Muziek / Algemeen / Geslaagde covers
zoeken in:
1
geplaatst: 16 juli 2021, 19:27 uur
Noiserockgezelschap Chat Pile laat horen hoe Sepultura's Roots Bloody Roots zou klinken als Big Black het geschreven had:
0
geplaatst: 15 september 2021, 23:42 uur
'Iron Man' had ik al eens geplaatst van deze fijne coverband, dus een paar nieuwe:
0
geplaatst: 20 september 2021, 13:20 uur
Echt goede covers laten een nummer in een andere invalshoek zien. Daar slaagt Moses Sumney extreem goed in met zijn cover van Metallica's The Unforgiven. Vooral de melancholische melodieën en tekstbeleving vind ik vele malen mooier en intenser dan het origineel. Dat komt met de semi-stoere zangstijl van James Hetfield niet zo goed naar boven, maar met de fragiele en zeer soulvolle stem van Sumney is dat juist het focuspunt.
0
geplaatst: 20 september 2021, 15:36 uur
Niet per se, lijkt me.
Hier krijg ik wel een beetje jeuk van, maar kan me wel voorstellen dat je dit wel tof vindt.
1
geplaatst: 9 oktober 2021, 12:46 uur
Het origineel is amper meer te herkennen. Maakt het dat juist een goede cover of juist niet? Daar ben ik nog niet over uit. Anyway: Ik vind het wel een fijn nummer geworden zo!
0
geplaatst: 25 april, 19:44 uur
Hilarisch leuk. Gisteren in een uitverkocht Paradiso ihkv 25 jaar Excelsior. Heerlijke provocatie.
The Kik - Rotterdam
The Kik - Rotterdam
1
geplaatst: 29 juni, 12:47 uur
Ik zat gisteren in de bioscoop, en voor de voorstelling begon werd er een coverversie van "Friday I'm in Love" gedraaid. Verder niets bijzonders, maar thuis wilde ik opzoeken van wie dat was (het was een zangeres).
Blijkt dat er heel veel coverversies van zijn. Opgenomen dus, niet door bandjes in een buurthuis.
Op deze Cover versions kun je covers van nummers zoeken. Misschien een bekende site hier, misschien heeft niemand er iets aan, maar ik ben er toch wel met plezier op aan het rondneuzen.
Blijkt dat er heel veel coverversies van zijn. Opgenomen dus, niet door bandjes in een buurthuis.
Op deze Cover versions kun je covers van nummers zoeken. Misschien een bekende site hier, misschien heeft niemand er iets aan, maar ik ben er toch wel met plezier op aan het rondneuzen.
1
geplaatst: 29 juni, 17:39 uur
kleine man schreef:
Interessante site, kende ik zelf nog niet. Gebruikte hiervoor Whosampled welke voornamelijk bedoeld is om samples uit nummers te achterhalen, maar ook covers aangeeft.
* denotes required fields.