menu

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
B.Robertson (crew)
Deze was me bij het toevoegen al opgevallen:

Noiserockgezelschap Chat Pile laat horen hoe Sepultura's Roots Bloody Roots zou klinken als Big Black het geschreven had:

'Iron Man' had ik al eens geplaatst van deze fijne coverband, dus een paar nieuwe:

Echt goede covers laten een nummer in een andere invalshoek zien. Daar slaagt Moses Sumney extreem goed in met zijn cover van Metallica's The Unforgiven. Vooral de melancholische melodieën en tekstbeleving vind ik vele malen mooier en intenser dan het origineel. Dat komt met de semi-stoere zangstijl van James Hetfield niet zo goed naar boven, maar met de fragiele en zeer soulvolle stem van Sumney is dat juist het focuspunt.

Jeve

Don Cappuccino schreef:
(embed)

Echt goede covers laten een nummer in een andere invalshoek zien.

Niet per se, lijkt me.
Hier krijg ik wel een beetje jeuk van, maar kan me wel voorstellen dat je dit wel tof vindt.

Een cover (hertaling) van MEAU die de perfectie nadert

Het origineel is amper meer te herkennen. Maakt het dat juist een goede cover of juist niet? Daar ben ik nog niet over uit. Anyway: Ik vind het wel een fijn nummer geworden zo!

MEAU & Katie Koss – Avond

Deze tweetalige cover

geplaatst:
Dit vond ik echt genieten:

geplaatst:
Hilarisch leuk. Gisteren in een uitverkocht Paradiso ihkv 25 jaar Excelsior. Heerlijke provocatie.

The Kik - Rotterdam

geplaatst:
Wolf Alice - Sense (King Gizzard & The Lizard Wizard cover)

geplaatst:
Ik zat gisteren in de bioscoop, en voor de voorstelling begon werd er een coverversie van "Friday I'm in Love" gedraaid. Verder niets bijzonders, maar thuis wilde ik opzoeken van wie dat was (het was een zangeres).
Blijkt dat er heel veel coverversies van zijn. Opgenomen dus, niet door bandjes in een buurthuis.

Op deze Cover versions kun je covers van nummers zoeken. Misschien een bekende site hier, misschien heeft niemand er iets aan, maar ik ben er toch wel met plezier op aan het rondneuzen.

geplaatst:
kleine man schreef:

Op deze Cover versions kun je covers van nummers zoeken. Misschien een bekende site hier, misschien heeft niemand er iets aan, maar ik ben er toch wel met plezier op aan het rondneuzen.

Interessante site, kende ik zelf nog niet. Gebruikte hiervoor Whosampled welke voornamelijk bedoeld is om samples uit nummers te achterhalen, maar ook covers aangeeft.

Stonermetal cover van Kate Bush' Cloudbursting:

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.