MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
House of the Rising Sun is geen Iers volksliedje, is van The Animals uit de jaren '60.

en Emdee, ik vind deze covers wat ik eerder noemde niet beter omdat Toto de artiest is, maar gewoon omdat het lekkerder/leuker klinkt.
en niet alle covers zijn goed op hun TTLG album, Bodhisatva vind ik bijvoorbeeld helemaal niks.

TOTO schreef:

House of the Rising Sun is geen Iers volksliedje, is van The Animals uit de jaren '60.

Dat nummer is al veel ouder. Heeft Boudewijn Buch ooit nog eens uitgezocht.

JonnieBrasco
EmDee schreef:
(quote)

Dat nummer is al veel ouder. Heeft Boudewijn Buch ooit nog eens uitgezocht.

Zie het linkje bij mijn commentaar hierboven

Dat bedoel ik Jonnie.

Nog niet genoemd volgens mij:
Fugees - Killing me softly

Als het de bedoeling was om hetzelfde irritatiegehalte te halen dan is het inderdaad een geslaagde cover.

Nog twee geslaagde, zelfs legendarische covers:

It's Alright, Mama door Elvis Presley
Respect door Aretha Franklin

Blur - Maggie May (origineel van Rod Stewart)

JonnieBrasco
Phil Collins - Groovy Kind of Love (maar het origineel van The Mindbenders vind ik toch mooier )

Nee tegen die van Metallica. Ja tegen Thin Lizzy en Whiskey In The Jar.

Goodfella schreef:
(knip)

cover van?

Jordy: ik denk dat Goodfella even (gewild?) in de war is over welke "covers" het hier gaat.

vandaar mijn vraag

Sonic Youth - Ca Plane Pour Moi

Runaway- Aerosmith

Met diep rode kaken bovenstaande fout herstellen.
Natuurlijk niet Runaway, dat slaat nergens op. Sorry.

Road Runner- Aerosmith

Therapy? - Diane is inderdaad ook een heel mooi nummer. Lekkere zieke text. En dan te bedenken dat ik vroeger (mid 90s) een hekel had aan dat nummer toen ie af en toe gedraaid werd op tv/radio.

Alhoewel ik het origineel niet ken, dus kan niet zeggen of het een geslaagde cover is. Weet iemand toevallig wat het origineel is?

Ik moet dit even kwijt....want hoe @#%$#is I love rock and roll van Miss Spears?!
Ik hoor em net voorbij komen, vandaar. Is er geen prijs voor de meest afgrijselijke cover ooit?

Ja, die is lachwekkend. Britney die een leren designerssetje aantrekt en ergens heel ver naar de achtergrond gemixt een elektrische gitaar in haar liedje stopt en dan kirt dat ze van Rock n Roll houdt.

Bijna net zo lachwekkend als Avril Lavigne die in een interview zichzelf uitriep tot Sid Vicious van deze tijd.

Ha, dat van Avril wist ik niet. Mooie boel.

NERD schreef:

Therapy? - Diane is inderdaad ook een heel mooi nummer. Lekkere zieke text. En dan te bedenken dat ik vroeger (mid 90s) een hekel had aan dat nummer toen ie af en toe gedraaid werd op tv/radio.

Alhoewel ik het origineel niet ken, dus kan niet zeggen of het een geslaagde cover is. Weet iemand toevallig wat het origineel is?

Dat is van de magistrale groep Hüsker Dü te vinden op hun EP "Metal Circus" - de versie van Therapy is muzikaal rijker, die van Hüsker Dü klinkt een stuk maniakaler. Hangt er dus vanaf voor wat je gaat - gekte of schoonheid?

Vind persoonlijk het origineel helemaal niets maar de versie van Therapy? vind ik heel mooi.

Nada Surf cover van "If You Leave". Die versie klinkt me zo bekend in de oren maar geen idee waarvan...

Origineel is geloof ik van OMD?

titan (crew)
Kan kloppen. Ik ken de versie van Nada surf niet, maar If you leave is inderdaad een nummer van OMD.

The Beautiful South hebben op hun nieuwe CD een prachtige cover van "This Old Skin" van de Heppelbaums. Het is bovendien hun nieuwe single. Op hun site kun je hem tijdelijk beluisteren en bekijken. Prachtig.

even vlug de eerste drie in me opkomen :
- You and your sister door This Mortal Coil (origineel Chris Bell)
- Superstar door Sonic Youth (origineel The Carpenters)
- en heel recent Everybody's got to learn sometimes door Beck (origineel The Korgis)

U2 - Helter Skelter

aERodynamIC schreef:
"Nothing compares 2 u" van Sinead O' Connor. Oorspronkelijk een Prince-afdankertje voor zijn satellietgroepje the Family.
Dit is een typisch voorbeeld waarin de cover zo sterk is dat het origineel erdoor weggevaagd wordt. Prince probeerde het nummer nog wel terug-eigen te maken door het in zijn live-shows op te nemen, maar helaas............hulde aan Sinead !

Ik vind die live-versie van Prince minstens evengoed. Niet beter, evengoed.

Vast nog niet genoemd hier: Aretha Franklin:
-You're All I Need to Get By
-I Say a Little Prayer

Björk :- It's Oh So Quiet
Ella Fitzgerald :- Mack The Knife (live in Berlin)
Ray Charles:- Yesterday
Frank Sinatra:- The Best is Yet to Come

irene83 schreef:
While my guitar gently wheeps van Toto vind ik in elk geval wel leuker dan die van de beatles, die van de beatles vind ik een beetje saai. In elk geval de versie die ik gehoord heb...

Ik heb dankzij TOTO die cover hier kunnen beluisteren en ik vind dat de cover het origineel nog niet bij de tenen mag kussen. Mij lijkt net de versie van Toto enorm saai. Zo zie je maar.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:46 uur

geplaatst: vandaag om 20:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.