hebben verdiend.

© NUzakelijk

avatar van NewYorkCityLight
Ik heb hier nog niets gezien over youtube sensatie Rebecca Black
D'r debuutnummer Friday is in iets meer dan een maand 39 miljoen keer bekeken.

Er is ontzettend veel haat voor het nummer en zelfs snap ik totaal niet waarom (nog meer dislikes bij haar video van bij die van Justin Bieber, bijna 9/10 is dislike). Ik wil niet zeggen dat het nummer goed is, maar ik snap niet waarom dit nummer nou zo intens gehaat wordt. Het verschilt mijn inziens nou toch niet veel met wat je dagelijks in de top40 tegen komt.



avatar van Arrie
Is in andere topics wel aan bod gekomen. Een reden lijkt me de behoorlijk belabberde zang, en de wel héél simpele tekst. Het is wel behoorlijk overdreven inderdaad, maar blijkbaar heeft men op internet altijd een zondebok nodig om helemaal op af te kunnen geven.

avatar van NewYorkCityLight
Ze heeft inderdaad geen beste stem, klinkt een beetje zeurderig. Maar toch vind ik het nummer wel aardig, in ieder geval niet heel vervelend om aan te horen.
Je hebt volgens mij wel gelijk met de opmerking dat er altijd een zondebok moet zijn op het internet.

''Er zijn 1641 meer reacties sinds je begon met kijken''

avatar van schizodeclown
Liedje is wel heel slecht en oppervlakkig
Ik zou het denk ik een 0,5* geven, maar haten doe ik bij geen enkele song.
Als je puber bent kan je nog zo impulsief in je doen en laten zijn dat je heel snel heel ver een bepaalde kant opgaat met je mening maar laten de mensen die haten aub niet ouder zijn, want dan is het wel triest.
Alhoewel ik en Rebecca Black fans van muzikale mening verschillen, hebben er mensen in ieder geval plezier aan, en als het je niet bevalt luister je er gewoon niet naar maar ga niet zo lopen zeuren de hele tijd door, dan ben je even erg als de kwaliteit van Friday.

avatar van Teunnis
Ik heb het nu helemaal gehad met YouTube. Je hebt tegenwoordig een Nederlandse reclame (iets over fotoalbums ofzo) die meer dan tweeënhalve minuut duurt Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Ik ga maar gauw een Spotify Unlimited-account aanmaken.

avatar van o0.
o0.
Bij Michael Jackson - Michael (2010):

heeft niets met dit afschuwelijk album te maken maar dit moet gezien worden

avatar van DisasterKing
Live registratie van een nog vrijwel onbekende Nederlandse band, ziet er veel belovend uit;




avatar van Masimo
Ben je dit zelf of is dit familie/vrienden?

avatar van DisasterKing
Masimo schreef:
Ben je dit zelf of is dit familie/vrienden?


Ik kwam het tegen toen ik op Mezz Breda zocht, ik was eigenlijk op zoek naar de voorrondes van Breda Barst 2010. Maar deze video trok wel mijn aandacht. Weet er verder weinig van. Maar deze jonge gasten weten wel een show te geven.


avatar van Teunnis
Ik was hem al tegen gekomen op Facebook, erg leuk gedaan

In Muziek > Toplijsten en favorieten > Grootste Nederlandstalige Youtube hits ooit:

Grootste Nederlandstalige Youtube hits ooit (meetpunt 10 juni 2011). Multiple uploads


1 Yes-R - Uit Elkaar 12365737 views
2 Yes-R & Soesi B - Hey Schatje 10471011
3 K3- Mama se 10109056
4 Nick en Simon - Rosanne 9194480
5 Gio - Ik Denk Aan Jou 8802339
6 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 8309790
7 Yes-R ft Sjaak - Dubbel O 7084864
8 Jeroen van der Boom - Jij bent zo 6946892
9 Nino & Priester - Uit het oog 6939960
10 Appa ft. Sjaak - Ik Heb Schijt 6850439

Misterfool
Tsja.......
Niet, mijn soort nederlandstalige muziek.

avatar van starbright boy
Gewoon een mooi Nederlandstalig liedje. Al een zwak voor sinds het uitkwam ergens in de jaren '90:



Misterfool


In Muziek > Toplijsten en favorieten > Meest bekeken NL nummer gisteren:

Wat luisterde Nederlande gisteren op youtube? Dit is wat het volk kennelijk aanklikt. (Polska is dé verassing)


1 Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee 246220
2 Monsif - Voor Jou 123466
3 Guus Meeuwis - Nergens Zonder Jou ft. Gers Pardoel 87700
4 Mr.Polska - Vinger op de Klitter 85213
5 Zanger Rinus - Met Romana op de scooter 51669
6 Keizer - #NietHaten (Niet Haten) 51202
7 Gers Pardoel - Morgen Ben Ik Rijk 34774
8 K3 - Mama Se 31628
9 Partysquad & Reverse ft. Gers, Adje & Jayh - Ik Ga Hard 27740
10 Monsif - Mee met me 26899

Statoz - Youtube music ranking - Dutch

avatar van Kramer
Klopt niet helemaal: dit gaat alleen over Nederlandstalige nummers. Desalniettemin ernstig.

avatar van Rhythm & Poetry
Mr. Polska is geen verrassing, een van de populairste rappers van dit moment.

avatar van Arrie
K3 is zowaar een verademing in deze lijst.

avatar van Dakduivel
Kramer schreef:
Desalniettemin ernstig.

avatar van Don Cappuccino
Zanger Rinus moet op 1, die heeft een tekst waar Bob Dylan een puntje aan kan zuigen.

avatar van stoepkrijt
Arrie schreef:
K3 is zowaar een verademing in deze lijst.
Je hebt nog gelijk ook

avatar van Rhythm & Poetry
Wat is er mis met Gers en de track Ik Ga Hard? Ik ga lekker op die hits.

Wat is er mis met Monsif? Kundig gemaakte bieberpop.
Wat is er mis met Polska? Bouncen op over de top boaz beats.
Wat is er mis met Keizer? Ga jij soms sneller? (niet haten)

De enige traditiemeuk die er nog in staat is van Rinus.
9 fatsoenlijke beukers.... En het best bekeken Engelstalige plaatje LMFAO in Nederland bleef steken op 23.000 kliks.
laten we blij zijn dus

avatar van kaztor
Zin met 'blij', 'ik' en 'anders' erin.

avatar van herman
Rinus traditiemeuk? Dat niet alleen, Rinus is ook een culthit, al een jaar of twee. Je ziet hem ook vaak langskomen op Facebook en Twitter bij mensen die verder een heel verantwoorde smaak hebben...

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.