menu

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
avatar van Poek
ZAP! schreef:
(quote)
Fout, maar er is een connectie...


Het is dus niet het nummer van Hawkwind dat o.a. door Motörhead is gecoverd? Dan zou ik het niet weten.

avatar van ZAP!
Poek schreef:
Het is dus niet het nummer van Hawkwind dat o.a. door Motörhead is gecoverd? Dan zou ik het niet weten.
You got me, weer wat geleerd.

avatar van Mssr Renard
Deze zag ik niet aankomen.

Een R&B/soul cover van Black Sabbath's War Pigs. Het is gewaagd, en wat mij betreft ook wel geslaagd. De power zit hier niet in de drums en gitaar, zoals gewend maar heeft een meer zwoele, rootsy feel.

Moet wel zeggen, dat ik het niet legendarisch vind.




avatar van Mssr Renard
Goede cover slechte cover, geen idee, wel een interessante versie:




avatar van Jazper
Mssr Renard schreef:
Goede cover slechte cover, geen idee, wel een interessante versie:

(embed)

Phil Collins lijkt ook af en toe mee te doen.

avatar van Mssr Renard
Jazper schreef:
(quote)

Phil Collins lijkt ook af en toe mee te doen.


Ik las dat Farell van Boney M. hier achter zit.

avatar van Jazper
Mssr Renard schreef:
(quote)


Ik las dat Farell van Boney M. hier achter zit.

Ik doelde vooral op de drums die soms wat overeenkomsten hebben met die in ik dacht In the Air Tonight.

avatar van Mssr Renard
Jazper schreef:
(quote)

Ik doelde vooral op de drums die soms wat overeenkomsten hebben met die in ik dacht In the Air Tonight.


Ik geloof dat half Toto hier aan meedoet. Het zou best kunnen dat Phil ook meedoet.

avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
(quote)


Ik las dat Farell van Boney M. hier achter zit.


Bobby Farrell was enkel de danser in Boney M en verder kon ie eigenlijk niks. Mocht af en toe een stukkie playbacken, maar die vocals zijn eigenlijk van producer en mastermind (en meesteroplichter) Frank Farian. Dus ik denk dat je die bedoelt?

/edit: ik lees nu dat Far Corporation gewoon een afkorting is van Frank Farian Corporation, dus die wordt hier inderdaad bedoeld.

avatar van Mssr Renard
GrafGantz schreef:
(quote)


Bobby Farrell was enkel de danser in Boney M en verder kon ie eigenlijk niks. Mocht af en toe een stukkie playbacken, maar die vocals zijn eigenlijk van producer en mastermind (en meesteroplichter) Frank Farian. Dus ik denk dat je die bedoelt?

/edit: ik lees nu dat Far Corporation gewoon een afkorting is van Frank Farian Corporation, dus die wordt hier inderdaad bedoeld.


Die bedoelde ik dus. Ik weet niet waarom, maar ik haal die twee namen altijd door elkaar. Ik lijk wel een muziekgeschiedeniskluns als ik het over die twee heb.

avatar van GrafGantz
Mssr Renard schreef:
(quote)


Die bedoelde ik dus. Ik weet niet waarom, maar ik haal die twee namen altijd door elkaar. Ik lijk wel een muziekgeschiedeniskluns als ik het over die twee heb.


Beide achternamen beginnen met Fa, dus het is je vergeven

avatar van Mssr Renard
Ik volg Nate Wood, de drummende multi-instrumentalist al jaren, solo of met de band Kneebody.

Hier speelt hij een cover van Talking Heads. Ik denk dat het indrukwekkender is om te zien dan om te horen. Hoedanook: een geslaagde cover.



avatar van Mssr Renard
Over geslaagde covers gesproken, ik wist niet dat deze bestond.
Schijnbaar gister officieel uitgekomen met begeleidende muziekvideo:



avatar van Mssr Renard
Ik weet niet of deze al een keer is gepost, maar ik vind het erg tof gedaan:



avatar van Mssr Renard
Nog één, van dezelfde makers. Ik vind het beter dan het origineel. Ordeel zelf:



avatar van itchy


Een hele duistere Jolene

avatar van Mssr Renard
Een erg briljante Bluegrass-band en ze coveren nog veel meer gouden ouden:




Gast
geplaatst: vandaag om 18:09 uur

geplaatst: vandaag om 18:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.