Muziek / Algemeen / Geslaagde covers
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2004, 20:13 uur
House of the Rising Sun is geen Iers volksliedje, is van The Animals uit de jaren '60.
en Emdee, ik vind deze covers wat ik eerder noemde niet beter omdat Toto de artiest is, maar gewoon omdat het lekkerder/leuker klinkt.
en niet alle covers zijn goed op hun TTLG album, Bodhisatva vind ik bijvoorbeeld helemaal niks.
en Emdee, ik vind deze covers wat ik eerder noemde niet beter omdat Toto de artiest is, maar gewoon omdat het lekkerder/leuker klinkt.
en niet alle covers zijn goed op hun TTLG album, Bodhisatva vind ik bijvoorbeeld helemaal niks.
0
geplaatst: 30 september 2004, 20:17 uur
TOTO schreef:
House of the Rising Sun is geen Iers volksliedje, is van The Animals uit de jaren '60.
Dat nummer is al veel ouder. Heeft Boudewijn Buch ooit nog eens uitgezocht.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 september 2004, 20:20 uur
EmDee schreef:
(quote)
Zie het linkje bij mijn commentaar hierboven

0
geplaatst: 1 oktober 2004, 16:07 uur
Als het de bedoeling was om hetzelfde irritatiegehalte te halen dan is het inderdaad een geslaagde cover.
0
geplaatst: 1 oktober 2004, 16:19 uur
Nog twee geslaagde, zelfs legendarische covers:
It's Alright, Mama door Elvis Presley
Respect door Aretha Franklin
It's Alright, Mama door Elvis Presley
Respect door Aretha Franklin
0
JonnieBrasco
geplaatst: 3 oktober 2004, 15:51 uur
Phil Collins - Groovy Kind of Love (maar het origineel van The Mindbenders vind ik toch mooier
)
)
0
geplaatst: 8 oktober 2004, 19:09 uur
Nee tegen die van Metallica. Ja tegen Thin Lizzy en Whiskey In The Jar.
0
geplaatst: 8 oktober 2004, 19:37 uur
Jordy: ik denk dat Goodfella even (gewild?) in de war is over welke "covers" het hier gaat.
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 11:23 uur
Met diep rode kaken bovenstaande fout herstellen.
Natuurlijk niet Runaway, dat slaat nergens op. Sorry.
Road Runner- Aerosmith
Natuurlijk niet Runaway, dat slaat nergens op. Sorry.
Road Runner- Aerosmith
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 11:58 uur
Therapy? - Diane is inderdaad ook een heel mooi nummer. Lekkere zieke text. En dan te bedenken dat ik vroeger (mid 90s) een hekel had aan dat nummer toen ie af en toe gedraaid werd op tv/radio.
Alhoewel ik het origineel niet ken, dus kan niet zeggen of het een geslaagde cover is. Weet iemand toevallig wat het origineel is?
Alhoewel ik het origineel niet ken, dus kan niet zeggen of het een geslaagde cover is. Weet iemand toevallig wat het origineel is?
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 13:59 uur
Ik moet dit even kwijt....want hoe @#%$#is I love rock and roll van Miss Spears?!
Ik hoor em net voorbij komen, vandaar. Is er geen prijs voor de meest afgrijselijke cover ooit?
Ik hoor em net voorbij komen, vandaar. Is er geen prijs voor de meest afgrijselijke cover ooit?
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 14:43 uur
Ja, die is lachwekkend. Britney die een leren designerssetje aantrekt en ergens heel ver naar de achtergrond gemixt een elektrische gitaar in haar liedje stopt en dan kirt dat ze van Rock n Roll houdt.
Bijna net zo lachwekkend als Avril Lavigne die in een interview zichzelf uitriep tot Sid Vicious van deze tijd.
Bijna net zo lachwekkend als Avril Lavigne die in een interview zichzelf uitriep tot Sid Vicious van deze tijd.
0
geplaatst: 10 oktober 2004, 15:34 uur
NERD schreef:
Therapy? - Diane is inderdaad ook een heel mooi nummer. Lekkere zieke text. En dan te bedenken dat ik vroeger (mid 90s) een hekel had aan dat nummer toen ie af en toe gedraaid werd op tv/radio.
Dat is van de magistrale groep Hüsker Dü te vinden op hun EP "Metal Circus" - de versie van Therapy is muzikaal rijker, die van Hüsker Dü klinkt een stuk maniakaler. Hangt er dus vanaf voor wat je gaat - gekte of schoonheid?

0
geplaatst: 10 oktober 2004, 15:45 uur
Vind persoonlijk het origineel helemaal niets maar de versie van Therapy? vind ik heel mooi.
0
geplaatst: 19 december 2004, 23:18 uur
Nada Surf cover van "If You Leave". Die versie klinkt me zo bekend in de oren maar geen idee waarvan...
Origineel is geloof ik van OMD?
Origineel is geloof ik van OMD?
0
titan (crew)
geplaatst: 20 december 2004, 13:54 uur
Kan kloppen. Ik ken de versie van Nada surf niet, maar If you leave is inderdaad een nummer van OMD.
0
geplaatst: 4 januari 2005, 16:01 uur
The Beautiful South hebben op hun nieuwe CD een prachtige cover van "This Old Skin" van de Heppelbaums. Het is bovendien hun nieuwe single. Op hun site kun je hem tijdelijk beluisteren en bekijken. Prachtig.
0
geplaatst: 4 januari 2005, 17:39 uur
even vlug de eerste drie in me opkomen :
- You and your sister door This Mortal Coil (origineel Chris Bell)
- Superstar door Sonic Youth (origineel The Carpenters)
- en heel recent Everybody's got to learn sometimes door Beck (origineel The Korgis)
- You and your sister door This Mortal Coil (origineel Chris Bell)
- Superstar door Sonic Youth (origineel The Carpenters)
- en heel recent Everybody's got to learn sometimes door Beck (origineel The Korgis)
0
geplaatst: 1 november 2005, 16:21 uur
aERodynamIC schreef:
"Nothing compares 2 u" van Sinead O' Connor. Oorspronkelijk een Prince-afdankertje voor zijn satellietgroepje the Family.
Dit is een typisch voorbeeld waarin de cover zo sterk is dat het origineel erdoor weggevaagd wordt. Prince probeerde het nummer nog wel terug-eigen te maken door het in zijn live-shows op te nemen, maar helaas............hulde aan Sinead !
"Nothing compares 2 u" van Sinead O' Connor. Oorspronkelijk een Prince-afdankertje voor zijn satellietgroepje the Family.
Dit is een typisch voorbeeld waarin de cover zo sterk is dat het origineel erdoor weggevaagd wordt. Prince probeerde het nummer nog wel terug-eigen te maken door het in zijn live-shows op te nemen, maar helaas............hulde aan Sinead !
Ik vind die live-versie van Prince minstens evengoed. Niet beter, evengoed.
Vast nog niet genoemd hier: Aretha Franklin:
-You're All I Need to Get By
-I Say a Little Prayer
Björk :- It's Oh So Quiet
Ella Fitzgerald :- Mack The Knife (live in Berlin)
Ray Charles:- Yesterday
Frank Sinatra:- The Best is Yet to Come
0
geplaatst: 1 november 2005, 16:30 uur
irene83 schreef:
While my guitar gently wheeps van Toto vind ik in elk geval wel leuker dan die van de beatles, die van de beatles vind ik een beetje saai. In elk geval de versie die ik gehoord heb...
While my guitar gently wheeps van Toto vind ik in elk geval wel leuker dan die van de beatles, die van de beatles vind ik een beetje saai. In elk geval de versie die ik gehoord heb...
Ik heb dankzij TOTO die cover hier kunnen beluisteren en ik vind dat de cover het origineel nog niet bij de tenen mag kussen. Mij lijkt net de versie van Toto enorm saai. Zo zie je maar.
* denotes required fields.