MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Geslaagde covers

zoeken in:
ElMeroMero schreef:
(quote)

Me not know.

Waar heb je dit nummer nou weer vandaan gehaald, Zach ?

Dat is hier te vinden

Moet eigenlijk Ooh Las Vegas zijn

JonnieBrasco
Zachary Glass schreef:
(quote)

Jezelf coveren telt niet mee, Zonnie

"After Midnight" en "Cocaine" zijn wel degelijk J.J. Cale-nummers, ze zijn dus niet geschreven door Eric Clapton, maar wel door zijne sloomheid J.J. Cale zelve

Je hebt gelijk Zach!! Hmm, dan telt deze inderdaad niet mee, want Eric Clapton's versie van After Midnight is dan nou niet bepaald inspiratievol of een verbetering .

Manic Street Preachers - Theme from MASH (suicide is painless)
My Ruin - Tainted love
Neil Leyton - 11th street kids
Ky Anto - Puss n boots
Strangelove - If I can dream (live)

Dilinger Escape Plan - Come To Daddy

Foo Fighters - Baker Street

An Pierlé - Are Friends Electric?
The Venus In Furs - 2HB
Orgy - Blue Monday
Fear Factory + Gary Numan - Cars
Toy Dolls - Living La Vida Loca

Black Steel van Tricky vind ik erg geslaagd

Yak
Jordy schreef:

Black Steel van Tricky vind ik erg geslaagd

Het begint echt ongelooflijk goed, maar het nummer had zeker drie minuten korter gemoeten.

"Nothing compares 2 u" van Sinead O' Connor. Oorspronkelijk een Prince-afdankertje voor zijn satellietgroepje the Family.
Dit is een typisch voorbeeld waarin de cover zo sterk is dat het origineel erdoor weggevaagd wordt. Prince probeerde het nummer nog wel terug-eigen te maken door het in zijn live-shows op te nemen, maar helaas............hulde aan Sinead !

Verder vind ik dat Jasper Steverlinck een zeer mooi cover-album heeft gemaakt ("Songs of innocence").

Kos
Yak schreef:

Het begint echt ongelooflijk goed, maar het nummer had zeker drie minuten korter gemoeten.
Ik vind die gitaarpartij ook wel prima eigenlijk.

Heb al een aantal leuke voorbij zien komen en die wil ik graag aanvullen met degene die me direct te binnen schieten.

* Tori Amos - Smells like teen spirit
* Therapy? - Diane
* Guns N' Roses - Live and Let Die
* Gary Jules - Mad World
* Metallica - Whiskey in the Jar
* Metallica - Turn the Page
* Nirvana - Man who Sold the World
* Johnny Cash - One
* Johnny Cash - Heart Of Gold
* Johnny Cash - Personal Jesus
* Beatles - Twist & Shout
* Luka Bloom - In Between Days
* Luka Bloom - Dancing Queen
* Luka Bloom - No Surprises
* Rodney Crowell - I Walk the Line (lichtelijk aangepast met gastrol van Cash zelf)
* Pearl Jam - Baba O Riley
* CCR - Suzy Q.
* CCR - I put a Spell on you
* The Brandos - Lodi
* The Brandos - Walking On The Water

De meest grappige cover/parodie komt op naam van Foo Fighters.
Zoek op een P2P-zoekprogramma maar eens naar Higher (Creed) door Foo Fighters.
Heerlijk overdreven wordt Scott Stapp nagedaan en ook de tekst is prachtig geworden.

Yak schreef:

Iron & Wine - Waiting for a superman

hmm, niet zo'n flaming lips fan, maar hier vind ik het origineel toch beter.
zag "here comes the sun" uitgevoerd door belle & sebastian langskomen, die is erg goed, alhoewel, of eigenlijk juist omdat hij zo dicht bij het origineel blijft.

the byrds - mr. tambourine man en jimi hendrix - all along the watchtower mogen natuurlijk niet ontbreken op dit lijstje.

en ik weet niet of deze telt als cover, maar bruce springsteen en tom waits met jersey girl.

Ruby1966
Ik luister nu toevallig naar U2 met Dancing Barefoot....en ik vind het een erg geslaagde cover.

Landslide, Smashing Pumpkins
(origineel van Stevie Nicks)

manic schreef:

Landslide, Smashing Pumpkins
(origineel van Stevie Nicks)

Tijdens mijn vakantie in de VS kwam dit nummer voorbij op de auto-radio. Mijn eerste reactie was toen "ik vind het origineel van de Pumpkins nog veel mooier". Tegen het einde van het nummer besefte ik dat de Pumpkins hem gecovered hadden van Stevie Nicks. Kijk: dan is het toch een geslaagde cover te noemen .

Layla - Cream (oigineel: Eric Clapton)
While my guitar gently wheeps - Toto (origineel The Beatles en in het geval van toto George Harisson en die had het uiteraard van de Beatles)
You can't touch this - Mc Hammer (heel fout eigenlijk maar ik vind m nog steeds leuk op z'n tijd) origineel van Rick James
Open Arms - Mariah Carey (origineel van journey)
I'll be there - Mariah Carey (origineel door Jackon five)
Without you - Mariah Carey (origineel door Nilsson (verbeter me als ik ernaast zit ik weet t niet zeker namelijk)
Can't hurry love - Phil Collins (origineel door The Supremes)

Kos
irene83 schreef:

Layla - Cream (oigineel: Eric Clapton)
Het origineel is van Derek & the Domino's (met Eric Clapton), ik denk dat je die verward met Cream (ook met Eric Clapton).

Ja, je hebt gelijk. Tis inderdaad Derek & the Domino's. Ik dacht dat t van Cream was omdat Cream vaak op de CD van The Cream Of Clapton voorkomt. Vandaar...

Falling - Wedding Present
Don't talk just kiss - Flowered Up
Purple Haze - New Fads
Homeboy - Supperheads
She's a rainbow - World of Twist
Take on me - Janez Detd
Don't you want me - The Farm
Love will tear us apart - Bis
I am the walrus - Oasis
Hey Mickey - The Riplets
You're so vain - Daryll Ann

Flowered Up is echt geniaal. Weekender is een van de allerallerbeste britpopnummers van de jaren '90........

[duit, zakje]Take On Me - Reel Big Fish[duit, zakje]

Rik
Weezer - Velouria
Deftones - The Chauffeur
Metallica - Turn the Page

While My Guitar Gently Weeps - Toto vooral de live-versie, ah kippenvel
House of the Rising Sun- Toto (ook het origineel is erg goed, kan niet kiezen welke nou echt beter is)
watching the Detectives- Toto
Could You Be Loved - Toto (zoveel beter als die van Bob Marley)
Alcazar (kom effe niet op de title, maar het is een nummer van Phil Collins)

TOTO schreef:
While My Guitar Gently Weeps - Toto vooral de live-versie, ah kippenvel

Meen je dit serieus of zeg je dit om te stangen?

nou echt wel serieus, waarom met je het altijd in twijfel trekken ? waarom zouden die twee nummers niet beter kunnen zijn dan het origneel ?
omdat Toto de artiest is ?

http://www.nl.bol.com/is-bin/I...

track 6 een fragment van While My Guitar.....

http://www.nl.bol.com/is-bin/I...

ach direct het hele album through the Looking Glass vol met covers

JonnieBrasco
TOTO schreef:
House of the Rising Sun- Toto (ook het origineel is erg goed, kan niet kiezen welke nou echt beter is)

Van wie is het origineel dan? The Animals? Ik denk t niet hoor aangezien het een traditionele song is. Over het ontstaan van deze song, dat diep terug gaat in de tijd (nog voordat Hendrikje van Andel-Schipper in een embryoale fase was) lees hier.
TOTO schreef:

Er is geen één Marley-song die door een andere artiest beter gedaan is. We hoeven Could You Be Loved van Toto eigenlijk niet eens te horen om dit als feit vast te stellen. Wedden dat Marley meer ziel in dit nummer heeft gelegd dan alle bandleden van Toto bij elkaar. Luister nog maar eens goed naar Marley, met al je oog- en oorkleppen van het merk Toto af.

The All Seeing I - The Beat Goes On
Sinead O'Connor - All Apologies
Blondie - Denis
Blondie - Hanging on a Telephone

TOTO schreef:

nou echt wel serieus, waarom met je het altijd in twijfel trekken ? waarom zouden die twee nummers niet beter kunnen zijn dan het origneel ?
omdat Toto de artiest is ?

Waarom is volgens jou dan alles beter?
omdat Toto de artiest is?

House of the rising sun was dat niet zo'n iers volksliedje ofzo?? Of ben ik nu abuis?

While my guitar gently wheeps van Toto vind ik in elk geval wel leuker dan die van de beatles, die van de beatles vind ik een beetje saai. In elk geval de versie die ik gehoord heb...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:31 uur

geplaatst: vandaag om 07:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.